Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 164 minuten
Alternatieve titel: T.D.K.R.
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Christopher Nolan
Met onder meer: Christian Bale, Tom Hardy en Anne Hathaway
IMDb beoordeling:
8,4 (1.974.232)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 20 juli 2012
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Dark Knight Rises
"A fire will rise."
Het is acht jaar geleden dat Batman (Christian Bale) in de duisternis is verdwenen en van een held in een banneling is veranderd. Hij heeft de schuld van de dood van Harvey Dent op zich genomen en voor het grotere goed alles opgeofferd. Deze leugen heeft een tijd standgehouden, want onder het gewicht van de Dent Act, een antimisdaadwet, zijn de criminele activiteiten in Gotham City verpletterd. Maar alles verandert met de komst van een sluwe inbreekster met een mysterieuze agenda. Veel gevaarlijker echter is de opkomst van Bane (Tom Hardy), een gemaskerde terrorist die meedogenloze plannen heeft voor Gotham en Bruce Wayne dwingt om uit zijn zelfopgelegde ballingschap terug te keren. Maar zelfs als hij zijn cape opnieuw aantrekt, zou Batman wel eens geen partij voor Bane kunnen zijn.
Externe links
Acteurs en actrices
Bruce Wayne / Batman
Alfred Pennyworth
James Gordon
Selina Kyle / Catwoman
Bane
Miranda Tate / Talia al Ghul
John Blake
Lucius Fox
Peter Foley
Jen
Reviews & comments
rayman
-
- 257 berichten
- 0 stemmen
De Joker origineel? Volgens mij zat die ook in de versie van Burton en wat mij betreft was die beter dan die Crow rip off die Ledger er van maakte. Als was Bane ook verre van een goede schurk.
De Joker van Burton was idd beter dan de Nolan Joker.
Bane vond ik best wel een angstaanjagende schurk, in ieder geval veel dreigender dan de Joker uit TDK.
congo
-
- 898 berichten
- 0 stemmen
Het verschil tussen die reeksen is ook dat The Joker van Ledger echt een persoon is, The Joker van Nicholson is gewoon een villain die echt is afgeleid uit de comics.
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Dat is helemaal niet zo. Ik vind gewoon dat deze film op gebied van actie en verhaal prima scoort. Ik ga niet opzoek naar duizenden plotholes.
Dat is precies wel zo. Hij heeft helemaal gelijk hoor! ZIt jij hier de hype te volgen of hoe zit het? Een batman met diepgang, daar staat Nolan voor. Je zegt trouwens in je vorige post dat het verhaal je niet uitmaakt, nu vind je het wel prima? Simpele film voor de iets wat simpelere mens? Serieus als je iets of wat ervaring hebt met films kijken dan hoef je hier echt niet je best te doen wat betreft die plotholes. Mensen gebruiken dit altijd als tegen argument maar waarom? Als iets niet slecht smaakt, moet jij dan ook zoeken wat het juist is? Nee dan vind je het gewoon niet goed! Wel ik heb evenveel films gekeken als dat ik hamburgers heb gegeten, kom aub niet af met argumenten zoals : je moet niet gaan zoeken achter de kleine foutjes. Was het maar meer zoeken, dat kreeg dit een hogere score!
congo
-
- 898 berichten
- 0 stemmen
Waar zeg ik dat deze film geweldig scoort op dieptegang? Het verhaal is naar mijn mening prima genoeg daarvoor.
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Trouwens wat is hier goed wat betreft de actie?
Waarom hadden die flikken niet al hun wapens bij zich die ze al hadden toen ze de tunnels ingingen? Waarom lopen ze zoals idiote Vietnamezen op hun vijand af? Waarom ketsen al die kogels op de grond? Waarom worden die flikken niet kei hard met de grond gelijk gemaakt? Waarom word er bij elke vechtscene tussen Batman vs badguy with gun geen wapen gebruikt?
