The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 169 minuten / 182 minuten (extended edition)
Alternatieve titel: De Hobbit: Een Onverwachte Reis
Oorsprong:
Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Martin Freeman, Ian McKellen en Richard Armitage
IMDb beoordeling:
7,8 (921.224)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 12 december 2012
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Hobbit: An Unexpected Journey
"From the smallest beginnings come the greatest legends."
Bilbo Balings is een simpele hobbit die een rustig leventje leidt in de Gouw in Midden-aarde. Zijn rustige bestaan is echter snel voorbij als de tovenaar Gandalf op zijn deur klopt. Samen met Gandalf en dertien dwergen onderneemt Bilbo een avontuur dat hem moet leiden naar de schat die de draak Smaug van de dwergen gestolen heeft.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,8 / 921224)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Spoilertopic
- The Hobbit (BoekMeter)
- The Hobbit: An Unexpected Journey (MusicMeter)
- The Hobbit: An Unexpected Journey [Special Edition] (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Acteurs en actrices
Bilbo Baggins
Gandalf the Grey
Thorin Oakenshield
Bofur
Balin
Radagast the Brown
The Great Goblin
Fili
Kili
Dwalin
Video's en trailers
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat ik eerst het boek moest lezen is mij nooit verteld. Lijkt me ook verre van wenselijk. Film trekt veelal een ander publiek en zou een autonome ervaring moeten bieden.
The Hobbit behandelt andere materie dan The Lord of the Rings. Ook dat heeft intro nodig. Het is niet omdat deze film later gemaakt is, dat de aanpak waarmee Peter Jackson succes boekte omgegooid moet worden.
En het is nog altijd een boekverfilming en Jackson heeft de stof van het boek nagenoeg perfect op het doek gebracht.
Dat dit dan een film is die zich meer op de fans richt, is dan maar zo.
Maar door de aanpak niet te veranderen, lijkt dit een soort LotR deel 4,en nu begon het bij deel 3 al te vervelen. Maar fans slikken alles, jammer dat het zich daar enkel op richt. Zwaktebod imo.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3098 stemmen
Maar door de aanpak niet te veranderen, lijkt dit een soort LotR deel 4,en nu begon het bij deel 3 al te vervelen. Maar fans slikken alles, jammer dat het zich daar enkel op richt. Zwaktebod imo.
Iets wat goed is dient niet veranderd te worden (de toon is het enige dat anders is in de boeken, en dat is ook hier zo) en dat dit een deel 4 lijkt is alleen maar goed. Ik mag er niet aan denken dat het helemaal anders geweest zou zijn.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3098 stemmen
Film trekt veelal een ander publiek en zou een autonome ervaring moeten bieden.
Dat is absoluut geen gegeven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lijkt mij wel. Of denk jij dat het gros van de bioscoopbezoekers ook boekenverslinders zijn?
Richard_Voorhees
-
- 2311 berichten
- 2135 stemmen
Zeker geen verkeerde film, maar niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Blijkbaar vinden vele fans het prachtig dat Jackson hier heel iets heel erg vergelijkbaars als de LotR saga probeert.
Ik had alleen liever verfilming gezien die meer de stijl van het boek aan zou houden i.p.v. de LotR lijn door te trekken.
Verder zijn sommige scenes wel erg uitgerekt, omdat ze deze verfilming zo nodig in twee delen moesten doen.
Afijn, er is nog steeds wel genoeg genietenswaardigs. De cast is prima en de actie is vermakelijk. Het is nog steeds best een aardige film, maar hij wist me niet zo te overtuigen als de LotR films.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Dat men hem toen nog niet verdacht komt omdat hij de machtigste tovenaar is in Midden-Aarde en hij zal een reputatie gehad hebben.
Make sense!
Al weten we allemaal zijn afloop
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Het is niet omdat deze film later gemaakt is, dat de aanpak waarmee Peter Jackson succes boekte omgegooid moet worden.
Nee, maar ook niet dat hij compleet identiek moet zijn...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Make sense!
Al weten we allemaal zijn afloop
En zelfs dat klopt niet. Saruman's laatste act is "The Scouring of the Shire", waar hij het uiteindelijke brein achter bleek te zijn. Het visioen wat je in The Lord of The Rings part 1 in de Galadriel/Frodo scene zag refereerde daar enigzins naar. Al is het wel uiteindelijk Grima die Saruman afmaakt in the Shire
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Verder zijn sommige scenes wel erg uitgerekt, omdat ze deze verfilming zo nodig in twee delen moesten doen.
