Get Him to the Greek (2010)

Alternatieve titel: American Trip

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jonah Hill, Russell Brand en Rose Byrne

Aaron Greenberg (Jonah Hill) is een gedreven, net afgestudeerde jongen die stage wil lopen bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Russell Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'...

avatar van Bélon
maerk schreef:
(Trouwens ook geweldig: Er zit een sketch van Jiskefet in de film!)

Zat dit te kijken zonder voorkennis en heb de film na dit moment stop gezet, even in m'n ogen gewreven (zie ik 't nou goed?), YouTube en IMDB gecheckt en 't bleek te kloppen. Meteen het beste moment van de hele film. Het begon vrij aardig, goed te doen tot op de helft (wel erg flauw) maar dan zakt het in. Het duurt allemaal te lang, had een half uur in gesneden moeten worden. Het laatste half uur was echt heel hard doorbijten. Was ook niet geheel gecharmeerd van Russell Brand. Vond 'm een soort kruising van Johnny Depp en de stem van van Ricky Gervais (als David Brent in The Office). Matig. Extra halfje voor Jiskefet.

wat n fantastische rol voor russel brand.
vond hem altijd super irritant maar in deze rol komt ie goed tot zn recht.
Ook leuk voor het kleine rolletje van metallica drummer lars ulrich en p.diddy.

4 ****

revengeyo
ik vond hem echt heel slecht.

Aardig leuke film.

Het was opvallend hoe niet-vervelend Jonah Hill is als hij een beetje ingetoomd wordt. Als freewheelend vuilspuitend ettertje is hij echt geen zak waard, maar wanneer hij wat ingetogener speelt valt het allemaal goed mee.

Toch is Brand veel meer de ster van de film. Lekker sappig accent, aardig excentriek en bij momenten gewoon erg lollig. Ook Sean Combs is geweldig in deze film, toch allemaal wel kleine verrassinkjes.

Af en toe valt de film een beetje dood, de humor is niet altijd even geslaagd en het geheel had ook echt wel wat korter gemogen. Film duurt bijna 2 uur en da's iets teveel van het goede.

Gelukkig blijft het de hele speelduur wel vermakelijk, zijn de dipjes aardig gespreid en wordt de typisch kwaliteitsdrop naar het einde toe goed vermeden.

Leuk tussendoortje dus, binnenkort dan maar een keertje Sarah Marshall proberen.

avatar van Nakkie13
Hij was ok.

Leuk en onderhoudend.
Hij was wel een beetje gewaagd soms voor dit soort films, dingen die je niet zo snel verwacht, maar dat zie je de laatste tijd wel meer in de nieuwere generatie hollywood comedies ( dankzij superbad etc. )

Had trouwens wel een dikke 20/30 min af gemogen, bijv de trio scene was onnodig.

Een 6, het was geen nieuwe hangover of youth in revolt.

Gisteravond gekeken maar wat een tegenvaller, niet grappig.
geen leuke grappen gewoon een door kabbelende film. Zonde van mijn tijd

avatar van gillie24
Bagger, iets anders kan ik er niet van maken. Het bgint allemaal nog wel aardig, maar daarna is het nergens meer grappig.
The Hangover was hilarisch, dit is gewoon helemaal niets. Irritante personages, film duurt veels te lang.
Als dit de nieuwe generatie Hollywood komedies is, moet ik deze voortaan maar overslaan. Wat een beroerde film.

avatar van Ant
Ant
Kijkt best lekker weg en een aantal keer goed gelachen. Maar komedies langer dan 90 minuten wordt altijd gevaarlijk.

avatar van scheerbaas
@ tesoro

Ik kon er dus wel weer om lachen.

