Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 146 minuten
Alternatieve titels: The Deathly Hallows / Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 1
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: David Yates
Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint
IMDb beoordeling:
7,7 (654.924)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 17 november 2010
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
"Nowhere is safe."
Heel Groot-Brittannië wordt in haar greep gehouden door Heer Voldemort (Ralph Fiennes), die maar één doel voor ogen heeft: het opsporen en doden van Harry Potter (Daniel Radclife). Terwijl het hele land in oorlog verkeert, houden de bebrilde held en zijn twee beste vrienden Ron (Rupert Grint) en Hermelien (Emma Watson) zich schuil in de verste uithoeken van de Dreuzelwereld. Daar gaan ze op een levensgevaarlijke zoektocht naar de overgebleven Gruzielementen, de voorwerpen die Voldemorts onsterfelijkheid garanderen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,7 / 654924)
- Trailer (YouTube)
- Harry Potter and the Deathly Hallows (BoekMeter)
- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Harry Potter
Hermione Granger
Ron Weasley
Dobby (stemrol)
Bellatrix Lestrange
Severus Snape
Lord Voldemort
Rufus Scrimgeour
Kreacher (stemrol)
Xenophilius Lovegood
Reviews & comments
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ja is dat zo? Is namelijk lang geleden dat ik het boek gelezen heb. Maar word er in het boek dan ook uitgelegd waarom die van Sneep is? Want het lijkt me niet dat Sneep, Harry bewust heeft willen helpen om het zwaard van Griffoendor te vinden.
Aangezien Snape eigenlijk alles van tevoren geplanned had met Dumbledore, lijkt me dat niet meer dan logisch. Snape moest in het geheim, zonder betrapt te worden door Voldemort, Harry 'leiden'.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Het was de Patronus van Snape in het bos, ja. Dat was een hinde omdat hij zoveel van Lily hield en daarom Harry wou helpen. Ik dacht dat je het over de Patronus op de bruiloft had.
Ah op die manier. Dus eigenlijk heeft Sneep nog steeds een soort van goede kant in zich, doordat hij vroeger veel van Lily gehouden heeft? Ik ben dat echt helemaal kwijt, word tijd dat ik het boek nog eens ga lezen
Maar bedankt voor de info, maakt het wel weer wat duidelijker.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ah op die manier. Dus eigenlijk heeft Sneep nog steeds een soort van goede kant in zich, doordat hij vroeger veel van Lily gehouden heeft? Ik ben dat echt helemaal kwijt, word tijd dat ik het boek nog eens ga lezen
Maar bedankt voor de info, maakt het wel weer wat duidelijker. Uhuh. Vroeger (spoilers Part I, Part II en The Half-Blood Prince) was Snape inderdaad een Death Eater, maar toen Voldemort Lily en James wilde vermoorden kwam de liefde voor Lily weer bij Snape naar boven. Hij rukte zich dus los van de Death Eaters en zocht aansluiting bij Dumbledore, die hem vergaf voor zijn daden en hem een tweede kans gaf. Snape zwoor aan Dumbledore trouw, hij zwoor om Lily te wreken. Maar Voldemort denkt dat Snape nog steeds trouw is aan hem, waardoor hij na Voldemorts herrijzing infiltreert bij de Death Eaters in opdracht van Dumbledore. Later probeert Dumbledore een Horcrux te vernietigen, de ring, waardoor hij die zwarte hand krijgt (gezien in deel 6). De zwarte hand zorgde er echter voor dat hij binnen nu en een onbepaalde tijd (hooguit een jaar) stierf. Gezien Dumbledore toch al doodging, kreeg Snape de opdracht om hem te vermoorden zodat Draco Malfoy gered zou zijn en zodat Snape's dekmantel bij Voldemort nog eens extra versterkt zou zijn. In deel 7 (zoals we op de houten radio horen) wordt Snape schoolhoofd van Hogwarts en daar communiceert hij met Dumbledore's bewegende portret, die Snape allerlei opdrachten geeft, waaronder de Patronus naar Harry sturen, waardoor Harry het vermiste zwaard van Godric Gryffindor kon vinden. Het zwaard was daar al eerder verstopt door Dumbledore of Snape. Dit allemaal krijgen we in flashbacks te zien in Part II.
