Jennifer's Body (2009)

Horror / Komedie
102 minuten / 107 minuten (unrated version)

geregisseerd door Karyn Kusama
met Megan Fox, Amanda Seyfried en Adam Brody

Needy (Amanda Seyfried) en Jennifer (Megan Fox) zijn al van kleins af beste vriendinnen. Wanneer Jennifer Needy weer eens weet over te halen, om de avond met haar te spenderen in plaats van met haar vriendje, gaan ze naar een kroeg waar de band Low Shoulder speelt. Als de kroeg tot de grond toe afbrandt en Needy en Jennifer weten te ontsnappen, verandert er iets. In het dorpje beginnen steeds meer doden te vallen en Needy moet accepteren wat ze eigenlijk al lang wist: Jennifer is duivels.

avatar van Roger Thornhill
Niet half zo leuk als z'n reputatie doet vermoeden. En nee, weten wat je gaat krijgen helpt al evenmin als een laag verwachtingspatroon om deze film draaglijk te maken -- negentig minuten staren naar een goede foto van Megan Fox heeft wat mij betreft hetzelfde effect. Jammer van Amanda Seyfried.

avatar van jipt
Hitsig filmpje Wel geestig en er hangt een lekker sfeertje. De aftiteling was ook zeer de moeite waard. Evil Dead poster op de achtergrond scoort bij mij ook altijd punten. 3*/3,5*

avatar van TragieStar.*
Een erg leuke film, ik heb genoten. Amanda Seyfried en Megan Fox schitteren in deze film en doen het beide erg goed, maar Seyfried laat toch wat beter acteerwerk zien al ben i ook niet anders gewend van haar.

Het heeft een paar leuke schikmomenten, soms hier en daar een grappig moment, maar komt soms niet al te goed over. Het ritueel van de band, het offeren van een maagd (Fox) vond ik erg slecht gedaan en erg nep overkomen. Alleen Fox wist zich nog prima neer te zetten.

Ook de ontknoping vond ik wat aan de matige kant, maar dat is wel vaker zo met horror films al was de laatste scene wel weer erg goed. De begin scene vond ik dan wel weer erg geestig wanneer Amanda Seyfried iemand verrot slaat in de gevangenis.

avatar van Thomas83
Rommelige mix van horror en komedie die zich toch vooral op pubers richt. Het toontje is lekker onserieus en zowaar heeft de film af en toe nog zijn duistere kantjes. De Diablo Cody-teksten zijn vaak leuk, maar de acteurs zijn meestal niet in staat ze leuk over te brengen. Megan Fox steelt echt de show. Ze is werkelijk prachtig in de film en speelt haar lekker valse rol heel charismatisch. Zonder haar was het niks geweest waarschijnlijk.

edje555
Heerlijke komedie/horror filmpje.
deze film viel niet tegen, vond Megan Fox op zijn tijd wel erg creepy.

Mistaa-g
Aardig filmpje, maar niet té veel bij verwachten. Zag de rated versie dus dat is al een half sterretje (je snapt wel waarom) Wel zonde van Seyfried die hier haar talenten niet kan tonen.. Wel enkele jonge talenten gezien die progressie kunnen maken... Leuk wegkijkertje...

avatar van K. V.
Deze was op tv, dus me er ook eens aan gewaagd. 'k vond hem eigenlijk beter dan gedacht.
Het verhaal was nog redelijk origineel en de vampier was niet het typische geval. Ook de cast kon me wel bekoren. Van Megan Fox had 'k minder verwacht, maar ze deed het zeker niet slecht.
Voor de rest zat de speelduur goed, niet te lang en niet te kort.
'k vond hem wel eens de moeite om gezien te hebben, al zou 'k hem niet direct kopen.

avatar van SPT
SPT
De film overtrof mijn verwachtingen ruimschoots. Omdat hij hier slechts een 2.5 scoorde had ik hem lang laten liggen en ging ik er vanuit dat er absoluut niets aan zou zijn. Hij had echter zeker zijn sterke punten, hoewel het natuurlijk ook weer geen echte hoogvlieger is.