.
Do i have a surprise for you.Drie delen inmiddels vriend.
blauwe pikachu
-
- 46 berichten
- 125 stemmen
Eerst en vooral moet ik zeggen dat Fellowship of The Ring een van mijn favoriete films aller tijden is, en ook de rest van de LOTR trilogie staat mooi in mijn lijst van favoriete films. De strijd om Middle Earth, het verhaal rond the One Ring, vriendschap, moed en zelfopoffering is en blijft gewoon immens mooi en hartverwarmend.
Toch keek ik in tegenstelling tot velen niet zo uit naar The Hobbit.. De terugkeer naar Middle Earth zag ik stiekem wel zitten, maar tegelijkertijd was ik bang voor een mogelijke ontgoocheling, die bijgevolg het geweldige Middle Earth uit LOTR zou verpesten. Het zou niet de eerste keer zijn dat een prequel/sequel een schim is van zijn voorganger.. Mijn excuses bij deze dat ik constant ga zitten vergelijken met LOTR, maar ik kan het niet helpen.
Maar goed, de film dus. Visueel zit het zoals bijna altijd snor bij PJ. Nieuw-Zeeland is gewoon Middle-Earth, dat is nog maar eens duidelijk gebleken. Maar waar LOTR een plotlijn heeft dat enorm boeit, heeft de Hobbit dat niet echt. Ok, het boeit wel, maar de vraag is, of het echt nodig was om deze plot over 3 films uit te smeren. Dat brengt mij direct tot mjin grootste punt van kritiek: de speelduur. Sommige scènes bleven maar duren, of werden maar herhaald (het introduceren van de dwergen, vecht- en ontsnappingsscènes..) Ook vond ik de leider van de dwergen een hopeloze imitatie van Aragorn (held
!) (ik heb de Hobbit niet gelezen dus ik weet niet wat er van aan is, maar de gelijkenissen lagen er bij momenten te dik op.) Thorin was me net iets té ingetogen, net iets té heldhaftig, stoer weet ik veel.
Maar natuurlijk heeft de Hobbit ook zijn sterke momenten en een glimlach verscheen meteen op mijn gezicht toen ik oude bekenden Frodo, Saruman, Galadriel en dergelijke terug zag. Ook de ‘jonge’ Bilbo wist me erg te bekoren, wat toch een vrij ondankbare rol is om in de voetsporen van Ian Holm te treden. Ian Mckellen is gewoon Gandalf en bovendien zaten er een paar amusante one-liners/scènes in de film. Absoluut hoogtepunt, die me waarschijnlijk overtuigt om de film toch maar aan te schaffen is de scène met Gollum/Smeagol. Eng, grappig en droevig tegelijkertijd. Ik zat op het puntje van mijn stoel. 
Ook leuk om enkele scores uit LOTR terug te horen, al moest Shore blijkbaar te hard steunen hierop. (Al moet gezegd worden dat het Nazgul-theme absoluuuuut niet mocht gebruikt worden in een scène waar geen Nazgul te bespeuren valt
)
Al bij al heb ik genoten van de Hobbit, maar de speelduur blijft echt wel een domper op de feestvreugde.
anne J
-
- 1525 berichten
- 976 stemmen
Die hele dwergen introductie kon makkelijk in 5-10 minuten ipv 40.
OMG nee, vreselijk idee!
Dit is echt perfect zo!! De scènes in de shire vind ik echt prachtig verfilmd, ze roepen bij mij precies dezelfde gevoelens op als tijdens het lezen van het boek. Bilbo die als voortréffelijke hobbit opeens in zijn nette, welgestelde huis flabbergasted komt te staan van allerlei commotie, dat is al een heel avontuur op zich!! Er klopt opeens een vreemde dwerg op de deur en die komt gewoon binnen, hier, in de shire?? En even later nog een. En nog een. En later nog een. En nog drie. En nog een. En nog twee. etc. O mijn god wat is dit?