Over het algemeen leuke komedie en is wel de moeite waard om een keertje te kijken.

avatar van Hoodini
Gelukkig verschillen smaken nogal, zeker als het comedy betreft!
Ik vond de film met vlagen echt hilarisch en heb echt goed zitten lachen Eigenlijk alle scene's dat Aaron aan de drugs zat en vooral de scene met The Jeffrey! Ben wel van mening dat hij inderdaad vrij lang duurt en in het begin nog wat moeizaam op gang komt. Ook had het wat meer dramatische gedeelte aan het einde met o.a. de zelfmoordpoging van Snow ook niet in een comedy hoeven te zitten voor mij.

Heb ik trouwens zo slecht opgelet of ken ik Jiskefet toch net niet goed genoeg dat ik die betreffende scene niet herkend heb??? Welke was dit dan?

vond het hooguit een film dat leuk wegkijkt en meer ook niet.
erg weinig gelachen en na een uur had ie van mij wel afgelopen mogen zijn

kom helaas niet verder dan een 2

avatar van bigwillem
ik had er veel van verwacht . leuke trailer en vind Jonah Hill een grappige acteur.
Maar het viel me zwaar tegen grappen kwamen niet aan Russell brand is echt waardeloos als acteur. En dan ben ik nog niet begonnen over P.diddy. Ik ben er nog steeds niet achter of hij nou zich zelf speelde of iemand anders.
kortom waardeloos

avatar van Ninto
Jonah Hill maakt het nog dragelijk. Maar voor derest een zware tegenvaller.

Ik ging met hoge verwachtingne deze film kijken omdat het van dezelfde regisseur is als forgetting sarah marshall, een film die ik echt heel cool en leuk vind. En het is opzich een leuke en goeie film (deze film get him to the greek) maar ik had toch meer verwacht, tis zeker nog een leuke film met leuke momenten en zeker waard om te zien. Maar het had gewoon beter en leuker gekunt.

Grappige rock komedie.
Sex drugs & rock and Roll leuk in beeld gebracht.
Aan het einde van de film wordt de komedie wat flauw en dat de ruige rocker ineens ook zijn gevoelige kanten heeft past niet echt in het geheel maar verder kijkt "Get him to the Greek" wel lekker weg.
Wie mij wel opviel was Rose Byrne, die vooral bekend is als zure advocate in de serie "Damages". Leuk om die nu ineens in een andere rol als rock chick te zien.

avatar van Dutch Ownage
eerste helft van de film was erg leuk en vlot, daarna zakt de film een beetje weg en wordt het naar mijn mening net iets te sentimenteel en moralistisch

avatar van braft
ik vond dit een zeer geslaagde film. Echt de hele tijd moeten lachen met de scheve humor in deze film. en maar blijven overgeven.

avatar van gijsvogel
Slecht,
Op de helft uitgezet vanwege geen vertrouwen in een beter wordend verhaal.
tweede helft later gekeken en dat paste bij de eerste helft.

Russel Brand komt veel leuker uit de verf in Forgetting Sarah Marshal, en de verwijzing naar die film in deze deed me ook de enige keer lachen.
flop!

Hoodini schreef:

Ergens in het begin als ie tv kijkt in het hotel. Jiskefet-sketch genaamd 'Engelse sporten'

Vond het verder een vermakelijke film. Zelfde soort humor als Superbad. Vond P. Diddy ook wel lachen

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Apatow blijft scoren.

Ook deze komedie kent namelijk voldoende hilarische momenten. Inclusief de bekende ingrediënten, zo plat als een dubbeltje. Ranzigheid alom dus, maar dan wel doorspekt met bizarre en leuke dialogen waarbij Brand en Hill erg op hun plaats zijn. Wat ook goed uitpakt is de catchy en lekker fout overgeproduceerde muziek.

Goed.

avatar van Pistons
De schuine en dirty grapjes zijn heel leuk. Staan wat moralistische crap en filler scènes tegenover.

avatar van Zandkuiken
Grappig filmpje. Goede momenten worden al eens afgewisseld met missers, maar de slotsom is positief. Zowel Jonah Hill als Russell Brand vallen goed te pruimen, en zelfs Diddy zorgt voor de nodige gein. Leuk overigens om Rose Byrne ("Is ze het nu?" zat ik me voortdurend af te vragen) eens in een compleet andere rol te zien.

