X: First Class (2011)
Genre: Actie / Sciencefiction
Speelduur: 132 minuten
Alternatieve titel: X-Men: First Class
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Matthew Vaughn
Met onder meer: James McAvoy, Michael Fassbender en Rose Byrne
IMDb beoordeling:
7,7 (759.335)
Gesproken taal: Duits, Engels, Spaans, Frans en Russisch
Releasedatum: 2 juni 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot X: First Class
"Witness the moment that will change our world."
'X-Men: First Class' vertelt over de epische beginselen van de X-Men sage, en onthult de geheime geschiedenis van wereldwijde gebeurtenissen. Voordat mutanten zichzelf voor de wereld bekend maakten en voordat Charles Xavier (James McAvoy) en Erik Lensherr ( Michael Fassbender) de namen Professor X en Magneto aannamen, waren ze twee jonge mannen die hun krachten nog voor het eerst moesten ontdekken. Ze waren toen nog geen aartsvijanden, sterker nog, ze waren beste vrienden die samen met andere mutanten (sommige bekend, sommige nieuw) de aanstaande armageddon probeerden te stoppen. Ergens in dat proces ontstaat er een kloof tussen beide mannen, waardoor de eeuwigdurende oorlog tussen Magneto's broederschap en de X-Men begon.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,7 / 759335)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- X-Men: First Class (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Charles Xavier (24 Years) / Professor X
Erik Lehnsherr / Magneto
Sebastian Shaw / Black King
Moira MacTaggert
Raven Darkholme / Mystique
Emma Frost / White Queen
Hank McCoy / Beast
Man in Black Suit
Azazel
Alex Summers / Havok
Reviews & comments
Donkerwoud
-
- 8666 berichten
- 3942 stemmen
Volgens Donkerwoud is dit niet boeiend.....
Gaat hij straks weer grapjes maken met rockfather....
Omdat het ook niet boeiend is. Gezien je score heb je ook genoten van deze film. Wat zegt de classificering van reboot/prequel dan nog? En ja, je hebt een uitleg waarom dat zo zou zijn, maar dara gaat het mij niet om. Vergelijk het met James Bond. Dan ga je toch ook geen discussie aan of een nieuw deel wel een sequel is, want de karakters zijn zich niet meer bewust van wat er in het vorige deel gebeurd is.
Ik begin deze non-discussie ook scherper te voeren dan de bedoeling was. 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Omdat het ook niet boeiend is. Gezien je score heb je ook genoten van deze film. Wat zegt de classificering van reboot/prequel dan nog?
Ik vind dat een continuiteitsfout makkelijk afgedaan wordt door het reboot argument, daar haakte ik even op in. Blijkt dus ook niet zo te zijn. Klaar. Als er niet zo dommig over gedaan zou zijn door jou had deze nutteloze discussie helemaal niet begonnen.
Bovendien wie ben jij om mij te vertellen wat boeiend is en wat niet? Als het jou niet uitmaakt blijf er dan lekker buiten.
Nogmaals, (zucht) James Bond zegt niet dat de films aansluiten op de vorige delen, deze X-men film WEL. En dan klopt er dus iets niet.
[edit mod: off-topic verwijderd]
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Ik vind dat een continuiteitsfout makkelijk afgedaan wordt door het reboot argument, daar haakte ik even op in. Blijkt dus ook niet zo te zijn. Klaar. Als er niet zo dommig over gedaan zou zijn door jou had deze nutteloze discussie helemaal niet begonnen.
Bovendien wie ben jij om mij te vertellen wat boeiend is en wat niet? Als het jou niet uitmaakt blijf er dan lekker buiten.
Nogmaals, (zucht) James Bond zegt niet dat de films aansluiten op de vorige delen, deze X-men film WEL. En dan klopt er dus iets niet.
[edit mod: off-topic verwijderd]
Blijft verder een persoonlijke mening waar velen het mee eens of oneens zijn. Ik vind het geen aansluiting, een reboot dus en die link die eerst was gegeven was alles behalve duidelijk en ook nog is een interview van alweer een jaar geleden(misschien dat de visie is veranderd?!?).
Sowieso vind ik het raar om met een compleet nieuwe cast te werken en het gewoon een vervolg op de andere delen noemen. Ze kunnen juist verder bouwen op deze cast en hun eigen ding doen. Alleen Jackman had even een cameo, maar meer ook niet.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
velen het mee eens of oneens zijn. Ik vind het geen aansluiting, een reboot dus en die link die eerst was gegeven was alles behalve duidelijk en ook nog is een interview van alweer een jaar geleden(misschien dat de visie is veranderd?!?).
