Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 153 minuten
Alternatieve titel: Harry Potter en de Halfbloed Prins
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: David Yates
Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint
IMDb beoordeling:
7,6 (652.210)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 15 juli 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Harry Potter and the Half-Blood Prince
"Dark Secrets Revealed"
Als Harry, Ron en Hermelien aan hun zesde jaar aan Zweinstein beginnen, komt Harry in het bezit van een geheimzinnig volgekladderd toverdrankenboek, dat ooit het eigendom is geweest van de onbekende Halfbloed Prins. Wat moet Harry doen met de af en toe wel erg obscure spreuken die het boek vermeldt? En ondertussen heeft hij te kampen met een moeizaam sociaal leven en laat Perkamentus hem stukje bij beetje informatie zien over het duistere verleden van Voldemort. Deze lessen van Perkamentus zullen leiden tot het grootste geheim van de duistere heerser en het zal Harry helpen om te overleven.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,6 / 652210)
- Spoilertopic
- Harry Potter and the Half-Blood Prince (BoekMeter)
- Harry Potter and the Half-Blood Prince (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Harry Potter
Ron Weasley
Hermione Granger
Horace Slughorn
Albus Dumbledore
Draco Malfoy
Severus Snape
Ginny Weasley
Lavender Brown
Luna Lovegood
Video's en trailers
Reviews & comments
Bekkertje
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Man, van vooraf hebben ze al gezegt dat die scène eruit geknipt zou worden om verwarring te vermijden met de relieken des doods 
Omdat het gevecht daar zou plaatsnemen.
Pas dus op voor je iets plaatst.
Ze hebben voor deze film het meeste tijd gebruikt, niks van terug te zien! En dan hadden ze wel beter kunnen beslissen wat er wel en niet in moet, bijvoorbeeld het gevecht op zweinstein ipv het gevecht bij het nest in de kerstvakantie.. vond het een beetje lame, iets minder gezwijmel mag wel, alhoewel dat het enige goeie aan deze film was...
Saaaarrtje
-
- 75 berichten
- 163 stemmen
maar is een 1 dan niet een beetje overdreven? Het feit dat niet alles klopt met het boek betekent niet meteen dat het een slechte film is.
En een 1 is werkelijk het slechtste van het slechtste...dus vind jij deze film dan net zo erg als high school cheerleader niemendalletjes?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En een 1 is werkelijk het slechtste van het slechtste...
Er is toch ook nog 0,5*.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ik begrijp niet hoe je dit als echte HP fan een heerlijke film kunt vinden... Ik vond het (juist als fan) voornamelijk een teleurstelling en een gemis. En dat terwijl ik mijn verwachtingen na deel 3, 4, en 5 al aardig naar benenden had bijgesteld. Maar ik vind persoonlijk dat de films echt in een neerwaardse spiraal zijn terecht gekomen, en ik vrees dan ook voor deel 7... Ze (scriptschrijvers, regisseur en producent) hadden minder pretentieus te werk moeten gaan en hier twee delen van moeten maken, waardoor de originele verhaallijn aangehouden had kunnen worden. Nu heeft het haast niets meer te maken met de magische wonderen wereld die JK Rowling heeft gecreëerd...
Wat vond je van de muziek als ik vragen mag.
Saaaarrtje
-
- 75 berichten
- 163 stemmen
Er is toch ook nog 0,5*.
Dan nog...een 1 is wel érg laag.
Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3865 stemmen