En ze plunderen mijn voorraadkast, en ze stampen door mijn huis, en ze zingen allerlei liederen. Het is één grote chaos. Maar wanneer ze hebben gegeten, wassen de dwergen opeens in een mum van tijd weer alles af en maken alles netjes en schoon onder een 'plagerig' liedje gericht naar Bilbo. Heerlijk haha. En na alle commotie vd avond/nacht wordt Bilbo de volgende ochtend wakker. O god, het was maar een droom. Het was niet echt, mijn huis is leeg, ze zijn weg. Not.Hahaha, prachtig begin van het boek. Je leert gelijk Bilbo kennen als de hobbit die hij 'wás (is)' en de hele company dwergen
Merry, maar ook een beetje grumpy soms, want dat zijn dwergen ook. Ik ben blij dat ze de introductie intact hebben gelaten en het precies zo ongeveer ook in de film zit. Héérlijk, een lekkere commotie en roller coaster ride voor die arme Bilbo die helemaal overvallen wordt. Serieus, dat afraffelen in 5 tot 10 minuten? No way... Belachelijk kort! Dat is echt tekort doen aan de sfeer/geleidelijkheid van die hele introductie, aan de geleidelijke al misschien kleine veranderingen in Bilbo, aan de dwergen en aan Gandalf. Love it love it
schobbejak42
-
- 43 berichten
- 482 stemmen
Ik ben groot fan van het boek, maar helaas viel de film toch tegen. Spektakeldrang, langgerekte scenes en mislukte pogingen tot drama zijn iets te veel van het goede.
MarcusViridis
-
- 144 berichten
- 137 stemmen
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat Jackson zo enorm van het boek afwijkt om in plaats van één keer, drie keer de kassa te kunnen laten rinkelen. Veldslagen die in het boekje niet voorkomen, figuren die nergens te vinden zijn op papier, maar wel op het witte doek, tovenaars en elven die er maar even -ter opvulling- met de haren erbij geslepen worden. Ook worden, omwille van meer acties, bepaalde passages maar eventjes naar de wens van meneer Jackson aangepast.
2 punten aftrek voor de verkrachting van het oorspronkelijke verhaal, 1 punt aftrek voor het gekunsteld brengen van drie films in plaats van één. 2 punten voor animatie.
schobbejak42
-
- 43 berichten
- 482 stemmen
Grotendeels eens met Macus. Ook vervelend: actiescenes die wel uit Pirates of the Caribean leken te komen, 20+ letterlijke cliffhangers en storende herhaling van zetten ten opzichte van LOTR. Wargs bijvoorbeeld, hadden we al gezien, net als een badass orc leider. Ook die grote arenden en die vlinder waren weer bekend recept. Ook storend, het ene moment zitten ze met die trollen compleet in de bossen. Het volgende moment zijn ze in uitgestrekte open vlakten, om daar vervolgens onverklaarbare rondjes te rennen om een stel Wargs.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3098 stemmen
Lijkt mij wel. Of denk jij dat het gros van de bioscoopbezoekers ook boekenverslinders zijn?
Het gros niet, neen, een deel wel, ja. En al zeker als het een bekend werk betreft zoals hier. Na het succes van The Lord of the Rings zijn er ongetwijfeld velen de boeken gaan lezen en die behoren hier nog steeds tot het publiek.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3098 stemmen
De indeling is dan wel dezelfde, de hele toon is anders. Om dan te zeggen dat er niets veranderd is, lijkt me nogal veel. En ik vraag me trouwens af hoe het dan wel zou moeten zijn? De dwergen komen één voor één binnen, zeggen hun naam, Thorin als laatste, Bilbo is een knipoog overtuigd en ze zijn op pad?
De lange (voor sommigen dan toch) intro beslaat plotgewijs niet veel (het hele verhaal heeft niet zoveel plot, want het gezelschap gaat van punt A naar punt B en beleeft onderweg avonturen, net zoals in The Lord of the Rings), maar het gaat hem hier om de sfeerschepping, de juiste snaren raken. Dat is allemaal net even minder dan in The Fellowship of the Ring (in mijn recensie zeg ik bv dat dertien dwergen véél zijn, het is dus niet vlekkeloos), maar de toon wordt gezet en daar gaat het om; niet dat er verhaaltechnisch veel beleefd is.