SJRS.VLDT
-
- 175 berichten
- 447 stemmen
Ik lees nu toch al een hoop reacties van mensen die de film niet kunnen volgen omdat ze het boek niet hebben gelezen. Maar deze mensen moeten wel beseffen dat de films worden gemaakt voor de mensen die de boeken lezen, de echte Harry Potter-fans (er zijn natuurlijk ook uitzonderingen).
Vooral vanaf het vierde deel uit de Harry Potter-reeks moet je gewoon het boek hebben gelezen wil je optimaal genieten van de films. En ik zou bijna willen zeggen dat deze film niet te kijken is zonder het boek te hebben gelezen, want dan voelt 'Deathly Hallows: Part 1' niet aan als een onafgemaakte film.
Dus eigenlijk vind ik nu gewoon dat iedereen die een negatieve mening heeft over deze film, vanwege dat ze het niet kunnen volgen omdat ze het boek niet hebben gelezen, moeten begrijpen dat ze niet de primaire doelgroep zijn voor het zien van de film. Het is speciaal gericht op de lezers van de boeken, de anderen zijn gewoon een leuke (vooral commercieel aantrekkelijke) bijkomst.
Klaas-Jan
-
- 34 berichten
- 473 stemmen
Te veel focus op emoties (emotionele scenes voelen ook niet erg welgemeend) en het gaat erg, erg sloom in bepaalde delen. Het boeken is stukken beter.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ik lees nu toch al een hoop reacties van mensen die de film niet kunnen volgen omdat ze het boek niet hebben gelezen. Maar deze mensen moeten wel beseffen dat de films worden gemaakt voor de mensen die de boeken lezen, de echte Harry Potter-fans (er zijn natuurlijk ook uitzonderingen).
Vooral vanaf het vierde deel uit de Harry Potter-reeks moet je gewoon het boek hebben gelezen wil je optimaal genieten van de films. En ik zou bijna willen zeggen dat deze film niet te kijken is zonder het boek te hebben gelezen, want dan voelt 'Deathly Hallows: Part 1' niet aan als een onafgemaakte film.
Dus eigenlijk vind ik nu gewoon dat iedereen die een negatieve mening heeft over deze film, vanwege dat ze het niet kunnen volgen omdat ze het boek niet hebben gelezen, moeten begrijpen dat ze niet de primaire doelgroep zijn voor het zien van de film. Het is speciaal gericht op de lezers van de boeken, de anderen zijn gewoon een leuke (vooral commercieel aantrekkelijke) bijkomst.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat de mensen die de boeken niet willen lezen de films gewoon moeten kunnen volgen. De films moeten op zichzelf kunnen staan.
Ik vind wel echter dat de mensen die het niet kunnen volgen ook wel hun hersenen mogen gebruiken. Op een paar kleine details na zou je het allemaal goed moeten kunnen volgen als je het boek niet hebt gelezen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
De films moeten inderdaad op zichzelf kunnen staan, zeker voor de jongere generatie die lang niet allemaal de boeken gelezen hebben. Ik heb ze zelf trouwens wel allemaal gelezen, maar dat laatste deel was gewoon alweer een tijd geleden vandaar dat ik het nu ook even niet kon plaatsen 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Uhuh. Vroeger (spoilers Part I, Part II en The Half-Blood Prince) was Snape inderdaad een Death Eater, maar toen Voldemort Lily en James wilde vermoorden kwam de liefde voor Lily weer bij Snape naar boven. Hij rukte zich dus los van de Death Eaters en zocht aansluiting bij Dumbledore, die hem vergaf voor zijn daden en hem een tweede kans gaf. Snape zwoor aan Dumbledore trouw, hij zwoor om Lily te wreken. Maar Voldemort denkt dat