Terminator Salvation (2009)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Italië
Sciencefiction / Actie
115 minuten / 118 minuten (director's cut)

geregisseerd door McG
met Christian Bale, Sam Worthington en Anton Yelchin

De film speelt zich af in post-apocalyptisch 2018. John Connor heeft als lot het leiden van de opstand tegen Skynet en haar leger van Terminators. De toekomst die hij voorzag wordt veranderd door de komst van Marcus Wright, een vreemdeling wiens laatste herinnering is dat hij in een cel op de executie van zijn doodstraf zat te wachten. Connor moet bepalen of Marcus gezonden is vanuit de toekomst, of gered is vanuit het verleden. Samen trekken ze ten strijde tegen Skynet.

combi
sweet child of mine

avatar van Materny
finalman schreef:

laat me niet lachen,

Gezellig persoon

avatar van DragQueen
legian schreef:
hoe heet eigenlijk dat nummer (van guns&roses dacht ik) wat conner afspeelt ?

Dat nummer heet trouwens '' you could be mine ", en is inderdaad van guns 'n roses.

combi
DragQueen schreef:

word tijd voor een vakantie.

avatar van Redlop
Albus Dumbledore schreef:

De set-designers hebben zichzelf overtroffen met deze goed ontworpen post-apocalyptische wereld, de effecten en computerkunsten zijn ook beter dan ooit te voren in een Terminator film

Ben het met je eens, vooral wat betreft de post-apocalyptische setting. Verder belachelijk om de SF om Schwarzenegger tot leven te brengen af te kraken. Ik zag niet alleen Schwarzenegger, maar ik zag een Schwarzenegger uit 1984. Alhoewel het wel heel snel ging. Te snel feitelijk.

Een week nadat ik Terminator Salvation gezien heb, heb ik weer zin om hem opnieuw te gaan zien. Ik verhoog naar 4,5 *

you missed me
beste terminator film

you missed me schreef:
beste terminator film

Ik vind het zeker niet de beste terminatorfilm, ik vind 1 & 2 duidelijk de beste. Het is een goede actiefilm met acteerprestaties op maat alleen ontbreken een paar cruciale punten voor een echte topfilm. Zo mist de film een leuke vijand zoals die er in de voorgaande delen wel was, met in de eerste de leukste: Arnold Schwarzenegger. En het script is ietwat te eenvoudig.

Ik mis Arnie/ Arnold, (ik snap het wel zijn huidige functie en leeftijd) maar nee, sorry boeit me niet deze film ja de aktie maar als je die weghaalt stelt deze film helemaal niks voor! KOm net uit NEw York en daar word je doodgegooid met deze film waar je ook komt.. En waarom ? OJa 2 delen komen er nog aan voor de fans van dit deel.

avatar van Iron Maiden
Ja, het is een actiefilm.
Haal de actie weg en er blijft inderdaad weinig over ja.
Beetje vage opmerking!

avatar van Ajax&Litmanen1
@ Albus Dumbledore

Ik kan me goed plaatsen in je mening. Ben het grotendeels zeker met je eens. Ook met je stukje over Schwarzenegger. Mij stoorde het zeker niet en het zag er prima uit. Ook prima getimed en net lang genoeg. De hele bios liet blijken toen hij in beeld kwam dat ze het leuk vonden

Ben net terug van het kijken van deze film in Amsterdam.
Hij viel me zeker niet tegen! Actie van begin tot eind, mooi gemaakte terminators (nieuwe en oude modellen), mooie post-apocalyptische wereld, goede acteurs, herkenbare one-liners, Arnie, etc. Absoluut indrukwekkende film, komt goed tot z'n recht in de bios met de visual effects. Vooral erg goed geluid ook, de cyborgs en de fabriek e.d. maken lekker veel enge geluiden. Ondanks dat de terminators nu wat massaler in beeld komen, blijft het spannend want er zitten nog genoeg achtervolgingen en kat-en-muis-spelletjes in. Het is echt niet zo dat elke terminator nu met een paar kogels uitgeschakeld wordt. Ik zag vergelijkingen met het spel Fallout 3, maar ook met films als Transformers en War of the Worlds. Er waren maar weinig dingen waar ik mij aan stoorde. De acteurs deden het in mijn ogen allemaal prima. Ben benieuwd naar de volgende delen, kan niet wachten.

avatar van lykathea
Albus Dumbledore schreef:

Ik vond het mooi gemaakt hoor. Als je heel goed keek kon je wel zien dat het CGI was, maar kom op, het zag er toch wel echt uit.

