In Time (2011)

2046 stemmen

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Andrew Niccol
met Amanda Seyfried, Justin Timberlake en Cillian Murphy

Welkom in een wereld waar tijd het ultieme betaalmiddel is geworden. Het verouderingsproces stopt op de leeftijd van 25 jaar, maar er zit een addertje onder het gras: je bent genetisch gemanipuleerd om nog één jaar te leven, tenzij je je nakende dood kan afkopen. De rijken “verdienen” tientallen jaren per keer (en blijven 25 jaar), waardoor ze nagenoeg onsterfelijk worden, terwijl de rest genoeg uren bij elkaar smeekt, leent of steelt om de dag door te komen. Wanneer een jonge man (Timberlake) in het bezit komt van een fortuin aan tijd, wordt hij valselijk beschuldigd van moord. Hij wordt gedwongen op de vlucht te slaan met een mooie gijzelaar (Seyfried). De liefde van het duo, dat van minuut tot minuut leeft, wordt een sterk wapen in hun oorlog tegen het systeem.

Voor de 2e keer gezien...fascinerende film. Zeeeer origineel. En lekker spannend. Z'n muziek vind ik verschrikkelijk maar als acteur komt Justin Timberlake best tot z'n recht, het gereserveerde spel past goed bij het karakter van Sas en bij de sfeer van de film.

Vermakelijk, maar niet meer dan dat. Het concept van de film is erg origineel en sterk, maar had veel dieper en interessanter uitgewerkt kunnen worden. Vooral het punt van de consumptiemaatschappij en de begeerte naar alsmaar meer - een wereld waar wij natuurlijk ook in leven. Ook het doel waar amanda en justin voor vechten (iets dat misschien wel richting een licht communistische samenleving neigt) had beter en meer uitgewerkt belicht kunnen worden. Prima film verder.

Leuke en vermakelijke film! Had er niet veel van verwacht maar viel helemaal niet tegen! Aanrader!

De film klopt langs geen kanten!

de ene ongeloofwaardigheid na de andere, bij voorbeeld:
- hoe het hoofdpersonage komaf maakt van de boeven tijdens het partijtje armworstelen
- hoe hij daarna doodleuk tussen 20 lijfwachten staat(vermomd als lijfwacht!!!)

Voor de rest, een bende melkmuilen.

avatar van mcdaktari
deklosje wat een onzin zeg, dus als ik het goed begrijp mag er in een goeie film geen ongeloofwaardigheid zitten? Dan vind ik wel vreemd dat jij een film als Terminator in je persoonlijke top 10 hebt staan. En dat is nou toch ook een film die bom vol zit met ongeloofwaardigheid.
Maar je ziet wel vaker als mensen bv een hekel hebben aan, net als in deze film, Justin Timberlake, dan kan de film sowieso al niet heel veel goed meer doen in hun ogen. Is het 'm dat soms?
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het zou de reden kunnen zijn, toch?

Zijn muziek is vreselijk slecht en ik ben absoluut geen fan van hem.

Maar in deze film zet hij op acteergebied alle zeilen bij.

mcdaktari schreef:
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het zou de reden kunnen zijn, toch?

Waar vertel ik onzin? Dat die film bol staat van de ongeloofwaardigheden? Wat bent u een sufferd zeg.

avatar van mcdaktari
Ja het zal wel aan mij liggen.

fijn dat u dat zo snel doorheeft
't is meestal anders.

avatar van Zeriel
Ik had hele lage verwachtingen van deze film, daardoor viel hij 100% mee.

Ja erg geloofwaardig is het misschien allemaal niet, maar als je dat voor lief neemt hou je toch best een aardige film over.

Vermakelijke actiethriller met origineel concept. Maar nergens munt de film uit... noch in actie, noch in acteertalent. Daarom toch maar 3*

avatar van jelleistop
zeer origineel verhaal, sprak me heel erg aan. de cast vond ik wel niet super. goede trhiller maar niet zo goede actiescenes

avatar van martijn011
Interessant concept. Andrew Niccol maakt het zichzelf niet gemakkelijk om dit script te verfilmen. Probleem is dat het plot nooit of de nimmer waterdicht zal zijn. Dat die bewering juist is, laat de film ook wel zien.
Maar ik heb me er niet aan gestoord, Niccol levert een snelle, spannende scifi-film af die enorm vermaakt.