Snape nog steeds trouw is aan hem, waardoor hij na Voldemorts herrijzing infiltreert bij de Death Eaters in opdracht van Dumbledore. Later probeert Dumbledore een Horcrux te vernietigen, de ring, waardoor hij die zwarte hand krijgt (gezien in deel 6). De zwarte hand zorgde er echter voor dat hij binnen nu en een onbepaalde tijd (hooguit een jaar) stierf. Gezien Dumbledore toch al doodging, kreeg Snape de opdracht om hem te vermoorden zodat Draco Malfoy gered zou zijn en zodat Snape's dekmantel bij Voldemort nog eens extra versterkt zou zijn. In deel 7 (zoals we op de houten radio horen) wordt Snape schoolhoofd van Hogwarts en daar communiceert hij met Dumbledore's bewegende portret, die Snape allerlei opdrachten geeft, waaronder de Patronus naar Harry sturen, waardoor Harry het vermiste zwaard van Godric Gryffindor kon vinden. Het zwaard was daar al eerder verstopt door Dumbledore of Snape. Dit allemaal krijgen we in flashbacks te zien in Part II.
Zover had ik dat zelf helemaal niet bedacht, maar dat maakt wel een paar dingen wat duidelijker voor mij. Bedankt voor deze duidelijke uitleg. Zo'n Harry Potter kenner als dat jij bent zal ik zelf nooit worden, ik raak regelmatig in de war door al die personages
(komt voornamelijk ook door de Nederlandse en Engels namen)
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Moet hier woensdag maar eens naartoe gaan. Totaal geen fan van Harry verder.
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
De boeken niet gelezen (alleen deel 1) en hoewel ik soms moeilijk kon volgen wat er precies gaande is in die wereld kunnen deze films toch goed op hun eigen staan? (Behalve Deel 5 misschien) Ze zijn zeker niet gemaakt enkel voor de mensen die de boeken hebben gelezen, hoewel zij waarschijnlijk veel beter kunnen volgen en sommige scenes voor de niet lezers heel vreemd, out of place en niet volledig voelen.
Prima Potter film! Ze worden inderdaad steeds donkerder (kinderfilm kan je hier echt niet meer op plakken) en net als de voorgaande films (ik spreek hier vanaf deel 3 dan) worden ze nooit echt slechter maar ook niet veel beter. (Deel 5 was wel een stuk minder! Waarschijnlijk omdat zoveel uit het boek is weggevallen) Meesterwerk gaan we jammer nooit echt vinden in een Potter film, ze blijven eigenlijk steeds op het zelfde niveau (waar wel elke film iets anders leuks te bieden heeft) waardoor ze steeds genietbare films zijn.
Oké "genietbaar" in welke zin dan in deze Deathly Hallows Part 1? Deze was wel heel deprimerend moet ik toegeven. (had ik wel verwacht) Deze film bevat ook de minste humor, ik denk dat de zaal 2 of 3 keer heeft gelachen. Dit was ik echt wel niet gewoon van een Potter film en ik miste de luchtigheid van deze films maar ik heb me er zeker niet aan geërgerd.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik waarschijnlijk The Deathly Hallows Part 1 de beste tot nu toe vind. De grote rede is dat deze film voor de eerste keer echt op de emoties focust. We zijn intiemer en dichter bij de personages dan ooit. Die Ron, Hermelien en Harry momenten (vooral deze 2 laatste) vond ik zeer mooi en leuk om te volgen en is naar mijn zin het beste wat er ooit uit de Potter series is gekomen. En je mag zeggen wat je wil maar die dans scène was GEWELDIG! Ze bewijzen hier ook alle 3 dat ze kunnen acteren. (Emma Watson!) Dat animatie stuk was ook wel eens heel verfrissend en één van de hoogtepunten uit de series.
Wel een heel teleurstellend einde
