Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 126 minuten / 131 minuten (unrated cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Patrick Hughes
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Dolph Lundgren
IMDb beoordeling:
6,1 (204.946)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 14 augustus 2014
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Expendables 3
"New team. New attitude. New mission."
Barney (Sylvester Stallone), Christmas (Jason Statham) en de rest van het team komen oog in oog te staan met Conrad Stonebanks (Mel Gibson), die jaren geleden samen met Barney de mede-oprichter was van 'The Expendables'. Stonebanks is later een meedogenloze wapenhandelaar geworden, waardoor Barney noodgedwongen werd om hem te moeten doden, tenminste dat dacht hij. Stonebanks, die aan de dood ontsnapte, heeft het plan opgevat om een einde te maken aan het team van The Expendables. Barney heeft echter hele andere plannen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Max Drummer
Conrad Stonebanks
Trench
Galgo
Yin Yang
Doc
Gunner Jensen
Bonaparte
Video's en trailers
Reviews & comments
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Rourke had totaal geen toegevoegde waarde, die mag van mij weg blijven.
Juist wel. Rourke was het 'hart' van het team, en het was Rourke's goede speech aan Stallone's personage die hem deed overhalen alsnog de missie voort te zetten om zodoende de chick te redden. Daarnaast gaf dat verhaal van Rourke de film, zoals gezegd, inderdaad diepgang en de enige bron van diepgang in de hele film. Dus geen toegevoegde waarde zeg jij? Integendeel!
En ja de dialogen in EX2 waren 'wel geinig' inderdaad. Da's precies wat Ajax&Litmanen1 ook zegt. Rourke's dialoog ontsteeg juist het niveau van 'wel geinig' en bracht dus die diepgang die EX2 wel mist. (wat overigens voor mij geen punt is maar dat terzijde). Of je die diepgang nodig vind of niet, da's je eigen mening en ik snap het best als je vind dat Rourke niet terug hoeft te komen, maar je kan niet ontkennen dat het personage hierdoor wel degelijk waarde toevoegde aan het geheel.
Persoonlijk lijkt het mij wel wat als hij terugkomt, zeker als hij naast het filosoferen ook nog even zijn badass skills toont. Zou vet zijn als hij bijvoorbeeld wordt aangevallen in zijn tattoo parlor door vijanden van The Expendables en hij toont dan dat ook hij nog perfect kan knokken. Dat zou echt meesterlijk zijn! 
Overigens ben ik zeer benieuwd naar de rol die ze voor Nic Cage geschreven hebben. Zal geen Expendable worden maar zie hem eerder als een vieze zakenman of CIA agent. Ben ook zeer benieuwd wat ze dan voor Ford in petto hebben. Verder hoop ik dat ze niet al teveel focussen op een hele brede cast maar ook werken aan een leuk verhaal, goede oneliners en dat ze nu echt eens showen waarom The Expendables zulke beesten zijn, ik wil ze zien knokken met bloed zweet en tranen want in EX2 gingen de gevechten wel erg makkelijk. Iedere Expendable moet eigenlijk zijn eigen solo badass momentje krijgen waarin je echt kan zien hoe goed en cool en kundig ze eigenlijk zijn.
Steven Seagal als verderfelijke leider van een terreur organisatie of gemene dictator van een vijandig landje zal de franchise voor mij compleet maken, dat is wat mij betreft echt een must om de serie perfect te krijgen 
Tenslotte sta ik open voor het idee van Expendabelles. Geile chicks in strakke gevechtspakjes met grote zware wapens die hordes vijanden over de kling jagen terwijl zij lekker sexy en cool mogen zijn? Welke man zou daar in godsnaam nee tegen kunnen zeggen?
Zolang het bij een spinoff blijft en los blijft staan van de 'echte' Expendables films.
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Oh, de bevestiging van Cage door Sly Stallone persoonlijk was voorbarig. Cage heeft nog niet toegezegd. Maar is wel geinteresseerd. Toch soort van bevestiging dan? 
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Oh, de bevestiging van Cage door Sly Stallone persoonlijk was voorbarig. Cage heeft nog niet toegezegd. Maar is wel geinteresseerd. Toch soort van bevestiging dan? 
Een soort van wel ja 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Tenslotte sta ik open voor het idee van Expendabelles. Geile chicks in strakke gevechtspakjes met grote zware wapens die hordes vijanden over de kling jagen terwijl zij lekker sexy en cool mogen zijn? Welke man zou daar in godsnaam nee tegen kunnen zeggen?
Zolang het bij een spinoff blijft en los blijft staan van de 'echte' Expendables films.
Juist, zolang het er los van zal staan. Dan nog zal ik het niet kijken, want ik denk dat het een pijnlijk slechte ervaring zal worden.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Ik heb nu al zoveel films gezien met 'geile chicks in strakke gevechtspakjes' en kan door films als Dead Or Alive, Charlie's Angels, de Resident Evil films, de Underworld films etc. nu al beoordelen dat ik de gimmick van 'chicks' niet vind werken. De enige film waar het voor mij werkte was Sucker Punch en die film was dan ook een stuk intelligenter qua script dan het soort film wat The Expendables pretendeert te zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je het zo simpel definieert blijft er weinig over ja. Ook het referentiekader laat te wensen over.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Ik kijk hier dan ook vooral naar high budget actiefilms die voldoen aan het vereiste van 'geile chicks in strakke gevechtsparkjes' (over seksisme gesproken), aangezien de jaren '80/'90 buiten enkele Aziatische films nooit echt bekende actiefilms geproduceerd heeft. Ik hoor graag voorbeelden van andere films dan degenen die ik heb genoemd (niet Aziatische films dus).
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Van geile chicks in strakke gevechtspakjes? Misschien is Blubberella (2011) iets voor je? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, als je je zelf beperkt tot high budget films houdt het op natuurlijk. Zelfde geldt voor de titel geile chicks in strakke pakjes, ik denk dan eerder dat je ook de beperking heeft (zoals velen dat hebben) dat vrouwen nie tserieus te nemen zijn als actieheld(inn)en.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Oh, ik lees nu pas dat hij alleen high budget films bedoeld.
Bitch Slap (2009) een lekker fout filmpje met geile chicks in strakke pakjes wou ik nog aanraden. Maar die valt dus ook al af (niet high budget).
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je het zo simpel definieert blijft er weinig over ja. Ook het referentiekader laat te wensen over.
Het concept werkt gewoon niet. The Expendables is een groot succes vanwege de cast uit het verleden en door de enorme knipogen en vrij lompe, harde actie.
Zo'n vrouwenversie wordt pijnlijk en sneu, gewoon een slappe rip off. Ik vind de meeste vrouwen ook verre van stoer in actiefilms. Angelina Jolie deed het dramatisch, maar ook Mila Jovovich in de Resident Evil reeks is vrij beperkt en saai. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Ik zie dat mijn beschrijving van wat Expendabelles zou kunnen zijn behoorlijk indruk heeft gemaakt.