Waarom word Bane zomaar gedood door een nietszeggend personage als Catwoman? Waarom zien we niet eens zijn lichaam liggen? Het moest precies allemaal snel snel gaan. Nee deze film stelt zwaar teleur!
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Waar zeg ik dat deze film geweldig scoort op dieptegang? Het verhaal is naar mijn mening prima genoeg daarvoor.
Je zegt letterlijk dat het verhaal niet uitmaakt wat betreft een Batman film...
Ik zeg dat Nolan juist wel diepgang (wat betreft het verhaal. Dus niet letterlijk een diepe gang) in zijn films wilt. Jij zegt nu letterlijk dat er geen diepgang is. Man jij en Nolan zitten niet op éénzelfde lijn wat dat betreft. Ben je mee? Dan vraag ik mij af wat jij zo geweldig vind aan deze film als je al Nolan zijn opzet niet eens kan vatten/waarderen.
Dus het verhaal even links laten liggen... wat is hier dan nog zo geniaal aan qua actie/cameravoering/montage/script/karakterontwikkeling/muziek dat jij dit een 4.5/5 moet geven, dat vraag ik mij sterk af...
En wat betreft fouten zoeken of kieskeurigheid, sorry hoor maar wij betalen veel geld om naar een deftige film te gaan kijken en een meneer zoals Nolan die krijgt veel geld om een slechte film te maken. Klagen is in mijn ogen dan ook zeer terecht. Men stelt genoeg eisen in de wereld. De lat/standaard moet gewoon hoger worden gelegd. Het is door een onwetend publiek zoals jullie dat dit al als een meesterwerk zou kunnen worden aanschouwd.
Je leest hier ook 20 pagina's ivm die cinemazaal/moord. Waarom? Precies of er bestaan geen echte vuile films in deze wereld... Dat is puur en alleen door het gehype... en al die sensatie en dat gehype is in de meeste gevallen voor niets nodig. Quotes die je hier dan leest : Ja maar de verwachtingen waren zo hoog na het geniale TDK dat dit waarschijnlijk een beetje ging tegenvallen. Dat is zever en een perfect voorbeeld van wat ik vertel.
Het is makkelijk om naar een goedkope B/C film te kijken en te zeggen, amai dat is slecht gefilmd, ja wel logisch misschien. Het is juist bij films zoals deze dat je hard moet zijn, dat de commentaar moet vloeien! Jammer
(hopelijk begrijp je wat ik bedoel en pak je dit niet te persoonlijk op
)
TMP
-
- 1892 berichten
- 1719 stemmen
Prima afsluiting van Nolan's Batman-trilogie, alhoewel ik The Dark Knight wel beduidend beter vind. Acteerwerk was prima in orde, dat viel ook wel te verwachten met zo'n cast. De film borduurt zelf aardig voort op de eerdere twee delen. Bane is een sterk personage, al kan hij niet tippen aan The Joker. Hij wordt echter wel goed neergezet door Tom Hardy. Minpunt is de manier waarop hij aan zijn einde komt, dat had toch wel beter gekund. Het gebeurt in een flits en dat was het dan, geen groots eindgevecht tussen Bane en Batman. Er wordt vervolgens ook niet echt veel aandacht meer aan besteed, terwijl hij toch Batman's grote tegenstander in deze film is.
Het verhaal zat verder wel goed in elkaar, paar kleine losse eindjes, die over het algemeen nog wel goed te verklaren zijn. De actiescenes waren ook in orde, met als uitschieter de scene in het stadion. Minpunten vond ik wel dat Batman rustig gaat zoenen met Catwoman, terwijl er een tikkende bom ligt te wachten. Ook komt hij wel erg makkelijk van die gevangenis in de woestijn terug in Gotham, zonder geld en schijnbaar in erg korte tijd. De afsluiting van de film was echter wel prima, met een mooie eindscene in Florence. Dat Blake naar de Batcave gaat, had wat mij betreft niet gehoeven. Het opent wel de deur voor nog een vervolg. Ondanks de redelijk lange speelduur, weet The Dark Knight Rises de gehele tijd te boeien. Een prima einde van de trilogie.
