In Time (2011)

2047 stemmen

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Andrew Niccol
met Amanda Seyfried, Justin Timberlake en Cillian Murphy

Welkom in een wereld waar tijd het ultieme betaalmiddel is geworden. Het verouderingsproces stopt op de leeftijd van 25 jaar, maar er zit een addertje onder het gras: je bent genetisch gemanipuleerd om nog één jaar te leven, tenzij je je nakende dood kan afkopen. De rijken “verdienen” tientallen jaren per keer (en blijven 25 jaar), waardoor ze nagenoeg onsterfelijk worden, terwijl de rest genoeg uren bij elkaar smeekt, leent of steelt om de dag door te komen. Wanneer een jonge man (Timberlake) in het bezit komt van een fortuin aan tijd, wordt hij valselijk beschuldigd van moord. Hij wordt gedwongen op de vlucht te slaan met een mooie gijzelaar (Seyfried). De liefde van het duo, dat van minuut tot minuut leeft, wordt een sterk wapen in hun oorlog tegen het systeem.

avatar van Timothyvdmeer
Geniale muzikant en een prima acteur. Leuke film met een goede casting. Verveeld geen moment.

een hele leuke film.heb me zeker vermaakt.en vind dat justin timberlake het zeker goed heeft gespeelt. en de rest van de cast ook.

avatar van IH88
“Don't waste my time.”

Interessante film. In Time heeft een intrigerend verhaal over een toekomst waarin mensen in levensjaren moeten betalen en betaald krijgen. Als het op is stort je dood neer. Er zitten wat haken en ogen aan het plot, en de logica is soms ver te zoeken. Sommige (op het eerste gezicht) interessante subplots worden ook te kort aangestipt en het blijft bij wat oppervlakkige observaties.

Het verschil tussen rijk en arm, wat is een leven waard? Waarom is er nu pas een opstand? En zal het plan (gelijkheid voor iedereen) van Will (Timberlake) uiteindelijk wel werken? Het zijn vragen die in In Time in de lucht blijven hangen. Zeker in het tweede gedeelte verandert de film in een standaard actie/heist film. Daar is op zich niets mis mee, want vermakelijk is het allemaal wel. Timberlake is een degelijke hoofdrolspeler, maar Seyfried is een stuk minder en heeft ook een matig uitgewerkte rol. Murphy en Kartheiser zijn dan wel weer goed op dreef. Al met al blijft het gevoel hangen dat Niccol hier meer uit had kunnen halen.

Geweldige film! Goed gespeeld door Justin Timberlake met een orgineel verhaal. Top!

avatar van mcdaktari
Ik heb "In Time" ook maar weer eens gekeken, en het is inderdaad best een goed verhaal. Waar het in het echte leven om geld draait, draait het in de film om tijd, wat in principe op hetzelfde neerkomt. Ik vond het destijds al een prima film en dat is het nog steeds. Timberlake zie ik graag acteren. Ik zal toch eens wat meer films van hem gaan kijken.

avatar van DjFrankie
Prima en originele film. Met veel plezier bekeken vanavond.

avatar van ILDIB
stompzinnig simpelheid troef en een partij plot en tijdsgaten waar je dol van wordt. Maar wel mooi gemaakt en dat blijft boeien. Los van een waardeloze cgi.

Deze is heel goed. gisteren weer gekeken voor de 4de keer. sommige films kan je blijven kijken als er weer een jaar tussen zit.