Get Him to the Greek (2010)

Alternatieve titel: American Trip

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jonah Hill, Russell Brand en Rose Byrne

Aaron Greenberg (Jonah Hill) is een gedreven, net afgestudeerde jongen die stage wil lopen bij een platenmaatschappij. Zijn grote droom begint als hij de Engelse muzikant Aldous Snow (Russell Brand) naar een concert moet brengen in het 'Los Angeles Greek Theater'...

avatar van subwoofer henk
Hehe die drugs grappen

heel even leuk maar dan langdradig slecht ....

avatar van Insignificance
Banale humor zonder dat het echt vervelend wordt. Wel jammer dat Stoller het niet kan laten om zijn hoofdrolspelers wat lesmateriaal mee te geven. Speelduur werkt dan ook niet echt mee, terwijl hij met een paar vlotte montages wel leuk voor de dag komt.

Veel drugs en drank-geintjes die best aardig werken, Russel Brand is de blikvanger en wat grappige bijrolletjes. Vooral die van Combs (Where the fuck are you? I am gonna kill you. Smiley face.) is verrassend lollig. Redelijke, maar geen bijzondere uitloper van Forgetting Sarah Marshall.

avatar van amanda22
Hij is wel aardig de film.
Niet speciaals....de acteurs maken het leuk!

avatar van sjemmie
tgaat vervelen na 1 uur
en de eerste 5-10 minuten moet je echt ff doorkomen voor het leuk begint te worden

Verrassend goed door de erg leuke acteurs. Ook de muziek zat erg knap (fout) in elkaar. Russel Brand zet echt een briljante rockster neer. Ze zijn niet voor de makkelijke clichees gegaan (dom, wereldvreemd), maar hebben er juist een intelligent maar diep van binnen kwetsbaar en onzeker persoon van gemaakt. Heel herkenbaar, maar knap genoeg is er niet écht één muzikant die ik erin herken (het is nog het meest Liam Gallagher meets Robbie Williams).

Grappig detail wat me opviel. Een klein stukje van deze geniale scene uit Jiskefet die opeens op een tvscherm te zien was.

sjemmie schreef:
tgaat vervelen na 1 uur

Ik vond de eerste vijf minuten (African Child) juist al gelijk supergrappig. "Obviously I'm not saying that I'm an African White Space Christ. That's not for me to say."

Het personage Suzie Q is ook echt leuk trouwens.

avatar van otherfool
Johan81 schreef:
Het personage Suzie Q is ook echt leuk trouwens.

Zonder meer het leukste karakter in het voor het grootste gedeelte maar vervelende Get Him To The Greek. Aldous in Sarah Marshall was nog prima te behapsnappen maar 2 uur in een hoofdrol is dodelijk vermoeiend, niet alleen voor Aaron maar ook de kijker. Slechts een paar keer kunnen glimlachen (de brainstorm-sessie), voor de rest pis-, poep- en kotsflauwigheid dat ontzettend gaat vervelen. De liedjes waren dan wel weer erg grappig...

Ik ben in een goede bui: 1,5*.

avatar van Soedek
geweldige film!
Zelden heb ik zo vreselijk moeten lachen om een film. De monologen deden me heel sterk denken aan The Office en de film zelf was een soort Fear and Loathing in Las Vegas maar dan iets toegankelijker.

Jonah Hill vind ik persoonlijk een hele leuke acteur die weinig moeite hoeft te doen om grappig te zijn, (komt denk ik door zijn unieke uiterlijk).

4 sterren omdat het me tegen het einde toe toch wat verveelde.

Toch wel behoorlijk leuk. Zeker niet alle grappen zijn even geslaagd, maar de film kent zo'n moordend tempo dat je je daar nauwelijks aan stoort.
Vrijwel alle personages hebben hun charme en humor. Aardig ook om Elisabeth Moss uit Mad Men een keer in zo'n rol te zien.

YouTube - Jiskefet - English Sport

Haha, inderdaad, daar zat ik ook wel even van te kijken.

avatar van Herr Oxnard
te grappige film.. maar je moet er toch wel op zijn minst bij zuipen!

avatar van Punky
Leuke film, heb er met plezier naar gekeken en eh.........het borreltje was erbij aanwezig.

haha
deze film was hilarisch
ondanks het feit dat ik hem in duitsland in de bios heb gezien
"männertrip"
ik kan alleen niet super goed duits

avatar van FrisoBoei

YouTube - Jiskefet - English Sport

Dat zag ik dus ook samen met mijn vrienden toen we in de bios zaten, maar we waren de enigen die moesten lachen . Was het weer vergeten maar van de week zag ik het weer

avatar van the new guy
Best wel leuk, jammer dat het concept drie keer wordt herhaald. Russell Brand hoef ik nooit meer in een film te zien. Jonah Hill wil ik in elke film zien.

Jiskefet verraste me inderdaad wel. Gewoon door de luie filmmakers recht van youtube geplukt nadat er gezocht was op english sports.

avatar van maerk
the new guy schreef:

Of expres gedaan zodat onwetende kijkers denken dat dit echt een Engelse sport is.

Super niet en nooit leuke komedie het enige positieve is het moordend tempo van de film om zo het einde te halen, totaal niet mijn film.

avatar van mock turtle
Geweldige rol van Russell Brand. Enkele hilarische momentjes, maar verder een 'bad trip'.

avatar van DBTim
Erg leuk, Jonah Hill is weer geweldig. Heb met het niezen inhouden echt krom gelegen. Aantal hele grappig scenes. En heb me voor het eerst in me leven niet geërgerd aan P Diddy. Werd op het einde wel wat langdradig maar dat kon mijn pret niet drukken

avatar van james_cameron
Net als de vorige film van regisseur Stoller, Forgetting Sarah Marshall, is dit een leuke, sporadisch hilarische maar uiteindelijk iets te lange komedie. Veel akteurs uit die eerdere film duiken hier ook op, maar Jonah Hill heeft ditmaal een compleet ander personage. De film begint erg grappig- vooral de vergaderscene in het kantoor van platenbaas Sean Combs is geweldig- maar niet alle scriptwendingen zijn even geslaagd en tegen het einde is de rek er duidelijk een beetje uit. Hill en Brand hebben gelukkig voldoende charisma om het geheel continu onderhoudend te maken. Leuke cameo van Metallica-drummer Lars Ulrich.

Veel satire verwacht, maar wat bedrogen uitgekomen: bandeloosheid tegenover onnozelheid en gangbare grappen die een ieder kent.

avatar van Nastaroth
Kwam langzaam op gang, en tussen 1 grappige moment naar de andere duurde soms heel erg lang maar dat kon ik ook wel waarderen.

Slechte film weinig moeten lachen

avatar van plompa
Echt een kikkeuh film. Erg gelachen!!!!

Goede komedie met geweldige uitschieters, vooral die scene met de adrenalinespuit was geweldig!

avatar van Spartaan1986
Af en toe een glimlach en ik heb de film uitgekeken. Dat zijn zo'n beetje de pluspuntjes in deze verder matige comedy zonder sympathieke personages, hilarische grappen en goede verhaallijn.

avatar van rokkenjager
I hope you are wearing a condom, cause I've got a dirty mind.

avatar van Frenkstarz
Na het geniale Forgetting Sarah Marshall viel deze behoorlijk tegen. Had verwacht constant in een stuip te liggen om Russel Brand maar een film met hem in de hoofdrol bleek voor mij iets te veel van het goede.

avatar van KKOPPI
op video??