Ik lees hier ook erg veel reacties van mensen die de film op een redelijk groot aantal fronten afkraken en wel een 4,5 geven. Iedereen heeft blijkbaar toch een andere manier van stemmen.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Tuurlijk kloppen er kleine details niet, maar ik houd niet zo van ontleden en punten voor dit, dat geven en dan optellen. Het totaalbeeld brengt me op 'n 9. Niet dat het op mij gericht was, maar voelde me wel aangesproken omdat ik een van degenen was die de film een 4,5 gaf en het met genoeg minpunten eens is. Mijn recensie ondersteunt mijn cijfer denk ik ook wel voldoende.
mbiesheuvel
-
- 3 berichten
- 26 stemmen
Voordat ik mijn bericht ga schrijven, wil ik zeggen dat dit mijn mening is en dat je het er niet mee eens hoeft te zijn. Ik hoop dat jullie mijn mening kunnen respecteren en dat jullie er op een redelijke manier op kunnen reageren. Ik ben al sinds jongs af aan een grote fan van de Harry Potter boeken. Voor mij zullen de films het nooit halen bij de boeken, maar ik geef de films altijd een kans en ik kan me zeker vermaken met ze. Maar...
...ik snap echt niet hoe mensen deze film vijf sterren kunnen geven. Of vier. Of drie. Ja, ik moet toegeven dat het visueel prachtig was en dat de acteurs hun rollen overtuigend speelden [Op Ginny na dan]. Maar mensen mensen mensen, dit is toch geen Harry Potter film? Het is net een mix van een komedie en GTST. Ik snap dat je met dikke boeken zoals Harry Potter niet alles kan verfilmen, maar dit was echt een zielige vertoning. De begrafenis van Perkamentus is weggelaten [Het is ten slotte alleen maar de beste tovenaar aller tijden...], de vechtscène bij de Astronomietoren is weggelaten [WB zegt dat ze dit opzettelijk deden; zo lijkt het gevecht in film zeven spectaculairder. Natuurlijk... laten we in Lord of the Rings 2 ook even het gevecht van Helm's Deep schrappen, want we krijgen toch nog een dik gevecht in de volgende film!], de extra scène bij het Nest had totaal geen toegevoegde waarde en sloeg nergens op, de Zwerkbal scène had totaal geen toegevoegde waarde, de niet-bestaande relatie tussen Harry en Ginny kwam geforceerd over, er werden maar twee herinneringen van Voldemort getoond [Daar draait het hele boek om... het is een schande!], er wordt maar een paar minuten besteed aan Gruzielementen [Onwijs belangrijke rol in de volgende film, maar WB besteedt haar tijd liever aan hormonale uitspattingen], de rol van Fenrir Vaalhaar werd niet uitgewerkt, Lupos wordt afgebeeld als een zak, de acties van de Dooddoeners [of beter: de acties van Bellatrix & Co. waren een lachertje, sommige stukken tekst sloegen echt nergens op, etc etc. Ik kan nog wel uren doorgaan. Wat me nog het meest irriteert is het feit dat we op het begin te horen krijgen dat de Tovenaar- en Dreuzelwereld in gevaar verkeren, maar daar merk ik niets van als ik naar Zweinstein kijk. Iedereen zoent erop los; lang leve de lol terwijl er mensen verdwijnen en dood gaan! Ja, het boek bevatte puberale probleempjes, en natuurlijk kunnen ze dit in de film stoppen, maar de duistere kant [Voldemort, Dooddoeners, Gruzielementen, Draco Malfidus, verdwijningen, moorden] had de overhand moeten hebben. De film voelde aan als een paar scènes die bij elkaar geschraapt waren. Er was geen ''lijm'' om deze scènes tot één geheel te maken. Je hoeft geen genie te zijn om te weten waarom. WB had gewoon schijt [Sorry voor mijn taalgebruik] aan het geniale plot van J.K. Rowling en koos in plaats van een actie/fantasy film voor een komedie/romantische film. Natuurlijk moest ik lachen om de grappige scènes van Ron en Belinda en Harry, maar dit kan [en is ook niet] de rode draad in het boek, waarom zou dit het dan opeens wel in de film kunnen zijn? De muziek was saai en voegde niets toe aan de film, iets wat ik heel erg jammer vind. WB heeft zoveel vragen bij me achter gelaten. Waarom heeft Perkamentus opeens interesse in Harry's liefdesleven? Waarom flirt Harry zomaar met een willekeurig Dreuzelmeisje? Waarom besteden ze zo weinig aandacht aan Voldemorts verleden? Hoe moet Harry de Gruzielementen nu opsporen? Waarom dragen ze Dreuzelkleding in Zweinstein? [Dit irriteerde me al sinds film 3] Waarom ... waarom...
