The Call (2013)

3,42

Thriller

geregisseerd door Brad Anderson
met Halle Berry, Abigail Breslin en Morris Chestnut

Het verhaal volgt Jordan (Berry), een telefoonoperator van het noodnummer 911. Zij krijgt een oproep van Casey (Breslin), een tienermeisje dat ontvoerd is en opgesloten zit in de kofferbak van een auto. Wanneer blijkt dat de ontvoerder een seriemoordenaar is die ze uit haar verleden kent zal Jordan haar eigen angsten onder ogen moeten zien.

204 BERICHTEN56 MENINGEN

avatar van DMF
geplaatst op 12 oktober 2014, 17:42 uur, permalink
Het aantal toevalligheden en gaten in de plot is echt te groot om een heel hoog cijfer uit te delen. Desalniettemin heb ik me vooral met het eerste uur van The Call prima vermaakt. Halle Berry en Abigail Breslin doen het erg goed, het verhaal heeft een lekkere vaart en het is aardig spannend. Helaas ontspoort in het laatste halfuur de boel nogal en wordt het een soort spoorzoekertje voor amateurs. De killer is wel lekker geschift, maar heeft ook het IQ van een baksteen en voldoet daardoor toch niet helemaal aan zijn rol.

* * *

geplaatst op 20 oktober 2014, 7:50 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Spannende thriller, die aan geloofwaardigheid inboet op het moment dat Jordan zelf op zoek gaat naar het meisje. Dat is een vreemde en onnodige twist, maar... ook tijdens het laatste deel vergoedt de spanning veel.
Ondanks haar nog jonge leeftijd heeft Abigail Breslin al best een indrukwekkende lijst met films op haar naam staan.

avatar van K. V.
geplaatst op 22 oktober 2014, 21:31 uur, permalink
Dit was een spannende en boeiende film. Oké, er zitten wel wat onlogische wendingen en clichés in, maar storend vond 'k het zeker niet.
De cast was tevens goed op dreef. De film had wel een constante spanningsboog, er zaten niet meteen saaie momenten in.
'k vond het alvast een een film voor een geslaagde filmavond. 'k heb me er alvast niet mee verveeld.

avatar van Ste*
geplaatst op 24 november 2014, 16:36 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Prima thriller, die alleen het laatste kwartier behoorlijk uit de bocht vliegt. Het is fijn dat het zo realistisch begint. De film is echt een inkijkje in de 911-centrale, en het is interessant om te zien hoe Casey van afstand geholpen wordt. Natuurlijk komt alles nogal goed uit, iemand die haar meteen ziet zwaaien, verf dat in de kofferbak staat. Ik vind het wat flauw om daar moeilijk over te doen, het levert wel een spannend geheel op. De emotie van Halle werkt daarbij goed, en de spanning en urgentie komen goed over.

Eigenlijk alleen het einde is dus heel jammer. Van een vlotte vrij realistische thriller wordt het dan ineens bijzonder traag, met de zieke strapatsen van de moordenaar die van mij niet meer hadden gehoeven. Ook dat zij er zelf heengaat en de heldin van het verhaal wordt is natuurlijk een ongeloofwaardig cliché. Liever had ik gezien dat de zaak op een realistische manier afgewikkeld was, eigenlijk zoals de film begon. Maar nee, dan wordt het nog even een wraakfilmpje dat ontzettend lafjes eindigt.

Jammer, als het de realistische lijn doorgezet had - had zelfs een kwartier korter mogen zijn- was het zijn cijfer dubbel en dwars waard geweest, nu een bescheiden 4*

avatar van N00dles
geplaatst op 27 november 2014, 0:12 uur, permalink
Wat begint als een interessant kijkje aan de 'andere kant' van een 911-telefoontje, ontaardt het laatste half uur in een ongeloofwaardige slappe dertien-in-een-dozijnthriller met een ontzettend stompzinnig einde.

Het eerste half uur maken we kennis maken met de Hive, de operatiekamer van het nationale alarmnummer waar alle telefonisten de inkomende telefoontjes beantwoorden. Dit is veruit het spannendste deel van de film, vanuit technisch oogpunt en spanningsboog.

Ik verwachtte dat de film zich zou focussen op de emotionele impact van het werk op een 911-operator, maar in plaats daarvan krijgen we te maken met een kidnapping. Niet erg, want ook dit is spannend in beeld gebracht.

Wat me helaas opviel is dat de film gaandeweg steeds ongeloofwaardiger wordt. Operators die zich met elkaar bemoeien, elkaar telkens aankijken om te zien wat er aan de hand is en collega's die erom heen gaan staan (hebben die lui geen telefoontjes te beantwoorden?) maken dat de film aan realisme inboet.
Met name het politiewerk is zo inefficiënt en langzaam dat het lachwekkend wordt. Ik heb nog nooit zulk slecht speurwerk gezien, what a bunch of fuckin' amateurs.

Met als dieptepunt dus het laatste half uur. Wat de makers gedacht moeten hebben toen zij dit schreven, geen idee. Maar het verpest de hele film en maakt dat een potentieel memorabele film is getransformeerd tot een vergeetbare politiethriller.

avatar van Hollywood007
geplaatst op 3 februari 2015, 10:32 uur, permalink
Ik heb me prima vermaakt bij deze film. Het verhaal was voor mij wel spannend en de acteerprestaties waren ook wel goed. Alleen het einde was niet echt mijn ding. Het leek alsof het ineens rap gedaan moest zijn. In het spannendste moment van de film mocht wat meer tijd gestoken zijn.

avatar van alexspyforever
geplaatst op 10 februari 2015, 14:09 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Toch al tijden geleden dat ik nog zo een lekkere thriller heb gezien. De chemie tussen Halle Berry en Abigail Breslin was schitterend. Naar het einde toe gaat Berry zelf voor speurdertje spelen en dat is natuurlijk niet zo realistisch. Maar dat kon voor mij de pret niet drukken. De kidnapper speeld eveneens subliem, heerlijk geschift inderdaad. Het einde vond ik al helemaal geweldig. Ik heb wel een idee van wat zijn motief was, maar iets meer uitleg had mss wel gemogen.