Timberlake vind ik geen acteur, dat heb ik ergens anders ook al beweerd. Seyfried daarentegen wel, evenals Murphy.
Eerstgenoemde was wat mij betreft de ster van de film, alleen die grote ogen werken bij mij op een bepaalde manier beangstigend.
Ruim voldoende!

avatar van Kondoro0614
In Time

Wat een mooie Sci-Fi film is dit! Zeer goeie film. Amanda Seyfried (Knappe meid) en Justin Timberlake speelde hun rol perfect! Andrew Niccol ken ik voor de rest niet, maar ik zag dat hij ook de film The Host (2013) heeft geregisseerd en die wil ik ook binnenkort nog kijken, en na deze film krijg ik daar op zich wel beetje zin in

Maar goed, back to the film. De film had zijn eigen dingetje weer, tenminste ik kan niet zo een film opnoemen waar tijd ook alles betekend.. (Je weet wel, alles betalen met je tijd dat je leeft..) lijkt me best wel raar zo in het echt

Dus het concept van deze film vond ik goed bedacht! Hoe het is uitgevoerd is ook prima, naar mijn zeggen... Zoals ik al eerder las bij iemand hier boven zouden er "ongeloofwaardig stukken" in zitten maar dit vond ik nog best wel mee vallen...

De film werd midden in zijn tijd (lol) wel een beetje saai, maar het einde pakte dat weer goed op... Toch denk ik wel dat het een open eind is op een 1 of andere manier... Denk omdat het einde beetje afgekapt is.

Sciencefiction ben ik een erge fan van, en deze past goed in mijn lijstje! Een 4.0* is prima voor deze film!

avatar van wibro
Aangenaam verrast door deze film waarvan het sterkste punt is het originele script. Films waarin je alleen kunt betalen met tijd in plaats van met geld heb ik tot nu toe nog niet gezien. Het leverde in ieder geval een interessante film op waar iedereen er bovendien jong uitzag. Moet er wel bij zeggen dat de vrouwen in de zone van de rijken er bij liepen als waren zij etalagepoppen en dat geldt ook voor de zeker niet onaantrekkelijke en goed acterende Amanda Seyfried. Wat niet onvermeld mag blijven dat op visueel vlak deze film er zeer mooi uitzag. Vooral de beelden bij avond. De muziek bij deze thriller vond ik daarentegen weer helemaal niks. Maar goed, wel zullen over dat laatste maar niet al te dramatisch doen.
Dit is trouwens pas de 2e film die ik van Andrew Niccol gezien heb. De andere was zijn uitstekende S/F debuut Gattaca, die ik toch wel een tikkeltje beter vond dan deze S/F thriller.

Een B-actie film. Verhaallijn is wel origineel. Had veel meer ingezeten.

avatar van Al DeNiro
Sterke sci fi. Originele onderwerp levert mooie en boeiende scenes op. Klopjacht is ook spannend.

avatar van Justinw
Interessant concept waar te weinig werd uitgehaald.

Het verhaal vervalt gewoon in een cliché actie/thriller plot waar door het tijd=geld gegeven veel meer ruimte was om iets originelers mee te doen. De acteerprestaties zijn ook verre van bijzonder. Locaties en aankleding word ook te weinig mee gedaan. Alleen wat kleine aanpassingen aan wat auto's is niet genoeg voor het oog. Terwijl de futuristische poster van de deze film toch anders doet verwachten.

avatar van soom
Don't waste my time..

Ja, ik ben niet van de Science-Fictie. Dat mag ik nog weleens een keer onderstrepen, met rode pen en doe maar ook dubbel. Toch, toen ik gister avond zag, na even een korte blik op the Kid met Bruce Willis geworpen te hebben, dat dit kwam, was ik dusdanig geïnteresseerd, dat ik het toch maar een kans gaf.
En daar heb ik, zo'n 12 uur later, geen spijt van. Justin Timberlake kan echt acteren. Wauw. Ik heb hem natuurlijk weleens een paar keer gezien, in onder meer Friends with Benefits en the Social Network, maar daar hoef je op zich niet veel voor te kunnen, oneerbiedig gezegd.. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik het gevoel had: Ja, er zit iets in jou dat verder gaat dan de romantische en studerende gozer uithangen.