avatar van horizons
SPT schreef:

Zo zie je maar dat de mening van de massa volgen altijd slecht is.

avatar van pvl63
High School Horror over de vriendschap tussen hot babe en library babe. Aardig maar niet echt bijzonder. Leuke bijrol van Chip, het vriendje van Needy.

avatar van MisssZ
Toch wel een van me favoriete horror/komedies.Komt toch wel door Amanda Seyfried. Me andere zijn onder andere, Zombieland & Tucker and Dale vs Evil.

avatar van pollyke
erg voorspelbaar wanneer Jennifer die éne vent opvreet weet je al vlug wie de volgende is en uiteindelijk lijkt ze geïnteresseert in Needy's boyfriend ...
Vanaf dan is het ook weer niet moeilijk om te zien wat er verder zal gebeuren.

Vind ik erg cliché, een demoon die bezit neemt over het lichaam van een jonge vrouw.

De horror is ver te zoeken; een rockgroep die meer zit te lachen bij het opofferen van het lichaam en niet te begrijpen waarom ze nu een lichaam moet opofferen om succes te hebben zoals Maroon 5?
Totaal geen serieuze horror.

Verder vind ik de scenes niet om te schrikken, de muziek en senario is er wel maar
het verschieten komt niet ...

avatar van stipstap
Amanda Seyfried acteert zoals ze doet uitstekend. Over fox kan ik alleen maar zeggen what the hell, en jij noemt je zelf een actrice? Zo slecht geacteerd, zonde dat de scriptschrijver van Juno zo benadeeld wordt in feite, want met een geloofwaardigere actrice had de film misschien veel beter kunnen worden. Nu zullen we hetnooit weten.

avatar van tattoobob
Prima film om een keer gezien te hebben<ja ik ben best tevreden met wat ik gezien heb...

avatar van Daan258
Leuk filmpje.
Van begin tot eind goed mee vermaakt.
Acteerwerk was oke, verhaal was simpel maar niet slecht, tis zeker geen horror maar meer een thriller met aardig wat comedy elementen er in.
Ook is het zeker niet erg om naar Megan Fox te kijken:)

avatar van Al DeNiro
Veel beter dan ik dacht. Goede sfeer en horror. En het blijft een genot om naar Megan Fox te kijken.

avatar van Halcyon
Mocht ik ooit in de onwaarschijnlijke situatie belanden waarin ik moest kiezen tussen Fox of Seyfried, doe mij dan maar die laatste. Zonder twijfel, wat een ogen, wat een lippen.
Van ver lijkt de film op een kruising tussen Ginger Snaps en Juno, i.e. slim en bloederig script met ruimte voor de typische puberperikelen zonder dat het klef wordt. Daarnaast ook veel geestige momenten, zoals dat gedoe rond die indie-rockband. De soundtrack sluit daar mooi op aan trouwens. Voor de rest drijft de film op de vriendschap tussen de twee totaal verschillende meiden, beide goed vertolkt, met als apotheose de bewuste scène die al vanaf het begin gesuggereerd wordt.

avatar van Gang_Star
Vermoedelijk behoor ik tot de weinigen die het niet interessant vinden om naar Megan Fox te kijken (ben nooit onder de indruk van haar geweest). Daarbij komt nog eens dat ik de combinatie horror en komedie niet geslaagd vond, en de horror en gore zeer tegenvielen.

de film was naar mijn mening gewoon slecht.
zwak geacteerd, soms over the top en met zo'n verhaal had er wel een stuk meer ingezeten.
ik moet dan ook toegeven dat er maar één reden is dat ik deze film heb afgekeken..
2 sterren voor Megan fox!

