Get Him to the Greek (2010)

Alternatieve titel: American Trip

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jonah Hill, Russell Brand en Rose Byrne

Aaron Greenberg (Jonah Hill) is een gedreven, net afgestudeerde jongen die stage wil lopen bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Russell Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'...

puckb96
10-StepKill schreef:

Ik snap niet waarom je dit nu een slechte film vindt? Je vond de komedie/humor goed maar het plot slecht? Je hebt naar een komedie zitten kijken. Over het algemeen moeten die films het ook niet hebben van hun verhaal/plot.

Maar wat ik me afvroeg: Waarom is er tot nu toe zo weinig gestemd? Er wordt toch genoeg reclame gemaakt voor de film op het moment, maar het is net alsof de film totaal niet opgepikt wordt. Zitten zeker allemaal bij die Twilight-crap...

Heb je gelijk in!

avatar van andrehoek
rep_robert schreef:
Geef nog is een voorbeeld dan, want dat was het enige stukje waar ik ook over twijfelde ja. Dus ik moet mijn 100% onzin opmerking maar even corrigeren naar 95% onzin
Ben het verder wel met je eens dat het wel erg veel gebeurd, alleen bij deze film vind ik het een overdreven statement.

Het joggen in het park is niet te zien in de film en ook de basejump heeft de final cut niet gehaald.
Opvallend is ook dat er verschillende stukjes van het joggen worden gebruikt in verschillende trailers.
Waarschijnlijk zullen er veel extra's en deleted scenes te zien zijn op de koop dvd...

avatar van Shinobi
Een erg vermakelijke film om te zien. Er is maar één iemand die zo een personage als Aldous Snow kan neerzetten en dat is Russell Brand. Wat ik alleen zo raar vind is dat dit een soort spin off van Forgetting About Sarah Marshall is, ik bedoel je ziet Sarah zelf nog terug in een teaser voor een nieuwe serie waarin ze meespeelt en Snow die zegt dat hij haar nog genomen heeft. Maar Hill speelt dan weer een totaal andere rol.

Voor de rest zitten er heerlijke situaties in en de cameo's maken de film echt compleet. Vooral de rol van P. Diddy verbaasde mij echt positief.

3, 5 Sterren.

avatar van maxo922
In het begin stierlijk langdradig, maar naar het einde toe zeer geniaal. Af en toe met tranen in mijn ogen gezeten.

* 3,0
jammer van de eerste driekwartier...

avatar van louisvf
rep_robert schreef:

Nee, geen vervolg. Het is een spin-off. Al refereert Aldous Snow(Brand) in de film wel naar Forgetting Sarah Marshall.( Hij ziet haar in een tv serie en zegt: "He, I boned that girl" )

Oke. Wil hem zeker zien!

avatar van Merk
Ik heb hem nu voor de 2e x in de bioscoop gezien en moet zeggen, dat hij goed blijft op enkele stukjes na, omdat dit soms ietwat langdradig is. Vooral als je de film al hebt gezien een groot nadeel.

AchmedATM
Wel leuk, maar de film valt dood wanneer ze iets "emotioneels" willen doen.

avatar van rep_robert
Wat voor momenten bedoel je dan? Vond het trio momentje nou niet bepaald oversentimenteel

avatar van Mezelf
Haha leuke film met leuke momenten.. Niet teveel gezeur en gedoe (had ook wel van die momenten maar dit viel gelukkig mee) Verder ook niet zo heel bijzonder, ik zou een 6,5 geven.. Maaar dat gaat moeilijk dussssssssssssssssssssssssss geef ik na 1 keer zien in de bioscoop toch maar 3,5 sterren.

avatar van wimnoot
Get Him to the Greek

Weer een hele leuke komedie uit de stal van Judd Apatow. Russel Brand die ik normaal best wel irritant vind, speelt deze rol met verve. En Jonah Hill als de naieve werknemer van een platenstudio is bij vlagen erg aandoenlijk vooral als hij eindelijk een keer van zich afbijt. Dan komen die dialogen tevoorschijn waar ik in de films die hij samen met Seth Rogen gemaakt heeft ook altijd erg om moest lachen. P Diddy vond ik ook hilarisch als platenbaas en zijn theorie over de "mindfuck".

Het verhaal wordt nergens langdradig en door het hoge tempo zit je iedere vijf minuten weer in een andere absurde situatie, waarbij de nodige scheldwoorden en sexscene's je om de oren vliegen. Helaas is het in dit soort films altijd nodig er een sentimenteel eind aan te maken, hoewel je er niet omheen kan haalde dat het tempo er kompleet uit. Verder zal die opgelegde moraal me een worst zijn, daarvoor ga ik niet naar een film als deze.

Ik heb me bij Get Him tot the Greek kostelijk vermaakt en blijf de makers op de voet volgen voor hun volgende project.
3.5

avatar van JacoBaco
Grappige film wel. Er valt vaak genoeg te lachen, maar ik ben niet heel erg enthousiast. Weet niet precies hoe dat komt. Het is nu 2 dagen geleden dat ik hem gezien heb en hij blijft niet echt hangen.