Rick Marshall at MTV spoke with Vaughn yesterday and directly asked the director if X-Men: First Class is a true prequel to the X-Men trilogy.
“Yeah, I would say absolutely so… You’ve got Magneto and [Charles] Xavier when they first meet… The backdrop of what’s going on in the world when they first meet, it’s very interesting. You see them and their relationship develop and play out with this major political event in the background.”
Ik zal het even vertalen.
Rick Marshall van MTV sprak vaughn gisteren en vroeg de regisseur van X-men:First Class direct of de film een ware voorloper is van de X-men geschiedenis.
Ja, ik moet absoluut zeggen van wel.... Enzovoort.
Lijkt me sterk dat hij tijdens het filmen van gedachte verandert, dat vind een studio ook niet prettig denk ik.
Sowieso vind ik het raar om met een compleet nieuwe cast te werken en het gewoon een vervolg op de andere delen noemen. Ze kunnen juist verder bouwen op deze cast en hun eigen ding doen. Alleen Jackman had even een cameo, maar meer ook niet.
Het is geen vervolg het is een prequel die de meeste bekende mutanten als jongeren laat zien. Maar daar zit wat betreft Mystique ook een luchtje aan want die kan zich laten zien zo oud als ze zelf wil. Ze hebben dat even grappig opgelost door haar even als de oude Mystique te laten zien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
“My main goal was to make as good a film that could stand on its own two feet regardless of all the other films.” said Vaughn. “However I thought anything that worked in all the other movies, and I could have some fun with nodding towards, I would. But my main rule was, ‘You know what, we’re trying to reboot and start a whole new X-Men franchise’ and therefore, making a film work on its own two feet was far more important than trying to be referential to the prior movies.”
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Volgens mij stuurt Vaughn ons een beetje van het kastje naar de muur. Geeft ons gewoon verschillende antwoorden. Lijkt mij ook dat ie van de studio hier nog geen echt antwoord op mag geven. Het zijn allemaal een beetje halve antwoorden natuurlijk.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Seriously? X-men die het gemiddelde van een top 250-film benadert? 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Er staan wel vreemdere titels in de top250. Dit past er wat dat betreft prima bij in.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Seriously? X-men die het gemiddelde van een top 250-film benadert?
Serieus deze opmerking? Gemiddelde zakt heus nog wel, maar een degelijke film als dit verdient gewoon een goed gemiddelde. Daarnaast is een top 250 natuurlijk geen kwaliteitslijst, maar een populariteitslijst. Dus dat zegt uiteindelijk ook weinig toch? Daar gaan veel mensen wat mij betreft ook mee de mist in.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Met films als Taken en Bourne Ultimatum erin, wordt het inderdaad steeds minder een kwaliteitslijst (niks kwaads over die films verder). Ik verbaas me gewoon over het hoge gemiddelde van een X-men(!) film.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Kwaliteit in films is iets persoonlijk Chevy.
De een vind dit kwaliteit en de ander dat.
Ik ga ook niet over de top 250 zeuren dat Lord of the Rings zo hoog genoteerd staat omdat ik totaal niet van avonturen van Orks en Hobbits en andere misbaksels van figuren die allemaal achter een ring aanzitten.
Schijnbaar vinden veel mensen dit hartstikke tof maar mij maak je er niet mee blij.
Dus die opmerkingen over of de top 250 een kwaliteitslijst is of niet is nergens voor nodig.
Iedereen heeft wel films waarvan ze vinden dat ze niet in de top 250 horen maar who cares, alsof het allemaal om de top 250 draait. Is alleen maar het gemiddelde van de gemiddelde filmkijker en dus geen kwaliteitslijst.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
“My main goal was to make as good a film that could stand on its own two feet regardless of all the other films.” said Vaughn. “However I thought anything that worked in all the other movies, and I could have some fun with nodding towards, I would. But my main rule was, ‘You know what, we’re trying to reboot and start a whole new X-Men franchise’ and therefore, making a film work on its own two feet was far more important than trying to be referential to the prior movies.”