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Flinke tegenvaller!
Naar mijn mening een karakterloze brave blockbuster met veel fouten.
Batman begins vond ik aardig, the dark knight best goed en dit is na de vorige twee delen gewoon een flinke tegenvaller.
Vooral voor jonge tieners en de popcornmassa denk ik..
Braaf, karakterloos, popcornmassa vermaak...
Volledig mee eens!
Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
The Dark Knight Rises was zeker en vast geen onverdeeld succes, en wat mij betreft zeker en vast de minste uit de trilogie.
Eerst de positieve aspecten: Bane was een goede schurk die goed vertolkt werd door Hardy. Neen, het is geen Joker, maar tegelijkertijd is hij wel vele keren imposanter en dreigender (heerlijk hoe hij - toch voor het grootste deel van de film - zonder enige vorm van intonatie spreekt; zijn rustige stem wekt in zekere mate angst op). Door zijn uitgekiende strategie stort hij Gotham in de complete chaos, en ik herinner me geen enkele Batmanfilm waar de situatie vanaf halfweg de film zo uitzichtloos was.
Ook wil ik nog even de heerlijke scène vermelden waarin het jongetje de Star-Spangled Banner zingt voor een vol stadium: zeker wanneer je Bane op de tonen van het Amerikaanse volkslied door de gangen van het stadium ziet wandelen, wist deze scène toch behoorlijk wat indruk op me te maken.
Minpunten aan de film zijn vooral te vinden op verhaaltechnisch vlak: teveel materiaal leidt tot het gevoel dat overdaad schaadt (bepaalde verhaallijnen kregen vanwege de hoeveelheid aan plotmateriaal niet de afwerking die ze verdienden). Een film met weinig inhoud kan nog steeds een feest voor de zintuigen zijn, maar een film met buitensporig veel narratieve elementen kan al eens op de zenuwen werken. Nu goed, eerlijk gezegd heb ik me er tijdens het kijken zelf niet al te zeer aan geërgerd - het blijft overzichtelijk -, maar achteraf had ik toch het gevoel dat de film gebaat zou zijn bij een iets beter gedoseerde aanpak.
Ook waren er wat zaken die voor gefronste wenkbrauwen zorgden: op kop het ogenblik waarop Blake zegt dat hij weet dat Bruce eigenlijk Batman is, wat eigenlijk te belachelijk voor woorden was, maar ook de ontdekking van Batmans ware identiteit door commissaris Gordon op het einde hield weinig steek: "Oh ja, twintig jaar geleden heb ik ooit eens mijn sjaal rond een jongen gelegd; dat moment stond al die tijd in mijn geheugen gegrift." Dat er op dat moment - op amper een ruime minuut van de ontploffing - nog ruimte was voor een passionele kus tussen Batman en Catwoman, vond ik ook een beetje van het goede te veel . En zo zijn er nog heel wat zaken te vermelden: soms gaat het om details, maar het geheel nam een dermate grote omvang aan, dat ik er in elk geval niet in geslaagd ben om ongehinderd van de actiefilm te genieten. Ook al omdat de actie - op de confrontatie tussen Bane en Batman na - al bij al niet zo bijster indrukwekkend was, iets wat ik al vermoedde op basis van de trailers.
Zeer jammer ten slotte vond ik de belachelijk flauwe afrekening met Bane op het einde van de film. Nolan deed het al bij de Joker, maar daar zijn nog verschonende omstandigheden voor te bedenken (de dood van Heath Ledger). Ook nu weer maakt hij de cruciale fout door de kijker een ultieme confrontatie tussen held en schurk te ontzeggen: waar slaat het nu op dat Bane gewoon kortweg wordt neergeknald door Catwoman? Ik geloof dat iedereen wel zat te wachten op een zenuwslopende en indrukwekkende confrontatie tussen Batman en Bane; érg jammer dat Nolan voor de tweede keer (weliswaar bewust) een dergelijke fout maakt.
