• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.231 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.071 gebruikers
  • 9.375.420 stemmen
Avatar
 
banner banner

Only God Forgives (2013)

Misdaad / Drama | 90 minuten
2,95 1.428 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 90 minuten

Oorsprong: Denemarken / Frankrijk / Verenigde Staten / Zweden / België

Geregisseerd door: Nicolas Winding Refn

Met onder meer: Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas en Vithaya Pansringarm

IMDb beoordeling: 5,7 (122.251)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 juni 2013

Plot Only God Forgives

"Time to Meet The Devil"

Julian, een Amerikaan die in Bangkok woont, is een gerespecteerde figuur in de onderwereld. Samen met zijn broer Billy baat hij een Thai boxing club uit die in feite een dekmantel is voor drugssmokkel naar Amerika. Wanneer Billy vermoord wordt, komt hun moeder Crystal uit Amerika over om het lichaam te repatriëren. Crystal zelf is het hoofd van een machtige criminele organisatie en is gewend te krijgen wat ze wil. In dit geval: de dood van haar zoon wreken. In een bloedige spiraal van woede, verraad en wraak, dwingt ze haar zoon Julian de verantwoordelijke voor Billy's dood te vinden en te vermoorden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Het is heel simpel voor mij. Ik vind de trailer geweldig, de film niet. Conclusie: De trailer correspondeert niet met de film. De trailer is (te) afwijkend ten opzichte van de film. Het klopt niet en dat heb ik al toegelicht vandaag om 14:22. En bovendien is Only God Forgives echt geen uitzondering daarop.

Toevallig zei mijn vriendin dat ze de trailer gezien had en het haar een goede film lijkt. Ik weet zeker dat wanneer ze hem gaat kijken, ze na afloop zegt dat ze de film toch heel anders had voorgesteld op basis van de trailer en dan begrijp ik precies wat ze bedoeld. Hetzelfde overkwam haar bij End of Watch. Trailer goed, film kut. Trailers kunnen zwaar misleidend zijn in welk opzicht dan ook, zo ook bij OGF.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Ben geen liefhebber van Drive (2011) en vooral niet van Nicolas Winding Refn . Ik irriteer me aan Nicolas Winding Refn en aan Ryan Gosling . Denk niet dat ik deze film ooit zal zien ...


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12697 berichten
  • 5830 stemmen

Ik erger me aan mensen die zich ergens aan irriteren, terwijl ze bedoelen dat ze zich ergens aan ergeren. Vooral als het een oneliner is zonder verdere toelichting.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Vind het al behoorlijk ver gaan dat jij je daaraan ergert.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12697 berichten
  • 5830 stemmen

En ik erger me al helemaal aan:

- Mensen die smileys nodig hebben om uit te drukken wat ze niet onder woorden kunnen brengen;

- Smileys bij berichten van andere gebruikers nodig hebben, om te kunnen beoordelen wanneer iets bloedserieus is (of niet);

- Mensen die hun verwachtingspatroon voor een groot deel baseren op de trailer.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

mister blonde schreef:

Ik erger me aan mensen die zich ergens aan irriteren, terwijl ze bedoelen dat ze zich ergens aan ergeren. Vooral als het een oneliner is zonder verdere toelichting.

Lol , je hebt gelijk , dit is een contaminatie . Erg slordig van mij ..

Ik erger me niet aan Nicolas Winding Refn als persoon . Echter het werk ( in het algemeen ) van deze cineast irriteert me of beter gezegd , vind ik irritant . Zo goed ?


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

mister blonde schreef:

En ik erger me al helemaal aan:

- Mensen die smileys nodig hebben om uit te drukken wat ze niet onder woorden kunnen brengen;

- Smileys bij berichten van andere gebruikers nodig hebben, om te kunnen beoordelen wanneer iets bloedserieus is (of niet);

- Mensen die hun verwachtingspatroon voor een groot deel baseren op de trailer.

Bedankt voor je toelichting, dat had je nou net even nodig.

P.S. Ik heb de trailer niet gekeken voor ik de film zag. Punt is dat trailers erg misleidend kunnen zijn.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

JacoBaco schreef:

Ja, de sfeer en het visuele is wat dat betreft 100% aanwezig. In de trailer is geen nadruk op het dromerige/zweverige gelegd.

Tijdens de trailer krijg ik niet echt het idee dat het een arthouse is, maar ik vind het nu wel een arthouse. (Voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen arthouse!!)

Dan kun jij gewoon geen trailers 'lezen' het dromerige zweverige arthouse druipt ervan af. Daarbij weet je ook nog eens dat het een Refn film is....


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

JacoBaco schreef:

Het is heel simpel voor mij. Ik vind de trailer geweldig, de film niet. Conclusie: De trailer correspondeert niet met de film.

