The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 201 minuten / 251 minuten (extended edition) / 263 minuten (special extended blu-ray edition)
Oorsprong:
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen
IMDb beoordeling:
9,0 (2.143.957)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 17 december 2003
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lord of the Rings: The Return of the King
"There can be no triumph without loss. No victory without suffering. No freedom without sacrifice."
De hobbits Sam en Frodo beginnen samen met Gollum aan het laatste deel van hun reis richting Mordor, om daar te proberen in het hol van de leeuw de machtige Ene Ring te vernietigen. De legers van Gondor proberen ondertussen de stad Minas Tirith te beschermen tegen Sauron's legers.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (9,0 / 2143957)
- Trailer (YouTube)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (BoekMeter)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (MusicMeter)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (The Complete Recordings) (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Frodo
Gandalf
Aragorn
Sam
Gollum / Smeagol
Merry
Pippin
Denethor
Faramir
Éowyn
Reviews & comments
R1992
-
- 172 berichten
- 381 stemmen
[/quote]
De rede is dat de film zovoorspelbaar is.
De helden zijn onsterfelijk.
Niet origineel.
Amerikaans happy end movie wist je al bij de eerst scene.
Dikke uitmelkerij.
ja weet je, dit vind ik de grooooootste onzin die je maar kan verzinnen over lotr.
Heb je de trilogie helemaal gekeken?
"Amerikaanse happy end movie" aaaaw, iedereen die deze film heeft gezien weet gewoon dat dit verre van een standaard hollywood/amerikaanse productie is, vanaf scene 1 is dat toch duidelijk??:S
De helden zijn trouwens niet onsterfelijk, heb je de film wel gekeken?
Dikke uitmelkerij is al helemaal de grootste prut shit dat ik ooit gehoord heb:(
Maar waarom reageer ik eigenlijk.. een 0.5 voor deze film is gewoon.... tja. dom.;)
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Naja dom niet, wel heel erg ongeloofwaardig 
En inderdaad, al die punten die hij opnoemt zijn absoluut niet van toepassing op een film als LOTR.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2641 stemmen
De rede is dat de film zovoorspelbaar is.
De helden zijn onsterfelijk.
Niet origineel.
Amerikaans happy end movie wist je al bij de eerst scene.
Dikke uitmelkerij.
Ten eerste zijn de helden niet onsterfelijk. En als je de film gezien had had je dat ook geweten.
Niet origineel? Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
En uitmelkerij
. Waar heb jij het in godsnaam over? Ik vraag me af of jij LotR wel gezien heb.
amaz0ne
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Ten eerste zijn de helden niet onsterfelijk. En als je de film gezien had had je dat ook geweten.
Niet origineel? Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
En uitmelkerij
. Waar heb jij het in godsnaam over? Ik vraag me af of jij LotR wel gezien heb. Zijn julie te dom om mijn agrumenten te verstaan?
Een voorbeeld:
Tis voorspelbaar. Toen de grijse tovenaar in de afgrond viel met de grote bucks bunney wist ik al meteen dat hij in de volgende episode terug kwam. Hij is één van de hero's en hero's kunnen niet sterven in deze film.
De witte elf , de dwerg en de lang harige hippie hakken duizende trollen aanflarden.
De hipppie viel samen met een bose fiffie in de afgronde.
En later zie hem terug gezond en fris trollen hakken.
Einde van de twee torens
Een gigantisch groot onverslaagbaar leger.
Het zag er niet goed uit onsterfelijke helden. Ik dacht Nauw die onsterfelijke helden gaan nu hoekje om.
Maar opeens kwam er een goedkoop happy end. de grijze tovenaar die opeens bleekjes uitzag met 100 tal ridders van de berg gestormd.
Dit noem ik heel goedkoop. Een kind van 5 jaar kan dit ook verzinnen.
3 episodes is totale uitmelkerij en dan verdeeld over 3 jaar.
Toen de eerste episode op de doek kwam waren reeds de 2 volgende episodes af.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Zijn julie te dom om mijn agrumenten te verstaan?
Ben jij te dom om met normale argumenten te komen die voor iedereen duidelijk zijn?
