Get Him to the Greek (2010)

Alternatieve titel: American Trip

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jonah Hill, Russell Brand en Rose Byrne

Aaron Greenberg (Jonah Hill) is een gedreven, net afgestudeerde jongen die stage wil lopen bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Russell Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'...

avatar van Corcicus
Slecht.

Op een paar keer lachen niet te na gesproken, had ik bij deze film eerder het gevoel naar een drama te kijken. Russell Brand is een soort Johnny Depp, maar met nog een aanzienlijk hoger verwijfdheidsgehalte. De grappen zijn voornamelijk gratuit en de zgn. komische situaties, echt vergezochte kletskoek. Het is dan ook nog eens zo een lange zit. Bah.

Typische Apatow komedie. Leuk bedoeld, maar in plaats van grappig vooral platvloers. Russell Brand heeft een paar aardige scenes. De rest stelt weinig voor, al maakt de muziek het nog een beetje verdraagbaar. Rose Byrne en Colm Meaney doen eigenlijk voor spek en bonen mee. Jammer.

avatar van Kisje
Wat is die Brand toch een grappige kerel, z'n British accent maakt het af .

Get him to the Greek... Lang heb ik gewacht met deze film om 'm te bekijken... En ik moet toegeven dat ik het eerste uur hartelijk gelachen heb. Maar daarna begon de film voor mij te vervelen... Het werd gewoon één belachelijke boel.. Jammer van de laatste 40 minuten, anders was het voor mij een komedie, die ik zeker nog eens een keer zou willen bekijken.

avatar van Spooky_Kirsti
ik vond deze film echt geweldig!
maar die trio op het einde, dat sloeg eigelijk nergens op.. XD
Maar het liedje Furry walls vind ik echt geweldig!

De film gaat na een tijdje toch vervelen, niet meer dan een 2.0

Ik heb nauwelijks gelachen alleen om die scene met die neger heb ik me echt kapot gelachen. Dat stukje heb ik 10 x teruggezien en toen was er niks meer grappig. Of naja misschien die clubscene na een glaasje absint! slechte komedie *1.5

avatar van Ninto
Goede komedie! Ook de tweede keer

Leon17
Een ster voor de leuke cameo met Christina Aguilera

Min of meer het vervolg op "Forgetting Sarah Marshall" maar dan met Russell Brand in de hoofdrol met zijn karakter Aldous Snow uit de eerder genoemde film. Daar waar zijn rol in die film best grappig was, was het in deze film vreselijk en totaal niet grappig. Het verhaal stelt niets voor en is erg flauw en saai. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de humor. Het enige leuke was het toepassen van Sarah Marshall (Kristen Bell) in deze film hoewel haar rol minimaal was (hooguit 10 seconden) en het gedeelte in Las Vegas (o.a. het stukje met T.J. Miller). De muziek in de film was trouwens best wel goed m.u.v. de troep die Russell Brand zong. Vanaf het gedeelte in Las Vegas zitten er best veel mooie (blote) vrouwen in. Vooral die schaars geklede vrouw die op de rand van de cirkel zat (na ongeveer 65 minuten) zag er heerlijk uit

avatar van ORIGIN
Wat een tegenvaller.

avatar van Poepgezicht
Leon17 schreef:
Een ster voor de leuke cameo met Christina Aguilera

Die is me niet eens opgevallen! :I

Dat was ergens in het begin langer dan 5 seconden kwam ze er ook niet in voor (ze deed ook helemaal niets en stond er alleen).

NightSpirit
Echt in een scheur gelegen om deze film. We hebben hem na een verjaardag gekeken (denk ook het beste moment) want ik kan me voorstellen dat mensen hem flauw vonden.... Ik heb smakelijk gelachen. Credits voor de leuke rol van P. Diddy.....

Wat een drama die Brand! Totaal niet grappig

avatar van wijnand89
Erg leuke komedie, welke je gewoon niet in je eentje moet kijken of in een serieuze setting. Het verhaal gaat gewoon alle kanten op voor zover er al een verhaal is... Zeker een film die de moeite waard is!

orbit
Bij tijd en wijlen erg gelachen.. maar de komedie is ook soms flinterdun, Brand leek me altijd al een eikel en daar komt weinig verandering in door deze film.

avatar van nightbreed
Geinig filmpje, al vind ik Russell Brand en vooral Jonah Hill meer geschikt voor bijrolletjes. Het zijn van die karakters die perfect zijn voor een bijrol, een hoofdrol is net ff iets teveel gevraagd. Dankzij de leuke verwikkelingen en humor toch een dikke 3,5.

