The Lost World: Jurassic Park (1997)

Alternatieve titel: Jurassic Park 2

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Steven Spielberg
met Jeff Goldblum, Julianne Moore en Vince Vaughn

Vier jaar na de gebeurtenissen in de eerste Jurassic Park film verklapt John Hammond aan Ian Malcolm dat er nog een ander eiland was vol dino's. Deze zijn verder met rust gelaten, en Hammond is erg benieuwd naar de dieren in een natuurlijke omgeving. Het team gaat naar het eiland, waar ze er echter achterkomen dat ze niet de enige mensen op het eiland zijn.

Kevin13
toffe film.Maar een klein beetje te veel actie.

kArIzMa_TuRk
vond deel 1 echt goed, deze was wat minder. een redelijke vervolg dus..***

TerrorBird
behalve het open einde vond en vind ik dit een SUPER FILM

on par met deel een vind hem zelfs iets beter nog
vooral dat stukje met die jeep in de mist en dan er dan plots twee rexen aan beiden kanten staan was priceless

dat stukje met die Raptor attack in het lange gras was ook priceless

beiden delen staan ver boven deel drie

Geen superfilm. Aardig vervolg op deel 1 en beter dan deel 3, maar dat zegt niet zoveel aangezien deel 1 super en deel 3 bar slecht was.

jack-sparrow
vooral een goede film omdat jeff goldblum meespeelt.
ik geef 3.5

Dit is de beste Jurassic Park uit de reeks vind ik. helemaal perfekt is hij een dikke 5,0

Jurassic Park: The Lost World.
Zeer goede film, vind ik.
Weer de prachtige effecten en beelden als in deel 1.
Het verhaal is iets minder, maar ik vind dat de dino's iets fijner afgewerkt zijn.
Niet te verwonderen dat het weer een goede film is als het gemaakt is door Speelberg.

Prachtige film, ik geef hem 4 sterren.

avatar van JorritS
Toch stuk minder dan de eerste, maar aardig vermakelijk. 3*

JurassicPark schreef:

Nou gaan we niet overdrijven he Het verhaal zelf is toch een stukje zwakker en de special effect zijn in dit geval, in de 4 jaar tijd tussen de eerste van de reeks, zeker niet verbeterd. De Tiranosaurus Rex ziet er in de eerste ook gevaarlijker uit. 2.5

avatar van IcU
IcU
jasha schreef:

Was ook niet echt nodig, lijkt mij...

Goeie Film

jack-sparrow
jasha schreef:

de special effects niet beter ?
ze zijn enorm verbeterd tegenover de eerste .
je ziet zowat bijna nergens dat er cg is in gebruikt .

jack-sparrow schreef:

de special effects niet beter ?
ze zijn enorm verbeterd tegenover de eerste .
je ziet zowat bijna nergens dat er cg is in gebruikt .

het verhaal is inderdaad niet verbeterd maar verslechterd.
Maar de special effects zijn toch wa beter

i'm a sucker for sfx. Dus toch 3,5 ondanks het duidelijk mindere verhaal

AfterShocks
Deel 1 is zeker minder leuker als in deze, maar ik had wel betere verwachtingen voor deze film aangezien er eindelijk wat actie zou gaan gebeuren, maar helaas. Toch wel een mooie leuke en anstaanjagende dinosaurusen, beter afgewerkt dan in z'n voorganger inderdaad. 4.5

waarom vindt iedereen dit deel toch stom? als ik eerlijk moet zijn is dit m'n lievelings deel

Kevin13
misschien omdat de eerste misschien veel beter is jurassicpark, het verhaal van de 1ste film is veel beter.
er is ook een betere sfeer en is veel geloofwaardiger dan de laatste 2 films.
in de 2de is er teveel actie en dat maakt de film wat slechter.
maar versta mij niet verkeerd, ik vind deze film keigoed.

avatar van IcU
IcU
JurassicPark schreef:

Het is en blijft een geweldige film, maar natuurlijk niet het beste deel. Hij haalt het niet bij deel 1.

Minstgoede deel van de trilogie. 2** .

iets minder dan deel 1 maar toch nog steeds 4 waard vind ik *

Dwerg Papegaai
deze deel vind ik net zo'n meesterwerk als deel 1

helaas kwamen mijn favos de Velociraptors iets tekort in beeld hier maar de Rexen maakten ook weer veel goed

Het mooiste uit de film vind toch wel dat stukje met dat jochie die in zn bed ligt en de t-rex die in de achtertuin staat, als de t-rex door San Diego loopt. En dat dat jochie heel rustig (alsof er niks aan de hand is eigenlijk) naar de slaapkamer van zn ouders loopt om te vertellen dat er een dinosaurus in de achtertuin staat !

Voorderest een leuke film. Jeff Goldblum is (Y) Sowieso een leuker persoon dan in JP 1. Maar de hele film haalt het gewoon niet bij JP 1. Komt ook doordat het 'nieuwe' eraf is natuurlijk.....

pawman_
pompoen schreef:
Nee, maar de acteerprestaties wel, ik denk niet dat ofwel een dinosaurus ofwel een kind tussen de dinosaurussen zo zal reageren.
Dat is zo ongeloofwaardig.

ja tog want jij hebt echte dino's gezien
en jij kent het gedrag van elk kind van de wereld

leer is een keer je fantasy te gebruiken als je die hebt.

pawman_
Kevin13 schreef:

het verhaal is inderdaad niet verbeterd maar verslechterd.
Maar de special effects zijn toch wa beter

voor iedereen die vindt dat de film een te zwak verhaal heeft; lees ''the lost World''van Michael Crichton (de schepper van jurassic park). Daarin wordt het verhaal veel uitgebreider en intelligenter verteld dan in de film.

Skip the Movie, Read the Book

Roseicollis
net zo'n meesterwerk als deel een en wederom een dikke 5

ik vond het een zeer goede film. Een geslaagde sequel.
Ook was meer actie dan deel 1, em goed uitgewerkte personages. CGI is wederom weer gecombineerd met robotics. En de film kwam uit toen ik gek was op dinosaurussen. 5 sterren

avatar van P8rb
JurassicPark schreef:

helemaal met je eens, dit is zonder twijfel het beste deel van de 3 !
zwaar ondergewaardeerde film vind ik..

wat dit klopt toch niet wie de eerste zag zij hammond tegen die auto camera ik haat hem toch (hij bedoelde Ian Malcolm ) en dan gaat hij dan tegen hem zeggen dat er een 2de eiland was dit is waanzin een goede 2,5 de film was goed de dino's waren goed de autoval van de ravein was het beste

geweldige film en doet niet onder aan zijn voorganger! ik heb respect voor steve!!!!

Ik vond de voorganger beter, maar deze heeft me ook zeker niet verveeld!