Kyss Mig (2011)

Zweden
Drama / Romantiek

geregisseerd door Alexandra-Therese Keining
met Ruth Vega Fernandez, Liv Mjönes en Lena Endre

Mia (Ruth Vega Fernandez) en Frida (Liv Mjönes) ontmoeten elkaar voor het eerst bij het verlovingsfeest van hun ouders. Mia's vader staat op het punt te trouwen met de moeder van Frida, waardoor zij stiefzussen worden. Al snel wordt echter duidelijk dat ze elkaar niet als zussen zien. Mia is druk bezig met de voorbereidingen van haar eigen huwelijk, als de vonk tussen haar en Frida overslaat en alles in de war wordt geschopt.

Vanaf 14 juni in de bioscoop (Cinemien)

avatar van klini-oma
Deze film valt onder 'drama' maar ik vind het wel meevallen,.
Best een feel good movie Met een happy ending
De verhaal lijn is best amerikaans neergezet..
Wat ik jammer vind is dat ik wat meer diepgang had willen zien in de hoofdrolspeelsters..en hun relatie..
Soms vond ik de film op de 1 of andere manier een beetje saai en voorspelbaar terwijl de film toch best vlot verliep..dus weet niet goed waarom dat was..
Het heeft me niet echt geraakt, maar het was geen slechte film

avatar van mdj
mdj
Aardig niemendalletje en tamelijk 13-in-een-dozijn (film)verhaal. Had ook graag meer psychologische diepgang gezien. Was zeker geen vervelende film om naar te kijken maar blijft niet bij.

Een wat kitscherig, flauw, clichématig, traag en niet zo bijster origineel verhaal dat door de chemie tussen het het sterke spel van de beide hoofdrolspeelsters Ruth Vega Fernandez en Liv Mjönes geloofwaardig overkomt. In combinatie met adembenemende beelden van het Zweedse landschap maakt het de film toch interessant.

avatar van Pazmaster
Ik ben het met je eens gauke, het verhaal zelf heeft weinig om het lijf. Een traag en voorspelbaar romantisch drama dat geheel volgens het boekje verloopt, alleen zijn het nu 2 vrouwen die verliefd op elkaar worden. Door de chemie en spanning tussen de 2 hoofdrolspeelsters blijft het wel interesssant genoeg om te blijven kijken. Bovendien vind ik (zoals zoveel mannen) het ook niet naar om te kijken naar de lesbische ontwikkelingen tussen 2 mooie vrouwen. Daarom toch nog 3 sterren

avatar van P8rb
Weet iemand hoe dat nummer op het einde van de film heet?

P8rb schreef:
Weet iemand hoe dat nummer op het einde van de film heet?

Bedoel je: Seen and Gone door Kultiration?

avatar van cantforgetyou
Ik vond dit een goede film. Het verhaal werd vlot verteld, de personages waren allemaal interessant en acteerde goed. De beelden zagen er mooi uit. Soms iets te gelikt. Maar dat kijkt wel prettig. Geen moment verveelt.

avatar van Mozzie
Ruth Vega Fernandez kijkt de hele film moeilijk. film raakte op geen enkele manier.

Prima film over liefde, verborgen gevoelens, en een paar prachtige opnames tussen de twee vrouwen als ze voor het eerst de liefde bedrijven.

avatar van margo1
Tegenvallende film, vooral om het gebrek aan diepgang. Ik vond het erg storend dat er amper, of beter gezegd, helemaal geen aandacht werd besteed aan de relatie tussen frida en haar vriendin. Verder een prettige wegkijker.

avatar van barcam
Als liefhebber van de betere scandinavische film besloot ik me aan Kyss Mig te wagen. Deze valt echter enorm tegen. Verhaal is als een flinterdun romantisch stationsrommannetje waarbij twee personages (in dit geval twee mooie meiden) plots gevoelens voor elkaar krijgen terwijl er één "ambetant" detail is (1 van de 2 staat op trouwen met de man waar ze al een paar jaar gelukkig mee samen is). Aanrader voor vrouwen die een traantje wegpinken bij "vitaya films". De enige reden waarvoor ik deze film uitgekeken heb waren de prachtige mooie landschappen en de welgevormde dames.

avatar van missl
2 vrouwen die verliefd op elkaar worden, een gaat bijna trouwen en alle drama die daarbij komt kijken komt voor in deze film. het was voor mij niet interessant noch vernieuwend.

avatar van nachtraafje
Hele mooi werkelijke weergave. Het Zweeds heeft me ook geen moment gestoord.

