MENU

2,68

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Andrew Niccol
met Saoirse Ronan, Diane Kruger en Max Irons

De Aarde wordt bewoond door een intelligent buitenaards ras, bekend als de 'Souls'. Hoewel ze een vredig ras zijn, kunnen de Souls enkel overleven door een gastlichaam over te nemen. Op die manier nemen ze ook de controle over de gedachten over. In een poging om de geheime verblijfplaats van een aantal van de laatst overgebleven menselijke verzetshaarden te ontdekken, heeft de Soul Wanderer bezit genomen van het lichaam van Melanie Stryder, die werd gevangen genomen toen ze op zoek was naar haar familie. De Wanderer komt echter tot de verontrustende vaststelling dat Melanie haar gedachten gedeeltelijk kan afschermen om te voorkomen dat haar familie gevonden wordt. Naarmate de tijd verstrijkt begint Wanderer sympathie te voelen voor Melanie en haar liefde voor haar broer Jamie en haar partner Jared Howe. Wanderer wordt verscheurd tussen loyaliteit aan haar eigen ras en haar bloeiende liefde voor de mensen in haar herinneringen.

avatar van JacoBaco
geplaatst op 22 augustus 2013, 16:54 uur, permalink
missy85 schreef:
Wat een wazige film, ik kon mijn gedachten er niet bij houden. Na 15 minuten afgezet, geen aanrader!

Dan kun je beter ook geen stem uitbrengen.

geplaatst op 22 augustus 2013, 17:01 uur, permalink
missy85 schreef:

Waar is die 1.5 dan op gebaseerd?

avatar van RuudC
geplaatst op 22 augustus 2013, 17:47 uur, permalink
Iedere tien minuten komt er een ster bij.

avatar van missy85
geplaatst op 23 augustus 2013, 15:18 uur, permalink
Als ik een film niets vind mag ik toch stemmen? Net zo goed dat als ik een film wel mooi vind, ik ook stem..

avatar van JacoBaco
geplaatst op 23 augustus 2013, 15:33 uur, permalink
Ja, dat mag. Maar 15 minuten is wel heel erg kort. Ik heb nog nooit een Twilightfilm gezien, maar die films lijken mij zo slecht, dat ik ze allemaal een halve ster geef. Of ik geef een film op basis van de trailer 5 sterren. Dat is best raar of niet? Zelf vind ik het wel zo netjes om pas te stemmen als je een film helemaal uit hebt gekeken. Je kunt pas echt oordelen als je alles gezien hebt. Nu ben je dus bevooroordeeld. .

geplaatst op 23 augustus 2013, 15:43 uur, permalink
missy85 schreef:

Op het moment dat je een film niet helemaal gezien hebt kan je toch nooit objectief oordelen? Misschien werd de film na 16 minuten wel steengoed, weet jij veel. Dat is hier specifiek niet aan de orde, het gaat even om het principe. Dat zou je dan gemist hebben en dan komt er een incompleet oordeel uit. Dan zou je dus ook niet moeten stemmen.

avatar van RuudC
geplaatst op 23 augustus 2013, 16:06 uur, permalink
Het is alsof je het slagroom hebt opgesnoept en vervolgens de rest van het sorbet laat staan. Je hebt ongeveer 12% van de film gezien. Van mij hoef je heus niet een film afgekeken te hebben om een stem uit te brengen, maar dit is wel erg karig.

avatar van Dying Rose
geplaatst op 26 augustus 2013, 18:01 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Hmmm. Twijfelgeval. Maar unaniem kunnen we stellen dat er weer een goed boek sneuvelde gedurende zijn verfilming.

Dit kon anders wel iets worden. Maar dankzij Saoirse Ronan die totaal niet goed in haar rol zat, neigde deze film meer naar een flop. Versta me niet verkeerd, Ronan is een leuke actrice, maar hier laat ze geen memorabele sporen achter. Zowel als Melanie, maar vooral als Wanda was ze heel ongeloofwaardig en zelfs irritant. Alles wat ze deed was té gespeeld. En aangezien zij zowat de hele film in beeld komt, is dat een heel bedroevende zaak. Ze was hier helemààl niet op haar plaats.