Algemeen beschouwd weegt The Dark Knight Rises net iets te licht door, zowel qua verhaallijn, qua actie, qua romantiek,... Er is spanning aanwezig en zoals elke andere Batmanfilm zit er genoeg leuks in om je tijdens het kijken niet te vervelen. Ik twijfel uiteindelijk tussen een 3* en een 3,5*, maar kies voorlopig toch voor de 3* (ook om wat tegengewicht te bieden, want ik schrik wel van de bijzonder positieve reacties op deze film).
3*
kels92
-
- 42 berichten
- 80 stemmen
Dit was toch wel de enige film van de trilogie die mij vanaf het begin tot het einde geboeid heeft. Op een gegeven moment zat iedereen in de bioscoop ook echt op het puntje van zijn/ haar stoel. Ik snap niet helemaal dat je kunt zeggen dat er te weinig actie in zat. Ik vond dat in deze film precies genoeg om het niet te overdreven te maken allemaal. De romantiek had iets meer gekund inderdaad. 5*
SENGOK
-
- 156 berichten
- 0 stemmen
Dat wordt een Oscar voor Hans Zimmer!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tuirlijk niet. Hij begint juist enorm in herhaling te vallen.
PriestMaiden
-
- 47 berichten
- 0 stemmen
Erg leuke film maar kan zich niet meten met de voorganger. Bane is maar een saai figuur tegenover de Joker en Two-Face. De rol van Catwoman was leuk. 'Teveel herinneringen van vroeger' komen aan bod ook. Spijtig genoeg het laatste deel uit de trilogie.
Poebie
-
- 37 berichten
- 48 stemmen
Erg leuke film maar kan zich niet meten met de voorganger. Bane is maar een saai figuur tegenover de Joker en Two-Face. De rol van Catwoman was leuk. 'Teveel herinneringen van vroeger' komen aan bod ook. Spijtig genoeg het laatste deel uit de trilogie.
Ik ben het met je eens. Deel 2 was inderdaad beter, maar toch kan ik mij ook wel vinden in deze film. Je hebt niet eens door dat de fim zo lang duurt.
Fryce
-
- 1099 berichten
- 2338 stemmen
Prima batman film. Vol spectakel en een leuk verhaal. Maar wat ik echt mis is spectakel en bloed in de actie scenes. Met die ingredienten zou hij wat mij betreft echt een stuk beter zijn.
xel
-
- 90 berichten
- 507 stemmen
Voorgangers vond ik beter, beetje te melodramtisch en misschien wat te soft.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Beste van de drie.
Al ligt dat vooral aan een aantal randfactoren. Het belangrijkste euvel van deze reeks blijft nog steed overeind: je kan echt geen serieuze film maken waar af en toe een vent in een batpak opduikt. Het werkt gewoon niet. Het ziet er zowel dom als hilarisch uit en het verpest gewoon heel de sfeer.
Het helpt ook al niet als zelfs z'n tegenstander een belachelijk stemmetje aangesmeerd krijgt. Wie verzint dat soort dingen? Doe je ogen dicht en je denkt dat je naar één of andere kindertekenfilm zit te kijken. Op zich niet zo vreemd bij Batman, maar Nolan wil toch echt een heel andere richting uit.
Verder een onzinverhaaltje met wat vervelende twists en oninteressante onthullingen. Ook in dat opzicht verschilt de film niet zoveel van de eerdere delen, maar de onthulling van Cotillard, het subplot met Catwoman en de ommekeer in de gevechten met Bane zijn van enorm laag niveau.
Visueel blijft het magertjes bij Nolan. Hij heeft een groot budget, dat valt ook echt wel op, maar echt visueel indrukwekkend is het nergens. De soundtrack is van eenzelfde niveau. Nogal generiek geneuzel.