De film zit bomvol met cameo's. Christina Aguilera, Lars Ulrich, Mario López, Pink en nog wel een aantal bekende mensen. Opzich wel geinig dat Lars Ulrich zichzelf te kakken zet. En P. Diddy heeft voor het eerst in zijn leven een positief effect op mij gehad en dat is zeker wel wat waard. 3 sterren om precies te zijn.

Get Him tot the Greek is een film die de meeste wel kunnen waarderen denk ik.
Genoeg originele grappen.

avatar van soom
Get him to the Greek gaat vooral over de meest mysterieuze vorm van vriendschap ter wereld: die tussen mannen.

Dat commentaar las ik, van Preview, en ik pijnigde m'n hersens op een manier die ze waarschijnlijk niet leuk vonden, om erachter te komen waarom dat dan zo mysterieus zou zijn. Ik ben er helaas niet helemaal achter gekomen.

Mijn eigen vriendschappen, met Remi, Jesse (Pastichio Rocker), en Flip(man), verschilt die vorm soms van hun vriendschappen met elkaar? Vroeg ik me af, terwijl ik naar de aankomende duisternis keek, terug naar Gouda reizend. Ik vind het nog steeds fascinerend dat mannen vriendschappen blijkbaar zo mysterieus zijn, en waarom vriendschappen tussen mannen en vrouwen dat niet is. Om die reden, om erachter te komen waarom mannen vriendschap mysterieus is, en mannen-vrouwen vriendschappen niet, bekeek ik afleveringen van Dawson's Creek, en ik werd vooral geraakt door de manier waarop Dawson en Joey soulmates zijn. Dat is dus ook niet echt antwoord op mijn vragem, grmbl, dacht ik bij mezelf. Hoewel.. Natuurlijk is het wel zo dat Dawson en Pacey anders met elkaar doen dan Dawson en Joey.

Meisjes zijn namelijk, over het algemeen genomen, meer gemeen dan jongens. Meisjes kunnen roddelen, kletsen, terwijl een jongen dat totaal niet doet. (over het algemeen genomen).

Ik verbaas me, vandaag de dag, nog weleens over het feit dat ik het voorrecht heb om die 3 jongens te mogen kennen, te mogen praten met hen. Ik vind mezelf niet echt sociaal, dat ben ik ook totaal niet, en voor mijn gevoel zijn zij veel specialer dan ik ooit zal zijn. Maar ik geniet ervan, in stilte soms, zonder een woord te willen spreken, als ik samen met hen, waar dan ook afspreek, en hen bezig zie, pratend over welk onderwerp dan ook. In dat opzicht ben ik het met de recensent eens, die deze woorden schreef. Het is mysterieus dat mannen vrienden zijn, ja, maar ik mag toch ook wel kwijt dat ik het minstens zo mysterieus vind dat mannen en vrouwen vrienden kunnen zijn.

Russell Brand en Jonah Hill geven het mysterie waar de Preview recensent over schreef, goed weer. Ze zijn hilarisch, net als Sean Combs; Écht geniale grappen maakt die gast, zo gelachen om enkele briljante grappen.

Ik ben benieuwd wanneer Russell z'n liefje Katy gaat vergezellen om een duet mee te zingen. En ik vond alles best heel erg amusant en gewoon... Zo lachen dit.

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Recensies

Ik heb de film 2 uur geleden in de bioscoop gezien. En ik vind het een aardig goede film . De humor zat er zeker in, en ik heb ook vaak moeten lachen. Bijvoorbeeld het stukje met:

Where are you!
I Fucking KILL you!
Smiley face!

Helaas vond ik het emotionele gedeelte wat minder, en ik vond dat ook snel langdradig worden.

Deze film krijgt een 3,5 van mij.

AchmedATM
rep_robert schreef:

oa. de interactie tussen Snow en zijn ex. Nu je over de trio begint, wanneer Snow bij hun huis komt kreeg ik echt slecht knip en plak werk te zien

De op 2 na slechtste film die ik ooit heb gezien! Ging echt nergens over..

avatar van maerk
Dit is wat The Hangover had moeten zijn.

The Hangover is geweldig? Eigenlijk niet, viel mij zwaar tegen. Get Him to the Greek is echter wel geweldig. Ik heb me kapot gelachen soms. Er zitten geweldige stukken, gortdroge humor en vooral de cast is heel erg goed. Jonah Hill en Russel Brand, ze doen het fantastisch. Ook de cameo's zijn erg leuk.
Voor nu een dikke 3,5*, zit tegen de 4* aan.

(Trouwens ook geweldig: Er zit een sketch van Jiskefet in de film!)

avatar van wimnoot
Ja! Die heb ik ook gezien, die parodie op cricket en andere rare britse sporten! Heel scherp maerk!

avatar van maerk
wimnoot schreef:

Eigenlijk was het een vriend die het opmerkte. Maar inderdaad erg komisch!
Verhoog naar 4* trouwens.