Conclusie, je hebt gewoon een te korte spanningsboog.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12697 berichten
  • 5830 stemmen

ghostman schreef:

Lol , je hebt gelijk , dit is een contaminatie . Erg slordig van mij ..

Ik erger me niet aan Nicolas Winding Refn als persoon . Echter het werk ( in het algemeen ) van deze cineast irriteert me of beter gezegd , vind ik irritant . Zo goed ?

Ik erger me aan mensen die denken dat iets een contaminatie is, terwijl het gewoon gaat om een stijlfout. Anders zal ik je wel effe optelefoneren om het uit te leggen.

Maar effe serieus; Vind Winding Refn juist een interessant (en groot) talent waarvan ik het idee heb dat ie zijn methoden (vooral op technisch gebied) aan het verfijnen is. Snap ook niet zo goed wat er irritant aan zou moeten zijn.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dan kun jij gewoon geen trailers 'lezen' het dromerige zweverige arthouse druipt ervan af. Daarbij weet je ook nog eens dat het een Refn film is....

Het enige waar ik het mee eens ben, is dat ik van te voren wist dat het een Refn is.

Reinbo schreef:

(quote)

Conclusie, je hebt gewoon een te korte spanningsboog.

Geloof me, mijn spanningsboog was gisteravond enorm lang.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

JacoBaco schreef:

J

De trailer beloofd een nog redelijk vlotte spannende gewelddadige thriller met voldoende dialoog. De film zelf is traag, zweverig met weinig dialoog en helemaal niet zo intrigerend als ik hoopte. De trailer laat absoluut een verkeerde indruk achter.

YouTube - Only God Forgives Official Red Band Trailer #1 (2013) - Ryan Gosling Thriller HD

Ben toch benieuwd hoe jij hier een dialoogrijke vlotte niet dromerige film in ziet.... Alles oogt vertraagd, Er wordt vrijwel niet in gesproken en notabene ook nog eens een soort slaapliedje gezongen.... En gewelddadig was de film zeker wel.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

mister blonde schreef:

(quote)

Ik erger me aan mensen die denken dat iets een contaminatie is, terwijl het gewoon gaat om een stijlfout. Anders zal ik je wel effe optelefoneren om het uit te leggen.

Maar effe serieus; Vind Winding Refn juist een interessant (en groot) talent waarvan ik het idee heb dat ie zijn methoden (vooral op technisch gebied) aan het verfijnen is. Snap ook niet zo goed wat er irritant aan zou moeten zijn.

Ben van mening dat ie zichzelf veel te serieus neemt en dat hij te veel hooi op zijn vork neemt . Zijn werk is zwaar excessief , en om op te vallen etaleert hij , Refn , zichzelf ( in zijn werk ) op een veel te overdreven ( en irritante ) wijze .

Een ‘ groot ‘ talent herken ik juist aan diens luchtige manier van regisseren , het moet allemaal heel ' naturel ' overkomen , alsof het geen moeite kost ( of heeft gekost ) . ( Denk aan Wes Anderson bijv. ) ...


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kubrick oogt ook verre van moeiteloos. Renais, Noe, zat talentvolle regiesseurs, waarbij de arbeid er vanaf druipt. Bij Wes Anderson zie je altijd dat er erg veel werk in het bijeenzoeken van de decors is gestoken en The Royal Tennenbums vind ik verre van 'naturel' overkomen. Integendeel.

En jouw held Mann is ook overduidelijk een stylist en niet iemand die ik als naturel zou kenmerken. Neem enkel al de schmierende Pacino in Heat.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Reinbo schreef:

Kubrick oogt ook verre van moeiteloos. Renais, Noe, zat talentvolle regiesseurs, waarbij de arbeid er vanaf druipt. Bij Wes Anderson zie je altijd dat er erg veel werk in het bijeenzoeken van de decors is gestoken en The Royal Tennenbums vind ik verre van 'naturel' overkomen. Integendeel.

En jouw held Mann is ook overduidelijk een stylist en niet iemand die ik als naturel zou kenmerken. Neem enkel al de schmierende Pacino in Heat.

Waar heb je het over , man ? Met ‘ naturel ‘ bedoel ik ' spontaan ' / ' impulsief ' en niet het werk van de production designer of iets dergelijks ...


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het werk van de production designer kan net zo goed spontaan/impulsief ogen als dat van een acteur. Verrder twee termen die ik totaal niet associeer met bovengenoemde control freaks cq perfectionisten... Den dan eerder an het werk van Malick, Altman en Cassavettes.


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2255 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

YouTube - Only God Forgives Official Red Band Trailer #1 (2013) - Ryan Gosling Thriller HD

Ben toch benieuwd hoe jij hier een dialoogrijke vlotte niet dromerige film in ziet.... Alles oogt vertraagd, Er wordt vrijwel niet in gesproken en notabene ook nog eens een soort slaapliedje gezongen.... En gewelddadig was de film zeker wel.