Stan Winston's gecreerde model van Schwarzenegger's gezicht in Terminator 2 vond ik er trouwens nóg beter uitzien. - Geeft wel aan hoe geweldig die man wel niet was met wat 'ie deed.

Wat ik daarbij bedoelde was het feit dat de 1e drie delen een apart sfeertje hadden vanwege t feit dat terminators uit de toekomst in de huidige tijd terechtkwamen.
Beetje te vergelijken met de matrix trilogy daar haden de 1e twee delen ook hetzelfde unieke sfeertje en deel 3 had je opeens veel sci-fi pewpew scene's wat ik persoonlijk al te vaak gezien heb.
Tenzij je het echt heeel goed uitwerkt maar terminator salvation was gewoon te simpel.
Ik schrik soms als ik bedenk welke films ik lately gezien heb die me meer genot gaven dan de zo long awaited terminator ;D

top vette actie film zeer goed over na gedacht, prima script, had het niet beter kunnen bedenken, en zeker die actie geef de film dan ook voor het geweld 5 sterren

hvincken schreef:

goeie film hoor lekkere dikke actie over the top mode geweldig

avatar van SSeagal
De film was toch een beetje een tegenvaller voor mij. Het grote minpunt waar ik me aan stoorde was dat je nergens het gevoel had dat Skynet oppermachtig was of groots. Af en toe komt er eens een robot in beeld, maar had toch liever grootste veldslagen met tientallen T-800 robots gezien bijvoorbeeld, zoals je zag in de eerdere film dmv flashbacks e.d.

Ook de verschijning van Schwarzenegger was bedroevend slecht, sorry hoor, maar als je meteen ziet dat het gezicht nep is, dan is dat gewoon zonde. En nee, je hoeft er niet goed naar te kijken om te zien dat het nep is, ik zag het duidelijk en meteen.

Toch heb ik wat geleerd van deze film, als een helikopter neergaat in een nucleaire explosie, dan is dat later met een andere helikopter niet zo Het punt in deze film is dat de foutjes enorm opvallen. Ik erger mezelf normaal gesproken aan lui die films afzeiken op fouten die nauwelijks opvallen, tenzij je goed oplet of de film meerdere malen kijkt. In deze film vallen die dingetjes wel heel erg op.

Toch wist de film wel nog te vermaken, mooie sfeer en puike actie. En die T-800 robots blijven creepy.... Terminator Salvation is voor mij de minste uit de serie. En niet alleen vanwege het gemis van Schwarzenegger, ik miste gewoon het gevoel van vechten tegen de bierkaai (Skynet). *** is het geworden.

avatar van SSeagal
@ hvincken

Ben je zo eenzaam dat je jezelf gaat quoten? (grapje)

avatar van Redlop
chingu schreef:

Ok thanks dat is duidelijk. Maar het tijdreizen is dan ook het enige wat deel III gemeen heeft met I en II. Afgezien daarvan was III een schandalige exploitatie van de formule. Salvation slaat een nieuwe weg in en slaagt daar m.i perfect in.

Toch jammer dat er weinig mensen kritisch durven te zijn over deze film, maar ik ga het toch proberen.

Heb de film gister in de bios gekeken en op de geweldige special effects na, miste ik de spanning en het verhaal...... Juist deze twee aspecten waren zeer sterk in de eerste twee delen.

Het vernieuwende van het verhaal was er wel een beetje af, er waren eigenlijk geen nieuwe aspecten die het verhaal kracht konden bij zetten. Hierdoor krijg je het gevoel dat je naar de zoveelste aflevering zit te kijken.

Ook de opmerking van SSeagal kan ik me wel in vinden, dat je niet het gevoel krijgt dat skynet oppermachtig is. Het gevoel van machteloosheid, het vechten tegen de bierkaai, daar ontbrak het aan.