Uitmelkerij omdat het een trilogie is, wat een onzin zeg! komop dat meen je toch niet serieus?
En als je dat bedoelt met voorspelbaar kun je elke film daarop afrekenen, het feit is gewoon dat deze argumenten nergens op slaan.
Je hebt de films duidelijk niet allemaal gezien, hero's kunnen WEL sterven!
Zo kort van geheugen dat je ook al niet eens meer weet hoe hij het heeft overleeft?
Hier maak je je niet geloofwaardiger door.
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
...Hij is één van de hero's en hero's kunnen niet sterven in deze film.
Daarnaast staan "De onsterfelijke landen" synoniem voor het paradijs. Iedereen (Frodo, Bilbo, Gandalf en bijna alle elfen) die daarheen gaat is in feite ook dood.
De witte elf , de dwerg en de lang harige hippie hakken duizende trollen aanflarden.
3 episodes is totale uitmelkerij en dan verdeeld over 3 jaar.
Toen de eerste episode op de doek kwam waren reeds de 2 volgende episodes af.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Maar opeens kwam er een goedkoop happy end. de grijze tovenaar die opeens bleekjes uitzag met 100 tal ridders van de berg gestormd.
Dit noem ik heel goedkoop. Een kind van 5 jaar kan dit ook verzinnen.
Heb jij nog meegekregen dat dit één van de meest expensieve films allertijden is? Dat valt nogal op als je het mij vraagt.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1235 stemmen
Zijn julie te dom om mijn agrumenten te verstaan?
Een voorbeeld:
Tis voorspelbaar. Toen de grijse tovenaar in de afgrond viel met de grote bucks bunney wist ik al meteen dat hij in de volgende episode terug kwam. Hij is één van de hero's en hero's kunnen niet sterven in deze film.
De witte elf , de dwerg en de lang harige hippie hakken duizende trollen aanflarden.
De hipppie viel samen met een bose fiffie in de afgronde.
En later zie hem terug gezond en fris trollen hakken.
Einde van de twee torens
Een gigantisch groot onverslaagbaar leger.
Het zag er niet goed uit onsterfelijke helden. Ik dacht Nauw die onsterfelijke helden gaan nu hoekje om.
Maar opeens kwam er een goedkoop happy end. de grijze tovenaar die opeens bleekjes uitzag met 100 tal ridders van de berg gestormd.
Dit noem ik heel goedkoop. Een kind van 5 jaar kan dit ook verzinnen.
3 episodes is totale uitmelkerij en dan verdeeld over 3 jaar.
Toen de eerste episode op de doek kwam waren reeds de 2 volgende episodes af.
Als je dit voorspelbaar vind, dan ga je met zeer, zeer weinig films tevreden zijn.
Na het zien van enorm veel films kan je zeggen dat ze voorspelbaar zijn. Maar dan is het ook niet moeilijk natuurlijk.
Dat alle 3 de films al af waren toen de eerste verscheen klopt denk ik niet. Ben er vrij zeker van.
En zou je op z'n minst de echte namen van de personages kunnen gebruiken?
P.S. Ik wacht trouwens nog steeds op je script.
amaz0ne
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Als je dit voorspelbaar vind, dan ga je met zeer, zeer weinig films tevreden zijn.
Na het zien van enorm veel films kan je zeggen dat ze voorspelbaar zijn. Maar dan is het ook niet moeilijk natuurlijk.
Dat alle 3 de films al af waren toen de eerste verscheen klopt denk ik niet. Ben er vrij zeker van.
En zou je op z'n minst de echte namen van de personages kunnen gebruiken?
P.S. Ik wacht trouwens nog steeds op je script.
LOL de script ben het helemaal vergeten.
Ik vind weinig films goed.
Een film moet iets betekenen.
Alle films die 5 sterren krijgen van mij hebben iets speciaals.
Het kan een goedkope zweedse film zijn maakt niet uit welke genre.
Bv: Transformers vind ik heel goed omdat ik in mijn jeugd transformers verzamelde.
LOTR series zijn geen slechte films maar media verpest het iedereen moet deze film goed vinden omdat een rage is.
