• 10.601 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 3 november 2011

Plot In Time

"Time Is Power"

Welkom in een wereld waar tijd het ultieme betaalmiddel is geworden. Het verouderingsproces stopt op de leeftijd van 25 jaar, maar er zit een addertje onder het gras: je bent genetisch gemanipuleerd om nog één jaar te leven, tenzij je je nakende dood kan afkopen. De rijken “verdienen” tientallen jaren per keer (en blijven 25 jaar), waardoor ze nagenoeg onsterfelijk worden, terwijl de rest genoeg uren bij elkaar smeekt, leent of steelt om de dag door te komen. Wanneer een jonge man (Timberlake) in het bezit komt van een fortuin aan tijd, wordt hij valselijk beschuldigd van moord. Hij wordt gedwongen op de vlucht te slaan met een mooie gijzelaar (Seyfried). De liefde van het duo, dat van minuut tot minuut leeft, wordt een sterk wapen in hun oorlog tegen het systeem.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

De verhaallijn is zeker origineel gevonden. Tijd is geld. Je moet het zien om het te begrijpen. Dit wordt wel leuk gebracht. Alleen blijven er bij mij nogal wat vragen. Voorbeeld. Je wordt maar 25 jaar. Maar ben je eerst dus gewoon kind? Dan heb je wel een erg kort leven als je volwassen bent. Sommigen kunnen over de 100 jaar oud worden of nog wel veel ouder. Hoe zit het met de ouderdom verschijnselen? Ik zie niemand met telefoons/gsms? Bijna geen auto's? Wat is er mis met zwemmen in zee? Risico's blijf je altijd houden, toch? Maar goed, de film kijkt makkelijk weg en Amanda Seyfried ziet er met haar alien ogen en pruik erg apart uit. Leuk om naar te kijken.

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Leuk idee, het is eens iets anders. Ook de spanning zit wel goed. Niet Amanda Seyfried's beste acteerprestatie, zeker ook niet slecht maar ze kan beter. Deze film is wel de moeite waard om eens te bekijken.

avatar van Feanatieke

Feanatieke

Ik blijf roepen om een deel 2, waarin de potentie wel kan worden waargemaakt. Iemand enig idee hoe dit deel het heeft gedaan aan de Box Office? Is een vervolg nog kansrijk?

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Een tijdje terug eindelijk gezien en ik was blij verrast! Nahja, eigenlijk klopt die zin niet, want ik had van te voren al erg goede verwachtingen.

Amanda Seyfried is één van mijn favoriete actrices, en ze haalt de film zeker wel een plekje naar boven, maar ook Justin Timberlake was erg goed op weg.

En dan natuurlijk de rest van de cast die ook erg leuk is zoals: Olivia Wilde (al vond ik haar pas bij haar laatste scenes goed, en jammer dat het maar een klein bijrolletje bevatte), Alex Pettyfer (wat een lekkerding zeg!, behoort toch wel toch wel in mijn top 3 van lekkerste mannen en gelukkig is hij ook niet slecht in acteren) en de rest doet het ook gewoon prima.

Timberlake en Seyfried vormen een goed duo en als ze samen zijn word de film pas echt leuk. Je word overspoeld met emotionele emoties, humor, achtervolgingen/spanning en een klein beetje actie.

Het enigste slechte aan de film was: toen Seyfried en Timberlake in een auto zaten, en deze van een helling knalde, omdat er op hun geschoten werd. Dat zag er zo onwijs slecht en nep uit. Of leek dat alleen maar zo? Maar dat is dan ook een klein detail.

Heb me vermaakt, de film is anders gaan lopen dan ik had verwacht, maar toch nog erg leuk.

avatar van flaphead

flaphead

Feanatieke schreef:

van IMDB: budget 40 mln dollar, openingsweekend 12 mln, totaal 140 mln. cijfermatig dus wel kansrijk voor een vervolg denk ik?

avatar van Feanatieke

Feanatieke

Dat zijn prima cijfers voor een vervolg inderdaad. Hopelijk beginnen ze er nog eens aan en wachten ze niet te lang. Hier zit echt nog wel meer in.

avatar van Ockle

Ockle

Deed me denken aan het boek "Vlucht naar de Top"van Stephen king. Verder prima onderhoudende film. Een tweede deel kan volgens mij enkel een flop worden

avatar van El ralpho

El ralpho

Je tijd of ik schiet!

