Genre: Actie / Thriller
Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Sylvester Stallone
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li
IMDb beoordeling:
6,4 (380.166)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 19 augustus 2010
On Demand:
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Expendables
"Choose your weapon."
'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Yin Yang
Gunner Jensen
James Monroe
Toll Road
Paine
General Garza
Sandra
Lacy
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dirty Dozen, Magnificent Seven, Seven Samurai.
Juist niet, die films beginnen met een ellenlange intro en de vorming van een team. Hier gaat het gelukkig direct los. (Verder kennen die films nauwelijks firepower en veel te veel verhaal.)
Als het ergens op lijkt is het Commando, gewoon tropisch eilandje over hoop knallen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Serieus
?
Ik denk het. 
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Ik geef bijna overal antwoord op en ontwijk daarmee helemaal niets, kletserd!
Wat vraag ik dat voor de hand ligt dan?
Zijn acteren geeft de scene wel diepgang, hij maakt zijn personage als vertegewoordiger van de CIA geloofwaardig door het personage van Stallone min of meer te bedreigen wat hij overtuigend doet.
Stallone staat er daarintegen een beetje bij als een zoutzak.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Diepgang. 
Downloaden 
Zoutzak 
Pipi Langkous 
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Thuis? Tja, je moet dit natuurlijk wel in de bios zien. Niet echt iets voor op de PC. Hoe kom je erop? 
Verder maakt die info voor de CIA toch geen donder uit (Wat als hij voor Pipi Langkaus had gewerkt, had dat ergens iets aan veranderd?)
Het gaat bij deze film toch vooral om de explosies (waar je thuis weinig van gemerkt zal hebben) en de one-liners (Die je niet verstaan hebt). Bovendien als je 'm thuis hebt kan je 'm toch terug spoelen..... 
Thuis kijken... illegaal downloaden is zo uncool.
Hoezo op de Pc, heb ik dat gezegd?
Ik vind dus, zoals ik al vaker heb gezegd, dat de rol van Willis diepgang geeft aan het verhaal en vooral die scene. Ze hadden hem een veel grotere rol moeten geven, voor mij apart die van the bad guy in het pak.
Dat laatste ben ik met je eens, de film moet het hebben van de actie die ik ook erg goed vind. De one liners vind ik voorspelbaar en flauw.
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Diepgang. 
Downloaden 
Zoutzak 
Pipi Langkous
Wat is dit voor flauwekul?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Niks flauwekul
Ik wil het wel even voor je vertalen:
Diepgang boeit voor geen meter bij een film als deze. Hoe minder hoe beter zou ik willen zeggen.
Illegaal downloaden is fout en bij deze film ronduit dom. Hoe kun je nu ooit het geluid van Crews beleven op je PC (of Bose setje). Iedereen is het er over eens dat dat het hoogtepunt is van deze film
Dat Stallone erbij staat als een zoutzak is juist cool, hij hoeft zich niet anders voor te doen tegenover Schwarzenegger en Willes. Alle overige aardbewoners zouden waarschijnlijk vragen of ze samen op de foto mochten.
Als Willis personage (wat blijkbaar diepgang kent omdat hij voor de CIA werkt) was vervangen door Pipi Langkous, had dan helemaal niets aan de film veranderd. Die zogenaamde en totaal onbelangrijke diepgang die de CIA als opdrachtgever aan deze scene meegeeft had ik graag vervangen zien worden door de pure campyness van een ultra coole opdrachtgever als Pipi Langkous. Onzin RuleZ!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ze hadden hem een veel grotere rol moeten geven, voor mij apart die van the bad guy in het pak..
Ipv Eric Roberts? Jij hebt echt geen kaas gegeten van jaren 80 cinema. Eric Roberts RuleZ
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Ik vind dus, zoals ik al vaker heb gezegd, dat de rol van Willis diepgang geeft aan het verhaal en vooral die scene.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De CIA man, da's hartstikke vet...... dat maakt het net echt.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Illegaal downloaden is fout en bij deze film ronduit dom. Hoe kun je nu ooit het geluid van Crews beleven op je PC. Iedereen is het er over eens dat dat het hoogtepunt is van deze film!
Met het deel over Eric Roberts ben ik het overigens helemaal met je eens!
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Niks flauwekul
Ik wil het wel even voor je vertalen:
Diepgang boeit voor geen meter bij een film als deze. Hoe minder hoe beter zou ik willen zeggen.
Illegaal downloaden is fout en bij deze film ronduit dom. Hoe kun je nu ooit het geluid van Crews beleven op je PC (of Bose setje). Iedereen is het er over eens dat dat het hoogtepunt is van deze film