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Zo'n vrouwenversie wordt pijnlijk en sneu, gewoon een slappe rip off. Ik vind de meeste vrouwen ook verre van stoer in actiefilms. Angelina Jolie deed het dramatisch, maar ook Mila Jovovich in de Resident Evil reeks is vrij beperkt en saai. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Om over vrouwen in komedies maar te zwijgen. Vaak zo tenenkrommend slecht.
Maar oké, ik dwaal af.
Er schoot me net opeens een naam te binnen die volgens mij nog niet is geopperd in deze thread. B.A. Baracus, hoort die niet in EX3?!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het concept werkt gewoon niet. The Expendables is een groot succes vanwege de cast uit het verleden en door de enorme knipogen en vrij lompe, harde actie.
Daar zijn de meningen verdeeld over. Al is de fanbase van dat soort films vaak te narrow minded. Dat mag natuurlijk, maar toevallig genoeg (of juist niet) hebben die vaak niets met actiefilms waar de protagonist(e) ook daadwerkelijk credibility heeft.
Qua concept goed, want vrouwen hebben imho veel meer presence en coolness ability. Al hoeft de Expendables naapen niet nodig te zijn, zo'n sterke franchise is het nog niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
B.A. Baracus, hoort die niet in EX3?!
Mr T is toch druk bezig met praten over kip enzo?