Resten twee positieve punten: het optreden van Michael Caine (Freeman zou er wat van kunnen leren) en Levitt, die ik echt een puike rol van spelen. Dankzij hem, en het grotendeels off-screen blijven van Batman zelf, vond ik deze film beter te pruimen dan z'n voorgangers.
Die serieuze Batman perikelen zijn absoluut niet aan mij besteed, hoop dat Schumacher hem nog eens mag rebooten, al zal hij niet meer zo los durven gaan als voorheen.
1.5*
Driello
-
- 1379 berichten
- 0 stemmen
Ik deel een groot deel van de kritiekpunten van Onderhond. Alleen kom ik dan op een totaal andere conclusie uit: dit was voor mij verreweg de slechtste uit de serie. Dit komt dan door die kritiekpunten, maar vooral door het onzettend belachelijke verhaal en al die melodramatische passages. Daarnaast is dat bat-vliegtuig gewoon lachwekkend lelijk en slecht geplaatst.
Nee, deze 'grande finale' was meer een nachtkaars.
Waarbij dan nog aangetekend dat ik me niet kan herinneren ooit in een bioscoop zo vaak op mijn horloge te hebben gekeken.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
En wat betreft fouten zoeken of kieskeurigheid, sorry hoor maar wij betalen veel geld om naar een deftige film te gaan kijken en een meneer zoals Nolan die krijgt veel geld om een slechte film te maken. Klagen is in mijn ogen dan ook zeer terecht. Men stelt genoeg eisen in de wereld. De lat/standaard moet gewoon hoger worden gelegd. Het is door een onwetend publiek zoals jullie dat dit al als een meesterwerk zou kunnen worden aanschouwd.
Je leest hier ook 20 pagina's ivm die cinemazaal/moord. Waarom? Precies of er bestaan geen echte vuile films in deze wereld... Dat is puur en alleen door het gehype... en al die sensatie en dat gehype is in de meeste gevallen voor niets nodig. Quotes die je hier dan leest : Ja maar de verwachtingen waren zo hoog na het geniale TDK dat dit waarschijnlijk een beetje ging tegenvallen. Dat is zever en een perfect voorbeeld van wat ik vertel.
Het is makkelijk om naar een goedkope B/C film te kijken en te zeggen, amai dat is slecht gefilmd, ja wel logisch misschien. Het is juist bij films zoals deze dat je hard moet zijn, dat de commentaar moet vloeien! Jammer
(hopelijk begrijp je wat ik bedoel en pak je dit niet te persoonlijk op
)
Resumé zeg je eigenlijk dat wij onwetende mensen zijn? En dat zegt dan iemand van 22... Goed.
Maar je 3e alinea is overigens ook niet te lezen. Wat zeg je nou eigenlijk over die moord en de hype? Raakt kant nog wal en alles behalve een perfect voorbeeld.
En even voor jou beeldvorming. Hoeveel slechtere films met eenzelfde budget zijn er in de afgelopen jaren verschenen. Juist, teveel. Nolan levert gewoon een heel degelijke afsluiting van zijn trilogie af en dat zijn de meeste (op Peter Jackson na), niet gelukt.
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Bane was een goede schurk die goed vertolkt werd door Hardy. Neen, het is geen Joker, maar tegelijkertijd is hij wel vele keren imposanter en dreigender (heerlijk hoe hij - toch voor het grootste deel van de film - zonder enige vorm van intonatie spreekt; zijn rustige stem wekt in zekere mate angst op).
Sterkste aspect van de film idd 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vond 'm juist eerder lachwekkend, met die absurde Darth Connery stem. En toen later Batman met zijn spraakvervormer ook nog eens langskwam, werd het welhaast een heuse dijenkletser. 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Van Batman kan menig death metalbandje nog leren.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Nja, heb hier alles uiteraard niet doorgelezen, maar toch wel verrast door de enorme hype en lovende reacties, ook op andere sites.
