She's the Man (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Fickman
met Amanda Bynes, Channing Tatum en Vinnie Jones

Tiener Viola krijgt te horen dat haar meiden-voetbalteam wordt opgeheven. Zwaar teleurgesteld krijgt ze het plan zich voor te doen als haar tweelingbroer, die toch de stad uit is, en ze neemt zijn kamer in op diens high school. Ze wordt echter verliefd op kamergenoot Duke en een ander meisje valt weer voor haar, wat allerlei misverstanden oplevert.

Rabbitto
Erg amusante film die ik er regelmatig inknikker op een saaie dag met regen. Leuk bedacht maar hier en daar wat flauw.

Maar goed, verstand op 0 en films met Amanda Bynes zijn nooit hoogstaander dan dit.

avatar van elmo4ever
leuke film! goed geacteert! leuk bedacht!

®Tc schreef:
Leuk dat men voetbal in een Amerikaanse film wil verwerken maar doe het dan ook goed:

1) De rugnummer noemt niet voor niks rugnummer. Die zit aan de achterkant, niet de voorkant.
2) Duke en Justin moesten rood gekregen hebben voor hun vechtpartij
3) De inworp waaruit de penalty uit voorkomt is onreglementair ingeworpen.
4) Een meisje kan nooit in het a-team van een jongesclub spelen.
5) Een gewisselde spelers mag het veld niet meer betreden

Hun tegenstanders winnen dus met 5-0 ff.

met 1 kan ik nog leven, met die andere moet je toch rekening houden dat het een FILM is

Deze film was een leuke, maar ook geen topper.
De humor was redelijk, maar ik heb beter geweten.

Ik heb geen fouten gezien in de film (bv anachronismen of zo... (wat in een film als deze wel niet kan)) wat ik wel een heel belangrijk vind.

De acteer prestaties vind ik ook nog naar behoren.
Slechte dingen heb ik niet te melden, maar heel veel goeie ook weer niet. Vandaar 3,5*.

mwah, t ging voor 1 keertje. Maar niet voor herhaling vatbaar,

avatar van aunuscus
Achmed schreef:
Had ik maar beter niet kunnen kijken, ik vind niet alle chick/teen-flicks slecht meer deze ging nergens over. En hoe dom moet je zijn om te geloven dat zij een gozer was. Gewoon slecht!

ik heb het filmpje bekeken ik denk niet dat het echt was

avatar van Antistar
Jaren geleden dat ik deze 'ns zag in een bus. Uiteraard had dit nooit een goede film kunnen zijn (slechts af en toe komt er eens een genietbare film uit in het genre à la Mean Girls), maar deze is me altijd bijgebleven als slechtste film die ik ooit zag. Drijvend op enorm hatelijke stereotiepen lijkt de film geen enkele moeite te doen deze te ontkrachten maar net te versterken. En dat terwijl veel van mijn leeftijdsgenoten toen in een deuk lagen. Beetje een degout gekregen van mijn klasgenootjes indertijd, al waren de intelligentere types onder hen wijs genoeg een potje te maffen tijdens de screening. Had ik ook best gedaan. Op de brandstapel met dit gedrocht.

Oké het mag dan voorspelbaar zijn, maar ik vind deze film echt hilarisch! En daar gaat het toch om bij een een romcom?

avatar van Mark W
Aaaaagghh... Het acteren van Amanda Bynes was voor mij echt tenenkrommend. De verhaallijn is nog wel te pruimen op een natte zondagmiddag, maar verder is hier niets speciaals aan.

avatar van ILDIB
Waarschuwing: Ben je man, voetbal je zelf of kijk je regelmatig voetbal, ben je ouder dan 15: KIJK HEM NIET!!

vreselijke flutzooi qua sportelementen en nog vreselijker qua geloofwaardigheid dat dat mens voor een jongen door moet gaan. Pak dan een griet voor die rol die wat mannentrekjes heeft.

avatar van niethie
Wat een belachelijk hoog gemiddelde!

Ik dacht, aangezien ik al een geruime tijd geen soortgelijk filmpje meer had gezien en ik mij best verveelde me hier wel mee te gaan vermaken, maar dat viel me erg tegen. Allereerst is Bynes best een leuk meisje, maar van acteren heeft ze overduidelijk geen kaas gegeten. De film zelf is erg voorspelbaar, zoet, veilig en braaf. Dat eerste kun je eigenlijk wel verwachten en hoeft een films als deze verder geen kwaad te doen, maar in combinatie met de andere minpunten kan het gevaarlijk worden. Nee, ik ging kijken voor een beetje afleiding en wat leuke feel good momenten en die kreeg ik nauwelijks te zien. Een tegenvaller dus, jammer maar ik kan er ook niet meer van maken dan dat!

