In Time (2011)

2046 stemmen

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Andrew Niccol
met Amanda Seyfried, Justin Timberlake en Cillian Murphy

Welkom in een wereld waar tijd het ultieme betaalmiddel is geworden. Het verouderingsproces stopt op de leeftijd van 25 jaar, maar er zit een addertje onder het gras: je bent genetisch gemanipuleerd om nog één jaar te leven, tenzij je je nakende dood kan afkopen. De rijken “verdienen” tientallen jaren per keer (en blijven 25 jaar), waardoor ze nagenoeg onsterfelijk worden, terwijl de rest genoeg uren bij elkaar smeekt, leent of steelt om de dag door te komen. Wanneer een jonge man (Timberlake) in het bezit komt van een fortuin aan tijd, wordt hij valselijk beschuldigd van moord. Hij wordt gedwongen op de vlucht te slaan met een mooie gijzelaar (Seyfried). De liefde van het duo, dat van minuut tot minuut leeft, wordt een sterk wapen in hun oorlog tegen het systeem.

Origineel verhaal

avatar van frolunda
Sterk idee dat ook nog eens redelijk wordt uitgewerkt.Alleen daarom al de moeite van het kijken waard.

avatar van Pelagatti
Ik vond dit een zwakke film. Het verhaal sprak me wel erg aan, maar de uitvoering was vaak kinderlijk matig. Acteerprestaties ondermaats (Justin was zeer ongeloofwaardig) en het stelen van tijd ging ook veels te eenvoudig. Jammer want er had meer in gezeten

avatar van missl
prima vermakelijk en het concept is ook wel goed, de uitwerking wat minder.

avatar van DMDude
Leuke film, origineel verhaal dat best goed uitgewerkt is.

avatar van yacoub
Orgineel. Echt orgineel. Jammer dat ze dan timberlake vragen. Met een goede acteur zou dit iets beter zijn. Seyfried stelt ook een beetje telleur terwijl zij echt wel kan acteren.

Eindelijk weer eens een origineel verhaal! Verveelt geen moment, mooie film en wat mij betreft wél prima acteerwerk van Timberlake. Nu twee keer gekeken en nog steeds zeer goed! Een aanrader!

Prima filmpje, uitstekend mee vermaakt. Gewoon echt een heel sterk verhaal en zelfs een vrij aardig acterende Timberlake, dat het mogelijk is he..

avatar van emmes
Serieuze tegenvaller. Justin Timberlake kan duidelijk geen film dragen. Het concept is ongelooflijk goed gevonden, maar zo slecht uitgewerkt in het verhaal en wordt al te snel een achtervolgings-actie-filmpje van dertien in een dozijn.

Juist omdat het een super orgineel concept is en het verhaal ook zeer sterk is, is de film zeker het kijken waard.

Timberlake, sja, faal duhuh. Maar goed, de rest van de film maakt het wel goed

Originele film! Ik ken geen andere film die op deze manier iets met het thema "tijd" doet. Het is zeker geen perfecte film, maar door z'n originele verhaal eigenlijk nu al een klassieker.

Leuk is ook hoe er allerlei retro-auto's rondrijden in de film, aangepast naar die tijd met een elektromotor.

avatar van esoxlucius
Het is inderdaad een orgineel verhaal, maar naar mijn idee veel te saai verwerkt.

avatar van tristanrc1
Wel een leuke film, maar meer niet. Er werd me meerdere malen verteld dat het een erg goede film zou zijn, en hoewel ik hem dan ook wilde zien, had ik er toch mijn twijfels bij. Ik had vooral het idee dat de film mee wil liften op de successen van The Matrix en Inception. Maar op de voorkant van het DVD-hoesje na staat de film redelijk op zichzelf. Maar het is me toch allemaal veel te, laten we zeggen 'niet-intens', aangepakt, terwijl dat misschien best mogelijk was met dit verhaal. Maar al met al is het best vermakelijk en leuk bedacht. Eigenlijk een beetje de Hollywood standaard, maar dan wel met een leuk verhaal.

avatar van mystica
Geweldig leuke film met een origineel en goed uitgewerkt verhaal. Bonny & Clyde in een Robin Hood achtig verhaal maar dan als science fiction verhaal. Ik heb met veel plezier naar deze film gekeken. Goed concept, leuk verhaal, onderhoudend. De film laat de aspecten van tijd en onsterfelijkheid mooi zien.

avatar van nadrin
Knappe fantasie e een originele alternatieve wereld (toekomst).
De film is onderhoudend en blijft je wel boeien.
Al is men schijnbaar in deze wereld een stuk dommer dan nu.
Vooral het laatste schot was lachwekkend.

ipman-99
"Sylvia, do as I say and go with the guards." ... " !!!

Fantastische Sciencefiction !!! Heerlijke originele sciencefiction film met een
uitstekende acterende cast met Amanda Seyfried, Justin Timberlake en Cillian Murphy.
De chemie tussen Amanda en Justin werkte geweldig !
Fantastisch spannend origineel verhaal dat bij momenten een ware achtervolgingsthriller was,
heerlijke actie scènes volgen elkaar op !
Visueel en muzikaal opvallend !
Prima originele onderhoudende sciencefiction film van Andrew Niccol.

HALVE TAMME.
Herzien zonder dat de verveling toesloeg.