Sorry dat ik mijn mening zo onduidelijk geef, maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. De positieve dingen van deze film zijn makkelijker. De grot scène was prachtig, de opdracht van Malfidus was creatief uitgebeeld, de winkel van Fred en George was leuk, de scènes met Slakhoorn waren grappig en ja, het grootste gedeelte van de film zelf was hartstikke grappig. Ik heb nog nooit zo hard gelachen bij een Harry Potter film. Begrijp me niet verkeerd; ik vind lachen goed, en romantiek ook, maar nu namen de grappige stukken met romantiek het over van het het duistere verhaal. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Er zijn nog wel meer dingen waaraan ik me ergerde, maar dit is wel genoeg voor nu.
Ik kan het gewoon niet beter verwoorden dan dit... Echt gewoon totaal mee eens.
Ik vind het ook niet erg als ze wat kleine dingen verdraaien of weglaten maar het gevecht in Zweinstein, wat super spannend was in het boek... [spoilerHarry die net voor de dood van perkamentus gewoon onder hem naast Sneep staat, terwijl die eigenlijk verstijfd zal moeten zijn en niet eens zou moeten kunnen bewegen... Je weet nu eigenlijk gewoon dat Sneep niet slecht is, anders had die Harry wel gelijk vermoord daar onder die toren. Het huis van de Wemels dat aangevallen werd, terwijl het in het boek niet eens te benaderen is door Dooddoeners door de spreuken van de Orde. Er wordt niet eens verteld hoe Perkamentus aan de ring komt... om over de rest van de Gruzielementen maar te spreken.. Nee dit is weer eens een flater.. Maar goed het is nog steeds een van de beste films :s. Moet je nagaan!
F33LG00d
-
- 33 berichten
- 38 stemmen
Net gezien
in 1 woord GEWELDIG
ik heb het boek gelezen, maar toch vond ik het niet super erg dat
er een paar stukken er niet in zaten maar dat is ook wel moeilijk
om een heel boek in 1 film te stoppen
beste harry potter op deel 1 na xD
4,5
missy85
-
- 210 berichten
- 76 stemmen
Ik heb deze film gisteren in de bioscoop gezien. Top, ik vond het geweldige film, net als de andere harry potter films!
Saaaarrtje
-
- 75 berichten
- 163 stemmen
[ Je weet nu eigenlijk gewoon dat Sneep niet slecht is, anders had die Harry wel gelijk vermoord daar onder die toren.
Bellatrix wil Harry aan het eind van de film ook vermoorden, maar Snape zegt dan, wat ook in de andere films én boeken steeds naar voorkomt, dat Harry toebehoort aan Voldemort, en dat niemand anders dat recht heeft.
Daaruit is dus niet af te leiden dat hij niet slecht is
Wel aan het feit dat de oplettende kijker kan merken dat Snape er tegenop ziet om te voldoen aan Dumbledore's wens
LinkVink
-
- 166 berichten
- 0 stemmen
Een leuke film, maar ik had er meer van verwacht. Ik heb alle delen lezen en tot nu toe gezien, maar ik verwachtte er meer van...
Ginny werd zeer slecht neer gezet, maar dat werd wel weer verbetert door Daniel, die Harry beter neerzet dan de afgelopen delen.
Visuele effecten zijn echt top! Londen erbij gepakt, dus een grote pluspunt.
Nu hopen op de laatste deel, zeer goede boek, de beste durf ik te zeggen...
parii
-
- 4 berichten
- 2 stemmen
gemiddelde cijfer gaat wel steeds omlaag, eerst was het bijna een 5 en nu is het een magere 4
Flipman
-
- 7113 berichten
- 1145 stemmen
Ik had tevoren mijn bedenkingen wegens de regisseur. Het vorige deel vond ik namelijk tegenvallen, aanvankelijk. Het leek alsof de belangrijkste gebeurtenissen van het boek in een film waren gepropt, zonder een echte samenhang. Datzelfde probleem had ik hier ook een beetje, maar dat merkte ik pas een paar uur nadat ik de film had gezien. Moest blijkbaar nog inwerken.
