Genre: Mystery / Drama
Speelduur: 159 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Stanley Kubrick
Met onder meer: Tom Cruise, Nicole Kidman en Sydney Pollack
IMDb beoordeling:
7,5 (418.869)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 2 september 1999
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Eyes Wide Shut
"Cruise. Kidman. Kubrick."
Nadat zijn vrouw toegeeft seksuele fantasieën te hebben over een andere man, raakt een dokter geobsedeerd door de gedachte seks te hebben met een ander. Dit leidt tot enkele weinig bevredigende ontmoetingen met onder andere een prostituee. Als hij een nachtclub bezoekt komt hij achter het bestaan van een geheime seksclub.
Externe links
Acteurs en actrices
Dr. William Harford
Alice Harford
Victor Ziegler
Marion
Milich
Nick Nightingale
Domino
Desk Clerk
Sandor Szavost
Sally
Reviews & comments
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2287 stemmen
Ik ga deze namiddag naar de videotheek en de vorige weken heb ik vaak Kubrick-films meegenomen.Ze bevielen me allemaal
A Clockwork Orange was prachtig
Nu vraag ik me af of ik ook deze film kan zien als 14-jarige jongen??
Of wacht ik hier beter wat mee?
mikey
-
- 28991 berichten
- 5141 stemmen
Tuurlijk kunnen 14 jarigen deze film zien. Ik zou het zelfs aanraden.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4407 stemmen
Deze kun je gerust zien, ik denk dat deze film toegankelijker is dan bv. A Clockwork Orange.
Verder is het ook een hele goede film!
olivier
-
- 1249 berichten
- 1577 stemmen
Wel eigenlijk ben ik er niet zo zeker van of je dit wel zéker kan zien op je 14. Niet dat je achteraf in choque zou zijn ofzo, maar misschien blijven de verkeerde dingen bij... Zo zag ik bijvoorbeeld iets te jong taxi driver en alleen de gigantische schietpartij bleef me bij. Pas nu -jaren later- heb ik de film herontdekt in al zijn sarcasme en melancholie. Vind de vergelijking met eyes wide shut treffend aangezien ik me kan voorstellen dat vooral een aantal sublieme seksscènes gaan bijblijven.
A clockwork orange is een film die veel meer een algemene sfeer en scenografie bevat. Ofwel knap je direct af ofwel ga er direct in mee. Het is niet zo dat één bepaald aspect je aandacht compleet gaat opeisen, en dat is misschien wel het geval bij eyes wide shut.
Maar hey... probeer het hè! Ik was zelf net geen zestien toen ik film eerst zag en mijn vriendin was juist zestien toen ik samen met haar de film nog eens zag en tweemaal werkte de film wél perfect hoor, moet er heus geen 25 voor zijn
Hangt er gewoon van af hoe je film al ervaart en of grote sensationele scènes je aandacht van de essentie en de thematiek al eens weten af te leiden...
kos
-
- 46696 berichten
- 8853 stemmen
Ik denk ook dat je absoluut de bedoeling en thematiek van deze film niet mee krijgt op je veertiende. Ben het wel eens met olivier.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1703 stemmen
Deze kun je gerust zien, ik denk dat deze film toegankelijker is dan bv. A Clockwork Orange.
Verder is het ook een hele goede film!
Dat denk ik niet.
mikey
-
- 28991 berichten
- 5141 stemmen
Ik denk ook dat je absoluut de bedoeling en thematiek van deze film niet mee krijgt op je veertiende. Ben het wel eens met olivier.
Ik ken genoeg volwassenen die genoeg films niet begrijpen qua thematiek en/of bedoelingen (mensen zoals ik bijvoorbeeld). dus gewoon kijken en bekijk hem over 4 jaar nog eens. (als je wilt) Deze film wordt trouwens op totaal verschillende manieren door hele slimme critici geïnterpreteerd. dussss
Leno
-
- 5921 berichten
- 4407 stemmen
Tja gezien de meningsverschillen gewoon kijken en afzetten als je er niks aan vind of afkijken en hier je reactie neerzetten..