Eigentijdse vermakelijke Sciencefiction met Timberlake en Seyfried in de hoofdrollen die een uniek concept heeft. Je ziet dat de makers met name in hun eerste deel van de film volledig in hun concept opgaan en weten het ook geloofwaardig en op een sterke manier te brengen. De twee hoofdrolspelers zijn geknipt voor hun rollen en nemen je mee op hun vlucht voor de ''tijdwachters'' die wat meer standaard is maar nog steeds sterk en bijzonder vermakelijk.

Genoeg onduidelijkheden en vragen zijn er te vinden zoals cantforgetyou een aantal posts boven mij aangeeft. Maar met het verstand op nul is dit echter een vermakelijke prent die zijn tijd goed benut en zijn 109 minuten voorbij laat vliegen. Minpunt is in mijn optiek echter wel dat het tweede deel van de film meer op de gebruikelijke conventies uit de actie film terug lijkt te vallen waardoor het originele uitgangspunt wat meer naar de achtergrond schuift. Dit komt nog steeds naar voren maar is minder aanwezig dan in zijn eerste helft wat ik eigenlijk wel jammer vond.

Echter is ook dit deel van de film -hoewel minder origineel- nog steeds sterk en is In time dan wel een film die niet alles eruit haalt wat er in zit maar je ook zeker niet teleur stelt.

avatar van Toontje G

Toontje G

Man, man, man wat was die film slecht. Kan die Timberlake geen andere dingen gaan doen dan proberen acteur te zijn. Nu waren zijn medespelers ook niet in goede doen maar vooruit dan maar. Het is dat we meerdere mensen aan het kijken waren maar anders had ik het niet gered tot aan het einde.

avatar van Insignificance

Insignificance

Ongetwijfeld zullen er heel wat interessante ideeën door dit script krioelen, maar al snel blijkt dat In Time niet echt uitnodigt om daar verder lang bij stil te staan. Time is now the currency, iets dat na de voice-over tot vervelens toe wordt herhaald in aankopen en opmerkingen. Hetzelfde geldt voor de repeterende countdowns. Dan is het al snel niet meer intrigerend of spannend.

Stemmig is het ook al niet. Daarvoor roert de plot zich dan weer te veel en ook nog eens in de richting van een behoorlijk flauw, gemakkelijk en glad sci-fi thrillertje met een gulle versie van Bonnie en Clyde. De enige race tegen de klok die er echt toe doet, is die van de speelduur. Het meest opzienbarende moment is die van een car crash. Zo beroerd, het leek wel iets uit Thunderbirds.

avatar van Strike0ut

Strike0ut

Toontje G schreef:

Mee eens, Timberlake is echt waardeloos. De enige die enigszins goed over kwam was Cillian Murphy.

Insignificance schreef:

Inderdaad die carcrash was van het niveau straatklinker.

Standaard had-veel-meer-in-gezeten film.

avatar van stevebravo

stevebravo

zeer matige film. redelijk acteerwerk..
Het idee van de film vind ik uniek, al is het zeer slecht uitgevoerd.
1 moment wat de kroon spant wat betreft slechtheid was ...(spoiler)=> dat die auto wel heel simpel een ramkraak uitvoerde
2 sterren vind ik realistisch

avatar van T-man

T-man

Verhaal is goed, s best wat uit te halen, maar die Timberlake wil ik nooit meer zien in een film.

Ondanks hem toch een 3 gescoord voor het verhaal.

avatar van zxstyle

zxstyle

Toen ik zag dat Justin Timberlake in 'in time' meespeelde, kreeg ik subiet hele lage verwachtingen van deze film. Maar ik ben positief verrast, Timberlake speelt de sterren niet van de hemel maar ik heb me gelukkig niet hoeven ergeren. Het concept van de film is best leuk, tijd als geld, je blijft er in elk geval over nadenken.

