• 8.602.963 stemmen

Met onder meer: Jeff Daniels, Emma Stone en Ryan Reynolds

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Paper Man

"A little imagination goes a long way"

Nadat Richard Dunne afgeschreven wordt als auteur, komt hij in contact met een tiener uit Long Island. Ze bouwen een onwaarschijnlijke vriendschap op en de tiener leert Richard het één en ander over het ''opgroeien''. Dit allemaal, onder het afkeurende oog van Richard's vrouw en een denkbeeldige superheld, genaamd Captain Excellent.

imageimageimageimage

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Film blijft een beetje hangen in de goede bedoelingen...als in de magie ontbreekt.

Ligt niet aan de acteurs, het plot of het camerawerk...is allemaal in orde, maar het wil maar niet meeslepen.

Paar aardige momenten en naar het einde toe werkt het allemaal wat beter, maar het blijft kabbelen en wil maar geen echt inleefbare film worden.

Geen idee waar het precies mis is gegaan, misschien wel bij mij als kijker, maar ik ben bang dat dit geen blijvende indrukken gaat achterlaten.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 2036 berichten

Erg smaakvolle en gevoelige film die het moet hebben van de prima cast, uistekende dialogen en ook een hoop creativiteit.

In mijn beleving was deze film echt af. Overal werd de juiste balans gevonden en vooral het spel tussen Jeff Daniels en Emma Stone was indrukwekkend. Het gevaar van valse sentimentaliteit is er voortdurend maar toch wordt er nergens in die valkuil getrapt.

Het mooiste vond ik nog dat het een eerlijke en menselijke film is die je tegenwoordig nog maar zelden ziet. Het liefst zou ik nog pagina's volschrijven over de positieve punten van deze film maar voor mij waren het vooral Jeff Daniels en Emma Stone die de meerwaarde hadden voor deze film.

Overigens was ook het einde meer dan uitstekend.

Een van de betere films die ik in tijden heb gezien.

Zeer goed.

avatar van david bohm

david bohm

Mooi filmpje dat gedragen wordt door Jeff Daniels en de charmante Emma Stone die me in Easy A ook in positieve zin is opgevallen. Het script is licht absurd met aparte personages maar weet toch te ontroeren. Thema's als vriendschap en eenzaamheid worden aangeraakt maar niet kapot geanalyseerd. Ruim voldoende.

avatar van Movsin

Movsin

De aanvang kon geenszins bekoren. Weer zo'n oppervlakkige, op het randje van het idiotische Amerikaanse film met van die geforceerde humor waar niet kan mee gelachen worden.

Gelukkig gaat de film dan pijlsnel de hoogte in wanneer het duidelijk wordt dat er tragiek steekt achter de vereenzaming van het onvolwassenn volwassen hoofdpersonage en hoe de omgang met een tiener toch heel wat verduidelijkt en verandert.

Nu is ook de humor van betere kwaliteit met gevatte dialogen en gezegden en, het moet toegegeven, geen sensatie maar veel eerlijkheid en natuurlijkheid in de intrige en naar het einde toe niet zonder vertedering

Al bij al dan toch een genietbare film.

avatar van missl

missl

Een man komt in een klein dorp wonen om zijn boek te schrijven, zijn vrouw komt af en toe langs en dan gaan ze samen compleet nutteloze en saaie dingen doen. Hun huwelijk stelt niet zoveel voor. De schrijver ontmoet dan een meisje waarmee hij een vriendschap op gaat bouwen. Het kabbelt wat voort. Als je deze film niet kijkt dan mis je hier niet veel aan.

avatar van Robi

Robi

De film begint nog niet eens zo heel veel belovend. Een schrijver trekt tijdelijk in een huis om te werken aan zijn nieuwe boek, maar heeft geen inspiratie. Er zijn wel meer van dat soort films en die dreutelen dan maar door onder het mom van kijken waar het schip strandt. Maar dan ontmoet de schrijver een jonge tiener. En dan begint de film toch weldegelijk mooi op te bouwen en ontwikkelt er langzaam een mooi verhaal als de twee hoofdpersonen belangrijke overeenkomsten met elkaar blijken te hebben. De scenes worden ook steeds interessanter en ook steeds mooier. En zo wordt het toch een erg mooie film die ook nog eens erg mooi geacteerd wordt. De film die ik hier vlak voor nog bekeken had, Our Idiot Brother (Film, 2011) - MovieMeter.nl heb ik nog afgekraakt omdat hij op zo'n typisch Amerikaanse manier verpest was met zijn moralistische clichés en voorspelbaarheid. Deze film komt ook uit Amerika en dan blijkt gelukkig weer dat niet alle Amerikaanse films Amerikaans slecht zijn, ook al lag het gevaar bij deze film en zijn verhaal hier ook zeker op de loer.