Dark Phoenix (2019)

Alternatieve titel: X-Men: Dark Phoenix

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Simon Kinberg
met Sophie Turner, James McAvoy en Jessica Chastain

Sinds Jean Grey tijdens een levensgevaarlijke reddingsmissie letterlijk als een feniks uit de as is herrezen, draagt ze de bijnaam 'The Phoenix'. Maar vanaf dat moment beschikt ze over grotere krachten dan ooit en wordt ze geconfronteerd met een ernstig jeugdtrauma. De X-Men proberen te voorkomen dat ze een gevaar wordt voor de wereld.

avatar van BillySavastano
Net gekeken, snap ook hier niet hoe de film zo word afgebrand, precies hetzelfde verhaal als met justice league: gewoon een degelijke film met dikke special effects. Niet zo zeer de beste x men uit de reeks maar vond er toch een paar zeer dikke scenes bijzitten! het is jammer dat films tegenwoordig zo worden uitgespuugd voor ze überhaupt al uit zijn en daardoor al bijna geen kans van slagen meer hebben, had graag nog de new mutants gezien want persoonlijk wel altijd fan van de x men films geweest maar die zal wel nooit meer komen dus vind het jammer dat dit hoogstwaarschijnlijk de laatste in de reeks was.

avatar van Drifter
Enigszins vage film waar de effecten belangrijker worden gemaakt dan het verhaal. En dat is jammer.
Niet heel slecht maar zeker niet goed.
Er wordt willekeurig gebruik gemaakt van de talenten waardoor het niet meer logisch is.
Volgende keer hopelijk een verhaal wat goed in elkaar steekt en daarna pas de rest ingevuld.

avatar van MovieHolic
Een Marvel middenmoter.

avatar van IH88
“The mind is a fragile thing. Takes only the slightest tap to tip it in the wrong direction.”

Aardig. Je moet niet te veel letten op de tijdslijn en hoe Dark Phoenix precies past in het X-Men universum, en personages lijken ook maar niet ouder te worden. Maar als je dit even buiten beschouwing laat blijft er een prima superheldenfilm over met sterk acteerspel van Sophie Turner als Jean Grey. Samen met McAvoy maakt Turner de meeste indruk, en Dark Phoenix is ook meer een karakterstudie dan een spetterende superheldenfilm.

Er lopen ook veel te veel personages rond, en belangrijke X-Men personages zoals Storm, Cyclops, Nightcrawler en Quicksilver krijgen veel te weinig te doen. Chastain en Fassbender (en een duidelijk verveelde Lawrence) zitten ook in de film maar lopen er wat verloren bij. Het actierijke laatste gedeelte is wel sterk gedaan, maar het voelt allemaal een beetje als mosterd na de maaltijd.