en imo een heel slechte plaats om de film stop te zetten. Ze laten ons gewoon achter in wanhoop en depressie, waarschijnlijk hun bedoeling maar komaan zeg... dat was nu ook wel niet nodig. Ook door dat einde voelt deze film echt aan als een deel 1 van iets. In tegestelling tot TLOTR, Star Wars... films, die elk in zeker zin op hun eigen kunnen staan en steeds een mooi 'afgerond' einde hadden had ik bij deze echt niet. Het voelde echt als CUT gedaan, gewoon ergens tussen de 2 films geknipt... en ik was niet de enige die er zo over dacht. Het voelt te hard 'niet volledig'. Echt alsof mama de film stop heeft gezet en je naar bed moet. Oké dit is 1 boek in 2 delen en was wel te verwachten maar het had anders gemogen imo. Maak je geen zorgen hoor makers, ik zal zeker naar deel 2 kijken!
Een 4u durende film had ik liever gewild maar tja wie wil dat... en alles draait om geld en 2 keer je winst uit een film halen.
Best deprimeren eigenlijk dat het einde nabij is. We volgen deze personages en films nu al 10 jaar en ben er samen mee opgegroeid want zit op dezelfde leeftijd met hun... Hopelijk sluiten ze af met een knaller en een terecht verdient traantje
waar ik wel zeker van ben dat dat zo zal zijn.
Even terzijde: Ik hoop wel voor 1 keer dat een Potter film nu eens echt 2uur en 20-30 minuten zal duren. End credits of niet, ze rekenen ons 2 euro meer aan voor een film die langer duurt dan 135 minuten en dan zie je dat The Deathly Hallows klokt op minder dan 2 uur.
4*
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Even weer over die dans scène en de andere Harry en Hermelien momenten...
Wat een mooie chemie hebben die twee toch! Ik ben zeker toch niet de enige die een romantische spanning voelde tussen twee? Ik weet dat Hermelien uiteindelijk met Ron zal gaan maar ik vind het zo jammer... Ik heb altijd het gevoel gehad dat het Hermelien en Harry moest zijn, (al sinds het begin) Tussen Ginni en Harry voel je niks chemie. In de boeken is dit wellicht anders dus dat zal aan de casting en scenario liggen? Ik hoop dat dit gevoel verandert in de laatste film..
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2579 stemmen
Ik denk niet dat ze rekening hebben gehouden tijdens de casting of er chemie tussen harry en ginny is, nietwetend dat zij een relatie zouden krijgen (de boeken waren immers nog niet allemaal uit) 
noke
-
- 126 berichten
- 76 stemmen
De relatie tussen harry en ginny was voor mij ook heel vreemd maar onverwachts en daar houd ik wel van
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ik vond hun momentje in deze film toch best mooi, van Harry en Ginny. In ieder geval beter dan in het vorige deel.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Zeg nu niet dat dit in de top250 gaat komen, hé? 
Dan ga ik hem wss moeten kijken.
Deze film komt daar niet in hoor 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ga morgen voor de tweede keer, heb er nu alweer zin in! Meestal zie je de tweede keer ook weer hele andere dingen, meer kleine details etc. Mijn vriend gaat nu ook mee, dus ik ben erg benieuwd wat hij ervan gaat vinden. Heb goede hoop dat het hem ook gaat bevallen 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Hermelien en Ron hebben al sinds het begin een haat-liefde verhouding, kunnen niet met en niet zonder elkaar, daarom zijn ze zo'n leuk koppeltje. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ga je nog toelichten waarom, of laat je het bij deze veelzeggende reactie?
Veruca
-
- 250 berichten
- 141 stemmen
Ik herinner me het als de dag van gister dat ik Harry Potter voor het eerst zag. Een mager dingetje van een jaar of 7 die bij toeval de video band van Harry Potter and the Philospher Stone in de kast van haar beste vriendin zag staan. Een uur later kam mijn peettante op bezoek en moest hoognodig bijkletsen met mijn ouders. In mijn eentje zat ik voor de televisie, weggekropen in de grote gele stoel.
Voor het eerst werd ik verliefd. De magie, de sfeer, ik was er dol op. Het gaf me een warm, maar toch gespannen gevoel. Sindsdien zag ik elke film over en over. En toen toch eindelijk Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1.
