• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.249 series
  • 34.038 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.163 gebruikers
  • 9.381.874 stemmen
Avatar
 
banner banner

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)

Avontuur / Fantasy | 146 minuten
3,63 3.307 stemmen

Genre: Avontuur / Fantasy

Speelduur: 146 minuten

Alternatieve titels: The Deathly Hallows / Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 1

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Yates

Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

IMDb beoordeling: 7,7 (656.970)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 17 november 2010

Plot Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

"Nowhere is safe."

Heel Groot-Brittannië wordt in haar greep gehouden door Heer Voldemort (Ralph Fiennes), die maar één doel voor ogen heeft: het opsporen en doden van Harry Potter (Daniel Radclife). Terwijl het hele land in oorlog verkeert, houden de bebrilde held en zijn twee beste vrienden Ron (Rupert Grint) en Hermelien (Emma Watson) zich schuil in de verste uithoeken van de Dreuzelwereld. Daar gaan ze op een levensgevaarlijke zoektocht naar de overgebleven Gruzielementen, de voorwerpen die Voldemorts onsterfelijkheid garanderen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Hermione Granger

Ron Weasley

Dobby (stemrol)

Bellatrix Lestrange

Severus Snape

Lord Voldemort

Rufus Scrimgeour

Kreacher (stemrol)

Xenophilius Lovegood

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van MoFeDu

MoFeDu

  • 2946 berichten
  • 0 stemmen

Pure aandachttrekkerij, niets van aantrekken


avatar van Genre

Genre

  • 238 berichten
  • 454 stemmen

Ik heb zojuist men ticketen besteld voor zondag 21 november om 13:45 te metropolis antwerpen. Ik ga ook vanavond naar de première kijken en morgenavond naar de making of op VT4 (om 19:40).


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Hmm... ben niet echt blij met die recensies. Zou het één na laatste deel van Harry Potter dan écht teleurstellen?


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Dat lijkt me niet. Althans, ik kan het me niet voorstellen. Dat soort lui die moeten gewoon iets te zeuren hebben en ik durf te wedden dat ze tijdens het bekijken van de film al dingen aan het bedenken zijn hoe ze het kunnen afkraken in hun recensietje.


avatar van Stu-Pot

Stu-Pot

  • 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Recensies vallen best toch nog mee? Ik zie daar een 3/5 staan wat toch best goed is voor zo'n filmpje.


avatar van Lefgozer

Lefgozer

  • 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ben het met Stu-Pot eens. Wat hadden jullie dan verwacht, een 5* waardering?


avatar van MoviefreakRob

MoviefreakRob

  • 220 berichten
  • 99 stemmen

De componist van deze film (Alexandre Desplat) gaat nu ook deel 2 componeren, dit staat op de HPfansite www.mugglenet.com

Eerder zou John Williams weer terugkomen, maar Yates doet dit blijkbaar niet.


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Hmm... ben niet echt blij met die recensies. Zou het één na laatste deel van Harry Potter dan écht teleurstellen?

Ik lees nooit recensies ( buiten degene hier op moviemeter ). Die figuren zijn broodschrijvers en ik vraag me vaak af of ze wel in film geinterreseerd zijn. Bovendien is het belangrijker voor mij wat Harry Potter (film) fans vinden dan die "ik zit hier bij een film die ik eigenlijk niet wil zien" zuurpruimen.


avatar van Stu-Pot

Stu-Pot

  • 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Maar zijn 'Harry Potter (film) fans' dan objectiever of...?


avatar van nakada

nakada

  • 2203 berichten
  • 1680 stemmen

Nee hoor, juist niet. Maar ik ben ook een Potter fan en de kans dat ik er met dezelfde ogen naar kijk is groter dan met de gemiddelde recercent.


avatar van Thorongil

Thorongil

  • 1622 berichten
  • 691 stemmen

Is het bij jullie ook zo, dat de interesse in de Harry Potter boeken - en films getaand is met de jaren. Ik ben met deze boeken en films opgegroeid doorheen mijn middelbaar. Maar nu ik al enkele jaren van het middelbaar af ben, boeit het me minder. Ik denk dat het deels kwam door de school-setting. Je kan je inleven bij Harry en zijn vrienden omdat je zelf ook goede en minder goede dagen hebt doorstaan op de schoolbanken.


avatar van kielian2

kielian2

  • 2 berichten
  • 1 stemmen

Oei, ik kijk al maanden uit naar deze film. Ik ben heel benieuwd!