En als je tegendraads bent krijg je hele moviemeter clan op je dak.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Zijn geen slechte films, maar je geeft wel 0.5
Gewoon uitdagend gedrag is dat, je haalt ons zelf op je dak.
R1992
-
- 172 berichten
- 381 stemmen
LOTR series zijn geen slechte films maar media verpest het iedereen moet deze film goed vinden omdat een rage is.
En als je tegendraads bent krijg je hele moviemeter clan op je dak.
Wat een onzin.
Ok, ik probeer me nu even in jouw denkbeeld te verplaatsen:
'LOTR series zijn géén slechte films, maar omdat iedereen deze film goed vind geef ík een 0.5! Ik wil ten slotte niet mee met de 'massa' en de mediahype, neeujjj.. ik ben natuurlijk veel slimmer. '
Alsof de 'massa' een hoop domme herzenloze mensen zijn? denk je dat wij zomaar 5.0 stemmen omdat iedereen dat doet?
Nouja, je zegt het zelf eigenlijk al. Je bent tegendraads en als je jouw argumenten in een bepaalde context stopt, dan kan deze film inderdaad kut zijn. Bij het zien van deze film komt naar mijn mening alles geloofwaardig over en kwam bij mij nooit het idee op: 'Toen de grijse tovenaar in de afgrond viel met de grote bucks bunney wist ik al meteen dat hij in de volgende episode terug kwam. Hij is één van de hero's en hero's kunnen niet sterven in deze film.'
Daarnaast lul je jezelf namelijk uit: 'LOTR zijn geen slechte films', terwijl je 0.5 stemt. Dit blijkt eerder jij een herzenloos iemand bent die écht tegendraads wilt zijn.
En ja, tuurlijk wilt de media dat iedereen deze film the bomb vind en tuurlijk zit er veel commercieel gezeik omheen, maar dat neemt niet weg dat iedereen mee gaat in deze 'hype', omdat dat 'moet'.
Je kan het eigenlijk nog als een belediging opvatten... je denkt blijkbaar dat de meeste mensen hier zó dom zijn dat ze vanzelf meegaan met de rage?
Ik stem 5 sterren omdat ik vind dat het de beste film ooit is.. en daar verandert de media niets aan 
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
LOL de script ben het helemaal vergeten.
Ik vind weinig films goed.
Een film moet iets betekenen.
Alle films die 5 sterren krijgen van mij hebben iets speciaals.
Het kan een goedkope zweedse film zijn maakt niet uit welke genre.
Bv: Transformers vind ik heel goed omdat ik in mijn jeugd transformers verzamelde.
LOTR series zijn geen slechte films maar media verpest het iedereen moet deze film goed vinden omdat een rage is.
En als je tegendraads bent krijg je hele moviemeter clan op je dak.
Dan neem ik aan dat je World of Warcraft verschrikkelijk vind.
Maar je zit nu de hele tijd te zeuren over 'je eigen mening hebben' terwijl jij je stem laat bepalen door de media. Dat is dus niet je eigen mening, aangezien jij net schrijft dat je het geen slechte films vind!
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2641 stemmen
En als je tegendraads bent krijg je hele moviemeter clan op je dak.
amaz0ne
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Ik vind de LOTR de beste slechtste film.
LOL
R1992
-
- 172 berichten
- 381 stemmen
Net zei je nog dat het geen slechte films zijn, maar dat de media alles verpest...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ook dat is onzin, mensen die deze film wel met inhoudelijke en vormtechnische argumenten hebben afgebrand konden het ook krijgen. Het LOTR publiek kan gewoon niet tegen kritiek.. wordt de hoogste tijd voor een paar lollige LOTR spoofs. Kan me voorstellen dat dit soort gesprekken precies zo ging 30 jaar geleden bij de eerste Star Wars films 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Bv: Transformers vind ik heel goed omdat ik in mijn jeugd transformers verzamelde.
Wat is dat voor een vreemde logica?
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2641 stemmen
Ook dat is onzin, mensen die deze film wel met inhoudelijke en vormtechnische argumenten hebben afgebrand konden het ook krijgen. Het LOTR publiek kan gewoon niet tegen kritiek..
josseheijmen
-
- 503 berichten
- 213 stemmen
@ Amazone en iedereen die de afgelopen dagen op hem/ haar gereageerd heeft:
Ik vind het wel grappig, de hele discussie.
