MENU

3,41

Thriller

geregisseerd door Brad Anderson
met Halle Berry, Abigail Breslin en Morris Chestnut

Het verhaal volgt Jordan (Berry), een telefoonoperator van het noodnummer 911. Zij krijgt een oproep van Casey (Breslin), een tienermeisje dat ontvoerd is en opgesloten zit in de kofferbak van een auto. Wanneer blijkt dat de ontvoerder een seriemoordenaar is die ze uit haar verleden kent zal Jordan haar eigen angsten onder ogen moeten zien.

avatar van LPereboom
geplaatst op 22 januari 2014, 17:49 uur, permalink
geslaagde thriller, die er in slaagt om spannend te blijven tot aan het einde! Halle Berry speelt goed. er zit een leuk sfeertje in, met eigenlijk een toch wel geschifte killer
de film keek aardig weg.

avatar van nightbreed
geplaatst op 22 januari 2014, 23:53 uur, permalink
Jezus, wat was dit tenenkrommend slecht!

geplaatst op 3 februari 2014, 21:25 uur, permalink
Redelijke film waarin een centralist van de alarmcentrale een telefoontje ontvangt van een meisje die ontvoerd wordt. Een leuke en weer eens een andere invalshoek door alles te laten verlopen via de alarmcentrale. Alhoewel niet altijd even geloofwaardig of logisch (vooral het einde), zit het verhaal verder wel goed in elkaar. In ieder geval zeker onderhoudend en ook redelijk spannend. Met gemak 3.0 sterren.

geplaatst op 5 februari 2014, 10:52 uur, permalink
Knap gemaakte ontvoeringsdrama, zonder overbodige, niet bij het verhaal horende scenes.
Spannend over gans de lijn en al dreigt de film naar het einde toe even af te glijden naar een clichématig gedoe met de klassieke wisselende kansen, toch volgt er een verrassend - misschien niet zo evident - slot.
Uitmuntende acts.

avatar van qwatje
geplaatst op 5 februari 2014, 11:18 uur, permalink
verassend goede en spannende thriller. Halle Berry is vaak toch wat ondergewaardeerd.

geplaatst op 5 februari 2014, 18:54 uur, permalink
Ik vond dit een bijzonder goede film, die je in zijn greep houdt. Het verhaal begint vlot en loopt soepel door, waarbij je vrij snel met spanning zit te kijken! Het enige wat ik persoonlijk niet echt begreep is dat er in de beschrijving stond dat dit een seriemoordenaar is die 'ze' uit haar jeugd kent, maar dit heb ik niet terug gezien in de film. (kan aan mij liggen?) maar dat mag de pret niet drukken hoor, doet niet af aan de film. Aanrader! 4 sterren.

avatar van arno74
geplaatst op 5 februari 2014, 19:26 uur, permalink
Jennn schreef:

Niet uit haar jeugd hoor, dat staat er niet. Wel uit haar verleden, haar zeer recent verleden weliswaar.

geplaatst op 6 februari 2014, 10:25 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ah, oke... Dus dat heeft betrekking tot de moord van dat eerste meisje? Da's inderdaad héél recent, vreemd omschreven maar goed evengoed ook zonder die kennis erg vermakelijk!

avatar van arno74
geplaatst op 6 februari 2014, 13:26 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Inderdaad, en ook de tekst op de poster 'This one made it personal' doet meer vermoeden dan er aan de hand is.

geplaatst op 6 februari 2014, 19:43 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
arno74 schreef:

Ach, als we dat allemaal negeren is er niets aan de hand!

avatar van Edie
geplaatst op 8 februari 2014, 15:27 uur, permalink
Lekker spannende film! In het begin oogde het nogal low budget en toen de camera begon in te zoomen op gezichten vreesde ik al helemaal het ergste; wanneer de film eenmaal echt begon zat ik eraan vast en wat goed verrast
Eindelijk weer eens een leuke spannende film, toch redelijk origineel en het einde vond ik niet eens zo heel slecht, wel wat ongeloofwaardig maar ach.

avatar van gillie24
geplaatst op 9 februari 2014, 22:01 uur, permalink
Zeer fijn.

Verhaal is al vaker verfilmd en ook deze film is op zich nergens vernieuwend, maar wel heerlijk spannend uitgewerkt. Prima rollen van Berry, Eklund (overtuigend als creep), Chestnut en personal favourite Abigail Breslin die wederom laat zien uitstekend te kunnen acteren. Het kapsel van Berry was wel wat minder.
Het eerste uur is subliem, daarna gaat het tempo er wat uit en het einde is niet wat je misschien verwacht, maar zeker niet slecht. Al met al een prima film, op enkele ongeloofwaardigheden na (in de rol van Berry).

avatar van HCMovieFreak
geplaatst op 24 februari 2014, 1:18 uur, permalink
Positief verrast door deze ijzersterke thriller, hier en daar het voorspelbare senario maar blijf voor het grootste gedeelte superspannend en verrassend.
Halle Berry zet (voor mij onverwacht) een goed en ijzersterke karakter neer.
Overall absoluut een aanrader !

avatar van NERD
geplaatst op 7 maart 2014, 1:54 uur, permalink
Eerste helft is prima en wekt hoop voor de rest van de film. Maar de tweede helft is van een stuk bedenkelijker niveau, met als dieptepunt het eind. 2 sterren (alleen eerste helft zou 3 sterren waard geweest zijn).

avatar van frolunda
geplaatst op 8 maart 2014, 0:51 uur, permalink
Sterke thriller die misschien wat klein van opzet is maar desondanks (of wellicht juist daardoor) de aandacht prima weet vast te houden.De opbouw is goed en de spanning wordt regelmatig tot het kookpunt opgevoerd.Het scenario laat af en toe (voornamelijk na de wending) wel wat steekjes vallen en ook had ik liever gezien dat ze het verhaal van het eerste uur hadden doorgetrokken tot aan het einde en dat Berry dan gewoon aan de telefoon was blijven hangen.Nu werd het allemaal wat standaard en ongeloofwaardig aan het slot,al bleef het nog wel redelijk spannend.Verder een goede rol van Berry en ook van het camera werk in het eerste gedeelte en de soundtrack was ik onder de indruk.

avatar van Zandadder
geplaatst op 12 maart 2014, 23:09 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Typisch voorspelbaar Amerikaans doorsnee thrillertje met veel fouten en het moment dat Halle Berry het heft in eigen hand neemt en het modelletje ineens van doodsbang tot zelfverzekerd meedogenloos de film afsluit, maakte het helemaal af. 1*

avatar van dirk-dv
geplaatst op 28 maart 2014, 22:02 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke en Spannende Thriller film voor tussendoor niet en meer en niet minder het einde was wel wat slordig en niet realistisch