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

MoviefreakRob schreef:

De componist van deze film (Alexandre Desplat) gaat nu ook deel 2 componeren, dit staat op de HPfansite www.mugglenet.com

Eerder zou John Williams weer terugkomen, maar Yates doet dit blijkbaar niet.

Yates verpest de hele Potterserie.


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

die goeie ouwe johnwilliams toch ik heb net de live stream premiere gezien kan niet wachten tot vrijdag wanneer ik ga (doordeweek school he...)


avatar van TechnicsS

TechnicsS

  • 8 berichten
  • 2 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Yates verpest de hele Potterserie.

wat een onzin.. yates heeft kwalitatief goede films neergezet die 'gebaseerd zijn' op het boek van JK rowling. Als je star wars, LOTR etcetera leest, ( boeken aangaande ), merk je dat er geen één film tussen zit die zowel elke boekpagina bedekt.. wat de muziek betreft; tja voorkeur van smaak. Ik vind john williams erg goed, maar ik ben benieuwd wat desplat brengen zal.. 'De algemene film' evolueert.. ( zo ook de afgelopen 10 jaar waarin de Potter-films zijn geschoten ).

EERST ZIEN en DAARNA BEOORDELEN.


avatar van 13woutie13

13woutie13

  • 4384 berichten
  • 0 stemmen

TechnicsS schreef:

(quote)

wat een onzin.. yates heeft kwalitatief goede films neergezet die 'gebaseerd zijn' op het boek van JK rowling. Als je star wars, LOTR etcetera leest, ( boeken aangaande ), merk je dat er geen één film tussen zit die zowel elke boekpagina bedekt.. wat de muziek betreft; tja voorkeur van smaak. Ik vind john williams erg goed, maar ik ben benieuwd wat desplat brengen zal.. 'De algemene film' evolueert.. ( zo ook de afgelopen 10 jaar waarin de Potter-films zijn geschoten ).

EERST ZIEN en DAARNA BEOORDELEN.

Yates heeft de Potter films omgetoverd tot Romantische Komedies. Weinig tovenarij en slap geouwehoer tussen de hoofdrolspelers.


avatar van TechnicsS

TechnicsS

  • 8 berichten
  • 2 stemmen

13woutie13 schreef:

(quote)

Yates heeft de Potter films omgetoverd tot Romantische Komedies. Weinig tovenarij en slap geouwehoer tussen de hoofdrolspelers.

Anders lees je de boeken even en zoek je minder verband tussen boeken en films..

Anders maak jij 7 miniseries van 8 uur per boekdeel Uitdaging zeg ik!

overigens valt het in het boek ook tegen als je op magie zit te wachten.. misschien moet je toch andere boeken gaan lezen..


avatar van TechnicsS

TechnicsS

  • 8 berichten
  • 2 stemmen

of andere films kijken..


avatar van 13woutie13

13woutie13

  • 4384 berichten
  • 0 stemmen

Yates heeft na 4 geweldige HP delen die erg sfeergevoelig en oprecht waren 2 geforceerde films gemaakt met grappen erin die bij de gemiddelde Romcom thuishoren. Ik heb de boeken denk ik 3 keer gelezen en vond het geweldige boeken. Deel 5 en 6 hadden zeer sterk emotionele veranderingen rond de persoon Harry, die in de film verwaarloosd worden. Harry is gefrustreerd- Harry is weer vrolijk, zo ging het een beetje in de films.


avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

  • 3199 berichten
  • 2584 stemmen

Qua sfeer heeft Yates weinig te bieden, de toverwereld is nou eenmaal ''meer gewoon'' geworden verdere de films gaande. Daarnaast groeien de hoofdpersonages in leeftijd en geest (en hierbij horen al jouw genoemde aspecten zoals gesprekken, grappen en emotionele scènes). En ik vind het juist heerlijk om de films ook mee te zien ''groeien''. Eveneens groeien de boeken ook veel meer mee dan alleen maar ''getover''.