Het was een andere Potter film, niet zoveel geweld, gevechten, spreuken. Het was vooral die zwarte, donkere dreiging die rond de drie vrienden hing. Ze kwamen uit de verf, vooral Watson en Grint, eindelijk een beetje acteerkunsten. Radcliffe bleef achter maar hij heeft een pittige rol te vertalen. Het begin was ijzersterk, die herinneringen, vooral die van Harry. Een beetje met een zure blik kijkt hij rond in zijn huis en kijkt hij naar de bezemkast, en de ridders waar hij ooit meespeelde.
Ik ga niet praten over het middenstuk, want daarvoor moet ik de film nog eens zien,
ik wil alleen even ingaan op Dobby.
Mijn held, mijn Dobby. Eindelijk terug, toch iets anders dan in the Chamber of Secrets, zijn ogen waren niet meer zo groot. Enfin, didn't distracted me. Dobby was terug. En toen Dobby stierf, rolden de tranen over mijn wangen. Dobby was net teruggekomen en ging meteen weer weg.
At least, he was a free House-Elf.
Ik vind dat de film er goed aan heeft gedaan zich te splitsen, zo kan alles er worden ingestoken. En dat is fijn, pertje af voor Yates, waarvan ik deze de sterkste vind. Ook de cinematografie van deze film was ijzersterk.
Ik ben nog een beetje verward over wat ik van de film vind, want ik kom net een beetje overdonderd de bioscoop uit strompelen, maar voor nu, geef ik Potter 7, deel 1 .. even zien.
3,5 of 4?
Toch maar 4 dan, because it's Harry Potter.
DonLeone
-
- 592 berichten
- 7257 stemmen
Elineloves, deze film kende geen begin zoals de andere Harry Potters en ook geen einde zoals de andere Harry Potters. daarbij zit ik dan zowat 2 uur en half te kijken naar het midden van een film die niet begint of eindigt, maar gewoon 'doorgaat'... vreselijk vind ik zulke films.
de acteerprestaties waren ver beneden elk niveau, maar tja, dat is natuurlijk mn persoonlijke mening en niet meer dan dat. de special effects waren soms ook ronduit slecht (Back to the Future II kende een zeer korte racescène tussen een futuristische cabriolet en een vliegende skateboard ongeveer 25 jaar geleden, en dat was spannender en beter verfilmd dan de achtervolgingsscène(s) in het 'eerste deel' van deze film.
en tot slot: de andere Harry Potters gaven me een gevoel van voldoening en bewondering. beide indrukken heb ik bij het bekijken hiervan niet waargenomen. mijn gedachten waren eerder zoiets van 'hmmz, oke, hoe lang duurt het nog...'
de emotionele momenten waren daarenboven totaal onnodig, overbodig en mja ook zo van 'huh wat komt dat hier doen'
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Ik zou ze allemaal nog eens terug moeten kijken, maar ik denk dat ik dit de beste Potter tot nu toe vind.
Pluspunten:
- Watson en Grint: prima acteerwerk. Vooral die tweede vond ik opvallend goed.
- Muziek: super!
- De sfeer komt perfect tot uiting. Momenten van radeloosheid en het gevoel dat er een eind aan komt.
- De rustige opbouw, met het expres laten vallen van blanks. Deel 2 zal deze invullen, daar ga ik althans van uit.
- De dans-scène tussen Harry en Hermione
- De scène over de 3 broers
Minpunten:
- Het einde van deel 1 dat ik meteen aan voelde komen. Was weinig aan te doen, maar leuk is anders.
- De beperkte screentime van key-characters als Snape en Malfoy (maar: zie punt 4 van de plussen)
- Voldemort. Moet angstaanjagend overkomen, maar doet dat absoluut niet. Door hem zo veel en zo open en bloot te laten zien verliest hij aan dreiging.
Al met al: prima Potter. Op naar de grand finale!
4****
stefyo
-
- 17 berichten
- 169 stemmen
Lees het boek mensen! DE patronus is van Sneep, dus die hinde. En die op de bruiloft is van romeo wolkenveld!
SJRS.VLDT
-
- 175 berichten
- 447 stemmen