Amanda Seyfried zag er wat eigenaardig uit. Er kwam reclame voorbij van Mamma Mia! (Het blijft mooie muziek, ook in de modernere variant, en het is gewoon een heerlijke zomerfilm), en daar vond ik haar haarstijl veel mooier. Het zag er wat onnatuurlijk uit dat ze een pruik droeg (of haar haar kleurde). De bob die ze zichzelf aanmat, vond ik daarentegen wel mooi. Alleen de kleur niet zo.

Verder is het wel een spannende sfeer. Die wordt goed opgebouwd. De gebouwen zien er mooi uit, je krijgt in elk geval wel het idee dat je meegezogen wordt naar de toekomst. Dat is zeker plus. Cillian Murphy en Alex Pettyfer maken ook zeker een goede indruk, en de rest doet het illustere tweetal Amanda en Justin. Verrassend dat ik dit kon uitzitten en me nog amuseerde ook.

avatar van des1
Het kon een Philip K. Dick (Totall Recall, Minority Report o.a.) verhaal zijn. Eigenlijk een aardige metafoor voor de huidige tijd: dat de rijken een betere kwaliteit bestaan hebben, met alles erop en eraan, dus incl. een gezonder leven. Wat in tijd gemeten kan worden. Toch kan je je niet aan de indruk onttrekken dat een andere regisseur en screenwriter er een intrigerender/existentiëler geheel van had kunnen maken. Timberlake geen onaardige acteur (The Social Network), maar hij mist gewoon expressie in zijn gezicht. Daardoor wordt zijn aanwezigheid een soort onderschrijving van het wat matte verhaal, waarbij vooral veel mouwen worden opgestroopt om po(o)lshoogte te kunnen nemen.

Redelijk film over een leuke genetische verandering. Zit wel een erg slechte actie scene in

avatar van Gang_Star
Redelijke film met een vrij goed verhaal. Helaas was de film niet even spannend en had er wat meer actiescènes in mogen zitten, want nu vond ik het een film die mij niet de gehele speelduur kon vermaken. Het acteerwerk was overigens naar behoren. Geen slechte film, maar toch had ik er meer van verwacht en is het me enigszins wat tegengevallen.

avatar van JTV-kijker
Op zich een goed concept, maar de uitwerking en de cast kon beter. De actie was behoorlijk, maar het wordt eigenlijk nergens echt spannend. Jammer, er had meer ingezeten.

Ik ben te oud ( en te intelligent......) voor deze onzin. Half uurtje gezien op tv. Val erbij in slaap. Leve de echte speelfilm met echte mensen, echte gevoelens en echt drama. (O...die Seyfried waar hier de gemiddelde Moviegluurder uit zijn dak gaat, heeft onaantrekkelijke dunne beentjes zeg!!!)

avatar van john mcclane 2
Erg sterk concept,met een fijne uitwerking .
Vraag blijft had hier in meer gezeten ?
Maar dat mag de pret niet drukken.
Gewoon een degelijke. Scifi

avatar van ForrestHanks
Leuk en origineel verhaal. Uitwerking was niet bijzonder.
Maar ik heb er met veel plezier naar gekeken. Wie weet zelfs nog wel eens een 2e keer.

Leuke, onderhoudende en originele film.

avatar van milan90
Zolang Timberlake geen muziek maakt en zulke filmpersonages neerzet, kan ik hem waarderen. Interessant verhaal. Leuke film.

Een half punt extra voor het orginele concept!
Vermakelijke film met actie, humor en een goed tempo, tja time.
Dat Timberlake kan acteren bewees hij voor mij al in alpha dogs. Ik vind het een leuke acteur om naar te kijken.

avatar van panax
goeie film
bonnie en Clyde in tijdroof of zoiets
mooie decors,prachtige automobielen
prachtige karakters ,past precies ,Murphy blijft eng ,wat een uitstraling heeft die man !!
timberlake is okee ,volgens is hij een betere acteur dan zanger !!
maar ook de tijdbankier wat een karakter en uitstraling met een prachtige seyfried als zijn dochter !
puur kijkplezier !! deze film !!