Maar ik moet ook zeggen dat het me verbaast, hoe 'jullie' blijven reageren op amazones uitdagerij...
josseheijmen
-
- 503 berichten
- 213 stemmen
d.d.1042009 (...) Bv: Transformers vind ik heel goed omdat ik in mijn jeugd transformers verzamelde.
LOTR series zijn geen slechte films maar (...)
Maar amazone, nu maak je het echt te gek hoor! Je maakt het nu zo bont dat iedere rechtgeaarde filmliefhebber, nee ieder rechtgeaard mens zich nu natuurlijk geroepen voelt zijn of haar zegje te doen.
"zijn geen slechte films"! (!!!)
Dat schrijf jij!
En dan stem je...
Een duidelijker gevalletje van de aap komt uit de mouw ben ik nog niet vaak tegengekomen.
En dan te bedenken dat ik wilde reageren op je post omdat je ons toevertrouwt dat je Transformers een goede film vindt...
Wist ik veel dat het beste nog moest komen
!
(Je vindt Transformers een heel goede film...
Omdat je in je jeugd die autoo'tjes verzamelde...
)
josseheijmen
-
- 503 berichten
- 213 stemmen
d.d.23122008 Historische waarde nul.
Vergelijk dat eens met films uit mijn top10 lieden. Wat een contrasten. Ongekend gewoonweg. Top10 notering is te gek voor woorden, dit moet gemanipuleerd zijn.
"De wereld is verdeeld tussen hen die het boek gelezen hebben en zij die het boek nog gaan lezen."
Zoals je weet is er nauwelijks een boek te vinden dat meer gelezen is dan het levenswerk van Tolkien. Of het moet de bijbel zijn.
Hoe zou dat nou kunnen, dat zovelen dit boek verslonden hebben, er hoop uit hebben geput, er zielsveel van hebben genoten?
Ik denk niet dat dat alleen komt doordat het zo mooi geschreven is, of doordat je zo heerlijk even de werkelijkheid kan vergeten, al lezende.
Nee, volgens mij is er meer voor nodig voor een boek om een dergelijke, niet eerder gekende klassiekerstatus te verkrijgen.
Bijvoorbeeld de betekenis die een verhaal heeft.
De angstige tijden die Tolkien en zijn leeftijdsgenoten beleefd hebben. Eerste wereldoorlog, het interbellum, de opkomst van het nazisme.
JRR heeft de angsten en twijfels die zijn tijd beheersten, 'bevattelijk' weten te maken door zijn boek(en). Op allegorische wijze.
Hij heeft 'het kwaad' een gezicht gegeven en maakte daarmee voor velen (vélen) de dagelijkse knagende onzekerheid net even iets dragelijker. Hij gaf velen de moed om heldhaftig te zijn, al was het dan maar op zeer kleine schaal. Al bleef het beperkt tot de kleinste daad.
Zó werden mensen getroffen door de grote betekenis die 'de kleine lieden' in het boek voor zich opeisen, het verschil dat zij maken. In weerwil van zichzelf.
En aangezien ik vind dat de films veel recht doen aan dit grandioze verhaal opgetekend door John Ronald Reuel, slaat jouw statement dat de films en daarmee het boek generlei historische waarde hebben, de plank nèt een pietsje mis.
josseheijmen
-
- 503 berichten
- 213 stemmen
d.d.26122008 Vind ik deze film nou heel goed of heel slecht? Ik heb geen idee. Laat ik de plus- en minpunten is achter elkaar zetten.
Pluspunten: (...)
Minpunten:
-Al die roteindes! Het ene einde is nog langdrdadiger dan de ander. Ik heb ze geteld, en de film heeft 8 eindes! (...)
Nou, 3 sterren dan, min 0,5 voor al die fluteindes.
"Al die eindes"
Dit lijkt zo'n beetje de meest voorkomende kritiek te zijn op ROTK en de trilogie in haar geheel. Het is zo'n gevleugelde opmerking geworden dat zij reeds is vereeuwigd in Kiss kiss bang bang!