Echt een komische topper vond ik het nu ook weer niet. Ook is het allemaal veel te gelikt om rock & roll over te komen. Vergeleken met Forgetting Sarah Marshall is deze voor mij toch een beetje minder. Niettemin fijne wegkijker. 3*

film kent erg leuke momenten. Verder geen uitblinker. Wel de moeite waard om te kijken 3,2*

avatar van RickZ
Komedie met in de eerste helft goede gein maar daarna wat meer standaard. Die kop van (de inmiddels volwassen) Jonah Hill is al lachwekkend genoeg.

avatar van Elineloves
'' Your brain is full of lollipops, rainbows, and cheese. ''

Dit is weer zo'n film waar de bijrollen leuker zijn dan de hoofdrollen. Jonah Hill en Russell Brand waren de reden dat ik de film eigenlijk wou laten liggen. Ik vind het vreselijk irritante kerels die me ontzettend op mijn zenuwen werken. Hill straalt niks uit, behalve het feit dat hij een rond tonnetje is zonder nek. Brand is over the top en probeert leuk te zijn, waar hij niet altijd in slaagt. Wat mij betreft mogen de complimenten dan ook naar Sean Combs. Ook niet de meest geweldige acteur maar op een of andere manier weet deze man wel een lach op je gezicht te brengen, in tegenstelling tot het geforceerde acteerwerk van Hill en Brand. Chemie tussen deze heren is ook ver te zoeken.

Leuk om 'Draco Malfoy' nog even voorbij te zien komen. Van dit soort zeldzame momentjes moet de film het hebben. Wellicht ben ik gewoon niet het type voor dit soort films, die telkens zwaar overdreven zijn, vooral wat gezichtsuitdrukkingen en mimiek betreft. Beetje teveel expressie naar mijn smaak. Onderbroekenlol, ranzigheid en wat gekots en geschijt.. Nee bedankt. Niet voor herhaling vatbaar.

Had meer van deze komedie verwacht eigenlijk, vond hem tegenvallen, zeker de 2e helft van de film. Kan wel lachen om Hill met zijn geratel. Film moet het hebben van aantal bizarre situaties die wel grappig zijn, maar verder valt ie nogal tegen.

Och ja, nu zie ik waar ik da vrouwke van ken....uit Troy. Daar zag ze er appetijtelijker uit

2.5

avatar van jesse39
gister avond met paar maten gekeken
echt leuke film hij gaat eigenlijk helemaal nergens over maar de humor is gwn wat de film leuk maakt
dus gwn kijken

avatar van Katharina
Enerzijds een prutfilm, anderzijds wel leuk. En ik ben helemaal fan van Russell Brand, z'n kop alleen al is zo geweldig grappig.

avatar van Cipher
Forgetting Sarah Marshall vond ik een geniale film dus ik zat al een hele tijd op deze film te wachten.
Ik heb al een tijd niet meer zo hard gelachen, er zitten zulke geniale grappen in die film. Ik vond mr. Combs ook echt top.
Zeker ook een plus voor alle cameo's. 4*

avatar van Captain Pervert
Vaak en hard gelachen. Vooral Puff Daddy, of hoe hij zich ook noemt tegenwoordig, doet het onverwacht leuk. De scène dat hij van zijn personeel nieuwe ideeën wil horen, en dan maar weer verzandt in gangsta rap ("I'm gonna fuck your shit, fuck your shit") en dat personeel dat ietwat onzeker meebeweegt op de beat, is het begin van vele briljante momenten.

Daarnaast natuurlijk veel flauwe drugsgrappen, kotsfonteinen en net-over-het-randje humor, maar minstens zoveel geestige momenten en oneliners.

Echt een aanrader als je van dit soort (Apatow-comedy) films houdt.

4 sterren