Gevoelige film over de liefde tussen twee vrouwen. Strakke en heldere beelden van vooral twee hoofdrolspeelsters die volkomen geloofwaardig zijn. Sommigen spraken van te weinig diepgang. Ik vind dat er een enorme diepgang is. Een mooie, rustige en emotionele film.

avatar van Pruim
Typisch zo'n zesjes-film, maar ik ben nu eenmaal een (heteroseksuele) man, gevoelig voor vrouwelijk schoon en door de prachtige actrices krijgt de film daardoor een half sterretje extra. Was deze film met exact dit verhaal maar dan met twee mannen geweest, dan zou ik er nog geen ster voor hebben gegeven. Zo hypocriet homofoob ben ik dan ook wel weer. Het verhaal was best aardig, het acteerwerk goed, het einde matig (ongeloofwaardig, afgeraffeld) en de muziek veelal waardeloos. Maar wat een mooie vrouwen en wat is Scandinavië een fantastisch gebied. Afgerond naar boven 3,5* dus.

avatar van Ayres
Het is inderdaad clichématig, maar dat betekent niet dat de film niet leuk is.
Ik heb erg genoten, cliché kan soms ook ontspannend zijn.

avatar van Decec
Een mooie drama/romantiekfilm...
Mooi verhaal over twee vrouwen,
trouwen met haar vriend of niet of wel,
moeilijk gevoel...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Prima acteerwerk...

avatar van b00ts
Een vijf is te weinig, een zes eigenlijk iets teveel. Na een kwartier is de verrassing weg en kabbelt de film naar een voorspelbaar einde voort.

avatar van eeff
Geweldig...
En wat een acteurs!!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Bij veel liefdesfilms is liefde niet altijd zichtbaar, maar eerder zoete romantiek. Hier komt het wel sterk naar voor. Dat in combinatie met het worstelen naar geaardheid en aanvaarding bij familie en vrienden, maakt Kyss Mig een sterk geloofwaardig drama. Ruth Vega Fernandez en Liv Mjönes vullen elkaar goed aan en schitteren in hun acteerwerk. Al was in eerste instantie enkel Lena Endre een bekende naam voor mij dankzij de Millennium trilogie. Doe er nog een mooie muziek bij en de Zweedse sfeer en je hebt een zeer mooie film. Een echte topfilm wordt het niet, daar is het geheel net iets te standaard voor. Maar dankzij setting en acteerwerk tilt het de film toch nog de hoogte in.

avatar van rep_robert
Het moraal van het verhaal vind ik eigenlijk niet zo heel sterk en de dames worden wel erg makkelijk verliefd op elkaar, maar met het Zweedse sfeertje zit het helemaal goed en de chemie tussen de twee leuke dames is uiteindelijk toch erg aanwezig. Dit zorgt er wanneer puntje bij paaltje komt dat Kyss Mig wel geloofwaardig is.

Een liefdesaffaire, wat complexer dan gewoonlijk, die gedragen wordt door het goed acteerwerk van de twee hoofdrolspeelsters (zeker van Vega Fernandez) en al bij al in zijn categorie, zonder groots te zijn, toch meevalt. Cineast slaagt er hoe dan ook in, mede door het bijzondere intrige, de aandacht gaande te houden. Het slot daarentegen heb ik al vele keren gezien, mist dus zeker originaliteit, maar in een liefdesfilm zullen we ons daar maar niet over ergeren.

Best een leuke film en in het genre zéker een van de betere titels.
Maar wat nou maakt dat de dames elkaar meer dan gewoon aardig vinden? Kyss Mig slaat die mooie kleine eerste gewaarwordingen en een goede built-up gewoon over.We hebben aan te nemen dat de klik er is,mwah kusje d'r op en een beetje om de hete brei heen draaien,en wanneer het tijd is voor drama..blijkt dat in de scenes met de ouders van Mia en Frida eigenlijk de meeste kracht en informatie zit.Van Mia en Frida zelf worden we niet echt veel wijzer,hun motivaties blijven wazig,maarja,de chemie tussen de actrices is overtuigend en kijkt prettig weg.Dankzij dat gegeven en samen met een happy end,mooie beelden en een fijne soundtrack; 4* sterren.

Mooie film over een lesbische relatie met de nodige haken en ogen. De film gedijt bij het bedachtzame acteerwerk van de beide hoofdrolspeelsters. Het begin van de relatie is nogal plompverloren. Vanaf dat moment ontwikkelt zich evenwel een gevoelig liefdesverhaal, dat dankzij ingetogen camerawerk sfeervol over het voetlicht komt. Een mooi romantisch drama — naar mijn bescheiden mening een van de betere films in dit genre— afgerond met een fraaie slotscène.