• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.123 gebruikers
  • 9.378.910 stemmen
Avatar
 
banner banner

Predators (2010)

Actie / Sciencefiction | 107 minuten
2,81 1.662 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 107 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Nimród Antal

Met onder meer: Adrien Brody, Alice Braga en Topher Grace

IMDb beoordeling: 6,4 (260.364)

Gesproken taal: Engels, Spaans en Russisch

Releasedatum: 29 juli 2010

Plot Predators

"The hunt is on."

Royce (Adrien Brody) is een huursoldaat die met tegenzin een groep elite krijgers leidt, die zijn samengebracht op een vreemde planeet. Met uitzondering van een onteerde arts, bestaat deze groep uit koelbloedige moordenaars, zoals huursoldaten, gangsters en veroordeelden. Gaandeweg realiseren ze zich dat ze op deze planeet zijn verzameld met een duidelijke reden: ze dienen zelf als prooi…

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Ik ken die scene uit een Spawn-comic, maar is vast niet de enige keer dat die gebruikt is. In Freddy vs. Jason zit ook een vergelijkbare scene.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Het is sowieso rechtstreeks overgenomen uit Predator 1, net als die 30 andere dingen in deze film.


avatar van DonRalph

DonRalph

  • 30 berichten
  • 22 stemmen

Predators viel mij persoonlijk tegen.

Ik verwachte al niet heel veel vanwege:

- Hetzelfde plot

- Zelfde omgeving

- Zelfde verhaal

Alles was al gebruikt dus moest dit echt een film worden met ubber effecten!

En dat was het niet.

Tuurlijk zaten er leuke stukjes tussen en het (na mijn mening) mislukte Arnold moment aan het einde was even lachen.

Het was geen slechte film maar om er voor te betalen in de bioscoop? dacht het niet mensen;)

2*


avatar van Rizz

Rizz

  • 302 berichten
  • 1780 stemmen

Jammer dat ie tegenvalt, met een acteur als Adrien Brody had ik wel iets positiefs aparts verwacht.


avatar van Mister_Movie

Mister_Movie

  • 493 berichten
  • 299 stemmen

Jaxxx schreef:

De ''help me!!!!!!' scene komt me bekend voor, is die misschien overgenomen uit een andere film? Vond het wel een superscene!!

Zo'n scène vind je inderdaad ook in Independence Day, waar een geleerde door een alien tegen het raam gesmakt wordt en ook zegt "help me, help me" (is al dood natuurlijk). Waarna de ietwat memorabale woorden van de president: "Is that glass bulletproof ?" bang bang

Moest ook even nadenken waarvan ik die scène kende.


avatar van eltorro

eltorro

  • 898 berichten
  • 3058 stemmen

Dat zij de president niet maar zo'n agent, maar goed voor de rest heb je wel gelijk.


avatar van Friac

Friac

  • 1323 berichten
  • 1056 stemmen

Flauwe actiefilm, zo'n beetje de slechtste film van 2010 die ik tot nu toe gezien heb.
De film mist goede actiescènes en spanning naar mijn mening, en het is vooral het ontbreken van een echte spannende finale dat deze actiefilm een beetje gehandicapt maakt in vergelijking met tal van gespierdere broertjes.
Tevens stikt de film van de cliché's en zit er werkelijk niets nieuw in (geen vereiste voor een goede film, maar het had de boel hier wat interessanter kunnen maken). Ook heeft Predators te lijden onder een verschrikkelijk slecht begin, het was pas bij de eerste beelden van de Predators dat de film vaag interessant werd. Al geef ik toe dat het beeld van de vallei onder een erg bevreemdende hemel behoorlijk indrukwekkend was.
Enkele keuzes zijn ook behoorlijk ongelukkig. Als het lid van de yakuza enkel zijn mond open doet om een idioot grapje te vertellen, laat hem dan helemaal zwijgen (op die manier was hij best een charismatisch personage); de "ontdekking" dat de dokter eigenlijk toch een beetje gestoord was, was een erg slecht onderdeel van de finale...totaal niet dreigend, en stiekem had ik iets beter verwacht dan dat deze vreemde eend in de bijt slechts een ander type misdadiger/jager bleek te zijn (bv. dat hij meer wist van het programma); .... Tot slot waren de effecten bij de explosie in het schipwrak ook ongelooflijk slecht voor een film met dergelijk budget.

Predators bulkt van de cliché's, een boel van foute beslissingen en haalt het als actiefilm niet wegens een gebrek aan écht sterke actie, intense spanning en een grootse finale. Slechts de aanwezigheid van de Predators - één van de betere filmcreaturen - maakt het allemaal nog te verteren. Makke 2*


2*


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Geen spanning? De film zit er tjok vol mee!


avatar van Friac

Friac

  • 1323 berichten
  • 1056 stemmen

Dan kwam het op mij in elk geval niet over, sorry.


avatar van Pete_033

Pete_033

  • 606 berichten
  • 952 stemmen

planet_of_death schreef:
Geen spanning? De film zit er tjok vol mee!