Het zal vast ook steeds moeilijker worden om alle thema's te verwerken die in de boeken naar voren komen. Deze groeien namelijk telkens in aantal en de boeken worden gelijk ook steeds dikker. Maar toch, op een of andere manier krijg ik soms de indruk dat de ene scène compleet los staat van de voorgaande, wat ik in de eerste vier films helemaal niet ervoer. Eerst dacht ik dat dit misschien te wijten was aan de scenarist; die van Harry Potter and the Order of the Phoenix was immers een ander dan die van de rest van de films. Maar nee, ook hier keerde het euvel weer terug. Jammer.
Dat wil echter niet zeggen dat ik niet van de film heb genoten! Allerminst! Het blijft leuk om de ontwikkelingen te zien die de karakters doormaken. OK, beetje cliché allemaal, wie heeft er nooit eerder een film(reeks) gezien waarin de hoofdpersonages volwassen -moeten- worden? Maar toch, ook al ben ik geen die-hard fan, wel heb ik alle boeken gelezen en voel ik me, hoewel waarschijnlijk minder sterk dan de echte fanatici, verbonden met de personages. Ze maken in zekere zin een deel van me uit, daar ik ze in de boeken zelf moest invullen. Hier gebeurt dat voor je,maar voeg je onbewust toch nog een beetje je eigen draai aan -en mening over- de personages toe. Daar bieden de films, zeker de laatste twee, wel weer alle ruimte toe, het moet gezegd.
Ook moet worden vermeld dat ik Horace Slughorn qua uiterlijk niet geslaagd vond. Het personage zelf is geweldig, maar hij zou er uit moeten zien als een walrus in een monnik-habijt. Deze man zag er meer uit als Professor Tolkien en klonk ook nog zo
! En hoewel het een typisch Hogwarts-karakter is, blijft het een zeer aangename toevoeging aan het geheel.
Verder was de film visueel een plaatje, hoewel ik hierop al erg voorbereid was. Ik heb me steeds weg lopen zitten liggen staan te kwijlen als ik één van de twee langere trailers zag! Wow! En op dat gebied stelde de film dus ook allerminst teleur. Ook hierin wordt elk deel steeds volwassener en reduceren ze de eerste twee films tot grut. OK, vermakelijk grut. Maar wel grut!
Ook de sets en decors worden steeds grootser, gedetailleerder en angstaanjagender. Digitaal wordt steeds meer met het kleurenpalet gespeeld, wat de films erg ten goede komt. Het gaat steeds meer lijken op een gotisch sprookje, een ontwikkeling die ik erg toejuich!
Twee jaar sinds ik een Harry Potter in de bioscoop zag. Afgelopen kerstvakantie zag ik The Order of the Phoenix nog, maar toch weet elke film me steeds weer te verbazen over het briljante karakter dat Alan Rickman neerzet. Ik kan Severus Snape gewoonweg niet haten! Telkens als ik die stem hoor, elke lettergreep is een donderslag, een messteek! Subliem gecast, die man.
Al bij al was dit, na het boek te hebben gelezen, wel zo'n beetje wat ik van dit deel had mogen verwachten.
Genre
-
- 238 berichten
- 454 stemmen
gemiddelde cijfer gaat wel steeds omlaag, eerst was het bijna een 5 en nu is het een magere 4
Dit komt door sommige belachelijke punten : 1/5, 2/5, komaan zeg, oké ze hebben niet alles verfilmd maar dat kan ook niet zowel budgetair en voor de speeltijd van de film.
Sommigen moeten eens goed nadenken voor ze punten geven en sommigen de film (nog) ééns goed zien.(want soms kan je een scène vergeten of niet goed gezien of gehoord hebben)
De-die hard fans moeten dan weer eraandenken dat het een boekverfilming is : NIET ALLES KAN IN DE FILM ZITTEN.
Ik heb het zo gehad met het gezeur over : DIT ZIT ER NIET IN, EN DAT ZIT ER NIET IN.
de film is gewoon een zeer goede film als je hem als FILM bekijkt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dit komt door sommige belachelijke punten : 1/5, 2/5, komaan zeg, oké ze hebben niet alles verfilmd maar dat kan ook niet zowel budgetair en voor de speeltijd van de film.