Gelukkig waren er wel andere acteurs die wat meer hun tanden in het project hebben gezet. William Hurt, Diane Kruger en Chandler Canterbury bv. zetten hun rol al wat meer geloofwaardig neer. Ook de vriendjes van Melanie en van Wanda deden het niet zó slecht. Alleen is het grote zonde dat er voor een Sci-Fi toch veel accent wordt gelegd op de romantiek. Dat gezeur en getrek van “kus hem niet!” ben je al na één keer beu en het plotselinge veranderende gedrag van Ian t.o.v. Wanda leek me ook al zo snel en simplistisch gedaan. In plaats van er langer en beter naar toe te werken gedurende de film. Maar nee! Ook werd er met Kyle niets meer gedaan na dat voorval. Alsof hij geen wrok meer koestert tegen Wanda. Ja hallo!

Ook de overgangen zijn slecht, maar vooral saai ineengezet. Het leek hierdoor of je naar een B-film keek. Grrr.
Kunnen ze dan niets goed doen? Ja – toch - wel. Het visuele viel goed mee en ook de muziek heeft zijn momenten. Sommige acteurs waren goed/genoeg geloofwaardig en de film in zijn geheel keek snel weg.

Ook een leuk aspect was de cameo van Emily Browning. Ze is een toffe actrice en blijft een leuke charisma uitstralen. In haar korte screentime liet ze ook meer zien dan Ronan in de hele film. Ze hadden de actrices beter van plaats verwisseld.

Deze film had, naast Ronan die haar rol precies niet au sérieux nam, nog een groot minpunt; de diepgang en het psychische aspect. Want die waren er namelijk helemaal niet. Ik was oprecht geïnteresseerd in de personages, maar als je niet eens die van Wanda/Melanie, Jared en Ian kan uitdiepen, ben je helemaal verkeerd bezig. Ook de saaie conversaties tussen Wanda/Melanie kwamen niet goed over en waren zelfs heel vervelend.

Net zoals in Twilight richt men zich enkel op de typische gillende tieners waar diepgang hen gestolen kan worden. Daarom creëren de makers er ook geen. Want het charisma van de jongens stelen toch de show.
Niet dus. Het hele verhaal is interessanter dan die vampier-franchise, dat wel, maar ook hier is dit zeer slecht uitgewerkt. Het hele idee was nochtans echt goed en verfrissend, maar Stephenie Meyer blijft haar personages in een romantische en bekrompen saus drenken (waarom verdrink je ze er niet evengoed in?!), waarmee vergeleken zelfs Twilight minder klef lijkt. En dat suckt! Want Meyer heeft een zeer goede en vlotte schrijfstijl, maar ze mag eens wat ballen kweken. Die zouden haar verhalen ten goede komen. In de plaats daarvan is The Host - net als Meyers ander boekverfilming - een misstap. Zijn potentie ten spijt.

Weer een zoveelste film die door zijn verhaal om zeep is geholpen. En ook al kunnen we met ons vingertje naar Meyer wijzen, als regisseur en/of scenarist heb je ook wel wat voor het zeggen. Mwoa, mwoa, mwoaaaaaaa! :N

avatar van Filmfan74
geplaatst op 31 augustus 2013, 10:31 uur, permalink
Kitscherige tienerromantiek in een erg vreemd science fiction- jasje. Het einde, oftewel: hoe het afloopt met Wanda is lachwekkend.

avatar van bjerik76
geplaatst op 31 augustus 2013, 12:12 uur, permalink
Zeer matig.

Uiteraard is heel de wereld overgenomen, maar uitgerekend in Amerika kon natuurlijk een klein groepje niet gevonden worden, en is dat het enigste groepje verzetsleden in heel de wereld.

Vond het een vrij lange zit, en op een gegeven moment werd ik Melanie ook zat met haar gekwek overal tussendoor.
Melanie, Zwerver, HET, Wanda, het kon me allemaal weinig boeien.

Op zich zou de hele wereld er trouwens wel beter op worden en zou ikzelf niet eens verzet tonen als iedereen zoiets goeds -aardigs toelaat.

Ik miste net even het laatste stukje bij toen het 3 maanden later was, begreep het einde dus niet echt, maar begreep dat ik dat ook niet gemist had.

geplaatst op 7 september 2013, 15:12 uur, permalink
Een leuke film. Ze hadden er alleen veel meer van kunnen maken.

avatar van kleez
geplaatst op 28 september 2013, 23:50 uur, permalink
Film gekeken in drie delen. En op een of andere manier scoren films bij mij altijd iets hoger als ik ze niet in een keer uit kijk. Waarschijnlijk omdat ik er dan meer over na denk.