Hier spreek Vaughn zich inderdaad tegen als je kijkt naar wat hij in die eerder geposte stukjes zegt. Ik denk dat de reden hiervoor vooral ligt in het einde van X-men:First Class. Een dergelijke film heeft een episch en dramatisch einde nodig en krijgt dat ook in de vorm van Xavier die een afgeketste kogel in zijn ruggegraat krijgt. Wat natuurlijk een beter einde is dan dat hij op een later moment, ver na deze film, verlamd raakt.
Dus als Vaughn hier zegt dat hij de elementen die passen en die hij leuk vindt meeneemt en pech voor wat dan net niet klopt, geeft hij w.m.b. een grondig excuus om die continuiteitsfout weg te wuiven. Ik moet mijn woorden dan ook terugnemen, en concluderen dat de film geen prequel is. Een preboot is inderdaad een betere term.
treatmentdude
-
- 3 berichten
- 3 stemmen
yeah....... was toch een stuk vetter dan ik had verwacht.
Het verhaal was goed, de acteerprestaties waren ook goed, de graphics waren vet.
Was gewoon lekker genieten van deze blockbuster..
We een paar mindere dingen
- Ik vond james mcvoy niet zo overtuigend als xavier(maar niet storend)
- Ik vond de blauwe dame niet zo mooie graphics hebben(is persoonlijk mischien) was wel
een lekker wijfie verder dus..
- het lucht gevecht tussen angel en die mondblaser dude vond ik niet zo vet.
toch 3,5 ster
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
De eerste twee X-Men films, geregisseerd door Bryan Singer, waren zeer menselijke films met een duidelijk thema, afgewisseld met sterke actie en ingevuld met goede acteurs. Helaas waren het derde deel en het vierde deel al een pak minder door hun rommeligheid en hun wat mindere verhaal. Toen ik hoorde dat Matthew Vaughn het 'vijfde' deel ging regisseren kreeg ik al wat meer interesse, ik heb alle films gezien die de Brit tot zover heeft gemaakt en die bevielen mij allemaal prima. Afijn, ik ben dus met redelijk hoge verwachtingen (en uiteindelijk ingeloste verwachtingen) naar deze film gegaan.
De opening van de film vond ik slechts redelijk. Het begon met Erik die werd opgepakt door de Duitsers en het hek verboog (ik dacht: dit hebben we toch al gezien?), vervolgens krijgen we Xavier te zien toen hij nog kind was, maar man... wat speelde dat kind geforceerd, zeg. Ook dat hij zomaar een of ander blauw wezen zijn huis binnenlaat vond ik een beetje raar (vinden zijn ouders dat wel goed?). Als we dan teruggaan naar Erik, wordt het al wat beter. Sterke scène waarin Sebastian Shaw de moeder van Erik doodschiet, als dan Erik compleet losbarst en gaat krijsen gaat het wat mij betreft weer een beetje over the top.
Goed, de twee hoofdpersonen zijn inmiddels volwassen en dat is waar de film pas echt goed wordt. Je merkt meteen dat Fassbender en McAvoy genieten van hun rollen en beiden zetten charismatische prestaties neer die zich de hele film doorzetten. Ook alle andere frisse, nieuwe mutant-gezichten waren allemaal leuk gespeeld en beter uitgediept dan in X-Men: Origins en The Last Stand, maar toch verliest Vaughn nooit de focus op zijn twee hoofdpersonen. De vijand waar ze achteraan zitten, Sebastian Shaw, is ook een erg leuke toevoeging aan het X-Men universum, heerlijk gespeeld door Kevin Bacon.
En zo kabbelt de film lekker door. Hier en daar wat actie, dan wat goede karaktermomenten, een lekker tempo, er valt altijd te genieten van de acteerprestaties, het koude oorlog verhaal dat rustig, maar goed wordt opgebouwd en dan af en toe ook nog eens een cameo ('Go fuck yourself'
). Mocht je je dan nog vervelen (wat al bijna onmogelijk zou moeten zijn) dan heb je altijd nog die twee ongelooflijk mooie, ronde tieten van January Jones om naar te kijken. Jezus Christus, zeg!
Bij de climax, echter, stijgt de film wat mij betreft nog wat in niveau. De actiescènes zijn daar erg vermakelijk en erg goed gemaakt en ik vond Eriks confrontatie met Shaw zeer sterk. De manier waarop hij overliep naar de 'dark side', vond ik goed gemaakt en ook even lekker groffe actie als Erik die munt door Shaws kop raast, een betere pay-back hadden ze voor hem niet kunnen bedenken. Vervolgens sluit alles netjes aan op de eerste X-Men film: Xavier is verlamd ('Next thing you know is i'm growing bald'
