Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Sylvester Stallone
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li
IMDb beoordeling:
6,4 (378.682)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 19 augustus 2010
On Demand:
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Expendables
"Choose your weapon."
'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Yin Yang
Gunner Jensen
James Monroe
Toll Road
Paine
General Garza
Sandra
Lacy
Reviews & comments
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat hij zegt is dat een film ook als je hem niet in de bios ziet goed moet zijn.
Niet als het om een film draait die indruk wil maken met actie ipv bv een art-house drama dat enkel om het verhaal draait. Die films komen overal wel tot hun recht, zolang het geen cam-versie betreft.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Geen idee hoe ze hier films projecteren en dat intereseert me ook totaal niets. Het beeld is in iedergeval niet haar scherp en ook heb je regelmatig de 'ouderwetse' spetters en haren door het beeld heen. Enige reden voor mij om naar de bioscoop te gaan is het grote doek. Wil je zeggen dat de bioscopen in Amsterdam dan allemaal films projecteren op Blu-ray kwaliteit?
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Niet als het om een film draait die indruk wil maken met actie ipv bv een art-house drama dat enkel om het verhaal draait. Die films komen overal wel tot hun recht, zolang het geen cam-versie betreft.
De films komen beter tot hun recht, maar mijn negatieve kritiek is niet gericht op beeld of geluid maar op acteerwerk, verhaal en concept.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ook bluray kwaliteit is nog geen directe projectie van het negatief, wat onovertroffen is, maar komt er wel het dichtste bij. Een normale bios projecteert vanuit het negatief, maar dit zal op zijn tijd plaats maken voor makkelijkere digitale projectie (harde schijf projectoren).
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
De films komen beter tot hun recht, maar mijn negatieve kritiek is niet gericht op beeld of geluid maar op acteerwerk, verhaal en concept.
Met die eerste twee moet je niet bij The Expendables aankomen. Dat zal Stallone je zelf ook wel vertellen.
yeyo
-
- 6353 berichten
- 4620 stemmen
De films komen beter tot hun recht, maar mijn negatieve kritiek is niet gericht op beeld of geluid maar op acteerwerk, verhaal en concept.
En wat in godsnaam is er mis met het concept 
Ik begin me stilaan echt af te vragen wat je in feite wel niet verwacht had van deze film..
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
En wat in godsnaam is er mis met het concept 
Ik begin me stilaan echt af te vragen wat je in feite wel niet verwacht had van deze film..
Wat er mis is met het concept?
Dat het concept meer de cast is.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
En wat in godsnaam is er mis met het concept 
Ik begin me stilaan echt af te vragen wat je in feite wel niet verwacht had van deze film..
Een psychologische thriller misschien 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Ik heb de film toch maar een half puntje verlaagd. Een paar punten vond ik achteraf toch niet zo sterk.
1Waarom mocht Jet Li niet een gevecht tegen Lundgren winnen? Zijn rol was eigenlijk meer een zielig clowntje dan een martialarts held.
2 De film miste een fatsoenlijk eind duel. De confrontatie tussen James Monroe( Eric Roberts) en Barney was gewoon stom. Praten, schot in schouder, meer praten, boem boem boem stjak! mes in rug. dood.Waarom niet een heftig gevecht tussen de twee waarbij Barney wint en er een oneliner achteraan gooit?
3 De explosieven die werkelijk overal in het zicht geplaatst werden in het kasteel!
Ze plakten er nog net geen een op het voorhoofd van zo'n geverfde soldaat!
Nu kan je zeggen dat het bij het niet serieuze karakter van de film hoort, maar ik zie het gewoon als een gemiste kans of zelf gemakzucht.
Wat er verder dan wel over blijft zijn die brute koppen van die oudjes, de ubercoole vliegtuigscene en die enorme gun. Bij elkaar gewoon een voldoende. 3
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
De film is zoals ik hem had verwacht: Slecht verhaal, slecht concept, veel slecht acteerwerk.
Eerlijk is eerlijk, de actie is beter dan ik had verwacht. Maarja 3 sterren ook heh.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin. Elke film is beter is (afhankelijk van de thuissituatie) beter in de bioscoop. Bij The Expendables heb je het geluk die in de bios te zien, bij een hoop andere (99%) niet. Film moet gewoon (logischerwijs) altijd en overal goed zijn.