De film kijkt verder lekker weg, mooie actiescenes, specials en het acteerwerk is ook sterk. Al met al een vermakelijke avond gehad met toch een kleine teleurstelling.

avatar van Stinkyweasel
kvonkikda vreewijs demax waaa

ook al klopt er geen reet aan het verhaal
--> maakt het feitelijk nog leuker

welverdiende 2 sterren

avatar van Manifest
Toen ik hoorde dat Christian Bale in deze film de hoofdrol ging spelen was ik erg benieuwd aangezien hij één van mijn favoriete acteurs is. Zelf heb ik de Terminator reeks niet gezien. Ik ben er gister naar de bioscoop geweest.
ik kijk graag naar actie films, maar de actie die hier in voorkwam vond ik weer net te lang duren. Dit irriteerde mij ook in de bioscoop, er kwamen maar weinig stukjes rust in voor. Ook vond ik het allemaal te makkelijk gaan. Ook zag je inderdaad de stukjes die onmogelijk waren heel goed, dit vond ik overigens wat minder erg, en heb ik me dan ook niet erg aan gestoord. Dit is geen film die ik in mijn dvd collectie zou toevoegen. De acteurs zetten wel goede acteerprestatie´s neer. Ik zou deze film willen typeren als een echte jongens actiefilm (geen belediging voor vrouwen die dit een goeie film vinden hoor!).

Al bij al geef ik deze film 3 sterren, ik vond het mooi gefilmd, goeie acteurs en er zat een (soort van/tot hoeverre het mogelijk was) boodschap in. Ook was de sfeer in de bioscoop erg goed, en je hoorde en voelde dat mensen echt op het puntje van hun stoel zaten. Toen Christian Bale zei: I´ll be back, moest iedereen lachen. Dit is dan ook een leuke knipoog naar de andere terminator films.

Schitterende film.
Verhaal stak zeer goed in elkaar.
Vond het zeer sterk dat skynet in het verleden zaken geanticipeerd had naar zaken die in de toekomst gingen voordoen.
Geweldig gewoon.

Ik wist dat Christian Bale een topacteur was, maar ik was in vooral onder de indruk van de prestaties van Sam Worthington.

Het enige wat mij wat tegenviel aan de film was dat ik sommige momenten moest terug denken aan rip-off van de Matrix.
Een ondoordringbare stad waar de machines baas zijn...

Toch een 4sterren voor deze omdat ik meer dan goed genoten heb van deze.
Kan al niet wachten op deel 5!!

avatar van langadjungda
beetje jammer..

Had veel beter uitgewerkt kunnen worden.
Te weinig spanning.. niet het gevoel wat bij de andere films wel was.
Christian Bale niet opperbest. Ik vond Sam beter spelen.

Verder wel leuk om naar te kijken, toffe special effects enzo.

omdat ik erg hoge verwachtingen had van deze 4e filmm
geef ik het een 2,5*

Voldeed aan mijn verwachtingen. Dun verhaal lijntje en vette actie. Zo horen dit soort films te zijn. Daarom 4 sterren.

Na stressdagen en lange tijd geen film gezien, vond ik dit echt een goeie knaller.
Maaaar nu komt de maar, nu ik er over nadenk vind ik dat het toch beter kon.
* meer knallen!
* meer robots
* beter de john connor spelen
Ik vond dat johnie niet echt de johnie was, mrja hoop dat er T5 er komt

avatar van JacoBaco
bjklifatih schreef:
Maaaar nu komt de maar, nu ik er over nadenk vind ik dat het toch beter kon.
* meer knallen!
* meer robots
* beter de john connor spelen
Ik vond dat johnie niet echt de johnie was, mrja hoop dat er T5 er komt

Ok, ik begrijp je bericht nog net.

Terminator Salvation krijgt 2 vervolgen.

avatar van jumpstylemovie
JacoBaco schreef:

Ok, ik begrijp je bericht nog net.

Terminator Salvation krijgt 2 vervolgen.

Ai, als dat waar is zullen ze goed hun best moeten doen. Heb je een bron ofzo?

avatar van DVD-T
Als ik het goed heb is het al voordat de film uitkwam bevestigd door de studio dat dit een nieuwe trilogie zou gaan worden.

jumpstylemovie schreef:

Ai, als dat waar is zullen ze goed hun best moeten doen. Heb je een bron ofzo?

Hier is de bron:

nieuws 1