Sommigen moeten eens goed nadenken voor ze punten geven en sommigen de film (nog) ééns goed zien.
En de punten die de eerste dag werden gegeven waren zeker niet belachelijk? Bijna allemaal 5*. Waarvan een deel van de stemmers de film zelfs niet eens gezien had.
Flipman
-
- 7113 berichten
- 1145 stemmen
Dit komt door sommige belachelijke punten : 1/5, 2/5, komaan zeg, oké ze hebben niet alles verfilmd maar dat kan ook niet zowel budgetair en voor de speeltijd van de film.
De-die hard fans moeten dan weer eraandenken dat het een boekverfilming is : NIET ALLES KAN IN DE FILM ZITTEN.
Ik heb het zo gehad met het gezeur over : DIT ZIT ER NIET IN, EN DAT ZIT ER NIET IN.
de film is gewoon een zeer goede film als je hem als FILM bekijkt.
.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, die 20 vijf sterren op de eerste dag waren belachelijk. En wat de fuck is er mis met een 3,94? Dat is aardig hoog voor een score op MovieMeter.
leandero
-
- 77 berichten
- 320 stemmen
Ik ben een enorme fan van Harry Potter maar word nu een beetje teleurgesteld.
Ik vond de acteer prestaties erg goed vooral van Emma Watson maar, hier komt het:
1.De film was te donker
2. Veel te veel nadruk op de liefde
3. Verhaal hing onsamenhangend aan elkaar
En als dit het was zou ik zeggen: oke goed het is een lang boek dus ik snap het zover nog wel maar hier komt punt 4.
4. Het verhaal is helemaal omgegooid
En dat is echt zo ik herkende zeer weinig van het boek in deze film en dat vind ik erg jammer
Nu nog de plusjes bij deze film want natuurlijk zijn die er ook.
Zoals ik al zei de acteerprestaties zijn erg goed, de special effects zijn top en natuurlijk is het decor weer geweldig.
3*
mcdaktari
-
- 7316 berichten
- 0 stemmen
Gisteren gezien in de bios, en vond hem best goed de 2,5 uur vlogen voorbij, jammer want voor mij had ie best langer mogen duren. Ik vond ook dat er leuke special effects in zaten. Het is precies zoals het in het boek geschreven is, teminste dat vind ik dan. Misschien word het hoog gevonden maar ik stem toch 4 sterren
Blur
-
- 109 berichten
- 308 stemmen
Ik kom net uit de bios en ben zeer tevreden met deel 6. Waar deel 5 een gehaaste zap was tussen losse boekdelen met tenenkrommende dialogen, is de Half Blood Prince een rustpunt in het Potter-euvre.Dat wat wel behouden is uit het boek wordt op een heel natuurlijke wijze verteld. Er wordt de tijd voor genomen en de interaktie tussen de personages is een genot om naar te kijken. Eigenlijk is de enige die niet uit de verf komt is Drago.
Ja het is onvergevelijk dat de slag bij de Astronomietoren, het klaaglied van Felix en de begravenis buiten beeld blijven maar daar tegenover staat zo veel goeds. Met name de invoelbare karaktergroei van Harry Ron en Hermelein en de geslaagde humor. Er werd veelvuldig hartelijk gelachen en na het emotionele saluut kon je een speld horen vallen in de volle zaal..
Samiraaa
-
- 8 berichten
- 220 stemmen
Dit komt door sommige belachelijke punten : 1/5, 2/5, komaan zeg, oké ze hebben niet alles verfilmd maar dat kan ook niet zowel budgetair en voor de speeltijd van de film.
Sommigen moeten eens goed nadenken voor ze punten geven en sommigen de film (nog) ééns goed zien.(want soms kan je een scène vergeten of niet goed gezien of gehoord hebben)
De-die hard fans moeten dan weer eraandenken dat het een boekverfilming is : NIET ALLES KAN IN DE FILM ZITTEN.
Ik heb het zo gehad met het gezeur over : DIT ZIT ER NIET IN, EN DAT ZIT ER NIET IN.
de film is gewoon een zeer goede film als je hem als FILM bekijkt.
Ik heb hem nu twee keer gezien en ik herinner de meeste scènes. Ik weet dus heel goed wat er mis is met deze film.