Dat Stallone erbij staat als een zoutzak is juist cool, hij hoeft zich niet anders voor te doen tegenover Schwarzenegger en Willes. Alle overige aardbewoners zouden waarschijnlijk vragen of ze samen op de foto mochten.
Als Willis personage (wat blijkbaar diepgang kent omdat hij voor de CIA werkt) was vervangen door Pipi Langkous, had dan helemaal niets aan de film veranderd. Die zogenaamde en totaal onbelangrijke diepgang die de CIA als opdrachtgever aan deze scene meegeeft had ik graag vervangen zien worden door de pure campyness van een ultra coole opdrachtgever als Pipi Langkous. Onzin RuleZ!
Ja, zo'n verhaal snap ik echt niet in 4 steekwoorden. Maargoed:
Met andere woorden: Jij houdt van oppervlakkigheid en films waar je niet over na hoeft te denken. Ieder z'n ding, maar ga diepere films dan ook geen 1 ster geven.
Ik heb niet gezegd dat ik illegaal download, je loopt me zwart te maken.
Het geluid was het hoogtepunt? Dat volg ik niet, de actie is toch het hoogtepunt? Er zitten wat leuke tracks in van o.a. CCR, klopt. Heb verder niets negatiefs over het geluid gezegd.
Wat je zegt over meneer Zoutzak verbaasd me zeer, we hebben het hier niet over de realiteit? Willis brengt Stallone gewoon in verlegenheid met een knap staaltje acteerwerk.
En nee, niet de CIA geeft diepgang, Willis doet dat door middel van een overtuigend personage.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik geloof niet dat de gemiddelde mens een surround set heeft staan die (tien) duizenden euro's waard is. Daarnaast is een bioscoopzaal erop gebouwd om het geluid zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen, iets wat in een huiskamer of kamer moeilijk tot onmogelijk na te bootsen is. Nee, ik geloof niet dat je The Expendables thuis beter beleeft dan in de bios.
Hoe heb je de film gezien, startkabels?
EVIL '84
-
- 415 berichten
- 294 stemmen
Ben net terug van Lowlands waar ze deze film lieten zien! 
Heb helaas het eerste kwartier gemist dus zal nog geen stem uit brengen. Maar wat ik er van gezien had was tof. Zeker nu alle actie helden samen in één film spelen. Veel actie en explosies, lekker over de top. Het geluid in de tent was echt geweldig, en natuurlijk de reacties van het publiek als dr een badguy voor zn kop werd geschoten ofzo
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
a) Ik hou van heel veel soorten film, maar kan een no brainer op zijn tijd zeer waarderen.
b) Hoe kun je de film anders thuis zien?
c) Actie wordt vooral tot leven gebracht door de subwoofer. Geluid moet je voelen.
d) Stallone is Stallone die is zelfs cool als die slaapt. Snap dat nou, dit is een superhelden film. Hun personages en hun echte persoonlijkheid zijn onlosmaakbaar met elkaar verbonden.
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
a) Ik hou van heel veel soorten film, maar kan een no brainer op zijn tijd zeer waarderen.
b) Hoe kun je de film anders thuis zien?
c) Actie wordt vooral tot leven gebracht door de subwoofer. Geluid moet je voelen.
d) Stallone is Stallone die is zelfs cool als die slaapt. Snap dat nou, dit is een superhelden film. Hun personages en hun echte persoonlijkheid zijn onlosmaakbaar met elkaar verbonden.
vul zelf maar in hoe ik dat doe, maar ga het hier niet posten aub.
Ik vind geluidskwaliteit niet zo belangrijk, als het maar beetje aan te horen is.
punt d: lol
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maar heb je dan geen onjuist beeld van de film? Een actiefilm als deze haalt zijn kracht toch uit het spektakel, wat alleen goed tot zijn recht komt onder de juiste condities? Het geluid, wat zo min mogelijk gecomprimeerd is draagt daar enorm aan bij. Armageddon kijk je toch ook niet met Trust speakertjes?
Hoe heb je de film nou gezien?
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin. Elke film is beter is (afhankelijk van de thuissituatie) beter in de bioscoop. Bij The Expendables heb je het geluk die in de bios te zien, bij een hoop andere (99%) niet. Film moet gewoon (logischerwijs) altijd en overal goed zijn.
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Maar heb je dan geen onjuist beeld van de film? Een actiefilm als deze haalt zijn kracht toch uit het spektakel, wat alleen goed tot zijn recht komt onder de juiste condities? Het geluid, wat zo min mogelijk gecomprimeerd is draagt daar enorm aan bij. Armageddon kijk je toch ook niet met Trust speakertjes?
Hoe heb je de film nou gezien?
Thuis op de TV en de film mist bij mij geen kracht op deze manier. Van Inception heb ik een cam versie gezien.