Wel, ik zie ze niet!
Ik heb de boeken vele malen gelezen, in het engels, nederlands, nooit heeft het me dwars gezeten hoe Tolkien zijn grootse epos afwikkelt.
Ik weet niet of ik hiermee nog spoiler maar 'better save than sorry':
Frodo en Sam vernietigen de ring, worden opgepikt door de adelaars. Worden verzorgd in de Huizen der genezing en vieren het feest van de overwinning op het grote kwaad samen met hun vrienden en reisgenoten in Minas Tirith. Waarbij zij uiteraard in het zonnetje worden gezet.
Stapper/ Aragorn heeft de grote belofte die zijn naam meedroeg ingelost. Zijn beloning is zijn bruid, Arwen.
Vervolgens hebben de 4 hobbits wel weer eens zin om hun thuis te zien na meer dan een jaar op reis.
Eenmaal daar aangekomen merkt Frodo dat hij niet meer kan aarden op zijn geboortegrond. Hij heeft teveel meegemaakt, zijn taak heeft hem te zwaar belast. Hij communiceert dit met Gandalf en de elfen; zij bieden hem aan mee uit te varen op een uiterst eervolle tocht, samen met enkele van de meest prominente elfen van MiddenAarde, Gandalf himself en een andere Ringdrager (Bilbo), naar de Undying Lands.
Wat is hier, in HereJezusGodesnaam, zo moeilijk aan?
josseheijmen
-
- 503 berichten
- 213 stemmen
n.a.v. combi, d.d.26122008 Wat schattig....Karakterontwikkeling
Mooi scrabblewoord.
Het hele verhaal speelt zich in een kort tijdsbestek af...dan heb jij het over karakterontwikkeling? Ach...anderzijds klinkt het wel heel mooi...Bijna als een echte filmrecensie.. (...)
Ja, daar zeg je me wat.
Dat was m.i. helemaal niet wat Tolkien wilde meegeven aan zijn hoofdpersonen! Karakterontwikkeling: nergens voor nodig.
Dit zijn wezentjes die het liefst 'op zichzelf' zijn en een avontuur ingesleept worden waar ze niets van weten, niets van willen weten. Tegen wil en dank.
Maar, als de tijd (waarin ze leven) erom vraagt en het lot beslist dat er een taak op één van hen wacht dan mopperen ze niet, maar vragen: "Wat wordt er van mij verwacht?"
Daar gaat het om! De hobbits zijn wie ze zijn, die wezentjes verander je niet zomaar. Maar je kan op hen bouwen.
Dáár ligt de kracht van dit verhaal.
josseheijmen
-
- 503 berichten
- 213 stemmen
d.d.29122008 Weet niet zeker meer maar volgens mij was dat stukje vrij nauw gevolgd aan het boek. Verder wat ik wel nog zeker weet is dat de Nazgûl bang zijn voor vuur. Als dus bv frodo het vuur niet had gedoofd waren de Nazgûl nooit gekomen (:
Ik wil slechts zeggen dat het in de film op mij allesbehalve overtuigend overkomt.
josseheijmen
-
- 503 berichten
- 213 stemmen
d.d.15042009 Dat een film die absoluut op complete onzin (elfjes, trolletjes, tovenaartjes) gebaseerd is mensen zo meesleurt, is ook voor mij een vraag die me maar niet loslaat.
Het lijkt mij allesbehalve een feit dat deze film op niets is gebaseerd.
Zie eventueel deze post.
Ciai
-
- 168 berichten
- 49 stemmen
@Josseheijmen
Tsja. Het is inderdaad zo dat Lotr gaat over hogere zaken des levens, de strijd tussen goed en kwaad, vriendschap, moed, eer etc. etc, maar wat ik dus zo opmerkelijk vindt, is dat mensen volgens jou hoop putten uit een droomwereld, terwijl het toch echt logischer zou zijn als diezelfde hoop kwam uit iets dat echt is,
Het heeft natuurlijk wel zijn charmes, al dat magie enzo, en misschien is juist het ongeloofwaardige datgene wat mensen zo leuk vinden en boeit. Blijft alleen overeind dat die ongeloofwaardigheid mij stoort, net als bij bijvoorbeeld Star Trek.