Ik weet niet of het zozeer de trailer is, als wel het feit dat Refn hiervoor Drive heeft gemaakt. Op basis van de trailer verwachtte ik iets als Drive, dat wil zeggen: een stijlvolle film met een eenvoudig maar solide actiefilmverhaal. Of dat nu precies uit de trailer spreekt, ik weet het niet. Wat ik wel kan zeggen, is dat dat mijn verwachting vooraf was (vast ook deels op basis van de trailer, trouwens). Only God Forgives is echter een trage arthousefilm met veel geweld. Gelukkig kan ik dat ook heel goed hebben - het best wel vergelijkbare Valhalla Rising vond ik ook een goeie film -, maar ik heb onder het kijken wel mijn verwachtingen bij moeten stellen, ja.

Het is niet mijn bedoeling voor anderen te spreken, natuurlijk, maar ik denk dat Refns vorige film wel van invloed is geweest op het verwachtingspatroon. Bovendien, een trailer is precies wat je erin wil zien. Ik denk dat 'ie zowel voor Drive 2 als voor Only God Forgives had gewerkt.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

YouTube - Only God Forgives Official Red Band Trailer #1 (2013) - Ryan Gosling Thriller HD

Ben toch benieuwd hoe jij hier een dialoogrijke vlotte niet dromerige film in ziet.... Alles oogt vertraagd, Er wordt vrijwel niet in gesproken en notabene ook nog eens een soort slaapliedje gezongen.... En gewelddadig was de film zeker wel.

En ik ben benieuwd waarom jij met deze trailer komt, terwijl ik pas vandaag voor het eerst de trailer heb bekeken en dat is niet die van jouw.

Alsjeblieft YouTube - Only God Forgives - Trailer #3 (2013) [HD] - Ryan Gosling Thriller Movie


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond Drive net zo min een actiefilm als deze. Ik geef toe dat de film ook mij verraste, maar het was wel compleet in lijn met de look en feel van de trailer.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

JacoBaco schreef:

(quote)

En ik ben benieuwd waarom jij met deze trailer komt, terwijl ik pas vandaag voor het eerst de trailer heb bekeken en dat is niet die van jouw.

Welke trailer heb je dan gezien? En wanneer je de trailer pas achteraf zag. Hoe kun je dan daardoor op het verkeerde been zijn gezet.

Edit: OK op basis van die trailer kan ik het me meer voorstellen. Al weet je dat je bij Refn nooit veel actie kunt verwachten.


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2255 stemmen

Reinbo schreef:

Ik vond Drive net zo min een actiefilm als deze. Ik geef toe dat de film ook mij verraste, maar het was wel compleet in lijn met de look en feel van de trailer.

Klopt deels. Waar het om gaat is dat Drive een veel rechtlijniger film. De vertelling is minder vaag en traag. Een standaard actiefilm is het niet, nee, maar wel meer dan deze


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Reinbo schreef:

En wanneer je de trailer pas achteraf zag. Hoe kun je dan daardoor op het verkeerde been zijn gezet.

Ik ben niet op het verkeerde ben gezet, maar ik werd benieuwd naar de trailer omdat veel mensen op basis van de trailer enthousiast zijn en wanneer ik de trailer bekijk, kan ik mij dat heel goed voorstellen. Helaas zet zo'n trailer je op het verkeerde been. Want wanneer ik de trailer nu kijk, herken ik er amper de film van gisteravond in.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Karl van H. schreef:

(quote)

Klopt deels. Waar het om gaat is dat Drive een veel rechtlijniger film. De vertelling is minder vaag en traag. Een standaard actiefilm is het niet, nee, maar wel meer dan deze

Klopt, maar ook in Drive draait het meer om het metafysische verhaal dan het narratief op het eerste gezicht. Al ligt het hier nog meer verscholen en is ook het narratief enigszins verhuld.


avatar van JT Chinaski

JT Chinaski

  • 94 berichten
  • 107 stemmen

Waarschijnlijk is het al vaker voorbij gekomen maar waar haalt Chan zijn samurai zwaard vandaan? uit zijn rug? Ik begrijp dat we Chan misschien niet helemaal "letterlijk" moeten nemen, maar het viel me op dat je nooit zag dat het zwaard uit een houder kwam of iets dergelijks .


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2255 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Klopt, maar ook in Drive draait het meer om het metafysische verhaal dan het narratief op het eerste gezicht. Al ligt het hier nog meer verscholen en is ook het narratief enigszins verhuld.