2 sterren

Omdat een Amerikaanse vriendin zo gecharmeerd is van Channing Tatum heb ik mezelf er toe aangezet dit "meesterwerk" te bekijken. Toen het begon dacht ik oh god, hoe ga ik dit trekken? Dus heb ik mezelf tot 14/15 jarige gemorphd zogezegd en me wel vermaakt. Heel cliché allemaal maar toch vermakelijk. En kon ik mailen dat ik Channing Tatum een cutie vond die best wel eens -als hij de goeie rollen krijgt en/of kiest- iets kan worden.
Omdat het best leuk was weer ff een tiener te zijn en Channing ook leuk is en ik me dus niet verveelde een 3,5 op een zomeravond alleen thuis...snif, snif....

avatar van chevy93
Leuke film, zolang er geen andere goede films zijn om te kijken

Geweldige film, al 2 keer gezien:)

avatar van chevy93
Chattingforum schreef:
Geweldige film, al 2 keer gezien:)

5,0* een beetje overdreven? Maar ja wat verwacht van iemand die 4 pokemon films in z'n top 10 heeft staan:
Aantal stemmen: 161 (gemiddelde: 4,57, standaardafwijking: 0,84)

Gemiddeld 4,57

avatar van Roodkapje
Toch aangenaam teenmovie dat boven mijn verwachtingen lag. Allemaal voorspelbaar maar toch amusant om te bekijken. Het blijft allemaal lekker braafjes maar toch zit je op sommige momenten te schateren van het lachen. Helaas word het naar het einde toe meer en meer cliche waardoor de leute er toch af is.

avatar van s0njaa
aaaaahhh wat is dat mens overdreven irritant

hahaha net 5 min. geleden heb ik die film gezien. een zeer goeie film!
echt perfect dit moet je zeker zien!
het hebt een mooi verhaal en heel erg grappig!
4 sterren

avatar van horrorfreak23
Ik hou van deze film. Ik heb hem al verschillende keren gezien en hij gaat gewoon niet vervelen!

avatar van m1701
Blijft een leuke en grappige film
Vooral de gezichten die zij trekt echt super!!

Horrorfreak12
wat een leuke film we love amanda echt een goede actrice

GEWELDIGE FILM. meer kan ik er niet over zeggen.

Het is de grappigste film die ik ooit zag
alles was goed !!!
mooie film echt waar

avatar van skullcandygirl94
deze is superr grappig! vooral de grappen en uitdrukkingen zijn hilarisch hoezo slechte film????

Het zal een gezellige boel zijn geweest op de set: 1.50 (1.50)
Kort samengevat: het is zeker niet best. Hoewel het gemiddelde anders doet vermoeden. Al direct na de eerste scene is duidelijk waar het naartoe gaat met deze film, getuige de verschrikkelijke dialogen en het op de zenuwen werkende gepiep van de cast. Gelukkig vertoont de prent na ruim een kwartier verbetering (of: het begon te wennen....), maar het houdt zeker niet over. Het script is tergend voorspelbaar, valt er op een enkele scene na bar weinig te genieten en wordt het allemaal niet zo nauw genomen met het realisme. Ook cinematografisch overtuigt Fickman niet, met het nerveuze camerawerk als leidend voorwerp. Enige wapenfeit is de behoorlijk geregisseerde driehoeksverhouding, dat allemaal netjes in elkaar valt, maar daar is ook meteen alles meegezegd.

Toffe film. Ik heb deze l meermaals gezien. Leuk verhaal. Amanda Bynes makt de film wel goed. Ze speelde altijd heel goed, alleen spijtig dat ze zo weinig films maakt. Ze heeft en eigen speciale manier van acteren.

avatar van TragieStar.*
Tja.
Ik heb hem al zo vaak gezien dat ik hem nu kan dromen.
De acteer prestaties als ik daar mee begin zijn niet zo perfect maarjaah toch niet overdreven slecht ofzo.
Amanda Bynes vind ik altijd leuk en grappig dus deze keer ook.
Verder stelt het niet zo veel voor maar wel gelachen dus.

Amerikanen en voetbal, geen goede combinatie.

avatar van DISTURBIA
Beste chickflick ooit (:

Leuke film!!

Zeer leuke film

Die chick-fight is ook erg vermakelijk