Wel een aanrader

avatar van Loepsaal

Loepsaal

Wat is het nut van 25 blijven op je 25e als het maar 1 jaar duurt?

avatar van zxstyle

zxstyle

Loepsaal schreef:

Wat is het nut van 25 blijven op je 25e als het maar 1 jaar duurt?

Het hoeft niet 1 jaar te duren, het kan ook langer duren honderden jaren, als je maar geld/tijd hebt.

avatar van Loepsaal

Loepsaal

da's jammer, vrouwen zijn het mooist rond hun dertigste.

avatar van Dirtdiver

Dirtdiver

Leuk verhaal wat met overtuigende acteurs beter uit de verf zou zijn gekomen.

avatar van Fryce

Fryce

Best een aardig concept, maar matig uitgevoerd. Prima rol van Cillian Murphy.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Timberlake en Seyfried als Bonny & Clyde in deze 'In Time', van regisseur Andrew Niccol. Hij bewees met Gattaca al dat-ie goed overweg kan met dit genre. Vond dit ook een zeer vermakelijke film.

Verhaaltechnisch stelt het weinig voor, maar het concept is leuk, de tijd vloog voorbij en dat is belangrijk. Timberlake en vooral Murphy doen het prima in deze film waar tijd het betaalmiddel is geworden. Prima gemaakt, wel met enige mankementjes, maar ik het totaalplaatje best goed.

avatar van Sopherian

Sopherian

Geweldige film! geweldige verhaal lijn! een film waar ik nog vaak aan zal terug denken.

avatar van jippie2010

jippie2010

Zo, ik moest er lang over denken wat ik nou echt van deze film vond.

ik kan zo vijf dingen noemen die echt beter hadden gemoeten,

maar ik vond het een briljant gevonden plot, die me toch bleef boeien.

Er zat zeker meer in deze film, blijft bij mij daarom steken op 3,5.

NB: mijn vrouw zei dat de beruchte carcrash wel op thunderbirds leek... grappig dat dit ook door anderen genoemd wordt

avatar van Triple G

Triple G

Heel aardige film. Tijd is per definitie een buitengewoon interessant gegeven en zo ook hier. Ach, wellicht niet helemaal optimaal uitgewerkt maar zeker boeiend genoeg. Timberlake heb ik wel eens sterker gezien maar de grond on praten is wat overdreven. Seyfried is sowieso al erg aangenaam om naar te kijken en Murphy speelt goed als uitermate irriterend mannetje. Meer van dit spul zou ik zeggen..

avatar van anthony68

anthony68

Ik hou van sf-films. Maar deze kon niet tippen aan de spanning en sensatie van "Matrix", "Inception" of "loopers". Teveel romance accent. Ik heb liever dieptepunten in de verhaallijn en de voor en nadelen ervan; tijd als betaalmiddel. Als je rijk bent en het erft ga je van verveling spanning en actie zoeken en verlies je tijd of als je goed bent win je het. Maar als je arm bent ben je noodgedwongen te vechten voor time. En dat maakt dat het onderscheid tussen de sterke en zwakke groter word. Een echte robin-hoot film met steel van de rijken en geef het aan de armen maar dan in de toekomst. En dat verwende meisje dat heeft haar wens gekregen. Spanning en actie geven je het gevoel dat je leeft, maar als je zwak bent is het geen levensgeluk maar een ziekte en kan j niet van de spanning en actie genieten omdat ze je het leven moeilijk maken. Het is echt een film voor mensen die houden van spanning en actie. Voor de "living on the edge" kind of people. Of voor die mensen die ervan dromen. maar het niet durfen en het als amusement consumeren.

Het acteerwerk vond ik gemmideld ik denk dat beide hoofdrolspelers nog te weinig ervaring hebben om een hele sterke rol neer te zetten.En dat Justin Timberlake zijn reputatie als boyband zanger moet zien te overstijgen met dit soort rollen. maar hij heeft een realistische beeld gegeven van een "Robin Hoot " van de toekomst. En het leuke van de film is het einde als iedereen beseft dat tijd belangrijk is en gewoon gaat leven.