Waarom? Avatar is in 3D Imax toch impossanter dan op de laptop. Dat is gewoon een feit. Is Avatar daarom niet goed? Het is gewoon gemaakt voor Imax 3D Live with it! Thuis is het ook nog leuk, maar wel minder impossant.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Ik vind het echt heel vreemd dat sommige mensen niet een goede actiefilm kunnen waarderen. Een ode aan de jaren 80 en dan krijg je als argument, ''flutfilm, want het is te standaard''
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de film toch maar een half puntje verlaagd. Een paar punten vond ik achteraf toch niet zo sterk.
1Waarom mocht Jet Li niet een gevecht tegen Lundgren winnen? Zijn rol was eigenlijk meer een zielig clowntje dan een martialarts held.
2 De film miste een fatsoenlijk eind duel. De confrontatie tussen James Monroe( Eric Roberts) en Barney was gewoon stom. Praten, schot in schouder, meer praten, boem boem boem stjak! mes in rug. dood.Waarom niet een heftig gevecht tussen de twee waarbij Barney wint en er een oneliner achteraan gooit?
3 De explosieven die werkelijk overal in het zicht geplaatst werden in het kasteel!
Ze plakten er nog net geen een op het voorhoofd van zo'n geverfde soldaat!Nu kan je zeggen dat het bij het niet serieuze karakter van de film hoort, maar ik zie het gewoon als een gemiste kans of zelf gemakzucht.
Wat er verder dan wel over blijft zijn die brute koppen van die oudjes, de ubercoole vliegtuigscene en die enorme gun. Bij elkaar gewoon een voldoende. 3
Haha punt 3!! Film zit natuurlijk vol met onzin, ze zullen wel weer komen met argumenten zoals "in dit soort films maakt het allemaal niet uit"
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Geen idee hoe ze hier films projecteren en dat intereseert me ook totaal niets. Het beeld is in iedergeval niet haar scherp en ook heb je regelmatig de 'ouderwetse' spetters en haren door het beeld heen. Enige reden voor mij om naar de bioscoop te gaan is het grote doek. Wil je zeggen dat de bioscopen in Amsterdam dan allemaal films projecteren op Blu-ray kwaliteit?
Bios resolutei is 4 maal scherper dan Blu ray, dat het minder scherp oogt komt omdat het scherm waarschijnlijk 100 keer groter is dan je tv.
Ik heb zelf een aardige thuis bios met HD projectie, een 2,35 m breed scherm en 5 keer 140 wat sound systeem, maar ik ben toch erg blij dat ik Expendalbes op een 12 meter breed scherm met een 7 keer 200+ wat geluidsysteem heb gezien. (Mag het geluid thuis ook niet volluit zetten). Tjonge, die gun van Crews is zo cool in de bios.
Al denk ik dat de film thuis weinig aan kracht zal inboeten bij mij. 
yeyo
-
- 6353 berichten
- 4620 stemmen
Ik vind het echt heel vreemd dat sommige mensen niet een goede actiefilm kunnen waarderen. Een ode aan de jaren 80 en dan krijg je als argument, ''flutfilm, want het is te standaard''
Ja, 'te standaard' vind ik ook nergens op slaan. Op Rambo IV en The Punisher: War Zone na heb ik dit soort over the top actie in geen enkele film na de eeuw wissel gezien.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Ik heb de film toch maar een half puntje verlaagd. Een paar punten vond ik achteraf toch niet zo sterk.
Heel lulverhaal.
Nu kan je zeggen dat het bij het niet serieuze karakter van de film hoort, maar ik zie het gewoon als een gemiste kans of zelf gemakzucht.
Wat er verder dan wel over blijft zijn die brute koppen van die oudjes, de ubercoole vliegtuigscene en die enorme gun. Bij elkaar gewoon een voldoende. 3
Wat een flutargumenten weer Wim. Als jij je zin zou krijgen, dan krijg je echt een overkill aan bepaalde zaken. De film is nu juist mooi in evenwicht zonder (te) geforceerd over te komen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Haha punt 3!! Film zit natuurlijk vol met onzin, ze zullen wel weer komen met argumenten zoals "in dit soort films maakt het allemaal niet uit"
"in dit soort films maakt het allemaal niet uit" (Althans voor de liefhebber van dit soort films.
)
WTULTC
-
- 17 berichten
- 93 stemmen
Gezien in de tijdelijk grootste bios van Nederland afgelopen zaterdag in de Alpha-tent op Lowlands...
Op de leuke reacties na in het publiek bij sommige oneliners en opmerkingen en de vele beschietingen en knallen etc. na een mate film. Het schieten en het vele bloed is te overdreven. Erg jammer, want er had wel wat meer uitgehaald kunnen worden. Daarnaast zitten er ook nog een hoop fouten in de film. Hoe komen ze bijv. aan zoveel kneedexploisieven? Ze hadden namelijk geen tas bij waar ze in zaten. Om maar iets op te noemen.
Toch was het in de Alpha-tent vermakelijk met de reacties van het publiek er bij. Maar goed er was het afgelopen weekend veel meer moois en beters te zien qua bands in de Alpha-tent zoals Mumford & Sons.
Ik zou deze film dus niet in de bios gaan kijken. Is het geld niet waard vind ik zelf.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