darthconner
-
- 255 berichten
- 2440 stemmen
@Josseheijmen
maar wat ik dus zo opmerkelijk vindt, is dat mensen volgens jou hoop putten uit een droomwereld, terwijl het toch echt logischer zou zijn als diezelfde hoop kwam uit iets dat echt is,
mensen putten ''hoop'' of misschien ''kracht" uit fantasie omdat je er zelf bij kan verzinnen. zo geraak je de stress en vermoeidheid die door de maatschappij is veroorzaakt wat kwijt (niet helemaal, maar toch voor een deel). het klinkt misschien raar, maar bij sommige mensen is het wel zo. soms is het gewoon leuker om met je gedachten in een droomwereld zoals Middle-Earth te zitten dan in de echte wereld. ik zou graag weten of andere mensen hierover hetzelfde denken of anders.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2641 stemmen
mensen putten ''hoop'' of misschien ''kracht" uit fantasie omdat je er zelf bij kan verzinnen. zo geraak je de stress en vermoeidheid die door de maatschappij is veroorzaakt wat kwijt (niet helemaal, maar toch voor een deel). het klinkt misschien raar, maar bij sommige mensen is het wel zo. soms is het gewoon leuker om met je gedachten in een droomwereld zoals Middle-Earth te zitten dan in de echte wereld. ik zou graag weten of andere mensen hierover hetzelfde denken of anders.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Tsja. Het is inderdaad zo dat Lotr gaat over hogere zaken des levens, de strijd tussen goed en kwaad, vriendschap, moed, eer etc. etc, maar wat ik dus zo opmerkelijk vindt, is dat mensen volgens jou hoop putten uit een droomwereld, terwijl het toch echt logischer zou zijn als diezelfde hoop kwam uit iets dat echt is,
Dat blijft persoonlijk, juist dat die zaken aan bod komen in een droomwereld blijft voor mij aangrijpender dan in de echte wereld. Vooral omdat die vaak zover weg lijken. Oorlogsfilms zijn dan vaak duister en brengen de gruwel van dood en verderf veel beter, maar wordt de schoonheid van het leven op aarde weggelaten.
Het heeft natuurlijk wel zijn charmes, al dat magie enzo, en misschien is juist het ongeloofwaardige datgene wat mensen zo leuk vinden en boeit. Blijft alleen overeind dat die ongeloofwaardigheid mij stoort, net als bij bijvoorbeeld Star Trek.
Onrealistisch, dat zeker, maar ongeloofwaardig? Voor sommigen dan.
mensen putten ''hoop'' of misschien ''kracht" uit fantasie omdat je er zelf bij kan verzinnen. zo geraak je de stress en vermoeidheid die door de maatschappij is veroorzaakt wat kwijt (niet helemaal, maar toch voor een deel). het klinkt misschien raar, maar bij sommige mensen is het wel zo. soms is het gewoon leuker om met je gedachten in een droomwereld zoals Middle-Earth te zitten dan in de echte wereld. ik zou graag weten of andere mensen hierover hetzelfde denken of anders.
Ik denk hier helemaal hetzelfde over. Bij het kijken van LotR laat ik alles los, dat komt niet vaak voor.
Pre- en sequels

The Lord of the Rings: The Two Towers
2002
2.519 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
2001
3.683 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

Nieuwe 'Lord of the Rings'-film op komst: project focust zich op Gollum

Peter Jackson overwoog serieus hypnose om zijn werk aan 'The Lord of the Rings'-trilogie te vergeten
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties
Gerelateerde tags
elvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitgebaseerd op boekobsessiemagiekasteelsuspicionvulkaanpowergiant spiderbraverykingdomoorloglegerverslavingvervolghonorroyaltytrollkoningwreedheidgeweldkrankzinnigheidsplit personalitygeestfantasy worldtovenaarepic battlereisringquestlive action and animationhero's journeyhigh fantasywraith sword and sorcerypower madnessgreat war trekkinggood versus evilmiddle-earthsword making warmiddle-earthadmiringwinged creaturesarmiesspirits
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