De auto's zijn ook mooi afgewerkt in de film ze geven de film "een paar benen op de grond gevoel" en nostalgie voor de oudere kijkers. op deze pagina zie je in welke film de auto's zijn gebruikt; IMCDb.org: "In Time, 2011": cars, bikes, trucks and other vehicles

De wiki vind ik wel summier; In Time - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org meestal kan je als je die heb gelezen de film beter volgen, maar de verhaallijn was simperl] l. wellicht daarom is het polt ook simpel gehouden. Het plot kon door de regisseur moeilijker gemaakt worden en de sf-gehalte van de film ook. Ik had liever de film gezien met de time-story en veel sf-effects en goede actiescenes. Ik ben niet zo'n fan van romantiek. daar hebben ze andere films voor, maar de regisseur zal wel een romaticus zijn die gelooft zoals elke populaire film dat romantiek en het ultieme opofferen van jezelf voor je liefde de ware weg is in het leven. Veel helden zijn ook held door deze levenswijze en daarom zijn ze ook zo geliefd. omdat niemand dat durft je eigen leven voor een ander of je kinderen te geven. Het blijf moeilijk. Kiezen tussen vriendschap en tijd. maar uit eindelijk verliezen de tijdwolven (lees geldwolven) maar in werkelijkheid zijn het winnaars die de economie verpesten door hun gierigheid. Maar het idee dat er een verlosser komt die ons zal redden van het systeem is mooi om over te dromen en mooi om naar te kijken. Tot je weer in de realiteit komt en concludeerd dat daar geen helden zijn en alleen maar schurken. Witte board criminelen en echte criminelen ze houden het systeem in balans...

avatar van Mars4i

Mars4i

Er zitten wel wat aardige concepten in deze film. Zoals wat zou er gebeuren als iedereen het eeuwige leven zou krijgen. Dat werkt dus niet, want dan komen er dus teveel mensen en dat wordt een plekje op aarde geld waard. En als iets geld waard is dan gaan de economische wetten gelden. Dan gooien ze er ook nog wat evolutie wetten van Darwin tegenaan en je hebt een concept voor een SciFi film.

De uitwerking kan helaas beter. Het acteren is matig. De motivatie van de time keeper werd me ook niet helemaal duidelijk. En het stelen van tijd ging wel heel erg simpel. Als dat echt zo simpel was, zouden veel meer mensen dat doen, want het is dat of dood gaan. En dan weet je het wel.

Maar misschien neem ik deze film wel te serieus. Als entertainment was hij best aardig. Daarom 3 sterren.

avatar van The One Ring

The One Ring

Andrew Niccols grootste talent lijkt het verzinnen van concepten te zijn. Die zijn eigenlijk altijd wel intrigerend bij zijn films, waardoor ik ze steeds weer wil zien, ondanks dat hij verder als regisseur geen uitblinker is (al moet ik Gattaca eens herzien). Zijn beste werk is nog steeds het script voor The Truman Show, maar ik vraag me tegelijkertijd af of die niet gewoon gered is door de regie van Peter Weir. Het probleem is een beetje dat Niccol zijn concepten nooit overtuigend genoeg uitwerkt, behalve in Truman.

In Time heeft hetzelfde probleem, maar het concept is leuk genoeg om een boeiende film op te leveren die licht vermaakt. Het idee om geld letterlijk tot tijd te maken is geestig en het geeft de film een bepaalde urgentie waardoor het als thriller prima werkt. Het gewicht van iedere uitgave wordt gevoerd, waardoor betalen voor de bus ineens spannend wordt. Dat arme mensen uit de getto het aangewend zijn hard te lopen, omdat ze altijd tijd tekort hebben vond ik een leuk detail. Als metafoor voor de financiële crisis is het allemaal niet bepaald subtiel, maar dat de hoofdpersonen bezig zijn iedereen even veel tijd te geven om zo arm en rijk gelijk te stellen vond ik wel grappig. Niemand lijkt het door te hebben, inclusief misschien Niccol zelf niet, maar in feite is dit de meest communistische film die ik ooit uit Hollywood heb zien komen.

