• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.221 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.067 gebruikers
  • 9.375.198 stemmen
Avatar
 
banner banner

Unbreakable (2000)

Mystery / Thriller | 106 minuten
3,36 3.385 stemmen

Genre: Mystery / Thriller

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: M. Night Shyamalan

Met onder meer: Bruce Willis, Samuel L. Jackson en Robin Wright

IMDb beoordeling: 7,3 (464.834)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 11 januari 2001

Plot Unbreakable

"Some things are only revealed by accident."

David Dunn raakt betrokken in een groot treinongeluk. Niemand van de inzittenden overleeft het ongeluk, behalve David die geen schrammetje heeft. Hij komt na het ongeluk in contact met Elijah Price, een verzamelaar van comics die z'n hele leven al geplaagd wordt door een slechte gezondheid en snel brekende botten.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van jedymaster

jedymaster

  • 889 berichten
  • 2520 stemmen

KarinV schreef:

Heb de film na een half uur afgezet, want het kon me totaal niet boeien. Wat een saaie film. Iemand interesse in de videoband??

en na 33 min begint t juist jammer


avatar van Dionysos

Dionysos

  • 852 berichten
  • 0 stemmen

Mja, leuk verhaaltje.
Jammer dat films als deze, en ook The Sixth Sense, het zo goed als helemaal moeten hebben van de clou. Dat maakt een tweede keer kijken toch een stuk minder.

Ik voelde trouwens wel overal pijn toen Jackson van die trap afdonderde. Auw!


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Dionysos schreef:
Dat maakt een tweede keer kijken toch een stuk minder.

Vind ik niet. Zowel van The 6th Sense als deze film kan ik een 2e en 3e x genieten. De films zien er namelijk ook erg mooi uit en het acteerwerk is geweldig.

Ik voelde trouwens wel overal pijn toen Jackson van die trap afdonderde. Auw!

Hehe, dan was ik dus niet de enige. Erg pijnlijke scene idd.


avatar van Phooze

Phooze

  • 2544 berichten
  • 597 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Hehe, dan was ik dus niet de enige. Erg pijnlijke scene idd.
Tja, maar bij de tweede keer kijken, denk je "lekker voor je !" :evil


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

jedymaster schreef:

en na 33 min begint t juist jammer

Na 100 minuten was er nog geen flikker aan hoor.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5982 stemmen

Vond het ook een hele saaie film. De ontknoping was er eentje van het soort 'daar zakt je broek van af'.


avatar van Jordy

Jordy

  • 22567 berichten
  • 2952 stemmen

de jeugd van tegenwoordig...


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5982 stemmen

Wijsheid komt met de jaren.


avatar van KarinV

KarinV

  • 186 berichten
  • 945 stemmen

Als een film mij niet binnen een half uur kan boeien, dan hoef ik de rest al niet meer te zien. Als ik een film kijk van 2 uur, die in totaal maar 30 minuten boeiend is, dat vind ik dan zonde van mijn tijd. Deze film gaat dus in de prullenbak.


avatar van Agony

Agony

  • 1985 berichten
  • 1256 stemmen

KarinV schreef:

Als een film mij niet binnen een half uur kan boeien, dan hoef ik de rest al niet meer te zien. Als ik een film kijk van 2 uur, die in totaal maar 30 minuten boeiend is, dat vind ik dan zonde van mijn tijd. Deze film gaat dus in de prullenbak.

Wat een grote kolder zeg! Soms moet je even in een film "investeren" zodat het verhaal zich kan ontwikkelen. Geef een film de kans om te groeien. Dat had ik bijvoorbeeld bij Eyes Wide Shut en Adaptation die respectievelijk 5 en 4,5 sterren opleverde.


avatar van SSeagal

SSeagal

  • 1866 berichten
  • 659 stemmen

Na alle berichten over dat de film zo saai zou zijn (niet op de site, maar gehoord) viel me de "saaiheid" erg mee. De film bleef me toch boeien op de 1 of andere manier, de mysterieuze gebeurtenissen, het goede samenspel tussen Jackson en Bruce Willis, het einde zag ik niet aankomen en dat is toch een pluspunt. ***1/2


avatar van Phooze

Phooze

  • 2544 berichten
  • 597 stemmen

KarinV schreef:

Als een film mij niet binnen een half uur kan boeien, dan hoef ik de rest al niet meer te zien. Als ik een film kijk van 2 uur, die in totaal maar 30 minuten boeiend is, dat vind ik dan zonde van mijn tijd. Deze film gaat dus in de prullenbak.