Wat een onverwachts goede film Jammer van de laatste scene, veel te zoetsappig. En wat een slechte titel, schept de verwachtingen van een platte comedie, terwijl deze film toch veel meer is.

avatar van booyo
Tja, Russell Brand. Vind je hem een leuke vent, dan is dit een film voor jou. Zo niet, kan je er beter bij weg blijven. In Forgetting Sarah Marshall vond ik de beste man het einde, ook hier is ie weer lekker op dreef. Maar een hele film lang wordt naar het einde iets te veel van het goede. Wat Jonah Hill betreft weet ik het nooit, vind het eigenlijk maar een irritante vent.

avatar van ibendb
Get Him to the Greek.
Nee, geen film voor mij. De beschrijving van de film was "Een knotsgekke film met een schitterende Russell Brand." Dus ik verwachtte ook "Een knotsgekke film met een schitterende Russell Brand." Maar ik kreeg een flauwe film met een irritante Russell Brand.
Jonah Hill vond ik nog te pruimen. De ergste delen uit de film waren Aldous die steeds Aaron tegensprak en zijn zin deed. En dan maar te zwijgen over het triootje...
Slechte film. 2*

avatar van Shaky
Het eerste uur is deze film nog een prima komedie, hierna wordt het helaas steeds minder.
De laatste 40 minuten zijn ronduit saai en onlogisch.

Toch 3 sterren omdat ik me het eerste uur prima ermee vermaakt heb.

avatar van supadragon8
Geen superfilm maar wel leuk voor een keertje

avatar van Fran
Ja, we hebben lekker zitten lachen om deze film. Het hele sterrendom werd op de hak genomen maar ik vond het nergens flauw worden. Wat voor mij de film sterk maakte was het goede samenspel tussen Brand en Hill. Er was wel een bepaald soort chemie tussen de twee waardoor de grappen over de tegenstellingen tussen de twee toch goed overkwamen.

Een minpuntje vond ik Sean Combs. Ik vond zijn karakter niet echt grappig. Misschien had de film op het einde wat ingekort kunnen worden want toen ging het een beetje langdradig worden (inderdaad het trio'tje had voor mij ook absoluut niet gehoeven) maar al met al heb ik zeker wel gelachen met deze film. Het slot met het liedje "fury wall" ..... heel grappig !

avatar van supadragon8
Dat triotje later in het film trekt op niets, ze gaan nutteloos te keer en dan zeggen ze opeens

waar zijn we mee bezig

Ontzettend droge humor, maar op een goede manier! Ik heb in een deuk gelegen..

avatar van david bohm
Weinig goeie grappen in deze komedie, althans dat is mijn mening. Zit ook een soort van drama dimensie in deze film, hoeft van mij niet zo in een film om te lachen. De bijrol van Puff Daddy vind ik nog wel geinig. De heer Hill heb ik ook weleens grappiger gezien. Flauwtjes.

avatar van rox91
Hmm aardige film. De grappen kon ik wel waarderen, evenals de liedjes die erin voorkwamen.

En toch blijf ik Russel Brand een rare kerel vinden...

avatar van Camorra
do you feel my dick fucking your mind.

Get Him to the Greek.

leuke film, de humor is wel aardig, het verhaal is wel leuk en ik vind Russell Brand echt een leuke acteur, die vent heeft gewoon iets grappigs over zich heen hangen wat ik niet goed kan beschrijven maar vind em gewoon goed. Het verhaal is leuk maar erg simpel en soms wat droog, de baas van alles die zwarte (weet niet hoe die heet sorry) is echt geweldig, die 2 maken de film gewoon. Verder moet je gewoon van dit soort films houden en van de humor natuurlijk het kijkt soiso wel lekker weg dus daar al geen problemen mee.

3* voor een vrij aardige comedy die ik zeker aanraad.

Deze film heb ik inmiddels al een paar keer herzien (is sinds een paar maanden te zien op Film 1) en ik moet zeggen dat hij me veel beter bevallen is dan de eerste keer. De humor is best leuk en Jonah Hill en Russell Brand doen het best goed en zijn regelmatig grappig. Maar ook Rose Byrne als Jackie Q deed het best leuk en haar liedjes en uitvoering ervan waren hilarisch, zoals "Ring Round My Rosie":

Jackie Q

Dat er veel mooie en blote vrouwen inzitten is natuurlijk ook meegenomen. De vele bijrollen van bekende muzikanten zijn ook best leuk en P. Diddy had zelfs een redelijk aandeel in deze film en hij deed het zeer leuk. De scene waarbij Lars Ulrich (drummer Metallica) in het bed lag met Jackie Q was best grappig.

Al met al verdubbel ik mijn punt dan ook na het herzien van deze film.

avatar van Thampon
2de x gezien en heb mij er niet mee verveeld