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin. Elke film is beter is (afhankelijk van de thuissituatie) beter in de bioscoop. Bij The Expendables heb je het geluk die in de bios te zien, bij een hoop andere (99%) niet. Film moet gewoon (logischerwijs) altijd en overal goed zijn.
Precies
yeyo
-
- 6361 berichten
- 4649 stemmen
Zijn acteren geeft de scene wel diepgang, hij maakt zijn personage als vertegewoordiger van de CIA geloofwaardig door het personage van Stallone min of meer te bedreigen wat hij overtuigend doet.
Stallone staat er daarintegen een beetje bij als een zoutzak.
Je bent hoogstwaarschijnlijk gewoon geconditioneerd om Willis bij voorbaat al een betere acteur te vinden dan Stallone.
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
eindelijk is het zover om 17u zit ik in de bios.
dit was één van de films waar ik het meeste naar uit keek dit jaar.
yeyo
-
- 6361 berichten
- 4649 stemmen
Wat een onzin. Elke film is beter is (afhankelijk van de thuissituatie) beter in de bioscoop. Bij The Expendables heb je het geluk die in de bios te zien, bij een hoop andere (99%) niet. Film moet gewoon (logischerwijs) altijd en overal goed zijn.
Op blu ray op een hd-scherm ja, maar startkabels heeft de film wellicht in een oerlelijke camversie op de pc gezien. Dan gaat toch heel wat van de film verloren.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Precies? Ik heb geen idee wat notnotfun nu wil zeggen. Wat is nou beter?
@ startkabels:
Thuis op de tv... Een divx bestand op een USB of dvd-r? Een streaming vanaf je pc? Met of zonder Dolby Surround, of puur vanuit je tv speakers? Allemaal zaken die veel invloed hebben op een film die niet draait om inhoud, maar om ACTIE!
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Precies? Ik heb geen idee wat notnotfun nu wil zeggen. Wat is nou beter?
@ startkabels:
Thuis op de tv... Een divx bestand op een USB of dvd-r? Een streaming vanaf je pc? Met of zonder Dolby Surround, of puur vanuit je tv speakers? Allemaal zaken die veel invloed hebben op een film die niet draait om inhoud, maar om ACTIE!
Die actie was indrukwekkend en erg goed, of zou ik het toch niet goed gezien en gehoord hebben en was dat eigenlijk ook niks?
startkabels
-
- 383 berichten
- 0 stemmen
Op blu ray op een hd-scherm ja, maar startkabels heeft de film wellicht in een oerlelijke camversie op de pc gezien. Dan gaat toch heel wat van de film verloren.
Wat hij zegt is dat een film ook als je hem niet in de bios ziet goed moet zijn.
Thorak
-
- 6355 berichten
- 1891 stemmen
Dat een geluidsinstalatie vor in een bioscoop durder is dan in een huiskamer is nogal logisch lijkt me he? Een bioscoop is nogal wat groter en anders van vorm en inhoud. Een goede surround set kost niet zo heel veel en kun je op je eigen wensen afstellen. Het beeld is over het algemeen (afhankelijk van je tv) toch ook meetal beter dan een bioscoop schem, ik heb tenminste nog nooit een bios scherm gezien dat ook maar enigsinds dvd kwaliteit evenaard. Ook je thuis geen last (hoop ik dan tenminste) van irritante mensen die door een film heen praten, m&m's door de zaal gooien, lopen te boeren op zaalsterkte enz. enz. Geen idee hoe he bij jullie er aan toe gaat in een bioscoop maar hier in Zoetermeer is dit ongeveer de omschrijving van een film in de bios kijken...
Gezien Startkabels de film thuis gezien heeft, heeft of hij of een vriend hier een cam van gedownload en waarschijnlijk op een dvd gebrand. Aangezien er alleen nog maar cam versies zijn kan het weinig anders zijn.
yeyo
-
- 6361 berichten
- 4649 stemmen
Wat hij zegt is dat een film ook als je hem niet in de bios ziet goed moet zijn.
Ja, maar zo een fucking lelijke camversie is echt wel nefast voor de film beleving naar mijn inzien.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
ik heb tenminste nog nooit een bios scherm gezien dat ook maar enigsinds dvd kwaliteit evenaard.
Wat een onzin!
Verdiep je aub in de technische specificaties van beide media. Of je moet daar een bioscoop hebben die gewoon dvd's op een doek projecteert.
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
397 reacties

The Expendables 3
2014
1.605 reacties

The Expendables 2
2012
3.229 reacties
Gerelateerd nieuws

Ode aan actiehelden uit jaren 80: 'The Expendables' met Sylvester Stallone vanavond te zien op tv

Actiefilm 'The Expendables' met Sylvester Stallone en Jason Stratham vanavond te zien op televisie

Deze toptitels worden binnenkort verwijderd van Netflix
Bekijk ook

Die Hard
Actie / Thriller, 1988
909 reacties

Yip Man
Actie / Biografie, 2008
398 reacties

The Bourne Identity
Thriller / Actie, 2002
647 reacties

Kick-Ass
Actie / Komedie, 2010
2.956 reacties

The Hangover
Komedie, 2009
1.716 reacties

Taken
Actie / Thriller, 2008
1.747 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









