Genre: Film noir / Thriller
Speelduur: 114 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Martin Scorsese
Met onder meer: Robert De Niro, Jodie Foster en Cybill Shepherd
IMDb beoordeling: 8,2 (916.337)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 1 juli 1976
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Amazon Prime
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
- Zondag 31 maart in één bioscoop (Rotterdam)
Plot Taxi Driver
"On every street in every city, there's a nobody who dreams of being a somebody."
De oorlogsveteraan Travis Bickle werkt als taxichauffeur. Hij is een eenzame man die geobsedeerd is door pornografie en geweld. Zijn leven gaat steeds verder neerwaarts, en hij verliest zichzelf langzaam in zijn paranoia. Hij raakt steeds verder geïrriteerd door het tuig dat er 's nachts over straat loopt, en het is slechts een kwestie van tijd voordat hij in actie komt...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,2 / 916337)
- Trailer (YouTube)
- Spoilertopic
- Taxi Driver (MusicMeter)
- iTunes: € 7,99 / huur € 3,99
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
Social Media
Acteurs en actrices
Travis Bickle
Iris Steensma
Betsy
Matthew "Sport" Higgins
Wizard
Senator Charles Palantine
Tom
Concession Girl
Angry Black Man
Melio
Reviews & comments
JeroenFR08
-
- 557 berichten
- 419 stemmen
Ik denk dat het aan jou ligt want travis bickle overleeft zijn eigen 'aanslag' toch en word beschouwt als een held door de media en pers... of ik heb een ingekorte versie gezien...
Ja ik vind dat niet echt een happy end. Ik vind eerder dat het weergeeft hoe gek hij is geworden. Niet echt happy dus.
Parisa
-
- 605 berichten
- 925 stemmen
Nummer 81 van DE LIJST. En ook van deze kan ik me niet herinneren of ik hem eerder heb gezien. Terwijl hij toch al aardig oud is. Misschien ben ik hem juist daarom vergeten. Wie weet?
Het verhaal is in ieder geval slim geschreven. Namelijk op een manier dat iedereen zich wel ergens in kan herkennen. Dat kan het makkelijk maken om dit een goede film te vinden, of juist niet. Als je zoiets te gemakkelijk vind en juist iets wil wat verder van je af staat, bijvoorbeeld.
We volgen hier een onwijs jonge De Niro (ik ben dat niet zo gewend) die als zijn karakter Travis Bickle werkt als taxichauffeur. Er staat in het plot dat hij oorlogsveteraan is, maar daar krijgen we in de film niets van mee. Leuk dus dat dit daar nog even vermeld staat.
Het hier beschreven plot trok mij wel, en doet hier goed zijn werk. De film duurt bijna 2 uur (is dat normaal voor die tijd?) maar ik heb me niet verveeld. Gelukig is er gekozen voor het genre drama/misdaad en niet voor actie. Wat de film onzinnig hard had kunnen maken. Op deze manier is er genoeg tijd voor karakterontwikkeling en weinig voor lelijke onzin waar al zoveel van op de markt is. Daar is nu in '14 sinds '76 toch al genoeg van bijgekomen.
De vermelding van paranoia doet vermoeden dat we mee mogen spoken in het hoofd van de hoofdpersoon. Hier is een tegenvaller als je dit mee zou willen beleven zonder dat het jezelf overkomt. De film blijft vrij beschouwend en nuchter. Ik denk dat hij ook zo bedoeld is. En ik mag deze versie wel. Maar vaak vind ik de andere kant zien minstens net zo interessant en indrukwekkend.
Er is hier gekozen voor een Hollywoodserig happy end. Als ze wat minuten eerder waren gestopt hadden ze het ook negatief kunnen laten eindigen. En daar zijn vast ook voor- en tegenstanders voor te vinden.
De onwijs jonge De Niro doet het hier prima. Het verhaal zorgt ervoor dat hij genoeg heeft om mee te werken en dieper te gaan dan in bijvoorbeeld een standaard actiefilm of soapy verhaal. Jammer vind ik overigens soms het camerawerk. Op een moment begint hij Betsy lastig te vallen en wordt hij door een van haar collega's eruit gestuurd. Er wordt hier gekozen voor Betsy's hoek. Dus in Travis zijn rug. Hierdoor missen we dat beetje extra wat beide acteurs misschien wel gaven, maar niet te zien is. Omdat de paranoia 'beschouwend' blijft hoeft De Niro niet ver buiten zichzelf te zoeken.