Ik weet dat het een boekverfilming is, dat hoef je me niet te vertellen. In film 5 moesten ze ook veel schrappen, maar die film kon er nog mee door. Film 6 echter niet. Ik weet niet of je de boeken gelezen hebt, maar de belangrijkste dingen [Voldemorts verleden, gruzielementen] worden bijna totaal genegeerd. Ik krijg al rillingen als ik denk aan film 7. Er zijn zoveel belangrijke punten niet uitgelegd in film 6. Het is echt een schande. Mijn broer, die de boeken niet gelezen heeft, vond film 6 een onsamenhangend geheel. Dus nee, Harry Potter and the Half-Blood Prince is geen goede film als je hem als film bekijkt.
Wat voor film trouwens? Hij valt onder de genres ''actie, avontuur, mysterie en fantasy'', maar mag ik daar even ''komedie'' en ''romantiek'' aan toe voegen? Zijn die laatste twee genres de genres die bij je opkomen als je aan Harry Potter films denkt? Ik dacht het niet. Zoals ik al zei, de film was grappig, en dat is goed voor een komedie, maar niet voor een Harry Potter film. Ik ga naar Harry Potter voor een goed doordacht plot gecombineerd met actie en magie, niet voor tienliefdes. Dan ga ik wel naar High School Musical.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Geweldige film. Yates gooit er een enorme dosis trucjes tegenaan en bouwt het geheel keurig op om het beste deel uit de reeks tevoorschijn te toveren. Vooral het laatste half uur mag gezien worden als een aaneenschakeling van zeer sterke en emotionele scenes. De blik van Slughorn vlak voor hij z'n herrinering geeft is puure cinema. De film bevat zelfs een meesterlijke scene in zwart/wit. Een wonderschone photography en enkele iconische scenes maken Harry Potter and the Half-Blood Prince tot een absoluut meesterwerk.
Flipman
-
- 7113 berichten
- 1145 stemmen
'Absoluut meesterwerk'? Toe maar! Visueel vond ik de film prachtig, maar de narratief komt niet in de buurt van iets wat ik een meesterwerk zou durven noemen.
elnouk
-
- 20 berichten
- 111 stemmen
ik heb de mening hier en daar al eerder gelezen, maar ik ga niet alle reviews er eerst op na lezen.
De flm is zeker grappig, de reacties waren leuk. Maar het boek is niet leuk. Het is een van ´verdrietigere´ delen, om het zo te benoemen. Alles wat ik persoonlijk belangrijk-leuk vind, ik vind juist de personages buiten harry om leuk, zijn weg. Het draait alleen nog maar om lachen en flauwe opmerkingen. Nu snap ik dat je niet een boek letterlijk kan nemen. Maar dit gaat wel erg ver. Ik snap ook niet hoe ze het in het volgende deel gaan oplossen, ze hebben zoveel dingen eruit gelaten. Dan kan het volgende deel alleen nog maar´dunner worden.
Ik voel gewoon geen opbouw naar een serieuse oorlog. Om een voorbeeld te nemen, volgensmij begint het volgende deel met een trouwerij van mensen die nu niet eens genoemd zijn.
Dan de vergelijking met andere verfilmingen. Ik heb de lotr ring nu nog om mijn vinger zitten. Heb de boeken gelezen (voor de films). IDus een fan ben, gekleurder kon je de mening niet krijgen. ik heb mij nog nooit geergerd aan die verfilming. De veranderingen die daar waren, waren voor mij logisch. Ze maakte het verhaal niet minder. Net als bij meer films de jane austens, twilight etc.
Echter ongeveer stuk of 10 personages eruit schrijven en gevechten veranderen in een schoolbezichtiging. Dat is vervelend.
3 omdat ik toch moet bekennen dat ik het enorm leuk vond. Maar als het gaat om het verhaal, is het de zoveelste harry potter film teleurstelling.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Een wonderschone photography en enkele iconische scenes maken Harry Potter and the Half-Blood Prince tot een absoluut meesterwerk.
Een absoluut meesterwerk is geen 4,5 maar een 5 waard.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Een heel goed idee, na de wedstrijd van Gryffindor bijvoorbeeld, waar het zelf verzinnen van Zwarte magie aan bod kwam. Waar Sneep zelf ervaring mee had.