Daarbij wil ik nog toevoegen dat we niet moeten vergeten dat deze reeks een ontzettende commerciële boel is, wat veel mensen vergeten. Ze willen het vooral avontuurlijk houden en gaan weinig de diepte in, het is een keuze. Natuurlijk is het leuk voor ons, als filmliefhebbers, om een soort arthouse-versie te zien of in ieder geval wat MEER echtheid. Het is nou eenmaal Harry Potter voor een zeer groot publiek waar rekening mee moet worden gehouden. So be it


avatar van MoFeDu

MoFeDu

  • 2946 berichten
  • 0 stemmen

Mooi verwoord Jessen0wnt, precies mijn kijk op potter films inderdaad.

Wie weet verfilmd een of andere art-house regisseur het nog eens.

Is stemmen redelijkerwijs trouwens al mogelijk of kan die 3.5 verwijderd worden?


avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

  • 3199 berichten
  • 2584 stemmen

Bedankt, de film is een paar uur geleden in Londen(?) in première gegaan, dus wellicht heeft iemand van moviemeter hem bijgewoond. Heb live zitten kijken via youtube en JK Rowling heeft verteld dat dit haar favoriete film is (tot nu toe natuurlijk). Geen idee of ze dit over elke film zegt, maar heb haar nooit zo enthousiast gezien over de films in interviews.


avatar van MoFeDu

MoFeDu

  • 2946 berichten
  • 0 stemmen

Ok, Tsja niet echt representatief van J.K natuurlijk maar goed, ben benieuwd.


avatar van TechnicsS

TechnicsS

  • 8 berichten
  • 2 stemmen

Er zit een kern van waarheid in beide reacties, maar dat betekent nog niet dat hij de hp serie verkracht of dergelijks.. Volgens jou was het te weinig magie en verkeerde emoties zojuist, nu praat je alleen over verkeerde romantische emoties.. ( in de boeken wordt ook gerefereerd naar cho meerdere malen, zowel als anderen, en over het algemeen gaan boeken over magie gepaard met romantiek )

(LOTR/The sword of truth series/innocent-awakened mage/magician series(feist)/eragon/kan-er-nog-veel-meer-noemen)

Persoonlijk vind ik dat de films volwassener worden en dat het hoofdpersonage niet per sé slecht wordt neergezet. In deel 7 zullen we het zien, aangezien in dit deel Harry heel veel gemengde emoties krijgt over het schoolhoofd, over snape, over malfoy...etc


Na zoveel films in een reeks moeten ze op een gegeven moment wel saai worden. Want het word steeds voorspelbaarder. Dat ze boeken blijven schrijven oke, want wie leest er nou een boek 10 keer. En een film moet na 10x ook nog gewoon leuk zijn, en dat is bij dit deel en het laatste deel NIET zo!


avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

  • 3199 berichten
  • 2584 stemmen

Het is voor eigen respect beter als je die reactie laat


avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

  • 1541 berichten
  • 2396 stemmen

Peter(L)Kelly schreef:

Na zoveel films in een reeks moeten ze op een gegeven moment wel saai worden. Want het word steeds voorspelbaarder. Dat ze boeken blijven schrijven oke, want wie leest er nou een boek 10 keer. En een film moet na 10x ook nog gewoon leuk zijn, en dat is bij dit deel en het laatste deel NIET zo!

en dat zegt iemand met een film als How High op nummer 1?


avatar van MrEd

MrEd

  • 339 berichten
  • 2913 stemmen

Ja hoor er zijn weer mensen die niet kunnen wachten met stemmen


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Hmm... 80% RottenTomatoes is prima, maar hun average cijfer van slechts een 6.9 is niet echt van wat je zegt 'wauw'... Ben bang dat de kritieken voor deze film erg gaan tegenvallen.

Toch wordt er in de recensies gezegd dat dit de meest trouwe film aan het boek is en dat de echte Harry Potter-fans hem zeker zullen waarderen in dat geval heb ik er érg veel zin in


avatar van Thorongil

Thorongil

  • 1622 berichten
  • 691 stemmen

Ach altijd die cijfers op imdb en Rottentomatoes met een korrel zout nemen, zeker in het begin. Half-Blood Prince had de eerste week 8.2/10 en nu nog maar 7.3 op imdb. Laat er maar eerst eens een maand of 2 over heengaan tegen dan is het gemiddelde gestabiliseerd.