Pacino88
-
- 608 berichten
- 1480 stemmen
Ja,zelf ben ik 16 en ik denk ook wel dat je de films na meerdere keren zien,wel beter vind en beter begrijpt qua thema's.In ieder geval zijn de kubrickfilms wel films die je niet zo afzet,ze hebben wel een bepaalde sfeer.Alleen ik zou nu niet grote verhalen kunnen vertellen over wat de film voor mij was ofzo.Full metal jacket en the shining blijven mijn favorieten)
(Maar ik moet 2001,the killing,paths of glory,killer's kiss,lolita en barry lyndon nog zien.)
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2287 stemmen
Ik zal er toch wat mee wachten aangezien de verschillende reacties.
olivier
-
- 1249 berichten
- 1577 stemmen
Ja,zelf ben ik 16 en ik denk ook wel dat je de films na meerdere keren zien,wel beter vind en beter begrijpt qua thema's.In ieder geval zijn de kubrickfilms wel films die je niet zo afzet,ze hebben wel een bepaalde sfeer.Alleen ik zou nu niet grote verhalen kunnen vertellen over wat de film voor mij was ofzo.Full metal jacket en the shining blijven mijn favorieten)
Dit is geen aanval, ik ben ook maar negentien, maar vind het wel opmerkelijk dat je full metal jacket en the shining prefereert boven eyes wide shut, dr strangelove en clockwork. Die drie laatste zijn voor mij persoonlijk véél véél grotere films dan je twee lievelings, maar ik denk dat als je ze iets te vroeg ziet dat je inderdaad de gemakkelijkere -maar ook minder complexere en diepsnijdende- shining & metal jacket gaat verkiezen boven kubricks échte meesterwerken, waar ik deze eyes wide shut zeer zeker onder verkies.
mikey
-
- 28991 berichten
- 5141 stemmen
Ik zal er toch wat mee wachten aangezien de verschillende reacties.
Heh? ga je hem niet zien omdat een paar ouwe lullen je te jong vinden? So what als je de zgn. diepere betekenis niet ziet. Wat maakt maakt dat nou uit? Ik snap deze film ook niet. En ik ben 2x zo oud!!! Er valt verder genoeg te genieten van de vreemde gebeurtenissen en het ijzersterke camerawerk.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1703 stemmen
Juist, gewoon zien dit. Op latere leeftijd nog eens bekijken kan altijd nog 
olivier
-
- 1249 berichten
- 1577 stemmen
Juist, gewoon zien dit. Op latere leeftijd nog eens bekijken kan altijd nog 
Los van de leeftijd maar dit klopt niet. Vele films en boeken die je té vroeg ziet, bezorgen je een degout op veel te jonge leeftijd waardoor je er later nooit meer naar zal teruggrijpen. En geef toe... dat zou toch héél spijtig zijn met topfilms?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Vele films en boeken die je té vroeg ziet, bezorgen je een degout op veel te jonge leeftijd waardoor je er later nooit meer naar zal teruggrijpen. En geef toe... dat zou toch héél spijtig zijn met topfilms?
Oneens, ik ben bijvoorbeeld het bewijs hiervoor, en ik ken meer mensen die later pas grote klassiekers gaan waarderen.
mikey
-
- 28991 berichten
- 5141 stemmen
Iedereen een mening, olivier. Maar ik vind het raar dat je denkt te weten wat anderen zouden moeten doen en laten.
olivier
-
- 1249 berichten
- 1577 stemmen
Iedereen een mening, olivier. Maar ik vind het raar dat je denkt te weten wat anderen zouden moeten doen en laten.
Doe niet zo flauw, ik zeg alleen wat ik en velen met mij ervaren. Ga heus niet zeggen wie wat moet bekijken. Alleen is het stom te beweren dat je op jonge leeftijd alle nuances en verdiensten van een film inziet. Vele meesterwerken gaan aan je verloren, en ook ik die dan ontzettend veel film kijkt en filmwetenschappen studeer, ben paar maanden gigantisch teleurgesteld geweest door citizen kane en vast zie ik daar ooit nog wel de kwaliteit van in, alleen zal dat niet hetzelfde zijn dan wanneer ik het van het eerste moment had gesmaakt als zijnde onvergetelijk
olivier
-
- 1249 berichten
- 1577 stemmen
Oneens, ik ben bijvoorbeeld het bewijs hiervoor, en ik ken meer mensen die later pas grote klassiekers gaan waarderen.