Film was op zich zeker niet slecht, al vond ik het einde veel te zoetig.

geplaatst op 29 september 2013, 17:12 uur, permalink
kleez schreef:

Film was op zich zeker niet slecht, al vond ik het einde veel te zoetig.

Als je hem in drie delen kijkt mis je dan niet het gevoel dat je opbouwt tijdens zo'n film? Had je trouwens tijd te kort of was het eigenlijk te taaie kost om doorheen te komen voor 1 keer?

avatar van kleez
geplaatst op 29 september 2013, 22:32 uur, permalink
VincentL schreef:

Nee, tijd te kort inderdaad! Niet zo dat 'ie te 'taai' was.

avatar van Maryama
geplaatst op 11 oktober 2013, 0:26 uur, permalink
Het verhaal is opzich wel goed, alleen wel langdradig n soft er had zeker meer in kunnen zitten een gemiste kans, niet te min een goede film om in slaap te vallen

avatar van otherfool
geplaatst op 20 oktober 2013, 11:16 uur, permalink
The earth is at peace

Intrigerende opening voor wat uiteindelijk helaas een bakvissendrama bleek, en misschien beter een (mini)serie had kunnen zijn. Wie zonder voorkennis gaat zitten en een sciencefiction actiethriller verwacht komt bedrogen uit: The Host doet qua drama en focus meer denken aan Twilight, zonder zich overigens ooit tot dat niveau te verlagen. Dat komt dan vooral door Ronan, toch al een fenomenaal actrice, die alweer op haar charme een film draagt en zich moeiteloos door de GTST-achtige taferelen rond oprispende hormonen heen slaat.

Als film echter niet bepaald geweldig. 1,5*.

avatar van mrwhite
geplaatst op 4 november 2013, 10:17 uur, permalink
Ik heb het een uur volgehouden !

Dit is echt het slechste wat ik gezien heb dit jaar pff !!!!!

geplaatst op 18 november 2013, 22:44 uur, permalink
Nou ik vond het een leuke film. Eens wat anders dan knallen en schieten. Je moet natuurlijk je hersens gebruiken om het verhaal een beetje te snappen.

geplaatst op 18 november 2013, 23:08 uur, permalink
Correctie: geweldig goede film.

steven36
geplaatst op 25 november 2013, 13:07 uur, permalink
het is vast een leuke jeugdfilm voor meisjes met een leeftijdscategorie van tussen de 13 en 17 jaar. Een ieder ander raad ik deze onnozele film met klem af.

avatar van m1701
geplaatst op 2 december 2013, 11:33 uur, permalink
Aardige film, maar het boek was echt vele malen beter!
Veel romantischer.... terwijl de film dat helemaal niet is.
Jammer, als het meer op het boek had geleken was het denk ik
interessanter geweest.

avatar van Jolanda1304
geplaatst op 5 december 2013, 14:39 uur, permalink
Geweldige film!

Prima in elkaar gezet, en ik verveelde me geen moment!

geplaatst op 26 december 2013, 15:37 uur, permalink
Uitstekende film. Goed in elkaar gezet met een prima eind. Met diverse emotionele momenten. Weer is wat anders dan de gebruikelijke Sciencefiction.

avatar van mordang
geplaatst op 11 januari 2014, 0:17 uur, permalink
Ik vind het een aardige film. Maar dat komt vooral door de hoofdrolspeelster.. Een schoonheid, als een koele lenteochtend, waarbij de zon aarzelend de mist wegjaagt.

Het verhaal is wat minder actionpacked als de gemiddelde SF film. Eigenlijk is het soort Twilight, maar dan met aliens. Maar het stoorde me niet....

