Jennifer's Body (2009)

Horror / Komedie
102 minuten / 107 minuten (unrated version)

geregisseerd door Karyn Kusama
met Megan Fox, Amanda Seyfried en Adam Brody

Needy (Amanda Seyfried) en Jennifer (Megan Fox) zijn al van kleins af beste vriendinnen. Wanneer Jennifer Needy weer eens weet over te halen, om de avond met haar te spenderen in plaats van met haar vriendje, gaan ze naar een kroeg waar de band Low Shoulder speelt. Als de kroeg tot de grond toe afbrandt en Needy en Jennifer weten te ontsnappen, verandert er iets. In het dorpje beginnen steeds meer doden te vallen en Needy moet accepteren wat ze eigenlijk al lang wist: Jennifer is duivels.

talentloos wijf...

avatar van Sven Vermant
Naomi Watts schreef:
Ook nog een probleem; het is een vrouw . Hopen dat ze niet is van emancipatie en feminisme, straks mag Fox nog geen stoeipakjes aantrekken ook .

Ik kan me het stoeipakje van Charlize Theron In Aeon Flux ook nog herrinneren (de rest van de film overigens niet )dus dat komt wel goed.

avatar van diaan11
deTuinman schreef:
talentloos wijf...

Ordinair commentaar

deTuinman
ordinair past wel bij megan fox...

avatar van Naomi Watts
You make it sound like that's bad thing. Fail!

deTuinman schreef:
ordinair past wel bij megan fox...

Ze is een lekker wijf, en weet dat, daar is niks ordinairs aan.
Je kan nu wel doen alsof je haar vreselijk vindt, maar je zou haar nooit uit je bed schoppen.
(tenzij je een vriendin/vrouw hebt die lekkerder is, maar dat betwijfel ik)

deTuinman
ordinair en arrogant te zijn zonder stijl te hebben is als kotsen in een te diepe emmer

en ik zou haar afslaan, met de hand op mijn hart, want ik knap er erg op af

dat zit tussen m'n oren en ik vind het niet erg

avatar van mandy7
kotsen in een te diepe emmer is ideaal, dan spettert het ook niet terug

avatar van namingway24
Ik weet me hier geen raad mee. Juno vond ik geweldig, maar de combinatie Cody en horror gaat denk ik niet werken. En ja, Fox is een mooie meid, maar persoonlijkheid zit er niet in, en die combinatie moet er wel zijn.

Nou ja, horror in de bioscoop is altijd een goed ding, dus deze ga ik toch bekijken.

namingway24 schreef:

Het is wel horror-komedie. Niet echt pure horror.

Vreselijke trailer.

avatar van Mavoe
Horror-komedie??? Hmm... Die combi klinkt niet echt geweldig...

avatar van m1701
ben de film nu aan het kijken, maar vraag me af waar de Comedy blijft?? :S :S

Mavoe schreef:
Horror-komedie??? Hmm... Die combi klinkt niet echt geweldig...

elmstreet, chucky, evil dead, braindead,

avatar van m1701
De Komedie was heeeeel ver te zoeken. (en heb t nog steeds niet gevonden!)
het enige waar ik om gelachen heb, is het slechte acteerwerk van Fox. Ze is prachtig maar het acteren is niets! Vooral de eerste helft van de film

Verhaal zelf is absoluut niet bijzonder, niet geloofwaardig en al helemaal niet de moeite waard om te kijken!

1,5* maar alleen omdat fox erg mooi is in deze film!

avatar van Nick Theunis
een film die vermakelijk is, niet bijzonder (maar pretendeert dit ook niet te zijn).. daarnaast kent de film een goede sfeer en zag ik de komische elementen wel in de film de seksuele uitspattingen van femme Fox, 'It smells like Thai food in here. Have you guys been fucking?' & ook de band vond ik toch zeer komisch te noemen.. alles staat in de hens en de leadsinger vindt het de normaalste zaak van de wereld. '"They're agents of Satan, with really awesome haircuts.' Megan is weer erg mooi en een leuke rol ook van Adam Brody.. al met al vond ik de film 3* waard

m1701 schreef:
Verhaal ....., niet geloofwaardig

joh lol

avatar van evadege
Vond het spanningsgehalte echt niet hoog. Er waren drie stukken waar iets in gebeurde (met betrekking tot de moorden door Jennifer).
Vond het goed geacteerd door Amanda Seyfried. Ook de rol van de band vond ik grappig (vooral bij de brand, heel droge reactie's).
Heb gelachen om sommige erg neppe stukken (het 'braaksel' van Jennifer, het vliegen, die mond..... niet overtuigend naar mijn idee).