Dat is ook wat ik bedoel, daar heb je gelijk in, maar dan kan je beter nog even wachten ipv je eerste -en bijgevolg heel belangrijke en bepalende- visie te laten verpesten..
Bananas
-
- 244 berichten
- 314 stemmen
Fascinerend met een mooie stijl van filmen. Je valt van de ene speculatie in de andere en je weet nooit of je op het verkeerde been gezet bent.
Acteerwerk van Kidman vond ik overdreven en storend maar daarom geen slechte film, integendeel.
Rudie
-
- 141 berichten
- 161 stemmen
Zulke grote namen en dan dan zo'n waardeloze flutfilm, jammer van m'n avond.
1 *
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Pieter Montana, GA DEZE FILM NOU GEWOON ZIEN!!
Dat zeg ik niet omdat ik het nou de beste film ooit gemaakt vind, maar gewoon omdat je leeftijd er HELEMAAL niets mee te maken heeft. En al helemaal niet omdat je je doen en laten (zoals Mikey al heel terecht opmerkt) niet moet laten leiden door een paar ouwe lullen die bang zijn dat Kubrick "niet goed wordt begrepen", want stel je voor.
Ik ben een van de alleroudste lullen hier (46, morgen) en dan blijkt maar weer dat toen van Kooten en de Bie zongen " en de ouwe lullen worden ook steeds jonger" ze zoals zo vaak het geval was later in de tijd steeds meer gelijk blijken te krijgen 
EYES WIDE SHUT vind ik een van de meest te pruimen Kubricks, en als je met A CLOCKWORK ORANGE geen problemen had zie ik hier het probleem al helemaal niet. Laten we eerlijk zijn....ZO ingewikkeld is deze film nou ook weer niet. Hij kan op verschillende manieren en op verschillende lagen bekeken worden, maar WHAT THE HECK als iemand bij een eerte kijkbeurt niet alles doorziet. En, nogmaals, dat heeft he-le-m,aal niets te maken met het feit dat je 14 bent, ik ken mensen van 13, 14, 15 die aanzienlijk perceptiever zijn dan de meeste mensen die zich "volwassen" mogen noemen.
Mooie kunst kun je niet vroeg genoeg kennis mee maken. EN tot Mooie Kunst wil ik deze film toch ook wel rekenen.
Even Olivier erbij halen...
[
Doe niet zo flauw, ik zeg alleen wat ik en velen met mij ervaren.
Dat jij en velen dat zo ervaren betekent niet dat het voor iedereen geldt. Er zijn ook heel vel mensen die reeds op zeer jonge leeftijd de schoonheid van aanzienlijk complexere materie zien. Ik zag zondag Kim van Kooten nog verhalen dat ze op haar 6e enorm genoot van een opera van Peter Schat. Geweldig toch? Waarschijnlijk hebben de meeste Volwassenen en Kenners in de zaal net zoveel van de diepere lagen gemist als Kim, maar het was een ervaring die ze niet is vergeten.
Alleen is het stom te beweren dat je op jonge leeftijd alle nuances en verdiensten van een film inziet.
Maar is het niet net zo stom te beweren dat je dat WEL doet als je ouder bent?? En, ook een belangrijke vraag: IS HET PER SE NODIG DAT JE ALLE NUANCES EN VERDIENSTEN OPPIKT??? Welnee! In elk goed kunstwerk zit ook een heleboel dat behalve de kunstenaar zelf waarschijnlijk NOOIT iemand zal opmerken of zelfs weten. Hoeft helemaal niet, moet je helemaal niet willen!
