MENU

3,41

Thriller

geregisseerd door Brad Anderson
met Halle Berry, Abigail Breslin en Morris Chestnut

Het verhaal volgt Jordan (Berry), een telefoonoperator van het noodnummer 911. Zij krijgt een oproep van Casey (Breslin), een tienermeisje dat ontvoerd is en opgesloten zit in de kofferbak van een auto. Wanneer blijkt dat de ontvoerder een seriemoordenaar is die ze uit haar verleden kent zal Jordan haar eigen angsten onder ogen moeten zien.

geplaatst op 12 oktober 2014, 17:42 uur, permalink
Het aantal toevalligheden en gaten in de plot is echt te groot om een heel hoog cijfer uit te delen. Desalniettemin heb ik me vooral met het eerste uur van The Call prima vermaakt. Halle Berry en Abigail Breslin doen het erg goed, het verhaal heeft een lekkere vaart en het is aardig spannend. Helaas ontspoort in het laatste halfuur de boel nogal en wordt het een soort spoorzoekertje voor amateurs. De killer is wel lekker geschift, maar heeft ook het IQ van een baksteen en voldoet daardoor toch niet helemaal aan zijn rol.

* * *

geplaatst op 20 oktober 2014, 7:50 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Spannende thriller, die aan geloofwaardigheid inboet op het moment dat Jordan zelf op zoek gaat naar het meisje. Dat is een vreemde en onnodige twist, maar... ook tijdens het laatste deel vergoedt de spanning veel.
Ondanks haar nog jonge leeftijd heeft Abigail Breslin al best een indrukwekkende lijst met films op haar naam staan.

geplaatst op 22 oktober 2014, 21:31 uur, permalink
Dit was een spannende en boeiende film. Oké, er zitten wel wat onlogische wendingen en clichés in, maar storend vond 'k het zeker niet.
De cast was tevens goed op dreef. De film had wel een constante spanningsboog, er zaten niet meteen saaie momenten in.
'k vond het alvast een een film voor een geslaagde filmavond. 'k heb me er alvast niet mee verveeld.

avatar van Ste*
geplaatst op 24 november 2014, 16:36 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Prima thriller, die alleen het laatste kwartier behoorlijk uit de bocht vliegt. Het is fijn dat het zo realistisch begint. De film is echt een inkijkje in de 911-centrale, en het is interessant om te zien hoe Casey van afstand geholpen wordt. Natuurlijk komt alles nogal goed uit, iemand die haar meteen ziet zwaaien, verf dat in de kofferbak staat. Ik vind het wat flauw om daar moeilijk over te doen, het levert wel een spannend geheel op. De emotie van Halle werkt daarbij goed, en de spanning en urgentie komen goed over.

Eigenlijk alleen het einde is dus heel jammer. Van een vlotte vrij realistische thriller wordt het dan ineens bijzonder traag, met de zieke strapatsen van de moordenaar die van mij niet meer hadden gehoeven. Ook dat zij er zelf heengaat en de heldin van het verhaal wordt is natuurlijk een ongeloofwaardig cliché. Liever had ik gezien dat de zaak op een realistische manier afgewikkeld was, eigenlijk zoals de film begon. Maar nee, dan wordt het nog even een wraakfilmpje dat ontzettend lafjes eindigt.

Jammer, als het de realistische lijn doorgezet had - had zelfs een kwartier korter mogen zijn- was het zijn cijfer dubbel en dwars waard geweest, nu een bescheiden 4*

geplaatst op 27 november 2014, 0:12 uur, permalink
Wat begint als een interessant kijkje aan de 'andere kant' van een 911-telefoontje, ontaardt het laatste half uur in een ongeloofwaardige slappe dertien-in-een-dozijnthriller met een ontzettend stompzinnig einde.

Het eerste half uur maken we kennis maken met de Hive, de operatiekamer van het nationale alarmnummer waar alle telefonisten de inkomende telefoontjes beantwoorden. Dit is veruit het spannendste deel van de film, vanuit technisch oogpunt en spanningsboog.

Ik verwachtte dat de film zich zou focussen op de emotionele impact van het werk op een 911-operator, maar in plaats daarvan krijgen we te maken met een kidnapping. Niet erg, want ook dit is spannend in beeld gebracht.

Wat me helaas opviel is dat de film gaandeweg steeds ongeloofwaardiger wordt. Operators die zich met elkaar bemoeien, elkaar telkens aankijken om te zien wat er aan de hand is en collega's die erom heen gaan staan (hebben die lui geen telefoontjes te beantwoorden?) maken dat de film aan realisme inboet.
Met name het politiewerk is zo inefficiënt en langzaam dat het lachwekkend wordt. Ik heb nog nooit zulk slecht speurwerk gezien, what a bunch of fuckin' amateurs.

Met als dieptepunt dus het laatste half uur. Wat de makers gedacht moeten hebben toen zij dit schreven, geen idee. Maar het verpest de hele film en maakt dat een potentieel memorabele film is getransformeerd tot een vergeetbare politiethriller.