Film Pegasus (moderator films)
-
- 31155 berichten
- 5452 stemmen
Voor Expendables zijn er best wel leuke namen in de filmwereld. Alleen hebben die dames niet altijd de sterkste films gehad in tegenstelling tot de mannen, maar de karakters werken wel. En vrouwen in actie met een sexy pakje is altijd leuk om te zien. Zeker als het de makers lukt om er toch nog een geweldige actiefilm rond te breien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De films waar de huidige Expendables in hebben gespeeld zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven hoor
.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Mr T is toch druk bezig met praten over kip enzo?
YouTube - Mr T Snickers commercial
Twee vliegen in een klap: Mr T is gaaf en voetballers zijn jankerds 
Meet my friend PAIIIIIIIN
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31155 berichten
- 5452 stemmen
De films waar de huidige Expendables in hebben gespeeld zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven hoor
.
Hehe, dat blijft kwestie van smaak denk ik. Ze hebben toch hun (semi-cult) publiek.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
De films waar de huidige Expendables in hebben gespeeld zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven hoor
.
Pfff. Ga jij je mond eens spoelen... 
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Oh, ik lees nu pas dat hij alleen high budget films bedoeld.
Bitch Slap (2009) een lekker fout filmpje met geile chicks in strakke pakjes wou ik nog aanraden. Maar die valt dus ook al af (niet high budget).
Vond ik ook een baggerfilm.
Probleem hierbij is dat als er een vrouwelijke Expendables gemaakt zou worden het dus al meteen zou gaan om het verkopen van de seks(e) (als ik hier zo zie wat de eisen zijn die iedereen hier stelt aan hoe de vrouwen er uit moeten zien) in plaats van het overtuigend neerzetten van een actiefilm
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goh, wat verrassend. Een uitsluitend high budget kijker die niks kan met een film met een budget van een ton. Shocker
.
Weer meten met twee maten. Seksualiteit is een groot advantage voor een vrouw, meer vergelijkbaar met spierenmassa bij de mannelijke tegenhanger. Het één sluit het ander niet uit. Zo'n vreemde gedachtegang.
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Mee eens Naomi Watts. We kijken Expendables voor de stoere gespierde alpha mannetjes dus waarom zou het fout zijn Expendabelles te kijken om sexy en mooie dames (laat ik het eens wat netter verwoorden dan
) aan het werk te zien?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat ik bedoelde is dat The Expendables ook geen totale focus heeft op gespierde mannen maar dat het ook gewoo nserieuze pretenties heeft een onderhoudende actiefilm neer te zetten, zie niet in waarom dat bij een mogelijke Expendabelles niet zo zou zijn.
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Ah, verkeerd begrepen dan. Maar ben het toch wederom met je eens, ondanks dat dat wellicht wat tegenstrijdig klinkt.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Goh, wat verrassend. Een uitsluitend high budget kijker die niks kan met een film met een budget van een ton. Shocker
.
Weer meten met twee maten. Seksualiteit is een groot advantage voor een vrouw, meer vergelijkbaar met spierenmassa bij de mannelijke tegenhanger. Het één sluit het ander niet uit. Zo'n vreemde gedachtegang.
Dat generaliseren de beste kan overkomen wist ik al lang, het siert je alleen niet. Stellen dat ik automatisch niets met een low budget film van een ton kan geeft duidelijk aan dat je geen idee van mijn smaak of het discours waarbinnen we nu aan het praten zijn hebt. Bitch Slap was kut op een hoop vlakken, maar dat kwam voornamelijk door de walgelijk slechte dialogen en niet door het budget (film zag er behoorlijk uit).