Waar heb jij dan echt spanning gevoelt dan? Deze film wordt nergens echt spannend.

Grootste manko in de film is waarom gebruiken de predators de bomen niet?????


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Op het eind van de film, de vele achtervolgingen enz. Maar misschien speelt het mee dat ik t orgineel niet heb gezien.


avatar van eltorro

eltorro

  • 898 berichten
  • 3058 stemmen

Pete_033 schreef:
(quote)



Waar heb jij dan echt spanning gevoelt dan? Deze film wordt nergens echt spannend.

Grootste manko in de film is waarom gebruiken de predators de bomen niet?????
De spanning in de film doet in ieder geval niet onder voor deel één. En de Predators gebruiken toch echt de bomen, neem nou het begin waar die ene gast de bomen aan staat te staren, of Noland die zegt dat ze de bomen in de gaten moeten houden. Alleen bij sommige stukken waar de predators in voor komen zijn gewoon geen bomen in de buurt.


avatar van Basso89

Basso89

  • 45 berichten
  • 68 stemmen

Niet super spannend, maar kon er net mee door. Het einde was simpel.


avatar van kentaro

kentaro

  • 38 berichten
  • 86 stemmen

Lekker mijn 8.50 verspild aan deze film. Slecht verhaal en slechte effecten...


avatar van Awasiku

Awasiku

  • 102 berichten
  • 0 stemmen

Een Rus , een Amerikaan en een Mexicaan lopen in het bos.....

Een Predator film zoals het hoort ; in de Jungle

En dat o.a de originele Predator theme is gehouden maak het plaatje in deze versie compleet .

De kracht van de eerste Predator film was de band van de groep soldaten en de Predator die pas tegen het einde van de film zichzelf liet zien .

En wat de Predator is weten de meeste van ons het nou al .

De spanning was eigenlijks de vraag van ; Wie blijft over ?

Zo ook dezelfde vraag in Predators

Naar mijn mening heeft Robert Rodriguez ( Producer ) en Nimród Antal ( Regisseur ) het prima gedaan met deze Predators .

Het is een lekkere ouderwetse Actie Scifi film met een filterdun plot geworden met mooie Settings , SFX/VFX en de bijbehorende knipoog , Actie , Knok en Schietwerk .

En daar is niets mis mee .

Een echte BIOS film voor de liefhebbers

Een klein minpuntje vond ik ;

De Predator had een kopje groter gemogen


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

kentaro schreef:

Lekker mijn 8.50 verspild aan deze film. Slecht verhaal en slechte effecten...

De effecten zijn lekker campy. Dat was in de eerste Predator toch ook het geval?


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Ik vind het hier meer een kwalijke zaak, de film is 23 jaar nieuwer en soms zijn de SE gewoon barslecht. Vind dat niet kunnen bij een film weer tientallen miljoenen in is gestopt.

Daarbij waren de SE voor het eerste deel gewoon goed voor die tijd, hier kan ik dat niet zeggen.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Maar wat nou als ik alle SE in de film wel goedvind, wie heeft er dan gelijk? Jij of ik?


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Pete_033 schreef:
(quote)



Waar heb jij dan echt spanning gevoelt dan? Deze film wordt nergens echt spannend.

Grootste manko in de film is waarom gebruiken de predators de bomen niet?????


Ben ik het ook wel mee eens, eigenlijk zijn de Predators hier maar lulletjes rozenwater. Ze zijn niet echt inventief en maken weinig gebruik van de omgeving.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

JacoBaco schreef:
Maar wat nou als ik alle SE in de film wel goedvind, wie heeft er dan gelijk? Jij of ik?


Die explosie waarbij die Rus omkomt, dat ziet er gewoon lachwekkend slecht en nep uit. Als je dat soort dingen er goed uit vindt zien weet ik het ook niet meer hoor Ze hadden op z'n minst wel echte SE mogen gebruiken ipv explosies die er met de computer in zijn gestopt.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ja dat stukje is minder goed, maar dat houd het nog steeds goed.


avatar van Wilcoo7

Wilcoo7

  • 32 berichten
  • 67 stemmen

Deze film deed welhaast vanzelfsprekend onder voor het origineel met de Terminator in de hoofdrol. Toch bleef ik vanaf het begin tot het eind geboeid. Ik vond het alleen jammer dat Laurence Fishburne zo snel de pijp uitging. Al met al heb ik wel geboeid zitten kijken 3 sterren.


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Heb de film in de bios gezien en me wel vermaakt. Leuk verhaaltje dat kan aansluiten bij de vorige delen en de hoofdpersoon is best goed.

Natuurlijk erg veel standaard clichés. Ook beetje vergezochte elementen die de makers hebben bedacht om de voorgaande delen te verbeteren.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

Ondanks alle negatieve reacties toch maar gekeken aangezien ik een fan ben van het eerste deel.