Vele meesterwerken gaan aan je verloren, en ook ik die dan ontzettend veel film kijkt en filmwetenschappen studeer, ben paar maanden gigantisch teleurgesteld geweest door citizen kane en vast zie ik daar ooit nog wel de kwaliteit van in, alleen zal dat niet hetzelfde zijn dan wanneer ik het van het eerste moment had gesmaakt als zijnde onvergetelijk
Auw - maar nu begeef je je wel op gevaarlijk terrein. Ik lees hier (als ik me vergis moet je het zeggen) de stelling een beetje in dat iemand die Filmwetenschappen studeert ineens weet wat wel en niet goed IS?
Ik probeer niet je studie onderuit te halen of belachelijk te maken of wat dan ook. Sterker: het lijkt me geweldig interessant. Maar sakkerloot - neem niet alles aan wat er wordt gezegd, blijf vooral ZELF denken!!
De genoemde misvatting wordt ook nog weleens gemaakt door mensen die hebben gestudeerd om filmjournalist te worden, wat tot enorme verenging van de algemene meningen kan leiden. Een vriend van mij had ooit een geweldig uitgesproken mening en een zeer persoonlijke smaak. Die heeft hij nog wel, maar sinds hij ervoor heeft gestudeerd (en nu in het vak werkt) weet hij dat bepaalde dingen dan wel door hem worden leuk, interessant of goed gevonden, maar dat het "niet goed is". Hij zal dat dan ook in zijn professionele doen nooit durven zeggen. Maar natuurlijk hebben we allemaal geleerd dat bepaalde dingen Goed en zelfs Onvergetelijk zijn. Als nou eens iemand CITIZEN KANE ziet en deze ervaring niet Onvergetelijk blijkt te zijn? Moet hij dan om vooral maar aan de waarheid te voldoen elke week even bijlezen om het vooral niet te vergeten??
Welnee - Ik heb Citizen Kane op "volwassen" leeftijd gezien, zeer bewust en vind het een zwaar overschatte film waaraan nu eenmaal dat label van Meesterwerk, beste film" enzo hangt datniemand het tegendeel meer durft beweren. Zo zal ook iemand die heeft gestudeerd niet meer kunnen of mogen of durven opmerken dat KUBRICK niet de god is die er van gemaakt is. Wat ik ook onzin vind. Hij heeft hele mooie films gemaakt, maar ook een paar enorme draken - en met zijn geringe output is het aantal meesterwerken bepaald niet al te indrukwekkend.
THE SHINING blijft voor mij wat dat betreft het grootste voorbeeld. Als DARIO ARGENTO deze film op PRESIES dezelfde manier zou hebben gemaakt zouden alle redenen die nu worden aangevoerd om het tot Meesterwerk te verklaren worden gebruikt om de film de grond in te boren. Want als je er verstand van hebt WEET je dat Argento geen goede films meer maakt en dat Kubrick zo goed is dat als je het niet leuk vindt je het wel niet zal begrijpen. Feit blijft dat THE SHINING een mateloos gemiddelde vage slasherfilm is die door anderen voor een fractie van dit budget veel beter gemaakt worden.
EYES WIDE SHUT vind ik persoonlijk een van zijn beste films, wat al weer wordt bewezen door het feit dat Kubrick het heeft klaargespeeld me twee en een half uur naar Tom Cruise te laten kijken (bepaald een prestaite!).
Ook bijzonder is dat hij een nooit op slecht acteren betrapte actrice als Nicole Kidman hier toch echt bijzonder slecht laat spelen in de "stoned" scene - dat lijkt zo uit As The Workld Turns te komen. Je vraagt je af hoeveel takes hij daarvoor nodig heeft gehad, want dat moet voor haar lastig zijn geweest - en verdorie ook wat de meester daar nou toch presies mee bedoelt of wil zeggen?????
Maar goed - ik dwaal af, mijn stokpaard gaat met me aan de haal.
In ieder geval: LEEFTIJD heeft nergens iets mee te maken. Het gaat om perceptie, intelligente en vooral INTERESSE, en ik hoop van harte dat Pieter binnenkort hier laat weten wat hij van de film vond!!
kos
-
- 46696 berichten
- 8853 stemmen
Pieter Montana, GA DEZE FILM NOU GEWOON ZIEN!!