van duijn
-
- 935 berichten
- 845 stemmen
Na jarenlang wachten was het dan eindelijk zover, The Hobbit: An unexpected journey. Ik ben een enorme fan van de LOTR trilogie en met het uitkijken naar deze film heb ik die trilogie ook meerdere keren bekeken. Het mooie aan de films is het prachtige landschap van Nieuw Zeeland, de leuke figuren die in het verhaal voorkomen, en in The Hobbit was ik vooral onder de indruk hoe de orks, de wargs en vooral Smeagol gemaakt waren. Wat ik ook erg mooi vond was het theme: 'The misty Mountains', wat uren in je hoofd rond blijft spoken. Vond het overigens ook wel leuk dat Christopher Lee met zijn 90 jaren nog een rolletje heeft. Wat een acteur
. Daarnaast spelen Ian McKellen en Martin Freeman ook gewoon een goede rol. Het duurt nog wel even maar wat ben ik benieuwd en kijk ik uit naar de volgende Hobbit film
De volle *5 en een nr. 10 in mijn toplijst
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Dat is allemaal net even minder dan in The Fellowship of the Ring (in mijn recensie zeg ik bv dat dertien dwergen véél zijn, het is dus niet vlekkeloos), maar de toon wordt gezet en daar gaat het om; niet dat er verhaaltechnisch veel beleefd is.
Waar het ook om gaat is dat de magere plot ook nog eens waardeloos wordt verteld. Script is bagger. Spanningsopbouw nihil: Gandalf redt de groep dwergen tot 3x toe exact op het juiste moment, met de arenden als dieptepunt van de last minute rescues. Om verhaaltechnisch over die scène met de bergreuzen nog maar te zwijgen... Het avontuur hang sowieso van willekeur aan elkaar. Dat was in LotR echt een stuk beter.
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Het merendeel van de negatieve commentaar die ik hier en op andere sites lees lijkt bijna uitsluitend te komen van zij die het boek niet gelezen hebben en eigenlijk met alleen The Lord of the Rings als achtergrondinformatie naar deze film gingen.
Als het boek lezen een vereiste zou moeten zijn voor het beter waarderen of begrijpen van de film dan heeft Peter Jackson gefaald als filmmaker in het algemeen.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
. Al is het wel uiteindelijk Grima die Saruman afmaakt in the Shire
Daar doelde ik ook op, nogmaals: we weten allemaal dat hij wijs is maar toch heeft hij een (terecht) gruwelijk einde 
Dutchmeister
-
- 492 berichten
- 733 stemmen
Erg langdradig begin waar ze wel flink wat tijd op hadden kunnen besparen. Verder komt het acteerwerk niet altijd even goed over, echter de beelden zijn weer zeer fraai en ook een aantal gevechten zijn mooi in beeld gebracht. Het typische Lord of the Rings sfeertje zit er redelijk in verwerkt. Zitten ook een paar leuke beelden bij waar de nieuwe LOTR films zich afspelen. Leuk om Smeagol, Saruman en bepaalde elven in beeld te zien 60 jaar voor het echte werk begint.
Drie delen vind ik trouwens wel heel overdreven. Maarja ze moeten natuurlijk wel dik kunnen cashen. Ze brengen hem wel op een mooi tijdstip uit overigens want er draait verder geen kut in de bioscoop.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
De indeling is dan wel dezelfde, de hele toon is anders. Om dan te zeggen dat er niets veranderd is, lijkt me nogal veel. En ik vraag me trouwens af hoe het dan wel zou moeten zijn? De dwergen komen één voor één binnen, zeggen hun naam, Thorin als laatste, Bilbo is een knipoog overtuigd en ze zijn op pad?.
Het is gewoon een herkauwde Lord of the Rings, ik had dit liever door de ogen van Del Toro gezien, wat de film dan toch beter maakte. Ik leed de hele tijd aan déja-vu's, waarvoor was het nodig Saruman, Frodo en nu nog het hele Sauron zijplot erbij te halen?
Malli
-
- 500 berichten
- 148 stemmen
Als het boek lezen een vereiste zou moeten zijn voor het beter waarderen of begrijpen van de film dan heeft Peter Jackson gefaald als filmmaker in het algemeen.
Correct.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat Jackson zo enorm van het boek afwijkt om in plaats van één keer, drie keer de kassa te kunnen laten rinkelen. Veldslagen die in het boekje niet voorkomen, figuren die nergens te vinden zijn op papier, maar wel op het witte doek, tovenaars en elven die er maar even -ter opvulling- met de haren erbij geslepen worden. Ook worden, omwille van meer acties, bepaalde passages maar eventjes naar de wens van meneer Jackson aangepast.
2 punten aftrek voor de verkrachting van het oorspronkelijke verhaal, 1 punt aftrek voor het gekunsteld brengen van drie films in plaats van één. 2 punten voor animatie.
