She's the Man (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Fickman
met Amanda Bynes, Channing Tatum en Vinnie Jones

Tiener Viola krijgt te horen dat haar meiden-voetbalteam wordt opgeheven. Zwaar teleurgesteld krijgt ze het plan zich voor te doen als haar tweelingbroer, die toch de stad uit is, en ze neemt zijn kamer in op diens high school. Ze wordt echter verliefd op kamergenoot Duke en een ander meisje valt weer voor haar, wat allerlei misverstanden oplevert.

Achmed
Had ik maar beter niet kunnen kijken, ik vind niet alle chick/teen-flicks slecht meer deze ging nergens over. En hoe dom moet je zijn om te geloven dat zij een gozer was. Gewoon slecht!

avatar van Cutiepie
Ik heb She's the man gisteravond op tv gezien en heb wel een paar keer hardop moeten lachen en ja, misschien komt t wel omdat ik een chick ben .

avatar van Seifer
Een redelijke film voor doordeweeks, de film heeft mij wel vermaakt. Het voetbal zag er trouwens wel nep uit, wel jammer. En voor de rest boeit het me niet of het nou zo realistisch was of niet. Sommige nemen deze films veel te serieus.

avatar van tommykonijn
Tja ... er zijn gewoon zo vreselijk veel tiener/high-school komedie's de laatste tijd op de TV zelf eigenlijk een beetje te veel en ik vind deze bijvoorbeeld een stuk minder dan de aller eerste die ik zag. Hier mochten wat meer (geslaagde) grappen in zitten van mij maar goed ieder zijn mening, aardig vermaak filmpje voor één keer maar verder niet echt iets bijzonders.

2,5* (kans op verhoging naar een 3,0*)

avatar van jimcarrey gek
ik vind het een leuke film heb het niet helemaal gezien maar tot nu toe 3,0 á 3,5 (zal het voorlopig ook nie helemaal zien want ik heb hem niet opgenomen) bijvoorbeeld waar ze die bal in de piemel krijgt (dus niet haha) (ps: dit is niet vies piemel is een heel normaal woord)

avatar van missl
Achmed schreef:

grappig filmpje, maar ik denk dat je die mensen ook wel hier op straat kan vinden. (vandaar misschien dat sommige mensen she's the man toch hoog hebben zitten)

avatar van Aapje81
Slecht tot matige film met een hele slechte Amanda Bynes, dat kind is verschrikkelijk druk en beweegt veel te veel. De film is verder erg vervelend en vooral on-orgineel. Nee, dit is vele male beter gedaan. Compleet overbodig

avatar van TimoGoedhart
Grappige film. Bynes laat goed zien hoe lastig de situatie is waar ze in zit. Ik heb na deze ook boys and girls nog zitten kijken, maar die was toch echt van een veel lager niveau. 3.0

avatar van yazzminex3
Die moet je gwn gezien hebbe!!
Kvind het echt een goeie
maar mss niet zo leuk vo de jongens

avatar van Xx_se7en_xX
Erg grappig. Mijn zus had deze dvd gekocht en ik ben niet zo gek op dit soort films maar deze vond ik wel leuk op zich. Dat stukje dat ie die handdoek tegen die jongen aan slaat vind ik bijvoorbeeld heel grappig ik heb me dood gelachen . Al vind ik wel dat het einde voorspelbaar is maar goed wat had je dan verwacht van zo'n film?

Echt superleuke film. Ik snap niet dat er zoveel negatieve recensies over zijn. Origineel verhaal, leuk geacteerd.
Ik heb er zelfs hardop om moeten lachen.

aan de titel te zien dacht ik dat het weer zo'n zoetsappige overdreven film was, maar toen ik de film eenmaal had gekeken, kreeg ik er geen genoeg van!! Het is echt grappig met veel humor, wel een grappig en origineel verhaal, maar of iemand dat in het echt zou doen??

avatar van Mister Cash
Wat een verschrikkelijk slechte film!! Hahaha onvoorstelbaar slecht geacteerd, slecht scenario, zwakke humor, voorspelbaar... het enige positieve waren de knappe dames. Ik snap niet dat mensen 5 sterren kunnen geven aan deze flutfilm.

