She's the Man (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Fickman
met Amanda Bynes, Channing Tatum en Vinnie Jones

Tiener Viola krijgt te horen dat haar meiden-voetbalteam wordt opgeheven. Zwaar teleurgesteld krijgt ze het plan zich voor te doen als haar tweelingbroer, die toch de stad uit is, en ze neemt zijn kamer in op diens high school. Ze wordt echter verliefd op kamergenoot Duke en een ander meisje valt weer voor haar, wat allerlei misverstanden oplevert.

avatar van Rianneke_Dan
matig, en vooral makkelijk filmpje.
Het is allemaal erg standaart, maar het kan er nog mee door.
Voor sommige een aanrader, maar ik persoonlijk vond het niet veel.

avatar van FillumGek
Verrassend goed. Beetje een standaard plot maar het pakt erg leuk uit. Bynes acteert heel leuk en af en toe was de humor aardig sterk.

Inderdaad leuk om te zien hoe ingewikkeld alles in elkaar zit, tegen het einde aan. Natuurlijk komt altijd alles goed maar dat maakt nu even niet uit. Ik heb me goed vermaakt.

avatar van maxcomthrilla
Weer net zo leuk als Who `s Your Daddy.

Veel ongein, puberale clichès gemixed uit films als: American Pie en 10 Things I Hate About You. Het niveau van de humor die je kunt verwachten? Pubermeisje durft haar vrienden niet aan haar moeder voor te stellen omdat ze zich voor haar schaamt, waarna moeder deze reputatie natuurlijk waarmaakt. Ik blijf er om lachen.

Deze film kijkt gewoon erg lekker weg en verveeld geen moment, je moet alleen geen goed acteerwerk, een ingewikkeld plot of veel visuele flair verwachten. Des te meer een brave film die geen originele momenten kent, een wel erg happy family sfeertje schept richting het einde van de film en het enige goede acteerwerk van de hand van Vinnie Jones komt. Toch, blijf ik een zwak voor dit soort films houden. Er worden geen zware thematieken in behandeld, de film blijft lekker luchtig en probeert zelfs nog geen dramatisch tintje aan het verhaal mee te geven. De muziek varieerde van fijn tot aangenaam. Met name Ooh La La klonk lekker louncy. En als er wat versiert wordt, komt Shaggy `s Hey Sexy Lady ook van pas. Mijn grootste ergermoment bevond zich in het midden van de film toen het thema jaloezie werd verwerkt.

Leuke film dus, je moet er alleen van houden. 3,5*

avatar van otherfool
Een even vermakelijke als voorspelbare film rond de frisse Bynes, die haar gebrek aan komisch talent goed maakt met een fikse dosis charme. Leuke grappen en typetjes, waarbij Cross als alleskunnende rector (geweldige running gag dat) de show steelt. Inderdaad een aanrader.

3,5*.

avatar van jumpstylemovie
Leuke tienerfilm en er steken wel een paar stukjes uit waar je om kan lachen. Typisch gevalletje waarbij meiden wel een 5***** zullen geven. ik geef hem een 3.5***

avatar van Sportingerke
Even iemand anders quoten om mijn mening met andere getuigenissen te staven:
ERHA schreef:
Een film.... 13 in een dozijn. Weinig lachwekkende situaties en vooral voorspelbaar.

Misschien een meidenfilm, misschien gewoon niet mijn genre, maar feit is dat deze film me nooit kon boeien...
Bovendien ergerde ik me van bij het begin aan de volledig ongeloofwaardige wisseltruc die bij niemand op school opvalt.
Aangezien dat een erg belangrijk uitgangspunt is en een pijler waarop het gehele verhaal steunt, is het wel duidelijk dat het verhaaltje in het water valt.

Nemen we daarbij nog de karikaturale personages (de rijke chichi-moeder, de ongeïnteresseerde vader, de nerd,...) en het clichématig verloop en je kunt begrijpen dat de film niet echt mijn ding was.

Enig positief punt: de film heeft te maken met voetbal...

Voor de rest: moeite van het kijken niet waard.