Eerst herkende ik Foster niet eens. Ze werd ook vaak van een afstand gefilmd en dat zorgde ervoor dat ik meer met haar karakter bezig was dan met haar als persoon, positief dus. Overigens kon ze ook op deze leeftijd al aardig acteren.
Verder zitten er nog wat andere grote namen in, maar die zorgen niet voor vuurwerk. Wel staan ze allemaal in dienst van het verhaal.
Ook een film die de tand des tijds heeft overleefd. Een zeer aardige film, maar voor mij geen topper.
3,5*
FunkStarr
-
- 1791 berichten
- 680 stemmen
Deze blijft op de één of andere manier in je kop zitten. Sterke film met een geweldige De Niro. Ga hem zeker nog eens herzien.
JeroenFR08
-
- 557 berichten
- 419 stemmen
Na gisteravond met 1* punt verhoogd. Wat een sfeer, muziek en wat acteert Deniro geweldig.
Pareltje.
Gerlof1378
-
- 404 berichten
- 152 stemmen
You Talking To Me, een Vietnam veteraan die compleet doordraait door al het geweld en vunzigheid die hij als taxichauffeur ziet. En het recht in zijn eigen hand neemt, Robert De Niro speelt erg sterk en ook een piepjonge Jodie Foster speelt erg sterk. Deze film is samen met GoodFellas en The Departed de best film van Martin Scorsese mijn menig natuurlijk.
notsub
-
- 1326 berichten
- 1311 stemmen
Taxi Driver is vooral Robert De Niro voor mij. Het is gaaf te zien hoe goed hij acteert en hoe de eenzaamheid hem de foute hoek van de maatschappij in jaagt totdat hij nog maar één uitweg ziet. Het verhaal laat een verknipte jongeman zien, die zeer interessant is als hoofdpersoon. Op een of andere manier is de film dan weer niet indringend genoeg om er echt in te hakken. Maar geslaagd is het zeker.
chiel1971
-
- 620 berichten
- 2009 stemmen
Mooie klassieker, prachtige beelden en goed acteerwerk. Goede film!
marantz
-
- 24 berichten
- 61 stemmen
taxi driver wat een film en dan niet overdag maar savonds lekker als het buiten donker is aanzetten.
ik vind deze film iets prachtigs romantisch en droevigs hebben met top rollen door jodie foster en robert de niro en muziek van bernard hermann wat mischien leuk is om te weten is dat de scriptschrijver van de film, zegt dat hij de inspiratie voor het script kreeg toen hij een tijdje geen verblijfplaats had nadat zijn huwelijk en een daaropvolgende relatie waren stukgelopen. Hij zwierf maar wat rond en realiseerde zich dat hij al weken niemand meer had gesproken en geïsoleerd had geleefd. Hierdoor kwam hij op het idee om de taxi als metafoor voor eenzaamheid te gebruiken. Het script schreef hij toen in slechts 10 dagen tijd. "I wrote the script for myself, as therapy.
ILDIB
-
- 2946 berichten
- 2301 stemmen
Prima film, zelfs na zoveel jaren. Lekker mistroostig en een typisch sfeertje. Wmb had de film 5 minuten eerder kunnen eindigen, op het moment van het shot van de straat met de politieautos. Zou m zeker geen slecht doen.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Had ik ook een veel beter einde gevonden. Ook één van de betere scenes van de film (shootout).
Hoewel wel beter dan ik verwacht had, zullen dit soort films gewoon nooit m'n ding worden denk ik. Om positief te beginnen moet ik zeggen dat ik De Niro wel vrij goed uit kon staan dit keer. Meestal maar een irritant acteur imo, maar hier vond ik hem zo nu en dan wel geinig. Kan ook te maken hebben met dat hij hier gewoon veel jonger is, en daarom toch anders overkomt. Stuk leukere rol in ieder geval dan al die ''stoere'' maffia personagetjes die hij vaak vertolkt.