Jammer dan weer dat Niccol het allemaal zo serieus brengt. Het werkt voor mij beter als komedie op de een of andere manier, maar Niccol komt niet verder dan enkele woordgrapjes rond "tijd" en wat verwarring over de leeftijd van personages (het moment waarop Kartheiser zijn moeder, stiefmoeder en dochter voorstelde was wel zeer geestig). Daarnaast is het jammer dat Niccol, nu hij toch voor de serieuze aanpak gekozen heeft, niets doet met het concept eeuwig leven. Aanvankelijk hebben we nog eens personage dat wanhopige acties uithaalt, omdat hij al te lang geleefd heeft, iets wat mij zeer boeide. Helaas gaat dit personage er snel aan en wordt het met dit motief niets meer gedaan. Niccol werkt verder veel dingen gewoon niet uit. Zo heeft schurk Cillian Murphy (die trouwens duidelijk tien jaar te oud is om voor 25 door te kunnen gaan) geen enkele motivatie, behalve dan dat hij agent is. Ook ziet de getto er niet bijzonder dreigend uit, ondanks dat er een suggestie is dat het hel op Aarde moet voorstellen. Zeker qua sfeer had daar meer ingezeten.

Wat overblijft is vooral een echte Hollywoodfilm. Als zodanig werkt het wel, maar er zitten hier meer ideeën in dan eruit komen.

avatar van Decec

Decec

Een goede SF/Actie/Thriller film...

Spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Super mooi HD kwaliteit...

Prima camerawerk...

Perfect achtergrond geluid/

muziek (Dolby Digital)...

avatar van roeman

roeman

Tijd is Geld.

Leuk gevonden concept, helaas bleef ik maar denken aan Bonnie & Clyde en dat was toch wel jammer. Er ging daardoor veel verloren van het verhaal, waar toch wel meer inzat.

Timberlake deed zijn uiterste best en Seyfried paste daar wel bij. Decor en special FX waren zeker niet slecht. Vooral de wijk Dayton deed heel mistrostig zijn best om te laten zien dat mensen niet veel geld dus tijd hadden. Het maakte op mij een wat depressieve indruk. Ik maakte snel in de eerste helft van de film het vergelijk met Children of Men. Waar geen hoop is, is niets. Maar ook de "rijke" wijk die er heel mooi uitzag was toch eigenlijk net zo depressief als Dayton.

Aardige film die een apart concept toch net niet weet om te zetten tot een aparte en uitstekende film. Goed voor een kerstavond meer niet.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

De uitspraak Tijd is Geld word hier behoorlijk letterlijk genomen.

Andrew Nicol zet hier weer even een prima en uiterst vermakelijke sf neer dat zich afspeelt in de wereld waar tijd dus nu echt geld is en dat je leven afhangt van tijd. In ieder geval een wereldje waar je je niet in wil bevinden. De decors verschillen niet al te veel met onze tijd, maar de armoede en het futuristische downfall druipt er wel van af. Het levensloop van de mensen is ook geen prettig vooruitzicht. Hier en daar zie je bijvoorbeeld zwervers met te weinig tijd, dus ook op sterven liggen. Ja das andere koek. Die auto's (oldtimers met een futuristisch geluidje als ze rijden) lijkt Nicol ook zo gerecycled te hebben uit Gattaca, waar hij ze ook gebruikt heeft. Justin Timberlake vond ik nooit zo slecht en ook hierin doet hij weer goed zijn rol, samen met Amanda Seyfried. Hij weet zich nog wel staande te houden in het rare letterlijke wereldje, maar zijn leven neemt plots een andere wending als hij inene een enorme som aan tijd geërft krijgt (lees geld) wat hem naar een duister complot lijd waarin hij vals word beschuldigt van moord. Hij gijzelt Seyfried die hem later wel begint te begrijpen en gaan ze terugvechten tegen het systeem en de onschuld bewijzen.

Opzich is dat best knap gedaan en krijgen we gewoon een spannende en meeslepende achtervolgingsthriller. De oude bekende elementen komen we uiteraard weer tegen maar het werkt allemaal erg goed met dit concept. Naderhand krijgen we wat fijne actiescene's voorgeschoteld en een best sterke einde. In Time verveeld in ieder geval geen moment.

avatar van buck2410

buck2410