In Time (2011)

2046 stemmen

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Andrew Niccol
met Amanda Seyfried, Justin Timberlake en Cillian Murphy

Welkom in een wereld waar tijd het ultieme betaalmiddel is geworden. Het verouderingsproces stopt op de leeftijd van 25 jaar, maar er zit een addertje onder het gras: je bent genetisch gemanipuleerd om nog één jaar te leven, tenzij je je nakende dood kan afkopen. De rijken “verdienen” tientallen jaren per keer (en blijven 25 jaar), waardoor ze nagenoeg onsterfelijk worden, terwijl de rest genoeg uren bij elkaar smeekt, leent of steelt om de dag door te komen. Wanneer een jonge man (Timberlake) in het bezit komt van een fortuin aan tijd, wordt hij valselijk beschuldigd van moord. Hij wordt gedwongen op de vlucht te slaan met een mooie gijzelaar (Seyfried). De liefde van het duo, dat van minuut tot minuut leeft, wordt een sterk wapen in hun oorlog tegen het systeem.

avatar van Nicolage Rico
Hmm, Andrew Niccol is niet mijn regisseur en Justin Timberlake zeker niet mijn acteur, maar kan een interessant filmpje worden, als ik de synopsis lees.

avatar van TragieStar.*
Deze zou ik toegevoegd moeten hebben!

Ah, Andrew Niccol gaat weer in de richting van Gattaca (1997).
Interessant!

Klinkt als een wat omslachtig plot, maar Niccol is nog steeds iemand om het voordeel van de twijfel te gunnen.

avatar van Aapje81
Waarom is Justin Timberlake toch in zoveel films die goede acteurs verdienen
Desondanks ben ik toch erg benieuwd.

avatar van sinterklaas
Gattaca was inderdaad ook een schitterende film. Ben ook wel vrij benieuwt naar deze.

Edit: Wat doet die stem daar?

Ik heb de stem verwijderd.

avatar van jacobine_rodijk
Jammer van die mini-competitie met Singh's Immortals, de oorspronkelijke titel "I'm.Mortal" was het best als het neerkomt op "Now" en "In Time."

avatar van Aapje81
Is hier eigenlijk al een trailer van?

avatar van jacobine_rodijk
Aapje81 schreef:
Is hier eigenlijk al een trailer van?

Jup, een verlengde nogwel afkomstig van Comic-Con.

Timberlake was prima in Social Network, maar had toch liever iemand anders gezien in de hoofdrol gezien zoals bijv. Garfield of Levitt, in ieder geval iemand uit dezelfde rangen als Hawke dat was in Niccol's magistrale regiedebuut Gattaca.

avatar van Jawaddedadde
Vond Gattaca wel okee, maar niet bijzonder. Lord of War vond ik dan weer vermakelijker. Maar 't is al een tijd geleden dat ik beide films gezien heb.

Trailer ziet er gelikt uit. Moeilijk om verder te beoordelen.

avatar van SnakeDoc
Dit lijkt me toch wel wat!

avatar van TragieStar.*
Eigenlijk vanaf het begin wil de film al erg graag zien, maar nu al helemaal.

De trailer ziet er echt goed uit! Laat maar komen. Ik zie nu pas dat Alex Pettyfer er ook in speelt! Aaah geweldig! Al was Justin alleen ook al goed geweest hoor .

Amanda Seyfried heeft een wel erg kleine rol volgens mij, alleen het laatste stukje was ze te zien. En Olivia Wilde heb ik niet eens gezien volgens mij.

avatar van sofripa
Trailer? Lijkt wel de halve film....maar wel oke!

avatar van schram101
Vreemd plot, maar wel interessant. Hopelijk blijft het een beetje te volgen.

avatar van Madeliefje
TragieStar.* schreef:

Heeeelemaal mee eens

avatar van Kersje26
TragieStar.* schreef:
Eigenlijk vanaf het begin wil de film al erg graag zien, maar nu al helemaal.

Amanda Seyfried is constant te zien hoor, ze draagt in de film alleen een pruik, dus haar lange blonde haren zijn niet te zien. Olivia Wilde heb ik wel gezien

avatar van sinterklaas
De filmposters zijn echt.....

avatar van fappie
Hoop dat Justin niet weer van die vervelende trekjes heeft als in Friends with Benefits.In de trailer heb ik dat nog niet kunnen spotten gelukkig.

avatar van Boneka
Mooie trailer.......en sinds The Next three days fan van Oliva Wilde

avatar van Nicolage Rico
Sterk idee, en was benieuwd naar de uitvoering tot ik de trailer zag - zeker niet overtuigend.

Wel een erg mooie poster.

avatar van FLH
FLH
Zonet in de bioscoop gezien (in Kuala Lumpur), erg leuke film! Verhaal leuk bedacht, Justin Timberlake vond ik niet altijd overtuigend maar hij doet het vrij aardig.

avatar van Aapje81
Vandaag zag ik dit intervieuw met Justin Timberlake en Amanda Seyfried en heb er erg hard om gelachen. Ondanks dit interview wil ik de film toch graag zien.

YouTube - Justin Timberlake Amanda Seyfried interview for In Time

avatar van jipt
Zeg net een voorstukje bij een SP aflevering en vond dat al irritant. Zal wel een onzinnige blablabla Time this, blablabla, Time that, blablablabla film worden.

avatar van jipt
Ok trailer ziet er best puik uit, leuk concept. Hopen dat het geen blablabla time blablabla film wordt.

avatar van RaouL#1
Wat wil ik deze film graag zien. In de bios meerdere keren een voorstuk gezien en het concept/idee is subliem.

Kan niet wachten!

mauwiewauwie
Prachtige film boeiend verhaal en concept

avatar van Amercianpie
Goede film, leuk bedacht...
Alleen denk ik dat het in het echt, als er zo iets bestond, er heel anders aan toe ging.
Maar goed dat is mijn menig.

Ik vond dat Justin Timberlake er overtuigend overkwam als acteur. Ik had verwacht dat hij matig/slecht zou presteren in een grote film, maar hij acteerde boven mijn verwachtingen.

Ik raad deze film zeker aan voor mensen die van spannende films houden en houden van een film die een ''toekomst beeld'' geven.