Get Him to the Greek (2010)

Alternatieve titel: American Trip

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jonah Hill, Russell Brand en Rose Byrne

Aaron Greenberg (Jonah Hill) is een gedreven, net afgestudeerde jongen die stage wil lopen bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Russell Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'...

avatar van nojokes
ge-wel-dig!!!

echt zeer goeie humor in deze film!
het verhaal is goed, ook hoe de hoofdpersonages steeds meer over hun eigen levens leren door elkaar.
het is wel typische humor en soms een beetje voorspelbaar, maar toch lag ik constant helemaal dubbel!

een echte aanrader!

lordmars
ik kom net uit de bios en ik moet zeggen dat het best wel een leuke film is, soms een beetje vervelend door het moralistische gedoe, maar ik heb ook blauw gelegen van het lachen!
al met al een geslaagde komedie wat mij betreft

avatar van FrisoBoei
Mooie Film, vooral door de twee hoofdrolspelers.
Epische grappen, wel een kuteind.

Mooie lol @ jiskefet fragment.

avatar van grid8400
Samen met mijn #BFOM vanmiddag geweest, en wij vonden hem erg leuk.

Gezien de reactie aan de paar man die in de zaal zat, waren wij de enige die om de grappen moesten lachen. Wat een suf zooitje.

Van mij een dikke 3,5* en super dat het jiskefet stukje erin zat.. hilarisch!

avatar van rep_robert
Wat is een #BFOM als ik vragen mag?

Hier en daar erg geestig, maar het flinterdunne plot blijkt uiteindelijk niet genoeg om echt te beklijven. Iets dat bij enkele van de voorgaande films van Apatow en co wel lukte.

avatar van Miss A
Totaal niet grappig.
Slechtste film die ik dit jaar heb gezien ^^

avatar van H1905
ik vond het wel grappig...het is ook meer mannen humor

avatar van 10-StepKill
rep_robert schreef:
Wat is een #BFOM als ik vragen mag?

Ahahah, heb het even gegoogled, blijkbaar is het een afkorting voor Brother From an Other Mother. Tsja.... blijkbaar zitten hier een aantal OG's (Original Gangsters) die hun dope vette slang willen droppen en het nodig vinden om hun shizzle te representen!
Sorry , vond het wel grappig. Zal nu niks meer zeggen anders ben ik weer iemand aan het 'bashen' en dat wil ik natuurlijk niet. P

avatar van MyOwnStyle
10-StepKill schreef:

Yo, what's up ? What's good in tha hood?

Deze film, tja je houdt ervan of je houdt er niet van. Ik vond de humor erg goed en heb enkele keren echt goed moeten lachen. Leuke komedie.

avatar van Sjoerdow
Leukste komedie sinds The hangover!

10-StepKill schreef:

Thanks voor de nuttige info

Voorafgaande aan het Nederlands elftal deze film gezien, had een aantal grappige quotes in gedachten die ik neer wilde pennen. Maar heb inmiddes teveel op om exacte zinnen te herinneren.

Wel vind ik dit echt een heerlijke Apatow productie, de plezier en improvisatie straalt echt van de film af. Heb de hele film lekker zitten lachen en ook Jonah Hill is werkelijkwaar geniaal, hoe hij sommige dialogen uit zijn mond weet te krijgen is werkelijkwaar subliem, vooral de dokter-nazi vergelijking is hilarisch. De gekke tongmomentjes op het moment dat ie dronken/ver heen was is ook erg leuk gedaan.
Ook P. Diddy is verrassend sterk, had hem toch slechter verwacht. Het tegendeel was waar en het bleek dat hij een hilarische rol had, vooral de Jeffrey scene in Vegas was weer erg leuk.
Russell Brand was niet het leukste personage als gekke rockster, maar wist toch voldoende lachjes op te wekken.
Vooral dat ja-knikkerij bij hem thuis was leuk gedaan, net zoals de liedjes met compleet inhoudsloze teksten waren erg grappig.
Verder is het verhaal echt lekkere nonsens en op de sentimentele momentjes weet de film zich prima staand te houden(trio anyone? ).