), Erik is de vijand en Mystique heeft zich bij Erik aangesloten. Helaas eindigt de film dan wel weer wat minder. Als Erik en co. Emma Frost uit de gevangenis gaan bevrijden. Ik vind dat Erik er met zijn helm (waar hij blijkbaar nog twee hoorntjes op had gemaakt) een beetje belachelijk uitziet en de zin 'I prefer to be called Magneto' vond ik ook een beetje tegenvallen.
Conclusie:
Met hier en daar misschien een paar kleine minpuntjes is X-Men: First Class weer een van de betere X-Men films, met een vlot script, goede regie, sterke acteerprestaties, een leuk verhaal en mooie actiescènes. Het deed me af en toe wel een beetje denken aan de verfrissing die Star Trek was twee jaar geleden.
4,0 sterren
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Vette film toch wel
. Geen van die andere X-Men films gezien.. Trok me nooit zo. Maar deze was wel vermakelijk en interessant. Acteerwerk was opzicht prima. Ga me maar eens wagen aan die andere films.
4,0 *
Rob82
-
- 60 berichten
- 722 stemmen
Dit blijven toch goeie superheroemovies. Wel mijn favorieten binnen dit genre. Leuke aan deze is toch wel terug in de tijd hoe het allemaal begonnen is met Xavier en Magneto. Bepaalde personages die ik nog niet kende, mochten alleen wel wat beter uitgediept worden naar waar ze vandaan kwamen(en niet ineens aanwezig zijn). Deze films mogen ze wat mij betreft blijven maken. Ik vond de tekenfilmserie ook altijd al goed.
Cassevis
-
- 54 berichten
- 0 stemmen
Goh.. Wat was ik blij toen ik te horen kreeg dat ze deze gingen maken. Ik dacht bij mezelf: "weer zo'n episch avontuur vol met verklarende details".
En dat was precies wat ik gisteravond in de bioscoop dacht. Ik vind deze delen namelijk veel leuker dan de eerste drie. Je kan je verdiepen in deze delen, 'k ga hem ook zeker kopen en alles wat nog onduidelijk is te achterhalen.
Niet in 3d, gelukkig maar want dat vind ik eigenlijk alleem maar irritant.
Verder zaten er een paar leuke actie-scenes met wat creative details tussendoor. Ook is leuk dat ze wat echt beelden van JF Kennedy lieten zien die aansloten op het verhaal evenals de Koude Oorlog.
Ik had nog wel een paar slordige foutjes kunnen ontdekken. Want wanneer je ziet dat Charles verlamd raakt in z'n benen heeft hij nog haar. Maar in het begin van deel 3 zie je hem kaal lopen en nog bevriend met Eric. 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ik had nog wel een paar slordige foutjes kunnen ontdekken. Want wanneer je ziet dat Charles verlamd raakt in z'n benen heeft hij nog haar. Maar in het begin van deel 3 zie je hem kaal lopen en nog bevriend met Eric.
Daar is uitvoerig over gediscussierd, en de uitkomst is dat, Matthew Vaughn de regisseur, een prequel heeft gemaakt waarbij hij alles wat hij mee wilde nemen uit eerdere delen meegenomen heeft, en wat hij niet wilde gebruiken niet. Een mix van een reboot en een prequel dus. En dat stuk uit X-men: Last Stand vond hij niet in zijn film passen.
Cassevis
-
- 54 berichten
- 0 stemmen
Hmmm.. Blijft toch een beetje slordig want als het echt een goede regiseur was zou hij alles precies goed tot op de puntjes uitwerken.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3031 stemmen
Ik vind het ook raar om gedeeltes uit een trilogie te halen en andere delen weer niet. Ga dan voor een complete reboot, waarbij de échte originele Xmen gebruikt hadden kunnen worden. (Cyclops, Beast, Angel, Marvel-Girl, Iceman en mogelijk Mimic)
Ook de Brotherhood had dan uit wat originele karakters kunnen bestaan zoals Vanisher, Toad, Mastermind, Avalanche, Lorelei en Unus
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
X-Men: First Class (2011).
De film begint zoals ook X-men 1: met een (hartverscheurend) tafereel in de kampen. Daar waar het bij X-men blijft bij die openingscene, gaan ze hier er wat verder op in. Ingeleid door Sebastian Shaw, vertolkt door een acceptabele Kevin Bacon. Spijtig genoeg tackled de jonge Erik Lenscherr de potentie van die openingsscene, daar waar hij alles behalve overtuigend overkomt. Het zal gedurende de gehele film als een boemerang te werk gaan: uitmuntende acteerprestaties afgewisseld met zeer matte performances.