Waar ik me wel aan geërgerd heb is die afschuwelijke soundtrack die ook nog eens op de meeste idiote momenten ingezet werd. Ik vind die hele 70s sfeer al niet zo geweldig, maar door dit soort melig gedoe word het des te ergerlijker. Verder kon ik me maar weinig vinden in dat hele ''eenzaamheids'' thema wat zo geweldig verwerkt zou zijn in deze film. Vond bijvoorbeeld dat hele monoloogje van Travis maar wat geforceerd overkomen en vond ik voor de rest maar weinig terug van die ''vervreemding'' in z'n personage. Misschien had het gewoon wel te maken met dat ik niet echt in de sfeer gezogen kon worden of zoiets, maar het had in ieder geval een stuk ingetogener gekund allemaal als het de bedoeling was om van Travis een echt karakter te maken, en volgens mij was dat het.
Al bij al wel beter dan ik verwacht had. 2,5/3,0*
FunkStarr
-
- 1791 berichten
- 680 stemmen
Ja ik vind dat niet echt een happy end. Ik vind eerder dat het weergeeft hoe gek hij is geworden. Niet echt happy dus.
Dat einde begreep ik de eerste keer niet helemaal. Maar een happy end is het zeker niet nee.
AC1
-
- 5760 berichten
- 899 stemmen
Waar ik me wel aan geërgerd heb is die afschuwelijke soundtrack die ook nog eens op de meeste idiote momenten ingezet werd. Ik vind die hele 70s sfeer al niet zo geweldig, maar door dit soort melig gedoe word het des te ergerlijker.
Kan je me eens een voorbeeld geven en uitleggen waarom het melig is? En op welke manier is dit verbonden met de jaren zeventig?
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Kan je me eens een voorbeeld geven en uitleggen waarom het melig is? En op welke manier is dit verbonden met de jaren zeventig?
Met dat melige oog ik vooral op die jazz-achtige deuntjes die om de haverklap in werden gezet. Deed me (zoals in eerdere recensies gezegd) nogal denken aan foute pornosoundtrack. Naast dat bestaat de soundtrack uit wat dreunerige herrie. Ik heb er gewoon niet zoveel mee zoals je misschien al doorhad.
AC1
-
- 5760 berichten
- 899 stemmen
Het hangt er een beetje van af op welke manier je associaties maakt. Ik link het dus niet aan porno maar aan Film Noir. Daar ken ik die muziek van maar ik kan mij best inbeelden dat er pornofilms bestaan die ook gebruik maken van die typische Film Noir stijlfiguren. Voor mij geeft het de film een gevoel van treurigheid, melancholie en bezinning, wat toch heel wat anders is dan "meligheid". En dan spreken we nog niet van die dreigende intro ...
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Het hangt er een beetje van af op welke manier dat je dingen mee associeert. Ik link het dus niet aan porno maar aan Film Noir. Daar ken ik die muziek van maar ik kan mij best inbeelden dat er pornofilms bestaan die ook gebruik maken van die typische Film Noir stijlfiguren. Voor mij geeft het de film een gevoel van treurigheid, melancholie en bezinning, wat toch heel wat anders is dan "meligheid". En dan spreken we nog niet van die dreigende intro ...
Fair enough, iedereen zal daar ook wel een andere manier voor hebben, maar op mij kwam het in ieder geval helaas zo over. Vond de film zelf een beetje te luchtig ofzo om echt dat gevoel van treurigheid of eenzaamheid op te wekken en vond eigenlijk vooral de komische insteken wel geslaagd (op mij kwamen ze komisch over iig).
Piratje
-
- 414 berichten
- 421 stemmen
Ook al werd er een gepaste sfeer bereikt, toch wist me deze film niet te bekoren.
De verschillende acts horen niet altijd bij mekaar en kun je zien als verschillende kortfilms die met mekaar weinig of niets te maken hebben. We zitten wel in 1976 waar Amerika zijn ware gelaat laat zien
en ten onder gaat aan zijn armoedige levensstijl.
En toch krijg je de ware indruk van hun leven.
Ondanks de losse grips en prachtige rol van De Niro een vrij hoge score van 4,5 punten. Vooral omdat sommige dialogen aanslaan.