Al met al een heerlijk dagje met het hilarische Get Him To The Greek en het Nederlands elftal. Inderdaad de beste komedie sinds the Hangover zoals Sjoerd het zegt.
Overigens is het geen aanrader als je niet van onzin houdt, dit moet je wel echt liggen. Al denk ik dat je best verzuurd moet zijn als je hier geen 1 keer kan lachen.

avatar van wwelover
Wat een heerlijke film zeg. Net als Forgetting Sarah Marshall hele fijne humor, al had ik wel op wat meer verwijzingen naar die film gehoopt. Maar ondanks dat gemis, is dit echt een hele fijne lachfilm. Het slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, met name de nummers van Aldous Snow, waren te hilarisch voor woorden. De film word natuurlijk volledig gedragen door Russel Brand, en in mindere maten door de ook erg leuke Jonah Hill (die met de film dikker word volgens mij).

Mr_White
Wel grappig voor een keer. Russell Brand doet gewoon zijn eigen ding en dat is wel vermakelijk, Jonah Hill sukkelt wat rond en Diddy is het hoogtepunt als platenbaas Sergio. Mooiste scene was de Jeffrey met hilarische achtervolging.

"This is the longest hallway ever!"
"It's Kubrickian!"

avatar van Elineloves
Zo, ik zag de trailer net en dacht direct; dat wordt he-le-maal niks! Maar aan de scores hier te zien..

avatar van jeroentjuhhhhh
Met zo'n cast kun je toch niet meer twijfelen .

Elineloves schreef:

Ik vond de trailer ook mwoah, maar heb me wel bescheurd tijdens de film. Het is wel een erg typische film, lekker veel improvisatie, hilarisch(domme)dialogen en lekker overdreven humor.

Als het Apatow straatje je niet ligt(Knocked Up, Superbad) dan zou ik deze ook links laten liggen. Het is namelijk weer 100 minuten vrolijke onzin op het scherm. Ik houd ervan en ik denk dat je wel een erge zuurpruim zijn als je hier niet om kan lachen

avatar van SpooXxX
5,5 geef ik deze film.........

Ik vind hem niet supergeweldig. Ik heb wel een paar keer moeten lachen. Volgend mij louter om de dingen die volgens mij niet opzettelijk als grap bedoeld waren......
Op een bepaald punt komt er te veel gebabbel voor in de film Wat voor heel wat saaie momenten zorgt. P.Diddy vind ik uitermate irritant... Hij doet geforceerd grappig.
Ik hou wel van een goede film die me (flink) kan laten lachen......Deze hoort daar niet bij.... Forgetting Sarah Marshall weer wel..........

avatar van andrehoek
Heb weleens meegemaakt dat er een stukje uit de trailer niet te zien was in de film, maar de trailer van deze film zit er echt vol mee. Vind dat serieus misleidend en foei!
De film heeft zeker hele goeie dialogen en momenten, maar het verhaal loopt niet lekker en er zijn veel scenes die geforceerd aanvoelen. De uiteindelijke balans tussen het goeie en slechte komt helaas uit op een negatieve score en dat is jammer.
Jonah en Russel zijn geweldig en sommige gastrollen zijn echt grappig. Zeker de vanuit de linkerkant van het scherm opkomende Tom Felton...
Nicholas Stoller's 2de film als regisseur is geen echte verbetering. Net als Forgetten Sarah Marshall is ook de Greek geen overtuigende komedie. Op IMBD staat wel genoeg aangekondigd, maar of deze films beter zullen worden is naar mijn mening twijfelachtig...

avatar van rep_robert
Hmm moet ik de trailer maar even terug kijken, voor zover ik weet heb ik geen onbekende dingen in de trailer gezien die niet in de film voor kwamen.

Edit: heb een aantal trailers bekeken en ik kan niet anders concluderen dat jouw 1e zin 100% onzin is. Hoe kom je hier in godsnaam bij?

