Terminator Salvation (2009)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Italië
Sciencefiction / Actie
115 minuten / 118 minuten (director's cut)

geregisseerd door McG
met Christian Bale, Sam Worthington en Anton Yelchin

De film speelt zich af in post-apocalyptisch 2018. John Connor heeft als lot het leiden van de opstand tegen Skynet en haar leger van Terminators. De toekomst die hij voorzag wordt veranderd door de komst van Marcus Wright, een vreemdeling wiens laatste herinnering is dat hij in een cel op de executie van zijn doodstraf zat te wachten. Connor moet bepalen of Marcus gezonden is vanuit de toekomst, of gered is vanuit het verleden. Samen trekken ze ten strijde tegen Skynet.

[/quote]
Why not? De top-critics zijn meestal mensen die verstand hebben van films. En de normale critics geven hem ook een 5.2. Maar ja, je moet je door deze cijfers natuurlijk niet tegenhouden om de film te gaan kijken. Doe ik ook niet, hoor. Ik zou alleen je verwachtingen wat lager stellen. [/quote]

Ok zal ik doen;) Jah dat was ook mijn punt, eerst zelf maar eens zien ;.. dan maar oordelen;).. voor mij is het minder objectief kijken, omdat ik Bale ech geweldig vind.. dus zal voor mij wel iets midner tegenvallen da anderen:P

waarom heb ik nu het gevoel dat het toch geen goede film zal zijn omdat ik vrij veel negatieve dingen hoor over deze film hier
Ik ga nu (proberen) niet teveel verwachten van de film als ik hem ga zien. (al zal dit moeilijk zijn)

avatar van etherman
Ik ben ook bang dat deze film gaat tegenvallen,op IMDb zakt de film steeds verder weg en dat vind ik al treurig om te zien.

avatar van Albus Dumbledore

Jah verstnd van films hebben ze id wel.. mja 5.2 is dan ongever en 2,5 kan me niet echt voorstelllen dat het zoiets wordt.. mja ik kan het ook duidelijk mis hebben haha [/quote]

Tja, als je favoriete acteur erin speelt dan is het nogal gauw goed. Bij mij speelt wel een van mijn favo actrices erin, Helena Bonham Carter, alhoewel die maar een vrij kleine rol heeft geloof ik. Toch zet ik mij verwachtingen op laag.

avatar van fappie
mja ze gaan ook vet veel vergelijken met de 1e 3 terminatorfilms.. zag op imdb iets over haters and defenders..

avatar van Edie
Na het tweede vervolg hadden ze écht moeten stoppen. Terminator 3 was al een flinke tegenvaller, hopenlijk valt deze film zo tegen dat McG geen werk meer zal vinden...

Milan07
Ik kijk wel naar de release in de bioscoop uit, kan dan pas beoordelen of deze TS4 brilliant of een grote flop is.

The Last
Ik zeg dit nou op basis van alle trailers, maar die vormgeving doet mij opeens veel denken aan dat van Death Race, van vorig jaar. Dat is dus alvast 1 pluspunt op dit moment.

avatar van Don MN
The Last schreef:

En Bale i.p.v. Statham is ook al een pluspunt lijkt me.

avatar van 009
zo zakken dat hij doet op IMDB

revengeyo
heb hem gezien in new york

Ben wel een terminator fan
jammer maar helaas, deze film is niet goed.

eigenlijk alles zuigt in deze film de regie, het verhaal, acteerprestaties,
special effects etc.

ik geef hem een 5,5 voor de moeite

voor mij is nog altijd terminator 2 het best.

88Fabian
Wat een teleurstelling deze terminator film.
Niks is goed gedaan.De eerste 2 films zijn nog het beste.

avatar van Creasy_Bear
Wat me opviel aan de trailer, is dat John Conner met een paar kogels een Terminator's hoofd doorboort. Terwijl de robots in de vorige films, niet door kogels gedeerd konden worden. Hmm voorspelt niks goeds.

avatar van Nohands
1. Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (2009)
$53,500,000 (%) 1 4,096 $13,061 $53,500,000
2. Terminator Salvation (2009)
$43,010,000 (%) 1 3,530 $12,184 $56,382,000

Kijk eerst de film en geef dan je mening (en sterren), anders kunnen de bezoekers van deze site eerst 100 onzin replies gaan zitten lezen van mensen die de film nog geen eens hebben gezien. (of uitgaan van geruchten en andermans meningen die de film wel hebben gezien)

avatar van JacoBaco
Creasy_Bear schreef:

Ik denk dat ze in 2018 over wapens beschikken met kogels die dat dus wel kunnen.

hollywood king
Creasy_Bear schreef:

voorspelt heel veel goeds

Terminator 2 vond ik echt spannend. Maar 3 was eigelijk meer een film van kijk Arnie kan het nog en ja een terminator als vrouw kon ik niet echt serieus nemen. al vond ik het einde wel weer ijzer sterk. Ga deze film zeker zien hoop dat het weer een spannende wordt.

DownBusiness schreef:

Ik vind de serie goed te doen, niet speciaal maar wel leuk om naar te kijken.

Wel houterig geacteerd door alle acteurs (niet alleen door Missy T.)

De serie zou best goed kunnen zijn misschien was mijn oordeel iets te overdreven en te voorbarig. Maar het acteer werk was exht bagger alleen die gast van 90201 kan acteren.