Lichtelijk overdreven maar ben het deels wel met je eens.
schobbejak42
-
- 43 berichten
- 482 stemmen
Waar het ook om gaat is dat de magere plot ook nog eens waardeloos wordt verteld. Script is bagger. Spanningsopbouw nihil: Gandalf redt de groep dwergen tot 3x toe exact op het juiste moment, met de arenden als dieptepunt van de last minute rescues. Om verhaaltechnisch over die scène met de bergreuzen nog maar te zwijgen... Het avontuur hang sowieso van willekeur aan elkaar. Dat was in LotR echt een stuk beter.
Helemaal mee eens! En die bergreuzen, dat sloeg echt compleet nergens op. Deed mij ook weer heel erg denken aan de scene uit FOTR, op die berg tegen Sarumans weergoden.
Originaliteit ver te zoeken.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Vond dat visueel het hoogtepunt van de film. Jammer dat dat dan weer wordt afgezet als nergens op slaand.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als het boek lezen een vereiste zou moeten zijn voor het beter waarderen of begrijpen van de film dan heeft Peter Jackson gefaald als filmmaker in het algemeen.
Dit blijft wel een cliche natuurlijk. Een film kan prima als verlengstuk van het bronmateriaal staan en als de fanbase groot genoeg is kan je best een film afstemmen op die fanbase. Dat heb je ook bij Game of Thrones, en ben zeer blij dat je daar niet niet bedolven wordt aan uitleg van dingen die je al lang weet. Dat de film ook voor leken te volgen moet zijn is wel een vereiste (lijkt me bij The Hobbit ook gewoon het geval) maar dat het boek kennen je veel meer inzage geeft lijkt mij niet meer dan logisch.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3098 stemmen
Dit blijft wel een cliche natuurlijk. Een film kan prima als verlengstuk van het bronmateriaal staan en als de fanbase groot genoeg is kan je best een film afstemmen op die fanbase. Dat heb je ook bij Game of Thrones, en ben zeer blij dat je daar niet niet bedolven wordt aan uitleg van dingen die je al lang weet. Dat de film ook voor leken te volgen moet zijn is wel een vereiste (lijkt me bij The Hobbit ook gewoon het geval) maar dat het boek kennen je veel meer inzage geeft lijkt mij niet meer dan logisch.
Voilà.
schobbejak42
-
- 43 berichten
- 482 stemmen
Vond dat visueel het hoogtepunt van de film. Jammer dat dat dan weer wordt afgezet als nergens op slaand.
Tsja, visueel misschien leuk, maar ik kan er niet van genieten als het totaal niet in het plot past. Compleet random verschijnen er een paar van die bergreuzen, en na 5 minuten voortrazende actie loopt alles natuurlijk weer goed af. Op deze manier krijg je ook deflatie in de spanningsopbouw. Ik geloof er tenminste niet meer in als ze voor de 800ste keer van een rots of klif af dreigen te vallen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Hoezo past het niet in de plot? Ze passeren die berg en daar blijken die wezens te leven. Veel meer heb je in een verhaal als dit, dat toch al van de toevalligheden en randomness aan elkaar hangt, niet nodig toch? Maak er dan visueel wat bijzonders van, en dat kwam in deze scène gelukkig even om de hoek kijken.
Pre- en sequels

The Hobbit: The Battle of the Five Armies
2014
641 reacties

The Hobbit: The Desolation of Smaug
2013
897 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

De tien best beoordeelde films met de vandaag jarige Benedict Cumberbatch (46)

Deze goed beoordeelde films verdwijnen deze week nog van Netflix
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Avontuur / Fantasy, 2001
3.683 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

Queen: Days of Our Lives
Documentaire / Muziek, 2011
148 reacties
Gerelateerde tags
riddleelvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitgebaseerd op boekbergburglarzwaardhorseback ridingmagielegendecontract reizentrollschepselthunderstormfantasy worldtovenaarepic battlelost ring reisringgoblincouragegianttunnelunderground lakeburied treasureclimbing a tree invisibilityancientgnomegnomes questlive action and animationhigh fantasysword and sorcerytrekkinggoblins good versus eviltrolls middle-earthandy serkisbackstoryelfen middle-earthcreaturesepic fantasy good vs evilepic adventurefantasy creature amusedhobbit
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