Het eerste half uur van mijn leven was één grote traumatische ervaring. Ik ben blij dat ik toen niet "gestopt" ben


avatar van SSeagal

SSeagal

  • 1866 berichten
  • 659 stemmen

Phooze schreef:

Het eerste half uur van mijn leven was één grote traumatische ervaring. Ik ben blij dat ik toen niet "gestopt" ben


avatar van KarinV

KarinV

  • 186 berichten
  • 945 stemmen

Agony schreef:

Wat een grote kolder zeg! Soms moet je even in een film "investeren" zodat het verhaal zich kan ontwikkelen. Geef een film de kans om te groeien. Dat had ik bijvoorbeeld bij Eyes Wide Shut en Adaptation die respectievelijk 5 en 4,5 sterren opleverde.

Eyes Wide Shut heb ik helemaal gezien en ook die kon mij niet boeien. Is het niet gewoon een kwestie van voorkeur? Om dat nou meteen als kolder te beschrijven, vind ik een beetje onzin.


avatar van KarinV

KarinV

  • 186 berichten
  • 945 stemmen

Phooze schreef:

Het eerste half uur van mijn leven was één grote traumatische ervaring. Ik ben blij dat ik toen niet "gestopt" ben

En de eerste helft van mijn leven tot nu toe was goed, daarna is het niet meer goed gegaan. Dus wat mij betreft had het nooit hoeven te beginnen. Maar dit gaat over films, niet over ons persoonlijke leven geloof ik.


avatar van Agony

Agony

  • 1985 berichten
  • 1256 stemmen

KarinV schreef:

(quote)

Eyes Wide Shut heb ik helemaal gezien en ook die kon mij niet boeien. Is het niet gewoon een kwestie van voorkeur? Om dat nou meteen als kolder te beschrijven, vind ik een beetje onzin.

De titels van de films zijn maar voorbeelden. Het gaat juist om het feit dat je soms in een film moet investeren om het verhaal te laten groeien. Als je elke film meteen maar na een half uur afzet dan mis je veel moois m.i.


avatar van Phooze

Phooze

  • 2544 berichten
  • 597 stemmen

En daar komt bij dat dit juist een film is die naar het eind toe steeds interessanter word.


avatar van KarinV

KarinV

  • 186 berichten
  • 945 stemmen

Da's mijn probleem dan he?!? Ik kijk een film voor ontspanning en als ik dan na een half uur nog een beetje rond zit te kijken behalve naar de film, dan schiet het voor mij niet op. Dat heb ik met boeken ook. Als een boek mij na een kwart nog niet boeit dan leg ik het weg.


avatar van KarinV

KarinV

  • 186 berichten
  • 945 stemmen

Jullie vinden de film halverwege interessant. Ik lees van anderen dat ze hem ook na 100 minuten of tot aan het eind nog steeds saai vonden. Dus het blijft een kwestie van smaak. En ik heb een groot vermoeden dat ik hem ook na 100 minuten nog saai zou vinden. En mocht ik me ooit heel erg vervelen, dan kan ik hem nog wel eens afkijken. Maar voorlopig gebeurt dat niet


avatar van SSeagal

SSeagal

  • 1866 berichten
  • 659 stemmen

KarinV schreef:

Jullie vinden de film halverwege interessant. Ik lees van anderen dat ze hem ook na 100 minuten of tot aan het eind nog steeds saai vonden. Dus het blijft een kwestie van smaak. En ik heb een groot vermoeden dat ik hem ook na 100 minuten nog saai zou vinden. En mocht ik me ooit heel erg vervelen, dan kan ik hem nog wel eens afkijken. Maar voorlopig gebeurt dat niet

Ook jij hebt gelijk Karin, het is een kwestie van smaak of wat je uit de film haalt. Ik vond hem helemaal niet saai, ook niet enkel aan het begin, dus zo zie je maar weer hoe smaken verschillen.


avatar van SSeagal

SSeagal

  • 1866 berichten
  • 659 stemmen

Phooze schreef:

En daar komt bij dat dit juist een film is die naar het eind toe steeds interessanter word.

