Get Him to the Greek (2010)

Alternatieve titel: American Trip

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jonah Hill, Russell Brand en Rose Byrne

Aaron Greenberg (Jonah Hill) is een gedreven, net afgestudeerde jongen die stage wil lopen bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Russell Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'...

avatar van DBTim
Maar ondanks dat toch een 1,5?

Redelijke komedie waarin een medewerker van een platenmaatschappij een wilde rockster van Engeland naar Amerika moet vervoeren. De film weet soms zeker grappig uit de hoek te komen, maar is wel wat aan de langdradige kant. Grappige dialogen en Jonah Hill en Russel Brand vormen een leuk duo samen.

avatar van cantforgetyou
Omdat ik bij de bieb een pasje heb, waar ik zoveel kan lenen wat ik wil, pak ik soms ook films die wel redelijk nieuw zijn, maar mij eigenlijk niet boeien en dan zie ik wel wat er gebeurt. Deze film verraste mij. Ik vind beide acteurs niet echt mijn ding, maar toch waren ze best grappig. Ik heb niet veel gelachen, maar ik heb me wel vermaakt. Leuke film. Niet saai.

avatar van Divoboy
De cameo met Christina Aguilera is echt hilarisch haha

avatar van NLW
NLW
Middelmatige film. Vond hem een tikkeltje langdradig.
Was daarnaast totaal niet onder de indruk van Russel Brand.

avatar van T-man
Geen al te goede film, vond het regelmatig flauw.

avatar van TimZor
Dit was wat mij betreft een perfect voorbeeld dat Russel zich alleen op de leuke bijrollen moet richten waar we hem vooral van kennen zoals Forgetting Sarah Marschall & Bedtime stories etc. Voor de rest een best zwakke komedie met het leukste de 5 seconden van Bell (Sarah Marshall) en het kleine rolletje van Lars (Metallica).

avatar van LostCauze
Zag ik daar nou die briljante Jiskefet skit op TV toen Hill in zn hotelkamer lag?

Voor de rest een vermakelijke film, vooral gegeken omdat ik Forgetting Sarah Marshall wel leuk vond, heeft deze dus niets mee te maken maar keek niettemin lekker dom weg.

avatar van DeWolff
Flinterdun verhaaltje, maar heel vermakelijk, keek makkelijk weg, natuurlijk veel glimlachmomenten en paar keer zelfs echt gelachen.

avatar van FunkStarr
Wat een schijtfilm, totaal niet grappig. Russell Brand is een irritant mannetje en die dikke helpt ook niet echt mee. Als je humor wilt moet je deze bocht echt links laten liggen.

avatar van Ro_mien
Ik verwachtte niets, maar dan ook totaal niets van deze film, dus kon het eigenlijk alleen maar meevallen.
Best wel enkele grappige stukjes erin, platvloers, maar niet té.
Gewoon lekker in bed gekeken zonder in slaap te vallen of zonder weg te zappen, dus krijgt hij van mij een 3,5.
Ik zal hem wel snel vergeten zijn, maar ik vond hem toch leuk. Verstand op nul en even aan niets denken.

avatar van Richard_Voorhees
Een aantal erg geslaagde grappen, maar al met al is het een film zoals we die al wel vaker hebben gezien.
Een medewerker van een platenmaatschappij moet weer nieuw leven zien te blazen in een uitgerangeerde rockster. Iets dat natuurlijk voor de nodige zottigheid zorgt.
Afijn, er zijn talloze films als deze, maar ze blijven vermakelijk om naar te kijken. Ook deze film had weer een aantal geslaagde momenten en verveelde eigenlijk geen seconde.
Een leuke film om gewoon het verstand bij op 0 te zetten en te genieten.

avatar van Friday the 13 th
Erg leuke absurde muziek met nummers als The Clap en Furry Wall, maar de grappen zijn wat schaars. Ook dat Brits accent van Russell Brand werkte een beetje op de zenuwen. Ook niet echt geschikt voor de rol als rocker met dat verwijfd loopje en de Lady Gaga kledingsstijl.

Maar toch heeft deze road movie (?) wel iets. P. Diddy was nog het grappigste van allemaal eigenlijk!

avatar van Sergio Leone
Niet leuk.

Get Him To The Greek moet het hebben van een paar momentjes en een cameo hier en daar. Over de ganse lijn is het armoe troef: de moppen zijn herhalend, de personages zijn druk en het verloop is volgens het boekje.