Queno
-
- 122 berichten
- 910 stemmen
Goed geacteerd, met DeNiro als een lokale taxi sul. Die zichzelf verpieterd en de volledige twee uur zijn we in de weer met de malheur met de hoofdpersoon. Hij krijgt het niet voor elkaar bij een chick van een verkiezingscampagne, maakt zich daar van afhankelijk, gaat zelfs stalken en de wereld is te klein. Donkere, sombere film en dat maakt het uitkijken heel taai. Bovendien als Travis een kindhoertje mee wil pikken omhaar te laten ontsnappen, maar de prositutiebusiness zit al te veel in haar. Als je de held wilt zijn, moet je het hele circuit omver werpen. En dat is naïef, want prostituees zullen er altijd blijven bestaan.
De eenzaamheid van Travis is zeer treurig, en associeert heel erg met schietincidenten in de USA die daar uit voortkomen.
Maarten0402
-
- 549 berichten
- 491 stemmen
Aantal jaar geleden voor het eerst op dvd bij een vriend van me gezien. Vond het toen wel gaaf, maar zat er op een of andere manier niet helemaal in.
Een tijdje terug heb ik de Mastered in 4K blu-ray versie van deze film besteld en ik was gewoon weggeblazen.
Door het verhaal, de soundtrack, de vibe en de belachelijk scherp en gedetailleerde beeldkwaliteit van deze blu-ray uitgave.
Ik moet toch toegeven dat ik dit wel het meersterwerk van Scorsese vind.
Vooral die ellende op straat is zo tof neergezet en hoe je Travis als kijker volgt en welk pad hij bewandeld.
Beffrey28
-
- 458 berichten
- 1256 stemmen
Ook al werd er een gepaste sfeer bereikt, toch wist me deze film niet te bekoren.
De verschillende acts horen niet altijd bij mekaar en kun je zien als verschillende kortfilms die met mekaar weinig of niets te maken hebben. We zitten wel in 1976 waar Amerika zijn ware gelaat laat zien
en ten onder gaat aan zijn armoedige levensstijl.
En toch krijg je de ware indruk van hun leven.
Ondanks de losse grips en prachtige rol van De Niro een vrij hoge score van 4,5 punten. Vooral omdat sommige dialogen aanslaan.
Ik vond je verhaal bij Into the Wild al warrig, maar vergeleken met dit was dat zo klaar als een klontje. Deze film wist je niet te bekoren, maar toch geef je 4,5*? Bedoelde je niet toevallig 4.5/10?
En het feit dat je de film meer een verzameling vindt van verschillende korte films vind ik ook wat vreemd. Het verhaal lijkt me vrij helder en het is duidelijk een geheel.
hel1
-
- 270 berichten
- 929 stemmen
Altijd een feest om De Niro te zien acteren, hoewel ik dit wel een van zijn mindere films vind
De hele tijd vroeg ik me af op wie Travis nou een aanslag beraamde. Wapens kopen alleen maar om geweld aan te richten leek mij iets te simpel. En die twee vrouwen, ik kon mij niet voorstellen dat zij er alleen in voor kwamen om de eenzaamheid van Travis te benadrukken. Wellicht een vergezocht idee, maar na afloop bedacht ik me opeens dat hoewel het afslachten van de maffiozi een lucky shot, de tweede optie, leek,het misschien juist de bedoeling was geweest. Was het niet altijd travis' idee geweest Becky terug te krijgen. Waarom liet hij expres de aanslag op de senator mislukken, hij had niet zo opzichtig in zijn borstzakken hoeven grijpen met zijn polswapen. Hij liet zich expres volgen en na het neerschieten van de pooier wachtte hij eerst een tijdje op de stoep voor hij verder ging met het afknallen van de andere bad Guys, alsof hij wachtte op de agenten die hem volgden. Eerder had hij al gezegd tegen zijn collega taxichauffeur dat hij iets van betekenis wilde doen, dit was zoiets, iets waardoor hij becky's aandacht terug kreeg. Kortom, hij was helemaal niet zo paranoia en het verhaal bestaat niet uit losse flarden maar is een volledig samenhangend geheel.
tommykonijn
-
- 4960 berichten
- 2212 stemmen
Taxi Driver is een film die je als liefhebber gewoon gezien wil hebben. Al is het alleen al vanwege de cultstatus die de film verworven heeft. De hoge positie in de top 250 maakt je daar natuurlijk alleen nog maar nieuwsgieriger naar.