Hollywood007 ik kan me ook wel vinden in jouw mening dat het einde afgehaspeld leek maar aan de andere kant had ik wel zoiets van yes, dat zouden ze met meer van die misdadigers mogen doen. Let's just switch the roles hehe. Deed me op een of andere manier denken aan het einde van de originele Saw.

avatar van Antonev
geplaatst op 19 februari 2015, 13:05 uur, permalink
Ik vond dit toch wel een heel spannende film! Er wordt uitstekend geacteerd en door het hoge tempo werd de spanning onwijs opgevoerd. Ik had echt het gevoel dat ik een ontvoering aan het aanschouwen was, het voelde 'echt'. Einde vond ik wel ietwat vreemd en niet helemaal bij de film passen. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken.

avatar van Redlop
geplaatst op 20 maart 2015, 19:31 uur, permalink
Verrassend sterke thriller. Ik kom erachter dat ik wel hou van het type thrillers dat Brad Anderson maakt. Halle Berry speelt overtuigend hier.

avatar van MH040
geplaatst op 6 mei 2015, 9:14 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
BBarbie schreef:
Inderdaad een onbegrijpelijk ongeloofwaardige plotwending die de film eigenlijk verpest. Tot dat moment is het een prima film die de spanning erg goed vast weet te houden.

Het einde kost punten. Alsnog een kleine voldoende. 3*

avatar van alexspyforever
geplaatst op 6 juli 2015, 12:04 uur, permalink
Blijft een heel goede thriller, ik doe na een re-watch nog een halve ster bij.

avatar van DonOswaldo
geplaatst op 11 juli 2015, 1:57 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Solide thriller. Begin had ik nog mijn twijfels, maar nadat het plot eenmaal loskomt is het een en al overtuigend, bij momenten goed spannend en emotievol. Niet op de laatste plaats door Halle Berry en Abigail Breslin die sterke rollen neerzetten en goed op elkaar inspelen. Ook Michael Eklund mag genoemd worden. Einde heb ik wel enige mixed feelings bij, vond het alleen maar mooi toen ik merkte dat ze niet de politie gingen bellen o.d. maar, wraakzuchtig als ik ben, had ik daarmee wel de hoop gecreëerd dat ze hem meer zouden aandoen dan hem daar achterlaten.

avatar van Proeneke
geplaatst op 2 augustus 2015, 23:56 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ja, leuk idd. Alleen zoals gezegd beetje domme afloop en ook zonde voor Helle Barry dat haar fohn ontploft was. Kan ze mooi mee in de problemen komen, deze dagen, door met een zwarte pietenkapsel rond te gaan lopen.

geplaatst op 4 oktober 2015, 21:22 uur, permalink
Zeer spannende thriller. Van begin tot eind op het puntje van mijn stoel gezeten!

avatar van nadrin
geplaatst op 4 oktober 2015, 21:38 uur, permalink
Toffe film die echt overkomt en de kijker van begin meesleurt.

avatar van des1
geplaatst op 4 oktober 2015, 22:20 uur, permalink
Spanning van begin tot het eind, snufje Jame Gumb uit Silence of the Lambs, wat wil je nog meer? Mooie afdronk. Treffendste rol de baddie. Pfff, die is getypecast for life.

avatar van cantforgetyou
geplaatst op 5 oktober 2015, 23:08 uur, permalink
Echt een aanrader. Zeer spannende film. Helle Barry speelt erg sterk. Het plot is soms wat simpel, maar stoort totaal niet. Gewoon echt eens even huren.

geplaatst op 12 oktober 2015, 22:31 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Super spannend, ik heb me geen moment verveeld. Sterk geacteerd ook. Alleen het moment dat ze op eigen houtje het hol in gaat terwijl ze eerst had kunnen bellen was voor mij totaal ongeloofwaardig en wel een lichte afknapper.

avatar van john mcclane 2
geplaatst op 17 oktober 2015, 19:50 uur, permalink
Best een spannende thriller ,maar vind de hoge scores hier iets overdreven .
De film is wat eentonig ,er gebeuren niet echt heel veel.
Maakt de film niet slecht,maar bijna vier sterren?
Een 3 lijkt mij prima.maar ja verschil mag er wezen..

avatar van Decec
geplaatst op 20 oktober 2015, 19:41 uur, permalink
Een goede thriller/misdaad film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

geplaatst op 12 december 2015, 23:32 uur, permalink
De laatste 20 minuten maken de film zeer ongeloofwaardig , jammer 🙁

geplaatst op 14 december 2015, 3:29 uur, permalink
Mijn stem is de 911ste 😄

avatar van Arneaux
geplaatst op 19 mei 2016, 0:11 uur, permalink
Prima film, het eerste uur. Het laatste half uur slaat echter helemaal nergens op, alsof ik naar 2 verschillende films heb zitten kijken.

geplaatst op 20 mei 2016, 10:13 uur, permalink
Ben zooo teleurgesteld. Zat de hele film geboeid te kijken, in tijden zo geen spannende film gezien. En dan gewoon alles verpesten in de laatste 15 minuten. Walgelijk.