Jonah Hill haalt hier z'n gebruikelijke niveau niet en is dan vooral een last. Ook Russell Brand is vaak irritant. In een bijrol(letje) zou hij nog grappig geweest kunnen zijn, maar zijn verwijfdheid is veel te veel van hetzelfde om een hoofdrol te dragen.
Voorts zijn er nog een heleboel bijrollen en cameo's, hetgeen voor wisselend succes zorgt. Zo is Rose Byrne wel leuk, terwijl Kanye West (of wie de platenbaasneger ook mag zijn) strontvervelend is.

Af en toe kan een muzikaal intermezzo voor een lichtpuntje zorgen, maar het staat als een paal boven water dat 109 minuten véél en véél te lang is. En Hill die zeventien keer kotst is ook niet zo leuk.

avatar van DrChesterStock
Ik houd erg van komedies, maar wat ik tot nu toe uit de Apatow-school gezien heb, is het allemaal net niet. In deze film ligt het niet aan de acteurs. Hill is prima en Brands oer-Engelse gezwets is heerlijk. Zelfs Sean Combs is helemaal niet zo beroerd. Brand is ook voldoende overtuigend als rockster. Dat nummer The Clap bijvoorbeeld is echt tof. Beetje makkelijk natuurlijk, dat optreden op straat in New York, maar het zet een prima sfeer neer.

Maar toch kon dit me niet echt boeien. 109 minuten is niet eens zo veel voor een komedie, maar zelfs de standaard 90 minuten zouden voor mij te lang geweest zijn. De kots-, poep- en sexgrappen zijn in wezen nog het beste, want de pogingen er diepgang in te brengen door relationele tragiek te belichten werken nauwelijks; dat is allemaal al vaak genoeg veel beter gedaan, ook in komedies.

avatar van Alonzo
Waardeloos en niet eens een halve ster waard.
Sla deze maar over!

avatar van tattoobob
Jonah hill
Russel Brand

avatar van HALVE TAMME.
Films met drugs grappen erin blijf ik echt fantastisch vinden en daar is deze geen uitzondering bij.

Moet wel zeggen dat deze film traag op gang komt/kwam,maar als hij leuk begint te worden dan
is hij ook echt leuk.

Tot mijn verbazing vond ik Puff Diddy echt hilarisch,ook uitstekend acteer-werk van Jonah Hill
en Russell Brand.

Ik heb me eigen kapot gelachen.Een leuke Komedie die je zeker moet gaan bezichtigen.

avatar van tattoobob
ja hij was inderdaad wel grappig....ff iets verhogen..

avatar van HALVE TAMME.
tattoobob schreef:
ja hij was inderdaad wel grappig....ff iets verhogen..

avatar van jippie2010
Niet echt mijn humor, en al die beroemde mensen met hun bijrolletjes deden wat mij betreft de film ook niet goed. Heb wel een paar keer kunnen lachen, maar kan er geen voldoende voor geven. *2,5

avatar van Parisa
Leuke cameo's juist. Maar naarmate de film vorderde werd hij wel wat minder. Uiteraard zijn er veel meer muziek gerelateerde komedies...

avatar van Timothyvdmeer
Heb een zwak voor Brand aardige film met genoeg leuke momenten. Zijn naam had ie ook in forgetting Sarah Marshall.

avatar van rep_robert
Timothyvdmeer schreef:

Zijn personage in deze film is dan ook een spin-off naar die film, waar volgens mij in deze film nog een verwijzing naar wordt gemaakt.

avatar van Hey Blondie!
Prachtige mix van humor, decadentie, losse moraal en salonwijsbegeerte. Dit zal ongetwijfeld heel wat kijkers tegen de borst stuiten, maar voor mij was het om te smullen. Eerst al the Hangover en nu deze. Wel 30 jaar op dit soort films moeten wachten, gaat het toch nog wat worden met Hollywood!

avatar van Parisa
@ Hey Blondie!: Waar hebben we precies op gewacht dan? Ik zie dat je bijv. Music and lyrics nog niet hebt gezien/beoordeeld. Dat is een aanrader dan, want die is ook best grappig.

avatar van steefke
Voldoende humor, maar heel langdradig. Een film om op sommige momenten bij in slaap te vallen. Heb me moeten pushen om hem uit te kijken.

Je moet echt van dit soort humor houden. Ik vind het zeker een aanrader. Russell Brand & Jonah Hill maken de film

Vermakelijke film, hij duurt wel iets te lang.

avatar van maroccancasanova
steefke schreef:

the same story! moest me zelf echt pushen om hem aftekijken!