avatar van mjk87
Verrassend leuk, vooral doordat de regie zo duidelijk naar voren komt. Niet ziet alleen de film er mooi kleurrijk belicht uit, ook de muziek en keuze's voor bepaalde shots is sterk. Het is duidelijk dat dit geen rechtlijnig verteld verhaal is maar eerder een opvolging van sfeerscènes die toch een geheel eigen smoel hebben meegekregen. Dat het op een enkel moment nooit echt spannend wordt, of echt gore kent, doet daar weinig aan af. Ik heb me namelijk wel prima vermaakt. Met Fox heb ik niet zoveel - goed lichaam, dat zeker, maar ook een lelijk hoofd en van plastic al redt ze zich in deze film wel heel redelijk met een rol die haar op het lijf is geschreven en vooral de vlot geschreven teksten. Nee, dan is Seyfried de leukere van de twee (en de betere actrice). Het einde is niet helemaal de climax die je verwacht maar dan is de film al wel geslaagd. 3,5*.

avatar van Filmkriebel
Teenage angst vermengd met cliché horrormomenten, en wat krijg je dan? Een wat suffe film die nog origineel overkomt maar ten onder gaat aan gebrek aan spanning en flauwe humor gericht op trendy pubers. Ze wisten er dan nog een goed einde aan te breien; de laatste 15 minuten vond ik de film toch nog even boven water komen.

avatar van dvdfreak123
Slechte film, blij dat hij gedaan was

avatar van predalien
Goeie film, af en toe wat te veel clichés en ik vond dat de film meer over Needy dan over Jennifer ging. Maar al bij al toch een zeer vermakelijke film

Lang niet slecht deze film, beter dan ik had verwacht.
Leuk horrorverhaal, goede vertolkingen, vooral van Amanda Seyfried.
Niet alleen voor de tieners dus waar deze film eigenlijk voor is bedoeld.

avatar van maurice74
Film zit goed in elkaar: spannend en grappig tegelijkertijd. Voor een horrorfilm misschien soms wat pretentieus en langdradig.

Deze film paar jaar geleden gezien een toen vond ik het leuk.
Vandaag op tv gezien maar vond het toch wel matig.
Verhaal is opzich wel aardig een ik heb soms ook wel gelachen maar ze hadden er veel meer uit kunnen halen.
Ik vond Fox goed acteren maar seyfried niet, ik vond haar aan het eind zelfs iirritant.

Film begint leuk maar het wordt steeds slechter, dieptepunt is het einde.
Leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van ILDIB
Vrij waardeloos. Te kunstig Gemaakt. En als lekkernij is er ook te weinig te zien

avatar van tattoobob
Leuke wegkijker met twee leuke dames.
Simpel verhaal maar ik heb me er prima mee vermaakt.
Acteerwerk vond ik prima voor zo,n dergelijke film...kwa horror heb ik slechter gezien.

avatar van xaid
*2 voor megan fox wat een lekker lekker lekker mokkel is het ook . Maar de film was waardeloos haha bleef om haar kijken

avatar van Kondoro0614
Jennifer's Body

Een film die onder mijn verwachtingen zit / zat. Ik heb van vele gehoord, vooral kameraden, dat dit een geweldige film is. Nouja, ik heb me natuurlijk ook niet alleen maar geïrriteerder. Ik irriteerde me eerlijk aan dat onnodige seksdrang die de film vaak had, maar, daar draait de film natuurlijk ook over dus het maakte me na een tijdje ook niet echt meer uit. Nee, ik vond het verhaal wel slapjes en het concept was geinig. Megan is een mooie meid, daar niet van. En leuk dat zij nu de 'bad' girl speelde. Amanda Seyfried ook een mooie meid maar, werd alleen als een oud wijf naar voren getrokken. Kwa kleding dan. Voor de rest een leuk tussendoortje met leuke moorden, een leuke twist van de personage van Fox en toch een vermakelijk concept. Waar het verhaal soms het mist, vond ik de film nog wel leuk om naar te kijken op zijn momenten natuurlijk...