Dit is echt persoonlijk lijkt me, hoe vond je de 'echte' start in het Atrium van het Ministerie waar Dumbledore zich over Harry ontfermt.
. Oké, naastenliefde en broederschap waren niet zoveel aanwezig als verliefdheid, maar toch vond ik dat het drietal sterk uit de voeten kwam en ze er voor elkaar waren.
Oke flauw, zit zeker wat in, dat gevoel had ik heel sterk aan het einde van film 4 ^^. Maar deze film gaat ook heel sterk over liefdes met anderen (Belinda, Ginny), en die overtuigden me niet (zoals gezegd).

Ik vond geen van allen aanwezig, zo zie je maar hoe je het met elkaar eens bent over het algemeen, hoe zaken wel/niet goed worden aangepakt, maar het totaalbeeld verschilt. Eigenlijk werden al die minpuntjes overstemd door wat HPB wel goed wist te doen: Meeslepen en onderhouden.
Nu we het toch over positieve puntjes hebben: als Harry de gelukdrank heeft gedronken en Slakhoorn tegenkomt, en doorloopt, zegt Slakhoorn: HARRY!?! En dan zegt Harry: SIR!?! Dat was echt de meest briljante actie van Harry uit zijn leven ofzo
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
De film bevat zelfs een meesterlijke scene in zwart/wit.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Pre- en sequels

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
2011
1.789 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
2010
1.835 reacties

Harry Potter and the Order of the Phoenix
2007
1.715 reacties

Harry Potter and the Goblet of Fire
2005
1.583 reacties

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2004
1.045 reacties

Harry Potter and the Chamber of Secrets
2002
581 reacties

Harry Potter and the Sorcerer's Stone
2001
835 reacties
Gerelateerd nieuws

Daniel Radcliffe deelt schokkende anekdote: 'Ik was doodsbang voor hem'
Zesde deel van 'Harry Potter'-reeks 'Harry Potter and the Half-Blood Prince' vanavond te zien op televisie

Daniel Radcliff verafschuwt eigen acteerwerk in 'Harry Potter en de Halfbloed Prince'

HBO Max lanceert in VS met complete Harry Potter-franchise in aanbod
Bekijk ook

I Swear
Drama, 2025
9 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties

Karol, un Uomo Diventato Papa
Drama, 2005
6 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Fantasy / Avontuur, 2011
1.789 reacties

Titanic
Romantiek / Drama, 1997
4.999 reacties

Ironiya Sudby, ili S Legkim Parom!
Komedie / Romantiek, 1975
10 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