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
Eén van de slechtste tienerkomedies die ik ooit heb gezien. Bij deze ook één van de meest overgewaardeerde films op de site wat mij betreft, want dit gemiddelde is verbijsterend. Voorspelbaar, super ongeloofwaardig - wat niet erg hoeft te zijn, maar in deze film kon het niet erger - en elke scéne met Amanda Bynes als ''jongen'' is vreselijk irritant en ergerlijk. Mooie meid, maar dit is te slecht voor woorden. Eigenlijk is de hele film één grote ergernis, gatver. Eindelijk weer eens de laagste score uitgeven en die is meer dan verdiend voor dit gedrocht. Hmm, en dat terwijl tienerkomedies bijna altijd goed in de smaak vallen.

avatar van ®Tc
Leuk dat men voetbal in een Amerikaanse film wil verwerken maar doe het dan ook goed:

1) De rugnummer noemt niet voor niks rugnummer. Die zit aan de achterkant, niet de voorkant.
2) Duke en Justin moesten rood gekregen hebben voor hun vechtpartij
3) De inworp waaruit de penalty uit voorkomt is onreglementair ingeworpen.
4) Een meisje kan nooit in het a-team van een jongesclub spelen.
5) Een gewisselde spelers mag het veld niet meer betreden

Hun tegenstanders winnen dus met 5-0 ff.

Daar even los van zou ik ook wel willen zeggen: Als je een komedie wil maken doe het dan goed.

Er hangt wel een fris sfeertje rond She's the Man maar daarmee is het positieve wel gezegd.

Leuk uitgangspunt maar echt hilarische situaties levert het niet op. Vooral dan ook omdat Amanda Bynes meer irritant was dan echt iets grappigs op het scherm te doen.

®Tc schreef:

2) Duke en Justin moesten rood gekregen hebben voor hun vechtpartij
3) De inworp waaruit de penalty uit voorkomt is onreglementair ingeworpen.
4) Een meisje kan nooit in het a-team van een jongesclub spelen.
5) Een gewisselde spelers mag het veld niet meer betreden

Hun tegenstanders winnen dus met 5-0 ff.

met 1 kan ik nog leven, met die andere moet je toch rekening houden dat het een FILM is

Deze film was een leuke, maar ook geen topper.
De humor was redelijk, maar ik heb beter geweten.

Ik heb geen fouten gezien in de film (bv anachronismen of zo... (wat in een film als deze wel niet kan)) wat ik wel een heel belangrijk vind.

De acteer prestaties vind ik ook nog naar behoren.
Slechte dingen heb ik niet te melden, maar heel veel goeie ook weer niet. Vandaar 3,5*.

hahaha net 5 min. geleden heb ik die film gezien. een zeer goeie film!
echt perfect dit moet je zeker zien!
het hebt een mooi verhaal en heel erg grappig!
4 sterren

avatar van Elineloves
'' ...and when I close my eyes, I see you for who you truly are, which is UUUG-LAY. ''

Amanda Bynes... I love her! Dit is gewoon een héérlijke komedie. Voor ieder wat wils. Toegegeven: je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen voorspellen hoe het verhaal zal verlopen maar nergens is het vervelend cliché. Het feit dat deze film niet uitblinkt qua diepgaand en spectaculair script had je sowieso kunnen verwachten.

She's the man zit vol met ontzettend leuke humor. Amanda is grappig, schattig en een plaatje om te zien. We kennen ze natuurlijk allemaal wel, die tienersterretjes.. maar Amanda is anders. Zij is écht en blijft zichzelf. Het is dan ook ontzettend leuk om zo'n spontane verschijning op je beeldscherm te hebben. Zelfs als kerel is ze leuk. ''I can do this. I am a dude. I am a hunky dude! I'm a badass hunky dude!''

Een lekker fris filmpje waar ik in ieder geval geen genoeg van kan krijgen.

Zoveelste highschool-comedy die losjes gebasseerd is op een stuk van William Shakespeare. Deze keer is zijn 'Twelfth Night' aan de beurt. Ook dit stuk leent zich hier weer goed voor.
Ze ziet er misschien een beetje raar uit verkleed als jongen, maar Amanda Bynes doet het bijzonder leuk. Uiteraard is het allemaal nogal voorspelbaar en zeker niet origineel, maar uiterst vermakkelijk en lollig. De rol van Vinnie Jones hadden ze wat meer uit mogen halen.

avatar van DonOswaldo
Herzien.

Blijft prima vermaak, al komt dat wel door de rol van met name Amanda Bynes en het leuke verhaaltje. Zat meer in, maar toch wat fijne humor af en toe en voldoende vermaak voor een ruime

avatar van blurp194
Leuk filmpje. Allemaal zo doorzichtig als ikweeniewat, maar, verstand op nul en fijn kijken. Alleen de gezichtsuitdrukkingen van Amanda Bynes zijn al geweldig - het ene moment als blikken konden doden, het andere moment weer poeslief.