Mwah, dat valt wel mee, denk ik. Zelfs al zou je Drive kijken als een eenvoudig filmpje over een stuntcoureur, dan is het nog steeds een prima film. (Van Only God Forgives daarentegen kun je weinig maken als je alléén naar het verhaal kijkt - niet dat ik daar mee zit.) Ligt er vooral aan wat je erin wil zien, volgens mij. Maar even serieus, Reinbo, volgens mij zijn we het niet met elkaar oneens, maar spreken we over nuances

Drive is een goede film, Only God Forgives is een goede film - als je het mij vraagt, althans -, maar het zijn compleet verschillende films. Als je de ene leuk vindt, kun je gerust de ander niks aan vinden. En de trailer, och, dat is maar een trailer. Het is niet voor niks dat deze film voornamelijk (maar niet uitsluitend) in filmhuizen draait en niet in reguliere bioscopen.


avatar van Ik Doe Moeilijk

Ik Doe Moeilijk

  • 1145 berichten
  • 197 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Klopt, maar ook in Drive draait het meer om het metafysische verhaal dan het narratief op het eerste gezicht. Al ligt het hier nog meer verscholen en is ook het narratief enigszins verhuld.

Misschien net zo belangrijk (zo niet het meest belangrijk) als het metafysische is het metafictieve verhaal van Drive. Met andere woorden: het intertekstuele karakter, de genre pastiche, de zelfreflectie.


avatar van RaminN

RaminN

  • 7 berichten
  • 3 stemmen

mister blonde schreef:

En ik erger me al helemaal aan:

- Mensen die smileys nodig hebben om uit te drukken wat ze niet onder woorden kunnen brengen;

- Smileys bij berichten van andere gebruikers nodig hebben, om te kunnen beoordelen wanneer iets bloedserieus is (of niet);

- Mensen die hun verwachtingspatroon voor een groot deel baseren op de trailer.

Niemand boeit het waar jij je aan ergert. Je kan hier reviews zetten over een film. En geen andere onzin. Mensen hebben niks aan je reactie van 'Ik erger me hieraan, ik erger me daaraan'.

Ps. Ik ga vanavond naar deze film met mijn vriendin, dus ben benieuwd trailer en korte samenvatting van de film zien er goed uit.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12697 berichten
  • 5830 stemmen

Je tweede bericht hier op de site, wat een mooie bijdrage. Zat al een tijdje te wachten op een nieuwe user die iedereen kan vertellen wat wel en wat niet boeiend is en voor wie. Weet nu ook eindelijk waar de site voor bestemd is.

Bijzonder fascinerend ook dat je vanavond met je vriendin naar deze film gaat. In tegenstelling tot mijn ergenissen zal dit een ieder boeiend vinden, prachtige review (of eigenlijk preview) ook. Daar hebben we wel wat aan. Veel plezier he? Laat je weten wat je er van vond, kan niet wachten...


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ben vooral benieuwd naar de reactie van zijn vriendin. Verder ben ik het grotendeels wel met RaminN eens. Maar dat betreft dan meer het non-bereicht van xgogax dan de reactie van mb.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Fortune schreef:
Filmmaking is not about what we see it’s a very misconceived notion, it’s about what we don’t see.

Een quote van Refn waar ik helemaal achtersta en veel films en boeken krijgen hierdoor een gigantische meerwaarde. De fout in deze film is, wat Refn niet laat zien, ontzettend oninteressant is waardoor de film een pretentieus tintje krijgt.



Ben het hier volledig mee eens. De dingen die Refn niet laat zien liggen er als je iets beter kijkt er vrij dik boven op. Om een paar voorbeelden te geven.

- Julian en zijn broer zijn beiden misbruikt door hun moeder. Dit komt naar voren als ze praat over de grote van hun geslachtsdeel en hoe ze even een vingertje over Julians arm haalt wanneer ze elkaar spreken.
- Billy is door dat misbruik zo gefrustreerd dat hij geheel verknipt raakt en daardoor een meisje dood.
- Julian is door het misbruik kompleet afgestompt , en is nauwelijks in staat tot echte emotie. Wanneer hij door dat leuke meisje een beetje tot leven begint te komen gaat er weer door zijn moeder alles fout. Hij laat zichzelf doden in de laatste scene door zijn polsen bloot te stellen zodat Chang hem uit zijn lijden kan verlossen.


Ik geloof dat iedereen wel zijn eigen interpretatie zal hebben, ik denk dat het in grote lijnen hierom draait. Helaas maakt dat de film geen succes. Verder vind ik ook dat het moeilijker is om met een rechtlijniger narratief toch dat mysterie te creeeren dan met een Lynchiaans hak op de tak vertelling. Als ik de theorien van sommige gebruikers hier op moviemeter lees bij Drive is die film daar op dat front ook beter in geslaagd.