Naar mijn mening is het doelpubliek louter naïeve tienermeisjes..

Mvg,
Cash

een film voor met anderen te zien en niet intrinsiek te volgen

de hogere score is persoonlijk,omdat ik haar een goede actrice vindt.

familiefilm

avatar van Kr!kke
Michaelpitt schreef:
Ik heb er zelfs hardop om moeten lachen.

daar ben ik het volledig mee eens...

avatar van medansavamhel
Gemiddelde tienerfilm met gemiddelde humor. Absoluut geen top komedie, maar zeker wel een amuserende feel-good movie.

avatar van aunuscus
geen topkomodie nee.maar o.m.s die viola is lekker!

avatar van medansavamhel
aunuscus schreef:
geen topkomodie nee.maar o.m.s die viola is lekker!

Mee eens, maar maakt dat de film goed (betreft je hoge score)?

avatar van aunuscus
nee dat moest er gewoon even uit.

leuke setting voor een romantische komedietje

avatar van arwenevenstar
Dit is nou echt zo'n film waar je de helft van de tijd met je handen voor je ogen zit omdat het zo verschrikkelijk slecht is. Verschrikkelijk slecht plot, verschrikkelijk slechte humor. Meer valt er voor mij eigenlijk niet over te zeggen.

avatar van M1kee
Heb deze gekeken met mijn vriendin, en ik vind 't toch wel een leuke film, ook voor jongens, goed acteerwerk, en veel komedie

avatar van B-daddy
ZALIGE film! Lag soms echt plat vant lachen. Stom want zag hem in 2006 in de bioscoop en ik wist zelfs niet eens weer dat dat die film was. Maar echt goeie film.
"Why, your'e so hot?"
"What did you say?"
"You are a good guy....men.....guy....guymen!"

avatar van Labello
hooi,
ik ovdn het echt een geweldige film !!!
er zit veel humor in en je kan hem wel 1000 keer zien \111

ik heb deze film denk k nu iets van 5 keer gezien

avatar van ®Tc
Leuk dat men voetbal in een Amerikaanse film wil verwerken maar doe het dan ook goed:

1) De rugnummer noemt niet voor niks rugnummer. Die zit aan de achterkant, niet de voorkant.
2) Duke en Justin moesten rood gekregen hebben voor hun vechtpartij
3) De inworp waaruit de penalty uit voorkomt is onreglementair ingeworpen.
4) Een meisje kan nooit in het a-team van een jongesclub spelen.
5) Een gewisselde spelers mag het veld niet meer betreden

Hun tegenstanders winnen dus met 5-0 ff.

Daar even los van zou ik ook wel willen zeggen: Als je een komedie wil maken doe het dan goed.

Er hangt wel een fris sfeertje rond She's the Man maar daarmee is het positieve wel gezegd.

Leuk uitgangspunt maar echt hilarische situaties levert het niet op. Vooral dan ook omdat Amanda Bynes meer irritant was dan echt iets grappigs op het scherm te doen.

avatar van Elineloves
Grappige komedie

ik ben een jongen en heb toch van de film genoten
een paar leuke grappen en het verhaal was mss niet het beste maar slechtere heb ik al gezien.. leuk om te zien als je je verveeld

avatar van iris.vessem
redelijke film..

Ik heb goed moeten lachen om deze film en tja, AB is gewoon lekker en ze speelt leuk, ietwat over de top maar films met haar zijn goed te kijken. Zo ook deze: helemaal leuk dat hij dan over voetbal gaat. Iets wat in de VS niet echt een grote sport is zoals bij ons in Europa.

Leuke combo dus!