MENU

2,67

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Andrew Niccol
met Saoirse Ronan, Diane Kruger en Max Irons

De Aarde wordt bewoond door een intelligent buitenaards ras, bekend als de 'Souls'. Hoewel ze een vredig ras zijn, kunnen de Souls enkel overleven door een gastlichaam over te nemen. Op die manier nemen ze ook de controle over de gedachten over. In een poging om de geheime verblijfplaats van een aantal van de laatst overgebleven menselijke verzetshaarden te ontdekken, heeft de Soul Wanderer bezit genomen van het lichaam van Melanie Stryder, die werd gevangen genomen toen ze op zoek was naar haar familie.

geplaatst op 26 februari 2014, 11:14 uur, permalink
echt een puber film lang en saai .
de voice-over die is zeer irritant en de film is gewoon zeer slecht uitgewerkt .
film kon mij niet boeien .
jammer ik zie Saoirse Ronan graag speelen maar niet in deze

geplaatst op 27 april 2014, 19:33 uur, permalink
Redelijk verhaal, maar niet bijster goed uitgewerkt in deze film.
Het had een uitstekende SF-film kunnen zijn, maar het is allemaal wat traag en bijzonder weinig actie.
En de voice over is bijzonder irritant.

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 12 mei 2014, 20:55 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Puur gezien omdat ik de oneerzame taak heb een artikel te schrijven over young adult films al leek The Host me er nog wel eentje die te pruimen was. Ik geef Niccol al een tijd steeds de voordeel van de twijfel omdat ik Gattaca zo'n warm hart toedraag maar het blijkt maar weer dat die credit nu maar eens voorgoed verspeeld moet zijn. Gattaca was een toevalstreffer, dat is wel duidelijk.

Ik begin er wel steeds meer aan te denken dat het probleem gewoon Meyer is met haar huisvrouwen in een mid-life crisis romances en waar de ene stompzinnige narratieve element wordt opgevolgd door een ander. Vooral dat hele zoen gedoe was echt te genant voor woorden.

Ook erg spijtig dat een begenadigd actrice als Ronan hier in terug te vinden is. Ze weet haar personage wel van genoeg elan te voorzien maar het is al snel duidelijk dat hier geen eer aan te behalen is. Zet The Host (of Meyer's werk) naast een doorsnee telenovela en die telenovela's lijken wel een magistraal script te hebben.

geplaatst op 1 juni 2014, 19:31 uur, permalink
missy85 schreef:
Als ik een film niets vind mag ik toch stemmen? Net zo goed dat als ik een film wel mooi vind, ik ook stem..

Als je een film niet uitkijkt, niet stemmen! Dan kun je geen volledige opinie geven over de film!

avatar van jipt
geplaatst op 14 oktober 2014, 23:19 uur, permalink