De film is namelijk niet alleen gewoon de zoveelste 'superheld-redt-ophet laatste-nippertje-New York' film, maar qua verhaal ook een stuk minder dan bvb de vorige Batman.
Werkelijk geen idee waar sommige scenes op sloegen:
Met name richting het einde: .. die Oldman doet alle moeite om dat apparaat bij die bom te leggen en dan scheelt het maar 11 minuten??? hahaha
En aanvankelijk is het (terecht) moeilijk in te schatten hoe lang die core het houdt.. daarna 5 maanden en uiteindelijk tot op de seconde? en dan wordt het ook nog geactiveerd via een knopje?? huh?
Daarnaast een nucleaire mega explosie iets buiten de kust wat kennelijk niet uitmaakt. Fallout heeft men nog nooit van gehoord
.
Uitermate pijnlijk ook zo'n scene waar je Batman gewoon tussen de mensen in op straat ziet vechten. Dan ziet zo'n kostuum er toch wel compleet idioot uit
. Larger than Life moet je hem houden anders wordt het niks.
Maar goed, zo waren er wel meer cruciale plotzaken die nergens op sloegen. Erger was een nogal erg saai stuk (die 'gevangenis' bijvoorbeeld)
Wat wél erg leuk was, is de nogal ambigue beweegredenen van de bad guys. Het hele fight the power, de rijken aanpakken, revolutie en anarchisme is natuurlijk helemaal niet zo vergezocht.
Wel raar dat ze er dan een enorme bom aan gaan verbinden.
Uiteindelijk wordt er dus een soort sociale revolutie met een grote criminele operatie door elkaar heen verweven wat ook nogal dubieus is.
Enfin, best aardig maar allesbehalve groots. En all hail Michael Caine natuurlijk.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Ik ben het vrijwel nooit eens met Reinbo, maar wat betreft de ondertiteling heeft ie wel gelijk. Die was waardeloos. Ik heb echt vertalingen gezien die helemaal nergens op sloegen.
Dat is zeker waar trouwens. Had af en toe het idee naar een vertaling van DaAlmightysubTeam, DMT Dark Joker en Tante Toos van ondertiteling.nl te kijken
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5775 stemmen
Behoorlijke tegenvaller van Nolan's Batmantrilogie, en dan vooral omdat je van iemand als Christopher Nolan toch wel veel meer verwacht dan dit flauw afsluitertje.
Het begint allemaal nog redelijk degelijk. Het eerste anderhalf uur lijkt zich traag en mysterieus (Je weet niets over Bane, wie hij is,wat zijn beweegredenen en bedoelingen zijn, waarom hij zich met een team verstopt onder de straten van Gotham City en hoe hij geworden is tot wat hij is.) een weg te banen naar een overdonderende eindclimax! Als dan het laatste uur eindelijk het vuurwerk zou moeten beginnen schitteren, gebeurt er helemaal niets. Integendeel, je begint te beseffen dat Nolan zelf zijn weg is kwijtgeraakt ergens in de rioleringen van Gotham en ons al die tijd een zuivere dosis gebakken lucht heeft zitten verkopen. Naar het einde toe worden alle hollywoodcliché's er nog even bijgesleurd om dan uiteindelijk te eindigen met een soort van aangedikt 'happy end', waarschijnlijk bedoelt om de studiobonzen tevreden te stellen!