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat de mensen die de boeken niet willen lezen de films gewoon moeten kunnen volgen. De films moeten op zichzelf kunnen staan.
Ik vind wel echter dat de mensen die het niet kunnen volgen ook wel hun hersenen mogen gebruiken. Op een paar kleine details na zou je het allemaal goed moeten kunnen volgen als je het boek niet hebt gelezen.
Daar was ik ook van overtuigd, tot de vierde film. Daar werd het opeens een stuk moeilijker om het verhaal te volgen (zonder het boek te hebben gelezen). Het was niet onbegrijpbaar, maar je kon gewoon niet optimaal van de film genieten. De films worden beter, wanneer de makers er vanuit gaan dat het merendeel van het filmpubliek het boek heeft gelezen. Zo bedoelde ik het meer.
Daarom vind ik dit deel ook één van de beste uit de serie. Het blijft heel erg trouw aan het boek en de tijd die overblijft van het niet verfilmen van bepaalde scènes uit het boek wordt nuttig gebruikt in het overtuigend over laten komen van de rest van de film. En (bijna) alles wat lichtelijk is veranderd kreeg extra waarde vanwege de manier waarop het in beeld werd gebracht. Erg knap gedaan als je mij vraagt.
Hellboy!
-
- 48 berichten
- 90 stemmen
Vond het een goede film. Het was te verwachten dat het einde niet spectaculair zou zijn.
Kan niet wachten tot deel 2.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Zouden sommige gebruikers aub geen spoilers willen plaatsen over Part II. Dank u.
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
Gisterenavond was het dan zover, het langverwachte Deathly Hallows. Ik was blij toen ik hoorde dat de film in 2 delen zou gaan komen, dus ik verwachte ook meer dingen die in het boek voorkomen. En deze film volgt het boek toch wel zeer goed. Dat is voor mij al 1 groot pluspunt. Het 2de pluspunt is zeker de sfeer, samen met the prisoners of azkaban de meest sfeervolle films van ze allemaal. Het 3de pluspunt wat mij heel hard opviel: dit is visueel een erg mooie film. De landschappen zijn prachtig en dat tekenfilmpje 
Ik ben toch wel erg tevreden over de film en geef hem dus een mooie 4.5*
Nu maar hopen dat Yates hetzelfde doet voor part II.
superkooi
-
- 18 berichten
- 27 stemmen
Eigenlijk was ik na deel 6 afgehaakt, want dat vond ik zo slecht. Ik heb mij vanmorgen toch laten verleiden om voor 5 eurootjes naar deze te gaan kijken en ik werd niet teleurgesteld. Je merkt wel dat de film eigenlijk een opstapje is naar part 2, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben het niet eens met eerdere sprekers dat er slecht geacteerd word. Ik vind het filmisch ook een spektakel. Duister en sfeervol gefilmd m.u.v. de "loopachtervolging" in het bos die gewoonweg niet te volgen was. Voor sommige zaken moet je wel het boek gelezen hebben, want daar gaat men soms wel erg makkelijk van uit dat mensen dat gelezen hebben. Toch prima film en voor mij 3,5 ster.
Pre- en sequels

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
2011
1.788 reacties

Harry Potter and the Half-Blood Prince
2009
3.465 reacties

Harry Potter and the Order of the Phoenix
2007
1.715 reacties

Harry Potter and the Goblet of Fire
2005
1.583 reacties

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2004
1.045 reacties

Harry Potter and the Chamber of Secrets
2002
581 reacties

Harry Potter and the Sorcerer's Stone
2001
835 reacties
Gerelateerd nieuws

Daniel Radcliffe deelt schokkende anekdote: 'Ik was doodsbang voor hem'

Alec Baldwin en het schietincident op de set: Dit zijn vijf andere ernstige ongelukken

HBO Max lanceert in VS met complete Harry Potter-franchise in aanbod
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

The Lion King
Animatie / Familie, 1994
1.309 reacties

Nuovo Cinema Paradiso
Drama, 1988
234 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