JH.
Ik vond hem verrassend goed eigenlijk, had veel minder verwacht. Zaten leuke stukjes tussen. Mijn vrienden en ik hebben beide erg veel gelachen in een verder lege zaal (lol?!).

avatar van Sjoerdow
rep_robert schreef:

Jij gelooft niet in god

avatar van louisvf
Vervolg op Forgetting Sarah Marshall?
Hopelijk van hetzelfde niveau...

puckb96
Toen ik Get Him To The Greek zag wat het erg komisch. Ik heb me doodgelachen in sommige scènes. Maar verder vond ik deze film slecht. Het plot was slecht. Uiteindelijk op het middenstuk van de film wordt het gewoon complete onzin. Niet lullig bedoeld, maar het is gewoon zo. Deze film was natuurlijk grappig, ik zal hem aanraden voor de komedie in deze film. Maar voor het plot en de film zelf zal ik hem niet kijken. Gewoon hoewel de acteurs, zoal Jonah Hill, grappig waren slaat deze film gewoon nergens op. Sean P Diddy Combs was echt fantastisch in de film! Hij heeft groot werk geleverd en leek echt in de film te zitten. Wat ik ook vond was de cameo verschijning van Christen Bell of zoiets. Zeer goed. Maar voor de rest was deze film complete onzin. Oke korte herhaling: grappige film, je lacht je dood. Maar het is geen goede film. Maar ik heb wel genoten van de komedie in de film.

avatar van 10-StepKill
puckb96 schreef:

Ik snap niet waarom je dit nu een slechte film vindt? Je vond de komedie/humor goed maar het plot slecht? Je hebt naar een komedie zitten kijken. Over het algemeen moeten die films het ook niet hebben van hun verhaal/plot.

Maar wat ik me afvroeg: Waarom is er tot nu toe zo weinig gestemd? Er wordt toch genoeg reclame gemaakt voor de film op het moment, maar het is net alsof de film totaal niet opgepikt wordt. Zitten zeker allemaal bij die Twilight-crap...

avatar van rep_robert
Hahahaha, wat een rare review inderdaad. De film is voor Puck geslaagd toch? Wat boeit het verhaal nou bij een onzin komedie als dit, ik vond het verhaal ook dikke onzin. Maar daar houd ik van!

Verder zal het wel door al dat blockbuster geweld komen Stepkill, veel grote films als Toy Story en Twilight wordt toch wat eerder gekozen door de wat jongere mensen. Al vind ik dit niet echt een komede voor de kleintjes
Ach ja, nu zjn wij een van de weinig gelukkigen die mogen genieten van deze film

avatar van anne J
Veel gelachen, origineel verhaal Zeker een bezoekje waard.

Ik vond het wel een iets te lange zit voor een comedy, daarom blijf ik toch steken op 3.5*

avatar van andrehoek
Ben eigenlijk niet zo van het reageren op reacties, maar voor rep_robert dan de uitzondering.
Killers, Iron Man 2, Jennifers Body en eentje uit de wat oudere doos om te laten zien hoe lang dit al aan de gang is.... Mr & Mrs Smith.
Al deze films hebben stukjes in de trailer die niet terug komen in de film.
Vind het bizar dat jij dat dan een paar trailers gaat checken en dan concludeert dat mijn tekst 100% onzin is. Voorbeeld: Ik zeg dat het regent en jij gaat naar buiten en ziet dat het droog is. Conclusie 100% onzin dus, maar woon ik bij jou in de straat?

In de trailer van The Greek zit Aldous Snow met een rode hoed, zo goed als naakt op een mini Escalade. Met een champagne fles in de hand zegt hij: "I'm a motorist..."
Succes met het vinden van dat stukje in de film...

avatar van rep_robert
Geef nog is een voorbeeld dan, want dat was het enige stukje waar ik ook over twijfelde ja. Dus ik moet mijn 100% onzin opmerking maar even corrigeren naar 95% onzin
Ben het verder wel met je eens dat het wel erg veel gebeurd, alleen bij deze film vind ik het een overdreven statement.

louisvf schreef:
Vervolg op Forgetting Sarah Marshall?
Hopelijk van hetzelfde niveau...

Nee, geen vervolg. Het is een spin-off. Al refereert Aldous Snow(Brand) in de film wel naar Forgetting Sarah Marshall.( Hij ziet haar in een tv serie en zegt: "He, I boned that girl" )