Je zit dan ook nog met een hoop serieuze plotgaten die de pret er helemaal niet groter op maakt. De manier waarop Wayne uit die put springt is nergens geloofwaardig en lijkt gewoon onmogelijk. Voor mij is het een groot raadsel hoe hij er gladgeschoren en propergekleed enkele minuten later in slaagt, een van de buitenwereld afgeschermd, Gotham te betreden terwijl een ganse politiemacht, met president op kop, vanop afstand lijdzaam staat toe te zien? Hoe Batman met zijn zware cape om het lijf samen met Gordon bijna op ijs staat te dansen waar nooit iemand over is geraakt en ondertussen mensen die voor dat ijs staan langs achteren aanvalt? Hoe Batman op z'n dooie gemak de man neerknuppelt die hem een uur voordien, evenzeer op z'n dooie gemak, een gebroken rug heeft bezorgt, om dan vervolgens neergestoken te worden door een trien die hem langs achteren aanvalt??? Waarom steekt Tate hem niet meteen dood? Hoe is het mogelijk dat dat kattengeval Bane onschadelijk kan maken en dat Tate, het enige kind ooit ontsnapt uit de put, zichzelf nog een stuk makkelijker laat grijpen? Het is absurd dat Batman op het einde met een atoombom wegvliegt, ondanks dat Tate enkele seconden voordien beweert haar doel bereikt te hebben. Hoe raakt Batman uit zijn vliegtuigje en waar zit Alfred die ganse tijd? Te wachten in Florence op zijn terrasje??
Personages komen te pas en te onpas even opdagen en sommige acteurs lijken er gewoon even in te komen ter ondersteuning van deze film. Acteurs doen het ook niet bijster goed, op Caine en Oldman na. Hardy doet z'n best maar het blijkt haast een onmogelijke klus veel vorm te geven aan een personage wiens hoofd en stem voor het overgrote deel misvormd zijn. Cottilard's sterfscene is gewoonweg afschuwelijk en de rest van de cast staat zo'n beetje op automatische piloot z'n ding te doen.
'The dark knight rises' is niet veel meer geworden dan het zoveelste vermaakfilmpje tijdens een wisselvallige zomer!
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Volledig mee eens, en zeker in die scene die je noemt. Die politieopmars was nog best indrukwekkend, staat daar ineens zo'n man in een vleermuispak ook mee punches uit te delen. En dan nog niet eens op een geweldig indrukwekkende of leninge manier. Mnee, gewoon wat meebrawlen met de rest 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Haha, ik moet nu ook gewoon erom lachen als ik erover nadenk 
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Ik vond 'm juist eerder lachwekkend, met die absurde Darth Connery stem. En toen later Batman met zijn spraakvervormer ook nog eens langskwam, werd het welhaast een heuse dijenkletser.
persoonlijk zou ik meer in mn broek schijten van een psychopaat met zo'n beheerste stem dan een loeiende gek.
En sinds Community kon ik aan niets anders dan Abed denken bij Batman 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ja, het is belachelijk zo'n kerel in een vleermuispak. Alsof hij zo is weggelopen uit een latex pornmovie. Totdat hij iemand op z'n sodemieter geeft en dan neem je hem al iets serieuzer. (Althans, de mensen in de film) En hij heeft wel degelijk goede skills. En hoe overdreven lenig kun je zijn in zo'n pak? Hij is een beetje log, maar dat geeft niet. Dus ja, ik kan het wel hebben.
Pre- en sequels

The Dark Knight
2008
7.907 reacties

Batman Begins
2005
1.813 reacties
Gerelateerd nieuws

Christopher Nolans 'The Dark Knight'-trilogie komt terug bij Netflix: 'Een stuk grootser dan bijna elke andere superheldenfilm'

'The Dark Knight Rises' komt morgenavond (27 januari) op televisie: 'Het had geen betere afsluiting kunnen hebben'

Glen Powell dankt carrière aan piepklein rolletje in Christopher Nolan film: 'Dankbaar dat hij me een kans gaf'

Christopher Nolan reageert op vermeend stoelenverbod op set
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.907 reacties

Fight Club
Komedie / Thriller, 1999
4.201 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.349 reacties
Gerelateerde tags
dc comicscrime fighterterroristgeheime identiteitburglargijzelaarstrijdhostage dramatime bombburgerwachtcover-upsuperheldgebaseerd op stripvillainesstragic heromobile terrorismedestructionstadvechtencriminal underworldcatwoman cat burglarimaxfloodcuriousdc extended universe (dceu)batmobile
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