Wist trouwens niet dat dit van een boek was dus die zal ik ook maar eens lezen.

avatar van Decec
geplaatst op 18 januari 2014, 11:40 uur, permalink
Uitstekend avontuur/romantiek/SF film...
Spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur William Hurt ...
Uitstekend gemaakte SF...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

geplaatst op 18 januari 2014, 19:02 uur, permalink
Twilight meets Invasion of the Body Snatchers

Tegenvallende film waarin een buitenaards ras het grootste gedeelte van de populatie op aarde heeft overgenomen. Nogal langdradig en de voice-over om de tweezijdigheid van het hoofdpersonage te laten zien is gemakkelijk en wordt al snel storend. Eerste film van Andrew Niccol die hij niet zelf heeft geschreven, en wellicht daarom meteen zijn minste. Visueel ziet het er allemaal wel strak uit.

avatar van Peterke!
geplaatst op 19 januari 2014, 19:03 uur, permalink
In het begin vond ik het vrij eentonig en ik was bang dat het zo zou blijven. Daar bleek gelukkig weinig van te kloppen. Het acteerwerk was prima in orde. Vooral Jake Abel deed het zeer goed. De tweestrijd is ook leuk en hilarisch om te zien. Daar heb ik wel een paar keer goed om moeten lachen. Het is ook wel fijn dat de film niet zo voorspelbaar is. Dat houdt het lekker spannend. Het was een hele leuke film om te zien.

avatar van sassette
geplaatst op 26 januari 2014, 14:14 uur, permalink
Vond het toch best een leuk verhaal, maar ik had toch écht blauwe contactlenzen aangeschaft

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 27 januari 2014, 8:59 uur, permalink
Wat een vreemde film. De trailer vond ik veelbelovend maar na het zien van de film heb ik meer het gevoel naar een tienerfilm gekeken te hebben (dat gevoel kreeg ik niet bij de trailer). Nergens kreeg ik echt het gevoel dat het hier om SF gaat, het voelt allemaal wat 'gemaakt' aan. Gewoon een teen romance film in een licht SF jasje.

De speelduur vond ik ook te lang, dit had makkelijk in een 1,5 uur gegoten kunnen worden. Het idee van het verhaal vind ik overigens best interessant, de uitwerking vind ik alleen niet zo denderend. Irriteerde me mateloos aan die interne tweestrijd van de hoofdrolspeelster Saoirse Ronan, waarvan ik het acteerwerk ook niet om over naar huis te schrijven vind.

Nee, helaas konden ook de (heel erg toffe) chromen Lotus auto's, motors en helicopters The Host niet naar een voldoende helpen.

4/10 (IMDB)

avatar van borretto
geplaatst op 29 januari 2014, 2:53 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Om eerlijk te zijn kan ik de morrende massa wel begrijpen.. De film kent geen spanning en neigt meer tot een drama dan een thriller.. Niet tegenstaande dat dit aspect me niet gestoord heeft! Zo doende moet je niet verwachten een hoogstaande thriller te bekijken!

Het personage dat ronan speelt had beter gekund, maar ze doet het vrij aardig om haar dubbele rol in te leven (wat totaal niet makkelijk is)! Ik kan mij voorstellen dat het soms irritant overkwam, maar naar mijn mening is dit toch de bedoeling van de film? De ziel heeft nog nooit een ander leven in zich gehad en melanie wilt haar lichaam terug! Op deze manier is er een tweestrijd in welke mate wie 'wie' volgt.. Niet tegenstaand is er nog werk aan de winkel voor Ronan
!

De rol die diane kruger speelt (the seeker), vind ik dan weer zeer goed gedaan! Haar kille emoties reflecteerde zeer goed in haar rol van de film! (enkel een ziel die in haar lichaam plaatsvindt).

Wanneer de sfeer wordt geanalyseerd zie ik geen klaag momenten .. De manier van leven sluit duidelijk aan dat er maar 1 populatie overheerst! De andere moet zich wegsteken om in leven te blijven en hoe anders zou je dit kunnen doen dan een kille grot in de bergen! Ik had het gevoel mee in de film gesleept te worden door de verschillende locaties de film je toebrengt! En dat scoort voor mij dan weer erg hoog! Niet tegenstaand dat dergelijke invulling regelmatig wordt gebruik, maar bij deze film kan men zeggen 'op elk potje past een deksel'!

Al bij al een aardige drama/science fiction film die wel weet te boeien!

geplaatst op 26 februari 2014, 11:14 uur, permalink
echt een puber film lang en saai .
de voice-over die is zeer irritant en de film is gewoon zeer slecht uitgewerkt .
film kon mij niet boeien .
jammer ik zie Saoirse Ronan graag speelen maar niet in deze