Film viel me totaal niet tegen en wist te boeien van begin tot eind. Dat sommige mensen zeuren over personages die te snel de pijp uit gaan vind ik erg overdreven. Iedereen heeft wel zijn favorieten, maar dat maakt deze film toch een beetje onvoorspelbaar.

Brody deed het naar mijn erg goed en wist een overtuigende rol neer te zetten. Het kanon van Brody is toch wel behoorlijk vet. Ook had ik mijn bedenkingen bij Topher Grace, maar die deed het prima al was de twist wel erg rap aan het einde en de beweegredenen waren ook niet helemaal duidelijk

Een minpuntje van de film vond ik toch wel de dialogen. Die waren soms om te janken en erg over de top cool.

Prima nieuwe start van de series.


avatar van de kardinaal

de kardinaal

  • 235 berichten
  • 329 stemmen

Sluit ik me bij aan. Ik vond de film zeer vermakelijk.

Hij leek wel erg veel op de eerste predator film en dat maakt dat ik hem drie en halve ster geef en geen vier. Dus het ontbreekt wat aan originaliteit.

Maar eindelijk weer eens een science-fiction actie thriller. Daar zijn er niet zo veel van de laatste tijd. Dus kan het bij mij toch al niet snel kapot.

Maar het kan beter en spannender. Wie weet het eventuele vervolg.


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

Weetje: het script voor deze film lag al klaar in 1994 en moest weer met Dutch zijn.


avatar van sharkey111

sharkey111

  • 31 berichten
  • 575 stemmen

Prima film en vermakelijk,

zeker als je AVP en predator 2 hebt gezien is deze een klasse of 2 beter.

Vanaf begin tot eind heerst er een redelijke spanning omdat ze meteen op de planeet zijn.

Einde was ietsje minder maar al met al een goede vervolg na de 1e predator


avatar van essepluisje

essepluisje

  • 214 berichten
  • 177 stemmen

psycholamp schreef:

Ik ken die scene uit een Spawn-comic, maar is vast niet de enige keer dat die gebruikt is. In Freddy vs. Jason zit ook een vergelijkbare scene.

In Screamers zit ook iets vergelijkbaars.


avatar van moviemafketel

moviemafketel

  • 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Tsja, door het oerlage gemiddelde hier maar ingestapt met niet te hoge verwachtingen. Het origineel is natuurlijk geweldig en duidelijk nog steeds niet overtroffen.

Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel weer spannend vond. Dat is op zich al winst natuurlijk. Het wekelijkse pokerclubje wat ze bij elkaar hebben gezocht deed me dan weer absoluut niets.

Brody, come on onze pianist? De leider? Zware stem?
Nee sorry in Jerry Maguire is het you had me at hello en bij Brody is het net het tegenovergestelde. Ik wou hem eigenlijk meteen alweer een trap omhoog geven waar hij vandaan kwam.

Arnie...... Brody Arnie ......Brody, zeg nou zelf mensen.

En dan die skelet-honden? Welke stagiaire heeft die in een trip bedacht?

Het oerwoud is weer helemaal top, de tune hetzelfde als in de oorspronkelijke, dus ook prima.

Het was een leuk experiment, het had kunnen slagen, maar de kloon is geen lang leven bezworen vrees ik.

En het einde? Wat nu? Het begint gewoon weer van voren af aan? Ze gaan net als Fishburne wat seizoenen meemaken? Ze komen nooit weg daar. Gewoon een open einde voor weer een vervolg.

Ik vind het schandalig als je dit als maker geen remake noemt als je ziet hoeveel dingen er gewoon klakkeloos zijn overgenomen van het origineel.
Wie zit hier nou op te wachten? Ja, de generatie die zegt Predator 1? Wat? Bestaat dat? 1987? Op VHS nog ja?

Anyway, het was niet zo slecht als dat ik vreesde, maar ze hadden dit gewoon echt niet moeten doen.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

moviemafketel schreef:

Brody, come on onze pianist? De leider? Zware stem?

Nee sorry in Jerry Maguire is het you had me at hello en bij Brody is het net het tegenovergestelde. Ik wou hem eigenlijk meteen alweer een trap omhoog geven waar hij vandaan kwam.

Arnie...... Brody Arnie ......Brody, zeg nou zelf mensen.

Ik kan hier een beetje slecht tegen. Acteurs die met een film gestereotyped worden. Mickey Rourke en John Travolta hebben gelukkig dat imago eraf kunnen werken. Sommige mensen herinneren alleen nog maar het type dat ze speelden in 9,5 weeks en Grease.

Brody's eigen stem en in deze film verschillen helemaal niet zoveel. Zag hem een keer een punk'ed en daar was hij ook niet bepaald op z'n bekkie gevallen. Verder moet je Brody niet gaan vergelijken met Arnie aangezien niemand op aarde in zijn voetsporen kan staan.