Erik Lenscherr en Charles Xavier. Een gezicht en identiteit gekregen bij het grote publiek dankzij acteerkanonnen Mckellen en Stewart. Maar iedere identiteit behoort ook een verleden te hebben, een verleden met gebeurtenissen die je vormen tot de persoon die je vandaag de dag bent. Die taak was niet meer aan de 'oudjes' om vervullen. Enter Michael Fassbender en James Mcavoy. Beide jonge acteurs die hun strepen al hebben verdiend in Hollywood, maar nu voor het eerst in hun leven een rol krijgen voor bij wie miljoenen fans de eer en glorie van X-men op het spel staat. Ik als 22 jarige heb me nooit verdiept in de comics van Marvel, dus persoonlijk kan het me geen worst schelen of Professor X en Magneto voldoen aan de eisen van de doorsnee fan. Ik kan alleen zeggen dat ze beide, als acteur zijnde, een ruime voldoende scoren voor hun performance.
En zo begint dus een nieuw hoofdstuk (of eigenlijk het eerste hoofstuk) van X-men. De introductie van Erik Lenscherr is naar mijn mening dus acceptabel. Alleen jammer en onnodig dat men geen enkel benul heeft wat hij gedurende zijn 12e tot 30e levensjaar heeft gedaan; behalve dan het zoeken naar Shaw. Dit had in principe wel mogen worden vermeld. Bij Charles Xavier heeft men dat probleem niet. Jonge knul met een bankrekening die tot aan zijn 30e zich heeft bezig gehouden met studie en genetische ontwikkelingen. Beide kunnen een scene dragen, maar samen tillen ze gedurende de film iedere scene naar een hoger niveau. Chemie met een hoofdletter C, net zoals Mckellen en Stewart dat hadden in hun films.
Het is prettig om zo'n koppel te hebben in je film. Zij maken of breken namelijk de film, hoe goed de bijrollen ook ingevuld mogen zijn. Niet hierbij suggererend dat de bijrollen goed ingevuld zijn, want dat is bij lange na niet het geval. Enkele nutteloze en lege X-men kostuums eisen de nodige screentijd voor op, puur en alleen met het doel om wat ''noodzakelijke'' actie een bestaansreden te geven. Leuk en aardig, maar ik geef de voorkeur aan een extra dialoog tussen Erik en Charles, dan dat ik naar een waardeloos luchtgevecht tussen Banshee en Angel moet kijken. Azazel Vs. Beast was dan toch heel wat interessanter om te zien. Beide trouwens zeer goed ingevuld door Jason Flemyng en Nicholas Hoult (al ben ik misschien wat te subjectief bij Hoult; te sexy persoon om objectief te kunnen zijn)!
Special effects waren er; en daar is eigenlijk al alles meegezegd. Niet dat ze slecht waren, maar om er nu ondersteboven van te zijn: Nee. Ben tevens zeer verheugd over het feit dat 'First Class' niet is meegegaan in die belachelijke 3D hype. Dit is namelijk het bewijs dat een goede actiefilm niet persé gebonden is aan het opzetten van die achterlijke en nutteloze brillen. Iets wat wij filmliefhebbers al wisten, maar een boodschap die, helaas, nog niet is aangekomen in America. Scheelt weer 2 euro, krijg je toch mooi twee euroknallers voor bij de Mec!
Conclusie: een prettige en gebalanceerde film. We weten nu wat Charles en Erik drijft, hoe ze tot elkaar zijn gekomen en waarom ze ieder hun eigen weg zijn ingeslagen. De radicalisering van Erik is goed naar voren gekomen, en diep van binnen heb je gewoon begrip en sympathie ervoor. De mensheid is zwak en bang voor datgene wat ze niet begrijpen. En wat men niet kan begrijpen moet worden gedomesticeerd, geneutraliseerd of geëlimineerd.
4*
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Is alex summers de vader van cyclops? ja toch?
De broer.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3031 stemmen
Is alex summers de vader van cyclops? ja toch?
Z'n jongere broer in de comics. In dit geval de oudere broer dus.
Pre- en sequels

Dark Phoenix
2019
147 reacties

X-Men: Apocalypse
2016
246 reacties

X-Men: Days of Future Past
2014
508 reacties

X-Men: The Last Stand
2006
839 reacties

X2
2003
502 reacties

X-Men
2000
366 reacties
Het laatste nieuws

Door waarheid geïnspireerde misdaadserie '1985' is een kijktip op NPO Start Plus: 'Angstwekkend'

Bijzonder veel series verlengd: zit jouw favoriet er ook tussen?

Dit is de ultieme kijkvolgorde voor alle Marvel-films tot 2026

Netflix voegt in maart 'The Invisible Man' toe: waar kijk je de horrorfilm nu?
Bekijk ook

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.907 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

Queen: Days of Our Lives
Documentaire / Muziek, 2011
148 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Fantasy / Avontuur, 2011
1.788 reacties

Batman Begins
Actie / Misdaad, 2005
1.812 reacties

The Dark Knight Rises
Actie / Misdaad, 2012
3.380 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