Dat zeg ik niet omdat ik het nou de beste film ooit gemaakt vind, maar gewoon omdat je leeftijd er HELEMAAL niets mee te maken heeft. En al helemaal niet omdat je je doen en laten (zoals Mikey al heel terecht opmerkt) niet moet laten leiden door een paar ouwe lullen die bang zijn dat Kubrick "niet goed wordt begrepen", want stel je voor.
Verder moet iedereen vooral zelf weten of 'ie hem kijkt. En mensen zonder ervaring op relationeel, sexueel gebied kunnen deze film dus NOOIT helemaal vatten.
mikey
-
- 28991 berichten
- 5141 stemmen
En mensen zonder ervaring op relationeel, sexueel gebied kunnen deze film dus NOOIT helemaal vatten.
Misschien is deze film juist daarom een aanrader voor 14-jarigen. kan je eens kijken hoe het werkt in de relatiekeuken. ook al is deze film nogal fantasievol.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik vind het wel een interessante discussie eigenlijk. Ik heb rond mijn dertiende wat zitten grasduinen in de 'meesterwerken van de wereldliteratuur' en heb toen onder andere Lolita, De slinger van Foucault, Siddharta, Narziss en Goldmund, De Buddenbrooks en De stad en de honden gelezen, en ik vond ze allemaal 'goed'. Maar als ik ze nu opnieuw lees (van de meeste weet ik trouwens niks meer, behalve wat vage fragmenten en beelden die me zijn bijgebleven (niét de seksscenes
)) dan blijkt dat ik ze helemaal niet naar waarde heb kunnen schatten op die leeftijd. Maar ik vind het wel leuk van mezelf dat ik ze gelezen heb toen, heb er geen last van gehad later en het is niet zo dat ik die boeken nu niet opnieuw kan lezen. En ik heb ze ook graag gelezen vroeger, ik vond (en vind) het nu eenmaal leuk om iets te lezen of te bekijken waarvan je merkt dat er iets in zit dat je niet helemaal kunt bevatten en dat je misschien ook nooit zult snappen (mijn top tien zit wol met dergelijke films denk ik). Dus laat Pieter Montana zijn film maar zien, de eerste keer dat ik hem zag (twee jaar geleden) is ook vooral het erotische tintje me bijgebleven. En ik ben waarschijnlijk nu nog te jong en onervaren om hem helemaal naar waarde te schatten, maar laat hem maar groeien, zou zonde zijn als hij van de eerste keer op zijn hoogtepunt zou zitten 
mikey
-
- 28991 berichten
- 5141 stemmen
de stelling een beetje in dat iemand die Filmwetenshappen studeert ineens weet wat wel en niet goed IS?
Inderdaad 'auw'!
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Maar Kos, waarom voel je je dan zo aangesproken?? Ik had het inderdaad helemaal niet over jou.
Wat niet wegneemt dat ik deze reden die je aandraagt echt onzin vind.
In de eerste plaats: hoe weet jij zo zeker dat jij WEL de bedoeling van de film meekrijgt en alle thematiek interpreteert zoals Kubrick het bedoelde??
(Zou er iemand zijn die begrijpt van Jeroen Bosch allemaal bedoelde met zijn schileringen?? Toch vond ik dat op mijn 8e al mateloos boeiend.)
Ik denk bovendien dat een slim iemand zonder ervaring op relationeel gebied meer van de film kan snappen dan een dom iemand met zulke ervaringen. En bovendien is dat ontbreken van ervaring op Pieters leeftijd OOK al niet helemaal vanzelfsprekend, maar dit terzijde.
Bovendien is een film geen ZIPFILE, geen pakketje met ingepakte boodschappen dat je als kijker moet UNZIPPEN. De beleving van een kunstwerk is voor elke toeschouwer een persoonlijke ervaring. En dat kan op elke leeftijd voor iedereen anders en boeiend zijn.
Volgens mij gaat de film over veel meer dan het sexueel / relationele. Op het gebied van relaties met andere mensen hebben de meeste mensen al op 2 jarige leeftijd schrikbarende ervaringen die een referentiekader kunnen zijn om veel van deze film te begrijpen.
