Jennifer's Body (2009)

Horror / Komedie
102 minuten / 107 minuten (unrated version)

geregisseerd door Karyn Kusama
met Megan Fox, Amanda Seyfried en Adam Brody

Needy (Amanda Seyfried) en Jennifer (Megan Fox) zijn al van kleins af beste vriendinnen. Wanneer Jennifer Needy weer eens weet over te halen, om de avond met haar te spenderen in plaats van met haar vriendje, gaan ze naar een kroeg waar de band Low Shoulder speelt. Als de kroeg tot de grond toe afbrandt en Needy en Jennifer weten te ontsnappen, verandert er iets. In het dorpje beginnen steeds meer doden te vallen en Needy moet accepteren wat ze eigenlijk al lang wist: Jennifer is duivels.

avatar van Donkerwoud
Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen: Megan Fox is ongelofelijk sterk gecast als de geile stoeipoes met demonische krachten. Ze heeft haar trashy uiterlijk en sex appeal mee in het spelen van een rol waarin zij zelf met een duivels genoegen haar rol als mannenverslindster speelt. Amanda Seyfried mag dan wel een sterkere actrice zijn op elk ander vlak, maar in deze film wordt zij volledig van het scherm gespeeld door het charisma waarmee Megan Fox de show van haar wegkaapt.Het is alleen jammer dat het script de verkeerde doelgroep aan lijkt te willen spreken. Dan wordt een overgeseksualiseerde vrouwenrol zo centraal gezet, maar het is uiteindelijk meer een film die tieners probeert aan te spreken dan de foute exploitation die het tegelijkertijd probeert te zijn.

avatar van mikey
Een van de saaiste tiener horror komedies ooit. Wat een talentloze meid was die foxx. Gelukkig kom je haar naam zelden meer tegen.

Ik heb hem gisteren voor de 5de keer weer gezien op tv die blijft zo boeiend. gewoon hoe absurd soms is ma hoe sommige hier zeggen van dit is geen horror ja dat is geen horror maar horrorkomedie! die is wel goed voor met horrorkomedie soms zo absurd maakt het af

Ik vond hem opzich wel leuk. Het had een goed verhaal en Amanda was een zeer goede actrice. Ik had er wel meer van verwacht. Ik vond er te veel ranzige delen in zitten en het was gewoon een rare film. Geen een spanning. Ik zou hem niet nog een keer willen zien.

Om eerlijk te zijn verdoe je echt je tijd met deze film je kijkt naar de trailer en denkt oehh spannend maar je zit daar die film te kijken en als je begint wil je niet meer stoppen maar alsjeklaar bentt heb je echt spijt datje je tijd heb verspild voor die film

avatar van UltraMovieKiller
Redelijke film, prima voor een doordeweekse avond. Natuurlijk voegt het weinig toe, maar ik vond de 'lesbische zoen scene' echt prachtig gefilmd. Een prima stukje camerawerk!

avatar van n00r
Gewoon een vermakelijke film met de mooie Fox

leuke film.heb hem nu al vaker gezien en hij blijft goed.

avatar van Madeks
Al met al zeker een vermakelijke film, het begin was matig en de switch van chickflick naar horror was te abrupt. Eigenlijk waren de eerste 20 minuten totaal geen horror wat ik wel verwachten waardoor het erg tegenviel. Er zaten wel wat vage stukken metname de plotselinge brand. Ook vroeg ik me af wat de meerwaarde was van de leraars haak.
De film krijgt van met desondanks 3 sterren, omdat ik toch een aantal keer gelachen heb en heb genoten van Fox en Seyfried die me verrasste met sterk acteerwerk. Helaas miste het net de spanning die je verwacht als je een horrorfilm opzet, anders had de score hoger kunnen oplopen.

avatar van TM Scarface
Een aardig filmpje. Het verhaal is niet heel diepgaand en de film wordt daardoor halverwege wat langdradig en saai. Het einde wordt dan weer iets spannender, maar erg voorspelbaar.
Goed acteerwerk in ieder geval en een mooi gefilmd/sfeertje qua cinematografie. Helaas wordt de film nergens echt spannend, naast de gore niet echt veel horror elementen. Oh en het schijnt een horror/komedie te zijn, ik kan me alleen niet herinneren te hebben gelachen om de komedie.
Een krappe voldoende 2,5(5,5/10).

avatar van joolstein
Hoewel overal geadverteerd wordt met Megan Fox, de Jennifer uit de titel, is ze niet degene die de hoofdrol vertolkt. Needy, gespeeld door Amanda Seyfried, is namelijk het meisje dat de hele film gevolgd wordt. En dat is misschien maar goed ook, al zijn beide dames perfect gecast; Fox als de sexy Jennifer en Seyfried als het bijbehorende muurbloempje-dat-meer-in-haar-mars-heeft-dan-je-denkt. Jennifer's Body is verder "tiener-horror" maar wordt net even iets leuker uitgevoerd dan gebruikelijk. Schrijfster Diablo Cody kan zich, en dat maakte JUNO ook al zo leuk, als geen ander goed inleven in de wereld van tieners en hun manier van praten. Het barst dan ook van de leuke one-liners en uitdrukkingen zoals 'Freaktarded' en 'You give me such a wetty'. Hierdoor kunnen liefhebbers die de tienerjaren al ontgroeid zijn er lol aan beleven. Het scenario is, kortom, erg leuk. Perfect is de film echter niet, dat het toch nèt iets mist, ligt aan de brave regie van Karyn Kusama. De film bevat nog wel een scheut erotische spanning maar er wordt helaas vergeten om echte dreiging te laten uitgaan van ('She's evil... and not just highschool evil.') de duivelse Jennifer. Op het eerste gezicht klinkt het als standaard "knakenbak-tienerhorror", maar dat blijkt niet helemaal zo te zijn. Onverwacht is Jennifer's Body namelijk nog best een aardige film.

avatar van IH88
“Hell is a teenage girl.”

Horrorkomedies doen er meestal goed aan om zo weinig mogelijk spanning te creëren. Ga lekker over the top, en zorg ervoor dat de film grappig en gruwelijk tegelijk is. Jennifer's Body is een prima horrorfilm, maar ik had het gevoel dat er nog meer in had gezeten. Ik had de hele tijd het gevoel dat de makers en de acteurs hun werk deden met de handrem erop. Het had van mij nog meer over the top mogen gaan, alhoewel Megan Fox gelukkig heerlijk op dreef is en perfect gecast. Wanneer zij verschijnt gebeurd er wat, en zelfs de meestal sterke Seyfried (hier als muurbloempje) weet dat niet te overtreffen.

avatar van Duke Nukem
Leuke horror/komedie met een origineel verhaal, mooi geschoten beelden, redelijk goed geacteerd, lekker bloederig en... oh ja, ene Megan Fox en Amanda Seyfried zijn ook wel redelijk leuk om naar te kijken.

avatar van Shadowed
Mwa.

Fox lijkt wel geknipt voor haar rol als horror cheerleader. Ze heeft het lichaam, de looks maar niet het goede acteerwerk helaas. Seyfried is ook een vrij interessante toevoeging, omdat ze niet vaak dit soort typetjes speelt. Maar dit doet ze prima.

De horror zelf is vrij bloederig maar valt toch wel een beetje tegen. Vooral omdat ik vond dat er nog steeds te weinig met bloed gevloeid werd. De komedie is pijnlijk en zeer matig uitgevoerd, veel typetjes zijn wederom weer heel irritant.

Wat de film nog een beetje op de pijl houd, is de vlotte vertelstijl. Hij kijkt toegegeven, best lekker weg en is daarmee nog redelijk geslaagd.