@ BacoBaco: Ok beantwoord ze dan maar! En die opmerking over "overkill" slaat nergens op. 4 kogels in 1 seconde en een zwaard in de rug van Monroe is zeker weten overkill. En bovendien een zware anticlimax.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Stallone's specialiteit in de film is snel schieten. En met dat zwaard was leuk omdat Statham Sly eindelijk is een keer wilde redden, maar dat was achteraf niet nodig. Sly was net iets sneller. Buitengewoon Briljant.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ty 
Overkill 
Kijk ik vind het allemaal prima als mensen zeggen, dit is niet mijn soort film, ik vond er geen donder aan. Maar kritiek leveren op de diepgang, overkill of uitwerking van personages slaat gewoon niet ergens op. Tenminste als je snapt wat de bedoeling van deze film is. Het is gewoon een ode aan de macho cinema van de jaren 80. Films als:
Commando,
Rambo 2 & 3
Raw Deal
Eraser
Death Wish 3
Judge Dredd
Predator
The Punisher
Cobra
Double Team
Tango & Cash
FIlms waarin nauwelijks verhaal zat met ubercoole onkillbare superhelden met grote guns die de boel opbliezen. Dat is wat deze film ruimschoots biedt. Iets anders is het niet, wil het niet zijn en moet het ook niet zijn.
Als dat je ding is kom je al gauw tot een 4 of hoger, als dat niet je ding is om je al gauw tot een 3, maar klaag dan niet over het gebrek aan verhaal en diepgang, want dat hoort niet in een dergelijke film thuis.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
"in dit soort films maakt het allemaal niet uit" (Althans voor de liefhebber van dit soort films.
)
Serieus Reinbo, vind je eerlijk niet dat ze de dingen die ik noemde niet beter hadden kunnen oplossen? Ben je het volstrekt oneens met me?
Of bedek je het allemaal met de mantel der liefde omdat je zo van de rest genoten hebt?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Een film van dik 90 min en dan zo zwaar tillen aan een paar nietige minpuntjes. Laat me je voorhoofd is voelen Wim.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Stallone's specialiteit in de film is schieten. En met dat zwaard was leuk omdat Statham Sly eindelijk is een keer wilde redden, maar dat was achteraf niet nodig. Sly was net iets sneller. Buitengewoon Briljant.
Dat weet ik ook allemaal wel, maar als Monroe hem gelijk voor zijn harses had geschoten had hij niet meer kunnen schieten.
En die andere twee punten? Er werden toch zo'n vierentachtigduizend detonators opgehangen op de meest willekeurige plekken in een kasteel met zo'n 300 soldaten?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Alle soldaten binnen gingen dood en de rest (minstens 300) stond ze buiten op te wachten.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Leuk dat je Commando noemt, Reinbo daar had je wel een eindgevecht zoals ik hem eerder beschreef. He's blowing of some steam!! 
Dat was nog eens een film.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Serieus Reinbo, vind je eerlijk niet dat ze de dingen die ik noemde niet beter hadden kunnen oplossen? Ben je het volstrekt oneens met me?
Of bedek je het allemaal met de mantel der liefde omdat je zo van de rest genoten hebt?
Beide. Tuurlijk kon het beter, het kan altijd beter. Maar ik heb ook genoten van het Li- Lundgren gevecht ,de eindkill en de overload aan explosies. Als ik bijna twee uur zit te grijnzen en te juichen ga ik niet achteraf klagen over wat het niet was, of nog meer kon zijn...
Verheug me wel op deel 2. 
john1
-
- 12 berichten
- 8 stemmen
En jullie zijn filmkenners.
Stallone gaat het gevecht aan met de slechte en wint.
Dat jullie dat niet begrijpen.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Een film van dik 90 min en dan zo zwaar tillen aan een paar nietige minpuntjes. Laat me je voorhoofd is voelen Wim.
Doe niet zo neerbuigend Jaco, dit is een serieuze discussie. En Jet Li mocht als Chinees natuurlijk gewoon niet winnen omdat China Amerika's echte grote vijand is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En jullie zijn filmkenners.
Stallone gaat het gevecht aan met de slechte en wint.
Dat jullie dat niet begrijpen.
Ga terug in je hol, vervelende .... 
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 3
2014
1.605 reacties

The Expendables 2
2012
3.228 reacties
Gerelateerd nieuws

Ode aan actiehelden uit jaren 80: 'The Expendables' met Sylvester Stallone vanavond te zien op tv

Actiefilm 'The Expendables' met Sylvester Stallone en Jason Stratham vanavond te zien op televisie

Deze toptitels worden binnenkort verwijderd van Netflix
Bekijk ook

Die Hard
Actie / Thriller, 1988
909 reacties

Yip Man
Actie / Biografie, 2008
398 reacties

The Bourne Identity
Thriller / Actie, 2002
647 reacties

Kick-Ass
Actie / Komedie, 2010
2.956 reacties

The Hangover
Komedie, 2009
1.716 reacties

Taken
Actie / Thriller, 2008
1.746 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