Gisteren naar Pathe de Munt in Amsterdam gegaan. In eerste instantie voor een andere film, maar die bleek vol. Ten einde raad maar naar deze film met totaal geen verwachtiningen.

Het begin is echt superflauw.... maar vreemd genoeg wordt hij steeds leuker!! Er zitten zelfs geniale grappen in.... Puff Daddy is erg grappig, maar ook de rol van "Moby" is erg grappig.

"Moby is spanking me"

Verhaal doet er inderdaad niet toe. Erg mager, maar is dat belangrlijk???

1 van de leukste komische films in tijden.... Maar komt misschien omdat ik dit genre ook links laat liggen

Zoooo, deze film is de grootste anticlimax die ik sinds tijden gezien heb! Het idee is niet verkeerd, maar de uitvoering waardeloos.
De grappen worden niet echt afgemaakt, P Diddy speelt waardeloos. Hij is alleen maar aan het schelden en doet het op zo een manier dat je er niet om kan lachen, maar eerder om huilen.

En dit alles terwijl dit toch echt mijn genre is normaal, verdomde jammer!

film_kaza
Hilarische komedie. Boeid van begint tot eind en er zitten veel hilarische stukken in.
Er zit ook een mooi verhaal in. Je zou verwachten dat deze rock ster een geweldig leven heeft. Maar dat is dus helemaal niet zo.

Er zaten een paar vet goeie liedjes bij zoals het hoort bij zo'n film.

avatar van John Lee Hooker
Matig.
Het was grappig tot 2/3e van de film, daarna sloeg deze komedie zoals vaker een wat dramatische toon aan. Het verhaal is erg mager maar de mollige Aaron houd de sfeer er gelukkig in.
De muziek van Snow kan me totaal niet boeien en ik vind het jammer dat het einde hier alles mee te maken had. De scene met die vacht aan de muur waarbij Aaron ( onder invloed ) het aan het aaien is, wordt heraalt in het einde met de draaischijven op het podium wat naar mijn idee niet nodig is geweest. Het was wel grappig, maar een tweede keer verzwakt die grap toch enigzins.
Saai camerawerk en die "gecutte" stroken ( verschillende set-ups achtereenvolgens ) vond ik maar irritant.

Door de vingers heen kijkend krijgt deze een 2,5.

avatar van Pantoffel
Best wel tof filmpje
Zaten bizarre stukken in
op het einde werd het wat langdradig

avatar van Mirandak
Pfff, wat mij betreft valt deze in de categorie flauw.
Jammer want ik had me er iets meer bij voorgesteld.

Actionfreak
Mirandak schreef:
Pfff, wat mij betreft valt deze in de categorie flauw.
Kan ook leuk zijn hoor.

Dit is de 2e film in mijn leven waarbij ik de bioscoop voor het einde verlaten heb....

avatar van filmfilmfilm
hier hou ik van!

avatar van GastHeer
Erg leuke film, totaal niet vergelijkbaar met Forgetting Sarah Marshall, waarvan het hoofdpersonage een spin-off is. Waar Sarah Marshall een leuke romantische komedie is, is deze film een achtbaanrit door het leven van een rockster. Je komt werkelijk alles tegen: alcohol, drugs, seks en een houding van "f*ck the world". Het is een erg luchtige komedie die soms tegen flauw aanzit, de dichtstbijzijnde apatow is nog altijd Superbad, deze is naar mijn idee ook net iets sterker, maar desalniettemin blijft dit een fantastische film voor de vrienden met één (of twee) kratten pils.

4* in het genre komedie.

avatar van HarmJanStegenga
Bijzonder fraaie film weer van regisseur Stoller. Met 'Forgetting Sarah Marshall' wist-ie me al (bijna) in te pakken; en dat gebeurt hier weer. Heb hier best van genoten.

Vermakelijk van het begin tot het eind. Russell Brand is gewoon een leuke gast en Jonah Hill is ook weer prima op dreef. Ja, op deze manier begint Nicholas Stoller toch één van mijn favoriete komedie-regisseurs van deze tijd te worden. Een prima scenario en het is gewoon heerlijk vlot, komisch en sfeervol allemaal. Leuk gemaakt.

Het hele verhaal (en de vertelmanier) bevalt me wel. De twee hoofdpersonages gaan al feestend de film door; drank, drugs, sex, het ene avontuur na de andere, veel dom praat en veel lol. Ik hou ervan. Dat alles gevuld met veel hilarische scénes en quotes; ''I'm mind fucking you right now - Well I hope you have a condom cause I have a dirty mind.''

Dat is het begin; het wordt daarna alleen maar leuker. Die hele rock-star sfeer, dat gefeest; geweldig. Veel leuker dan verwacht deze film. Dikke voldoende dan ook.