Iemand van 14 heeft waarschijnlijk ook nog weinig ervaring met excessief geweld en wat daar (en waar dat) toe leidt, en toch had Pieter met Clockwork Orange ook geen enkel probleem, begreep ik.
Dan zou ook iemand die na 1945 geboren is geen oorlogsfilm kunnen begrijpen?? Helemaal met Mikey eens (komt de laatste tijd wel meer voor, heb je dat ook door, Mikey??) dat het helemaal geen kwaad kan om al vroeg et zien dat Relaties niet zo sprookjesachtig zijn als het kan lijken als je ervoor staat, dat het leven een kwestie van vertrouwen is waar het veelal aan ontbreekt tussen mensen (en dat dat dan ook nog weleens heel terecht kan zijn).
En Freud is hier maar weer een volgend bewijs van het feit dat vroege kennismaking met Kunst niet alleen niet negatief, maar vooral positief werkt.
mikey
-
- 28991 berichten
- 5141 stemmen
Helemaal met Mikey eens (komt de laatste tijd wel meer voor, heb je dat ook door, Mikey??)
Dat komt omdat ik altijd zo redelijk ben
! ik ben het ook erg met jouw verhaal eens, btw.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Dat wilde ik ook wel, maar er is me al meerdere keren gevraagd of ik wat korter van stof wil zijn.....
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
! ik ben het ook erg met jouw verhaal eens, btw.
Maar dat komt dan weer omdat ik ook dingen zeg die hout zagen - maar dat heeft natuurlijk weer WEL met leeftijd en ervaring enzo te maken, dat begrijp je wel 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Vele films en boeken die je té vroeg ziet, bezorgen je een degout op veel te jonge leeftijd waardoor je er later nooit meer naar zal teruggrijpen.
Dat eerste is soms waar, ik ken veel mensen die een degout hebben van boeken, films en vooral toneel- en dansvoorstellingen die ze verplicht hebben moet lezen of zien. Maar als je uit jezelf beslist een film te zien denk ik dat je ervan uit kunt gaan dat je hem dan met een open en positieve geest gaat bekijken, en als je er dan nog een degout van krijgt dan is er gewoon iets mis met de film.
Je tweede punt klopt trouwens niet, zelfs in het geval van verplichte consumptie-degoutatie kan ik me voorstellen dat dan later iemand je afschuw weet te overwinnen en je overtuigt de film nog eens te bekijken en dat je hem dan vanuit een andere instelling bekijkt, en wel goed vindt.
Gerelateerd nieuws
Iconische mysteryfilm 'Eyes Wide Shut' is ineens weer ontzettend in trek op HBO Max

De laatste films van enkele van de belangrijkste regisseurs ter wereld

Legendarische mysteryfilm 'Eyes Wide Shut' van Stanley Kubrick vanavond (5 juli) te zien op televisie

Geboortedag Stanley Kubrick (1928): Zijn tien best beoordeelde films
Bekijk ook

American Beauty
Drama, 1999
1.914 reacties

The Shining
Horror, 1980
2.729 reacties

Full Metal Jacket
Oorlog / Drama, 1987
1.213 reacties

A Clockwork Orange
Misdaad, 1971
2.959 reacties

Marketa Lazarová
Drama / Romantiek, 1967
37 reacties

Festen
Drama, 1998
822 reacties
Gerelateerde tags
new york citysexual obsessionprostituerengebaseerd op boekchristmas partyerotiekorgiemasked balloffersecret societyhuwelijkcultfilmfeestjesamenzweringmarihuanaconsumerismherenhuisdokterlustdrugsvermommingillegal prostitutioncultfilmsexual desireegobriberymacabrevoyeurismeparanoiderotic thrillermale egossex partymarital crisisrelationshipscostume shop hookergrandprovocativechristmas movie alternativeabsurddramaticsuspensefulcriticaltenseromanticaudaciousboldshaggy dog story
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