Ik wist niet precies wat ik ervan moest verwachten, maar de sfeer die tijdens de opening geschept wordt is al meteen de juiste. De muziek kan als wat ouderwets worden opgevat door mijn generatie, maar het past wel bij de beelden die we te zien krijgen en met een beetje inlevingsvermogen in de tijd waarin deze film is opgenomen, leverde het bij mij ook absoluut geen irritatie op. Wat me wel opviel was de nonchalance die de film soms met zich mee leek te brengen. Pas vanaf het moment dat Travis de tv omduwt, ervaarde ik de film voor het eerst als wat duisterder. Niet dat ik direct zat te wachten op een grauwe, duistere misdaadfilm, maar dat is eerlijk gezegd wel wat ik er eerder van verwachtte. De climax maakt die verwachtingen wel waar. Die kwam wel behoorlijk binnen. Er was sprake van goed camerawerk en een spannende sfeer bij die scènes. Het definitieve einde, waarbij Travis naar de spiegel grijpt en waaruit dus blijkt dat hij ze nog steeds niet allemaal op een rijtje heeft, liet me achter in een sombere stemming.
Robert De Niro bewijst zich wederom van zijn kunnen. Hij draagt de hoofdrol met gemak en speelt zijn personage met veel overtuiging. Een eveneens jonge Jodie Foster en Harvey Keitel vallen op in de bijrollen. De gehele cast is erg sterk. De grauwe locaties in New York passen bij de eenzaamheid van Travis en de sfeer die Scorsese probeert over te brengen. Wat me vooral zal bijblijven, en dat is wat ik misschien ook wel het beste vond aan deze film, is dat eigenlijk alles wel interessant is. Travis kan gerust een kwartier voor de spiegel blijven staan en pronken met zijn geweren, je blijft er op de een of andere manier geboeid naar zitten kijken. Ook de, bij vlagen wat lange, monologen van Travis zijn effectief. Ze benadrukken immers zijn eenzaamheid.
Op zich is Taxi Driver een imponerende film. Ik heb me absoluut weten te vermaken. Ik snap de status 'klassieker' ook wel, maar ik heb wel nergens echt het idee gehad dat ik naar iets heel bijzonders zat te kijken. Wat de film doet, wordt absoluut goed gedaan. Ik had alleen niet het 'meesterwerk' gevoel dat vele anderen wel ervaarden. Desalniettemin is Taxi Driver een sterke film in zijn soort die ik vast en zeker nog wel eens vaker zal zien.
3,5*
DragQueen
-
- 3185 berichten
- 3774 stemmen
Een oude klassieker van Scorsese, die ik gek genoeg nog nooit gezien had. Het blijkt een parel te zijn, en staat dan ook meer dan terecht in de Top 250. Het verhaal steekt erg clever in elkaar, en er zit voor iedereen wel iets in waar je je mee kunt identificeren. Scorsese weet ook een prima sfeer te brengen in de film, die ook goed ondersteund wordt door de soundtrack. De ellende op de straten wordt subliem weergegeven. De hoofdrol wordt ijzersterk neergezet door DeNiro. Maar ook de bijrollen van Harvey Keitel, en een heel jonge Jodie Foster, zijn geloofwaardig. 4,5 Ster.
Confusie
-
- 667 berichten
- 0 stemmen
Wel goed maar wat hier zo legendarisch aan zou moeten zijn ontgaat me even.
stefan dias
-
- 2304 berichten
- 1319 stemmen
boh, een regisseur en een topcast op het hoogtepunt van hun kunnen. En een goor New York dat het New York van vandaag doet blozen.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Taxi Driver is samen met The Departed en Gangs of New York één van de drie Scorsese films die ik al gezien heb; En deze film blinkt daar toch in uit hoor. IJzersterke film die lange tijd blijft naslepen en blijft afspelen in je hoofd. En zulke films zijn meestal de beste.
Eerst en vooral wordt het gevoel van eenzaamheid die in deze film wordt opgewekt perfect naar voor gebracht. En dit dankzij de regiekunsten van Scorsese, maar ook door de acteerprestaties van Robert De Niro. Niet alleen Robert De Niro blinkt uit, maar ook de andere bijrollen doen het meer dan uitstekend met een eervolle vermelding voor Jodie Foster die met deze film ook veel respect inwon bij mij. Net zoals Cybill Shepherd.