Seksualiteit is een groot voordeel voor een actrice om zichzelf te verkopen in een film, maar ik kijk niet om die redenen naar films. Dat veel actiehelden gespierd zijn is waar, maar voor mij geen reden om naar die films te kijken, ik kijk voor stoer acteerwerk. Steven Seagal, Michael Caine en Liam Neeson zijn geen van allen gespierd en alsnog erg stoer, daarom kijk ik graag naar hen. Films die vooral het eerder genoemde aspect van 'geile chicks in strakke pakjes' promoten vind ik doorgaans weinig interessant, dat is dan ook de reden dat ik helemaal niets kan met Tomb Raiders, Underworlds of Charlies Angels. Ik vind Jolie niet stoer (ook niet knap), hetzelfde geldt voor iemand als Beckinsale, en dan valt de gimmick van een leuk gezichtje alleen maar tegen omdat het overduidelijk een compensatie is voor het gemis aan enig actietalent. Ik ga niet naar een actiefilm om me te verlekkeren aan mensen, ik wil actie.
Een vrouw als Cynthia Rothrock is ook niet bijster knap, maar vechten kan ze, dat maakt haar als actieheldin wel overtuigend. Iemand al Michelle Yeoh (wel een erg knappe vrouw) gebruikt haar seksualiteit nooit om te overtuigen in films, ze gebruikt haar acrobatische kunsten (zonder dat ze hierbij een computereffectsteam of stunt double nodig heeft), waardoor zij ook vele malen stoerder is in een actiefilm.
Een actiefilm met alleen vrouwen kan werken, maar ik zie het niet graag gebeuren gezien het grote gemis aan actrices die mij naar de bioscoop zouden krijgen die in het rijtje 'geile chicks in strakke pakjes' vallen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ben het helemaal eens met bovenstaande post.
Vrouwen horen gewoon niet in The Expendables. Is alleen maar lachwekkend. Je wordt toch ook niet bang van beveiligsters of politieagentes?
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Ik zei niet dat vrouwen niet in The Expendables thuishoren, ik zei dat het stereotype 'geile chik in strak pakje' niet gaat werken 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Je wordt toch ook niet bang van beveiligsters of politieagentes?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat generaliseren de beste kan overkomen wist ik al lang, het siert je alleen niet. Stellen dat ik automatisch niets met een low budget film van een ton kan geeft duidelijk aan dat je geen idee van mijn smaak of het discours waarbinnen we nu aan het praten zijn hebt.
Dat waren jouw woorden hoor.
Niet zo vreemd bij een ode aan de exploitation waar dat kenmerken van zijn.
Een handig middel maar ook niet meer dan dat. Verklaren dat Gina Carano alleen maar sexy is en qua actieheldin niet geloofwaardig is niet te verkopen.
Het zijn vaak - de consument - die er dat van maken. Want vrouwen zijn geen actiehelden, die kunnen alleen lekker zijn.
Een Schwarzenegger, Stallone, Willis en consorten heb natuurlijk niks in te brengen tegen Jeeja Yanin, Brigitte Lin, Michelle Yeoh, Joyce Godenzi, Jade Leung, Yukari Oshima, Michiko Nishiwaki, Cynthia Khan en Moon Lee. Wat van de namen die ik graag terug had zien keren.
Zoals gezegd het één sluit het ander niet uit. Sexy en stoer kunnen prima hand in hand gaan en een vrouw in een actiefilm hoeft per definitie niet sexy te zijn. Dat een Gina Carano al bij de 'Expendabelles' hoort zegt al genoeg.
Lijkt mij dan niet het probleem van vrouwen in actiefilms maar hoe jij naar vrouwen kijkt, en hoe die desnoods gepresenteerd zouden worden.
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 2
2012
3.228 reacties

The Expendables
2010
6.477 reacties
Het laatste nieuws

'Outlander'-spin off 'Blood of my Blood' doet het ontzettend goed op HBO Max

'Perfectly Imperfect' met Yolanthe Cabau nu te streamen op Prime Video

Goed beoordeelde misdaadfilm 'Donnie Brasco' van Mike Newell is morgen te bekijken op televisie

Misdaadfilm 'Caught Stealing' van Darren Aronofsky heeft een releasedatum op Netflix
Bekijk ook

Fury
Actie / Oorlog, 2014
499 reacties

Edge of Tomorrow
Sciencefiction / Actie, 2014
404 reacties

The Equalizer
Actie / Misdaad, 2014
408 reacties

Dawn of the Planet of the Apes
Actie / Sciencefiction, 2014
326 reacties

Creed
Sport / Drama, 2015
241 reacties

Mission: Impossible - Rogue Nation
Actie / Avontuur, 2015
251 reacties
Gerelateerde tags
ciaarms dealervervolgrescue missionziekenhuisstrijdsledgehammer revolver
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