En deze stelling klopt ook weer.


avatar van KarinV

KarinV

  • 186 berichten
  • 945 stemmen

SSeagal schreef:

dus zo zie je maar weer hoe smaken verschillen.

Gelukkig wel, anders zou het allemaal erg saai zijn.


avatar van SSeagal

SSeagal

  • 1866 berichten
  • 659 stemmen

Agony Schreef :

De titels van de films zijn maar voorbeelden. Het gaat juist om het feit dat je soms in een film moet investeren om het verhaal te laten groeien. Als je elke film meteen maar na een half uur afzet dan mis je veel moois m.i.

En dit klopt ook wel weer een beetje, volg je hem nog?


avatar van SSeagal

SSeagal

  • 1866 berichten
  • 659 stemmen

KarinV schreef:

(quote)

Gelukkig wel, anders zou het allemaal erg saai zijn.

Precies


avatar van Phooze

Phooze

  • 2544 berichten
  • 597 stemmen

KarinV schreef:

Da's mijn probleem dan he?!? Ik kijk een film voor ontspanning en als ik dan na een half uur nog een beetje rond zit te kijken behalve naar de film, dan schiet het voor mij niet op. Dat heb ik met boeken ook. Als een boek mij na een kwart nog niet boeit dan leg ik het weg.

Wat het punt is, is dat wij spreken over iets waar we wat van af weten (namelijk de 2e helft van Unbreakable). Jij zit maar wat te gissen en denkt dat je het saai zult vinden.

Daarnaast wil ik (en andere hier) je alleen maar helpen, anders had ik niet eens de moeite genomen te reageren. Ik vind het een gemiste kans als je de film niet af kijkt.

Maar het blijft een mening, en dat je de film niet af kijkt blijft gewoon jouw goed recht. Het is alleen zo jammer...


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Karin moet wat mij betreft zelf weten of ze de film afkijkt of niet, maar ik vind wel dat je alleen maar mag stemmen op films die je helemaal zag.


avatar van KarinV

KarinV

  • 186 berichten
  • 945 stemmen

Nou zeg, Phooze. Ik mag ook mijn mening hier neerzetten. Als ik zeg dat ik het begin saai vind, en daarom denk dat de rest ook saai is, dan is dat mijn mening. Dat jij het daar niet mee eens bent, dan is dat jouw goed recht, maar je kan mij niet dwingen om een film af te kijken.

Nogmaals een film is voor mijn ontspanning en als het mij niet meteen kan boeien dan vind ik het al niks. Dat zegt mij genoeg voor de rest van de film.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5982 stemmen

KarinV schreef:

Nogmaals een film is voor mijn ontspanning en als het mij niet meteen kan boeien dan vind ik het al niks. Dat zegt mij genoeg voor de rest van de film.

Kortzichtig


avatar van Rascal

Rascal

  • 537 berichten
  • 792 stemmen

Goede film hoor en zeker en het einde overdonderde me maar had eigenlijk een 'hogere' betekenis willen zien (verwacht) van de reden waarom Jackson in contact kwam met Bruce, en nie enkel alleen voor zijn eigen belang.


avatar van Phooze

Phooze

  • 2544 berichten
  • 597 stemmen

KarinV schreef:

Dat jij het daar niet mee eens bent, dan is dat jouw goed recht, maar je kan mij niet dwingen om een film af te kijken.

Volgens mij lees je niet goed, dit is precies wat ik ook geschreven heb. Wie heeft het over dwingen?