Daarnaast is het verhaal meer dan uitstekend, met een rustige maar interessante opbouw waar goed over nagedacht is. Visueel is de film ook flink zijn tijd vooruit. Ik had het gevoel dat ik naar een film uit begin de jaren '90 aan het kijken was, maar dan uiteraard met de sfeer van de jaren '70 in New York. En de soundtrack is ook meer dan goed. Nee, het mag duidelijk zijn dat dit een voltreffer is.
Na een tweetal weken heb ik besloten om deze film 10/10 te geven, en op nummer 1 te zetten. En dus mag deze Cidade De Deus van die plek afstoten. Nadat eerder The Shawshank Redemption tijdelijk voor een paar maanden op 1 stond, die nu het podium vervolledigt. Ik ben nog jong nl. 19 jaar oud. Dus ik moet nog heel wat films zien, en ik ben daar ook mee bezig. Dus ik ben benieuwd hoelang deze klassieker stand zal houden.
For the record: Gangs of New York gaf ik maar 2,5/5. The Departed 4/5. Andere scorsesfilms moet ik dus zoals gezegd nog zien.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
De film begint als een soort film noir. Robert De Niro als verteller, lekker jazz muziekje erbij. Het lijkt soms wel een Woody Allen film. Van begin af aan is Travis al een buitenbeentje, en daar ligt misschien ook wel de fout bij zijn personage. In de eerste helft van de film kabbelt het ook maar verder. Bij de komst van Keitel en Foster wordt het pas boeiend. Travis wil een betere wereld maken en daar een bijdrage aan leveren. Dat uit hij ook al tegen de president kandidaat.
Taxi Driver heeft de status van 'klassieker' en dat kan ik wel volgen. Maar daar beoordeel ik films niet op natuurlijk. Het is niet echt mijn ding in het begin. Die aanpak met verteller had je ook al in Apocalyps Now en dat beviel mij daar ook niet meteen. Niet dat een verteller meteen saai is, maar de aanpak in beide films om sfeer neer te zetten of een personage voor te stellen, komen bij mij niet helemaal over. Gaandeweg wordt Taxi Driver wel beter. De bekende scène in de spiegel is voor mij dan ook niet het hoogtepunt van de film. Het einde maakt veel goed en blijft wel hangen.
Een film die voor mij persoonlijk wat gedateerd is, maar zeker niet slecht.
devel-hunt
-
- 45 berichten
- 246 stemmen
Mooie sfeerbeelden van het New York van de jaren 70, duister en groezelig. Harlem, The Bronx, je kon er beter niet komen, allemaal sfeervol en duister geregisseerd. Een goed acterende De Niro.
Deze klassieker, het is niet helemaal aan mij besteed. Het verhaal is flinterdun en soms ongeloofwaardig. Op momenten is de film zelfs wat saai.
Djungle
-
- 1 berichten
- 4 stemmen
Wat een film. Geweldige acteerprestaties van De Niro en Foster en natuurlijk de fantastische regie van Scorsese, de beroemde 'telefoonscene'.. wauw. Het is niet de film met het hoogste tempo maar heb mij op geen enkel moment verveeld, het redelijk langzame tempo is juist iets wat de film naar mijn mening goed doet. En natuurlijk de algemene sfeer van de film, treurig en donker, geweldig. 5 sterren.
Beffrey28
-
- 458 berichten
- 1256 stemmen
Een van de beste films ooit van een van de beste acteurs ooit. Jammer dat zulke films niet meer gemaakt worden.
Knisper
-
- 12992 berichten
- 1250 stemmen
Hier en daar wel door de tijd ingehaald, maar dit is desondanks een fijne en vakkundig gemaakte film. Moest er erg denken dat dit ongeveer het midden is tussen twee extremen (Enter the Void voor de flitsende kant en Aurora voor de rustige kant). Wellicht dat een dergelijke film daarom bijna 40 jaar na dato niet zo opvallend meer is?
Gerelateerd nieuws
Martin Scorsese betreurt het feit dat er steeds meer mensen als Travis Bickle uit 'Taxi Driver' zijn: "Tragisch genoeg de norm"
Voor de fans: topfilms met bijna dezelfde cast als 'The Irishman'
Bekijk ook
The Godfather
Misdaad, 1972
3.375 reacties
The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.566 reacties
Pulp Fiction
Misdaad, 1994
4.941 reacties
Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.343 reacties
Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.794 reacties
One Flew over the Cuckoo's Nest
Drama, 1975
1.447 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.