Al met al, niet bepaald geweldig.

avatar van mcdaktari
De liefhebbers van Twillight zullen dit denk ik wel een goeie film vinden, niet dat JB daar op lijkt maar ik vind het ook zo'n soort film.Er zitten wat aardige stukjes in maar om nou te zeggen een horror, nee.

avatar van zillah
Het is net alsof Fox haar rol totaal niet serieus neemt. Het is een erg knappe tante maar acteren vind ik wat tegenvallen. Wat is dat trouwensvoor een braaksel? Ik verstond het niet helemaal goed...

avatar van voskat
Veel mooie plaatjes, hoewel ik Megan Fox niet echt zo bijzonder vind (ja, ik heb een mooiere vrouw ), en verder weinig inhoud. Ook de "enge" momenten zijn enorme afknappers... stuk voor stuk inspiratieloze prik-scenes.

Duidelijk gericht op de Twilight-markt.

avatar van ralfsjam
Komedie? okay...

you have a tampon....? en:
you know what this is? it's for cutting boxes....!

dat was de komedie in deze film.

dit is een echte high school horror zoals ze alleen maar uit the USA kunnen komen. maar je hebt ze van 0.5 en een 3. en ik moet zeggen dat dit heen en weer sprong van een 1 tot een 3. af en toe zo onnozel tot hier en daar grappig geschoten. acteren was het zelfde. soms heel slecht en soms redelijk. daarom is deze film moeilijk te plaatsen. al met al heb ik me niet echt zitten opvreten ofzo, wat ik normaal wel heb bij dit soort films. waarom? weet ik veel....
soms gebeurd dat. dus zoek je een horror alla high school USA jongeren film? neem deze dan maar....

2.5

AHWA
Ik heb me nog best vermaakt eigenlijk. De sterkste punten zijn de acteerprestatie van Seyfried, het scenario en het uiterlijk van Fox. Haar acteerprestatie is zoals zo vaak (altijd?) zeer matig, maar daar gaat het hier uiteraard niet om, dus daar heb ik me niet aan gestoord. Haar voorkomen maakt een hoop goed.

Mooi geschoten, leuk highschoolsfeertje, lekkere muziek, het script zit vol met lekkere oneliners (I don't know, an '89 Rapist?), maar toch is dit minder goed dan Juno, de vorige film van Cody.

De herkijkwaarde is denk ik niet zo hoog.

avatar van voskat
Oh ja, de muziek.
Zit ik de hele film te wachten tot "Jennifer's Body" van Hole voorbij komt... komen ze uiteindelijk met "Violet", nota bene van hetzelfde album, aanzetten! De studiobaasjes durfden het blijkbaar weer niet aan om een nummer te gebruiken dat geen single is geweest...

Wel grappig natuurlijk om The Killers hun naam eindelijk waar te zien maken.

avatar van Jules15
Dit lijkt me echt een grappige leuke film!
Gewoon een keer een lekker niet serieuze film, met megan fox!
Wordt Leuk!

avatar van jeroentjuhhhhh
Wel oke.
Moet wel even zeggen dat de genre aanduiding komedie zonder twijfel weg mag worden gelaten want dat is dit duidelijk niet.
Gewoon een typische horror film die eigenlijk alles wat al eens gedaan is herhaalt.
Vooral kwa karakter ontwikkelingen deed het me sterk aan Ginger snaps denken. Verder is er niet genoeg gore om het nog interessant te maken, het blijft nu bij een aardig tussendoortje wat wel jammer is. Er zitten een aantal leuke scenes in en het verhaal is wel oke.
Megan fox was wel wat minder, ze past kwa uiterlijk perfect bij deze rol maar wanneer er maar een beetje spraken moet zijn van acteerkwaliteiten is het lachwekkend, ook wanneer ze haar mond open doet zou je liever het geluid even op mute zetten.
De muziek was verder wel tof

avatar van NERD
Komedie is iets anders dan lachwekkend. De film nog niet gezien, maar de trailer was dolkomisch, geen komedie, maar wel lachwekkend dus... ja

avatar van Minority_Check
gisteren de film gekeken
ik ben geen één keer geschrokken of gelachen
de enige reden voor mij om dit te zien is vanwege megan fox
meer tieners zullen zeker ook zo over denken
ik snapte op het einde ook niet precies waarover het ging
ik zat denk ik meer met me lul te kijken dan me hoofd :0
3.5 *

avatar van TysonX
Kan niet wachten voor deze te zien in de cinema

En of hij nu slecht is of niet, ik vind dat de laatste tijd niet echt veel toppertjes uitkomen. Ik kan ze gewoon van een heel jaar op 1 hand tellen.

Vroeger had je veel meer toppers en je wist niet meer welke eerst te zien in de cinema. En nu laatst ging ik naar de cinema, en ik had al moeite om 1 goeie er uit te kiezen. Vind ik jammer.