The World Unseen (2007)

Zuid-Afrika / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Shamim Sarif
met Lisa Ray, Sheetal Sheth en Parvin Dabas

Temidden van de spanningen van apartheid in het Zuid-Afrika van 1952 ontmoeten twee vrouwen elkaar en hun werelden komen op hun kop te staan. Miriam is een traditionele, hardwerkende moeder die zichzelf volledig wegcijfert. Amina daarentegen breekt alle sociale regels, ze bestuurt een taxi en begint een café met een zwarte man uit de omgeving. Ondanks intense afkeuring floreert hun vriendschap. Maar de prijs die Miriam moet betalen is het ontdekken van onmogelijke feiten over haar huwelijk. Is er, in een systeem dat blank van zwart scheidt, zwart van Aziatisch en vrouwen van mannen, wel enige kans tot overleven voor een onverwachte liefde?

sel
wat een leuke actrices zeg! en ook nog eens een mooi verhaal met goed acteerwerk. hij hoort toch wel bij mijn top 5 lesbische films.

avatar van chebby
Leuke film, wederom met dezelfde vrouwen als in i can't think straight, een groot succes. 4*

avatar van Awake
Sterk verhaal en goed geacteerd!

MrsDoodekins
Een hele mooie film.
Kon wat mij betreft sneller op gang komen maar je blijft kijken.

"I Can't Think Straight" heb ik niet gezien. "The World Unseen" is een mooie, natuurlijke, universele, inspirerende film, verpakt in een politiek, subtiel, tegelijkertijd sterk en emotioneel verhaal. Aanrader!

avatar van radboud
Het gegeven is goed en waarschijnlijk nog actueel. Echter, men heeft dit neergezet als een goedkope doktersroman. Sentimenteel, traag, goedkope dialogen, kwijlerige muziek en eigenlijk het kijken niet waard. Ik heb hem uitgekeken, maar vraag niet hoe! Lange tijd niet zo'n beroerde film gezien, dus niet meer dan 1.5, en dan alleen voor de beelden.

Goed verhaal, goed geacteerd en twee leuke hoofdrollen. Prachtige vrouwen.

zonder meer een mooie film; met een boodschap.Mijn enige bezwaar is dat door de nevenfiguren voor mij te zwaar wordt geacteerd. De hoofd[personages acteren uitstekend.

Zeer mooie film over de apartheid in Zuid-Afrika die goed toont hoe onmenselijk dat systeem wel was, maar de film toont tevens over de onmogelijke liefdes tijdens dat systeem, blank en zwarte relaties, maar vooral lesbische liefde.
Mooie vertolkingen, sereen en onomwonden...
Een aanrader deze prent met een praktisch onbekende cast.

avatar van missl
Er is een meisje met een nogal dominante man, dat meisje ontmoet een ander meisje. Dit andere meisje is best modern en gaat met haar tijd mee. Ze worden verliefd maar moeten hiervoor oppassen omdat die vrouw getrouwd is. Het is een niemendalletje. Een beetje flauw.

De locatie die ervoor gekozen is (Afrika) en de apartheid die een beetje behandeld wordt maakt deze film iets beter.

avatar van 93.9
Af-grij-se-lij-ke film.
De overhemden waren te wit, de luchten te blauw, de auto's te schoon en de potten te lekker.

Oftewel: WAT EEN FAKE FILM!

Warme film over twee vrouwen, die zich tot elkaar aangetrokken voelen tegen de achtergrond van het strenge Zuid-Afrikaanse apartheidssysteem met zijn talloze regeltjes en verboden. De karakterverschillen en de ontluikende liefde in een conservatieve omgeving maken deze film tot een onderhoudend geheel.