Ik dacht dat Sarah Connor (Linda Hamilton) iets zou inspreken tijdens de film, is het dan niet meer doorgegaan?

avatar van LucretiaBorg
Blij dat er toch nog een deel is uitgekomen, aangezien de 3de nogal tegenviel plus dat nu het verhaal helemaal verteld is.
Cristian Bale zie ik altijd graag maar met filmmaker McG moet je maar altijd afwachten, hij kan het wel iig. Het resultaat is alleen niet altijd positief.
Ik reken gewoon op een goede special FX actiefilm over een oorlog na de "apocalypse", het gtevecht tussen mens en machine, puur actie, hoop ik en geen romantische bull ertussen, dan kan het een hele goede actiefilm worden, dus ik ben benieuwd...

djelle schreef:
Nog niet echt, komt in de buurt maar mist nog creativiteit, speling met licht, herkenbare objecten, kleuren en filters etc). Het is moeilijk om plaatjes te vinden die tonen wat ik precies bedoel, maar deze geven al een heel klein beetje te juiste richting aan:

Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Voorbeeld 4

(de eerste 2 iets in een iets meer verwoeste toestand uiteraard)

Welnee. Ik haat het wanneer films als dit zichzelf hopeloos serieus nemen. Bovendien wordt het dan een loutere verhaaltjesfilm (halen ze of halen ze het niet) en meer niet. Entertainment is dat verre van.

Ik ga binnenkort de reeks eens herbekijken (laatste twee nog nooit gezien zelfs), misschien kan ik me dan beter voorstellen of dat inderdaad klopt of niet. Al mijn ervaringen met onzin die het serieus gaat menen (bv Deja Vu) draaiden in elk geval steeds uit op een fiasco voor mij. Kan me dus allesbehalve voorstellen dat uitgerekend 'Batman' daar een uitzondering op gaat zijn.

...Waarmee alle fun en eigenheid van de Terminator-reeks wegvalt. "Een vent die de kopman speelt in een strijd tegen mensbedreigende vijanden". Origineel is anders. Als dat dan ook nog eens op alle vlakken clichématig, fantasieloos, relativatie- en humorloos uitgewerkt wordt is dat voor mij niks waard. Nu ja, we zullen zien. Maar de trailer en alle voorinformatie voorspellen alleszins niks goeds.

Over het batman stukje, ik vindt films erg vervelend worden vooral films zoals terminator 3 enzo. Als alles de heletijd hetzelfde blijft.

Terminator 3 was gewoon een rip off van de oudere versies, je kon gewoon voorspellen wanneer er een achtervolging plaats ging vinden en wat er precies ging gebeuren. Het was gewoon een copy past met een nieuwe achtergrond. Terminator gast doet zoals die altijd deed en dat is wat je eigenlijk ook ervan verwachte. Weinig nieuws of vernieuwend.

Met batman wordt alles omgegooit, je weet wat het verhaal van hem is, je weet wat hij doet. dat hoeft allemaal niet weer en weer bij elke batman film verfilmt te worden, zoals de oudere versies, waren dit allemaal kopies van elkaar met dezelfde acteur die zo verspelbaar waren als de pest, de humor bleef hetzelfde waardoor het gewoon saai wordt. Je wist wat je kon verwachten en dat kreeg je ook. De WOUW factor was er wel vanaf.

Nieuwste batman film vondt ik erg goed daarin tegen, het was totaal niet wat ik verwachte. Ik had een veel saaiere en slome versie verwacht wat dus echt niet het geval is.

Ik vindt dan ook terminator zonder arnold z. Is gewoon een robot vecht film. Het heet alleen zo om de menigte naar de film toe te trekken.

Ga hem eerdags maar is ff checken en kijken wat ik ervan vindt. terminator 3 kon me al niet echt veel boeien, dus hopen dat dit beter wordt. maar ik denk het niet

avatar van Kr!kke
heb gehoord dat als deze een kassucces wordt, er een 5 komt (met waarschijnlijk Schwarzenegger)

opvallend dat ruim 4000 mensen op imdb deze film een 10 geven.. k ben benieuwd

Pastichio Rocker
IMDb is qua cijfers niet echt betrouwbaar.

Kom zojuist uit de bioscoop in st. Maarten, is net in premiere gegaan.. Ben er een beetje sceptisch heen gegaan, aangezien ik geen Sci-Fi fan ben.. hoewel ik de voorstukken veelbelovend vond.
Niks was minder waar.. Geweldige film, snel, veel aktie en een goed verhaal.. Er zaten ook een aantal leuke terugwijzingen naar Judgement day in muziek, uitspraken en beelden.. Bovenal: Gewoon kijken!

fappie schreef:
opvallend dat ruim 4000 mensen op imdb deze film een 10 geven.. k ben benieuwd

Dit gebeurt nu de hele tijd op imbd, dat doen de studio's en hun medewerkers om de cijfers kunstmatig hoog te houden/maken.

avatar van Don MN
Die actie van hem is alleen maar beter voor de publiciteit.

hollywood king
Don MN schreef:
Die actie van hem is alleen maar beter voor de publiciteit.

eigelijk niet, veel mensen kregen haat aan hem, en anders zou terminator veel meer verdienen dan wat die nu heeft verdiend

hollywood king schreef:

Hm.. ik zeg het niet graag maar ik denk wel dat het eerder aan de film ligt dat er niet veel aan verdiend wordt