Het uitgangspunt is best aardig maar de uitwerking is vrij triest. Er zitten te veel onlogische scenes in bijvoorbeeld de reden waarom die meid overstag gaat, tegen einde is de logica zo ver te zoeken dat het weinig meer boeit allemaal. Probleem is ook wel dat er totaal geen chemie is tussen de hoofdrolspelers. Sowieso zijn de karakters totaal leeg; Will treurt niet eens om zijn moeder die overigens erg melodramatisch en vergezocht om het leven komt.

avatar van ikkegoemikke
Eigenlijk vat iedereen het een beetje samen.
Het idee en concept achter deze film was hoogst origineel.
De uitvoering en de cast echter laten te wensen over behalve Amanda Seyfried die wel wat weg heeft van Uma Thurman in Pulp Fiction

avatar van tbouwh
Sterk concept, origineel en vindingrijk. Het idee dat mensen op tijd leven is bijzonder, maar komt in de film geeneens erg onrealistisch over. De verhaallijn rondom het leven op tijd vond ik goed uitgewerkt. Er zit wel vaart in de film, maar verder brengt deze film toch echt te weinig. Het einde is wat soft en veel te standaard, wat jammer is. Er had wel meer ingezeten. Matig acteerwerk van Justin Timberlake, en ook de rest schittert niet echt. Geen chemie, geen geloofwaardige emotie tussen de hoofdrolspelers. Seyfried heeft wel beter gespeeld. Enkel Cillian Murphy wist wel te bekoren, overtuigende acteur die goed in zijn rol paste.
Geen hoogvlieger, wel een leuk idee. Zorgt voor een redelijk vermakelijke 100 minuten film. 3*

Flawed, maar oké.

Het idee is leuk ... perfect voor een vlot scifi filmpje, alleen heeft Niccol duidelijk moeite met de wereld errond degelijk op te bouwen. Zo is de plaatsing op de arm een beetje vreemd (je loopt nogal makkelijk te koop met je geld) en is het overdragen van tijd ook nogal apart te noemen. Je zal maar iemand een hand geven en wat uitglijden.

Verder wel slick geschoten en vlot in elkaar gestoken. Murphy steekt er bovenuit, Timberlake valt door de mand wanneer hij een volledige film moet dragen. Visueel oké al wil de CG niet altijd even goed mee (die carcrash - blijft moeilijk te doen in CG), de soundtrack had wat moderner (lees electronischer) gemogen.

Al bij al wel een vlot Hollywood filmpje. Jammer dat Niccol moeite heeft z'n scifi wereldjes kundig uit te werken, in Gattaca schoot hij eigenlijk ook al te kort. Gelukkig duurt het niet overdreven lang, al had er eigenlijk nog wel een kwartiertje afgemogen. Toch viel het in het algemeen best mee, had er iets minder van verwacht.

avatar van rowanb8
Echt een top film goede verhalen lijn, mooi acteer werk, ben alleen erg benieuwd wanneer deel 2 uitkomt (Was een open eind film)

Mooi gevonden concept, zowel de tijdlimiet als het in stand houden van de verschillen tussen mensen. Zou het kunnen gezien worden als een abstracter doorgevoerde variant van de huidige Amerikaanse samenleving anno 2013? De Don't Haves die de Haves voorzien van levenskwaliteit? Dat moet je er zelf in zoeken.

De film speelt een beetje met de gevolgen en mogelijkheden ervan maar het verhaal pakt niet echt door. Vooral over het waarom het goed of fair zou zijn om zo een samenleving te organiseren wordt niet veel duidelijk, dat had de film al een extra diepgang gegeven.

Het blijft hangen in een snel licht verhaaltje, het had beklemmender gekund, meer Orwell of liever nog meer pyschologie en de uitwerking van een idee over de waarde van een mensenleven. Maar ja, het moet verkocht he. Snel geld, in time.

Misschien dat er een oorspronkelijk boek is dat meer verdieping heeft?

Toch zien, want het is goed gevonden concept.

mooie film voor een rustig momentje als je even niets te doen hebt
de titel trok mijn aandacht, tijdreizen blijft een leuk iets om van te dromen, voor mij althans
een matige film hij krijgt een b voor mij
geen kaskraker vrees ik

Ik vond dit een prima film die goed tot z'n recht kwam. Verhaal is leuk bedacht. Prima vermaak voor een leuke avond. 3,5 ster

avatar van lovecraft
makefun schreef:
mooie film voor een rustig momentje als je even niets te doen hebt

Is dat niet meestal het geval, als je een film kijkt?

avatar van VforVictor
matige film, een origineel uitgangspunt maar zwak uitgevoerd. de hele film is niets anders dan 1 grote achtervolging, wat al zo vaak is gedaan.

avatar van Tup&Joep
De Robin Hood van de tijd. Leuk verhaal, aardig uitgewerkt.

Zeer vermakelijke film, vooral het idee sprak me erg aan. Uitwerking kon beter, maar 4* voor de originele verhaallijn. Ja, achtervolgingsfilms zijn er duizenden, maar die zijn " in de gewone wereld ".

avatar van baspls
Geweldige film.

Goede cast, wonder boven wonder vond ik toch dat vrijwel iedereen goede acteerprestaties had.

Erg goed verhaal, al mochten ze het wat meer uitleggen. Makkelijk te volgen en zeer vermakelijk.
Aanrader.