Vinnie Jones is net als altijd weer supercool. Wat een mooie rollen weet die man altijd binnen te halen en wat speelt hij ook goed. Het is dat we Johan Cruyff al hebben... anders zou hij m'n favoriete voetbalbejaarde zijn

avatar van LOTR-lover
Vermakelijke film die lekker wegkijkt. Meer valt er eigenlijk ook niet over te zeggen. Gewoon een aanrader om een keertje te kijken.

avatar van rep_robert
De film scoort bij mij eigenlijk alleen vanwege de charme van Bynes en de rest van de cast. Voor de rest is het eigenlijk best pijnlijk zo af en toe, snap het hoge gemiddelde ook niet zo.

Ik ben best bereid om door het stupide plotje heen te prikken, maar als het zo ongeloofwaardig wordt gebracht kan ik er natuurlijk niks mee. Het jongetje proberen uit te hangen gebeurt veelste overdreven waardoor Bynes eigenlijk nooit als een jongen overkomt, laat staan door die belachelijke metamorfose. In plaats van een bloedmooie meid ziet ze er nu uit als een bloedmooie meid met kort haar. Hoe kan je daar nou in godsnaam een jongen in zien vraag ik me af. Dat kan echt niet hoor, maak dan op zn minst de metamorfose wat beter.
Het slapstick gehalte is gewoon te hoog en dat is jammer, dat haalt de film zo af en toe gewoon geweldig naar beneden.

Verder een paar leuke bijrollen en uiteraard de trieste Amerikaanse blik op het voetbal. De spelregels in de film kloppen van geen kant en de winnende bal die ze erin knalt is natuurlijk ook zwaar vanuit buitenspel positie(op het moment dat Tatum die bal per ongeluk terug kopt staat zij nog steeds op die strafschopstip een aantal meter achter de achterste linie), kan me best irriteren aan dat soort domme foutjes/foute blikken op voetbal in dit Amerikaanse films.

Voor de rest een redelijk standaard tienerverhaaltje en een leuke cast. Die redden de film van de ondergang.

avatar van dave
Jezus had het zo slecht nog niet aan dat kruis, bedenk ik me nu. Enfin, relatief slecht, stellen we. Ik wil hem trouwens in zijn naam en die van zijn ouwe oprecht bedanken voor de schepping van MovieMeter, want een dergelijk goddeloos wanproduct als dit bekijken zonder achteraf een uitlaatklep ter beschikking te hebben, is een ware nachtmerrie.

Na het zoveelste mallotige kuchje werden we andermaal getrakteerd op een even dwaze rechtzetting, die buiten pure, onversneden ergernis en erbarmen, in geen geval geloofwaardigheid of opgetogenheid teweegbracht. Bynes is op z'n zachts gezegd een incapabel koebeest, dat weliswaar luidruchtig loeien kan, doch in geen geval poogt degelijk acteerwerk af te leveren. Godsjammerlijk is dan ook het feit dat zij zowaar de meest talentvolle toneelspeelster uit de zooi moet voorstellen, en dat de rest van de povere cast zodoende zelfs een plekje in de boerderij op zijn of haar buik kan schrijven. Met een beetje geluk vangt 'Het Asiel' hen wel op.

Gal spuwen doe ik nog heel even, daar de verschrikkelijke muziek, ellendige clichématigheid, volkomen voorspelbaarheid en de opengebroken, spastische dialogen je ongetwijfeld met een loodzware griep in bed doen belanden.

De lucht wordt ijl en ik snak inmiddels naar adem. Tijd voor alweer een Tibetaans reinigingsritueel. Tot binnen een week.

0,50

avatar van K. V.
'k was echt aangenaam verrast door deze film. Een echt grappige film en Amanda Bynes deed het heel goed in deze film.

(Alweer) een sullige tienerkomedie, die de doelgroep onderschat: een totaal gebrek aan humor, originaliteit, intelligentie en charme; daarnaast zijn de grappen ontbloot van iedere timing. De produktie doet denken aan 'Just One of the Guys' uit 1985 en biedt de standaard items die je bij een brave tienerfilm kunt verwachten: preutse toespelingen, naaktheid verborgen voor de camera en lesbisch(heid) in de zijlijn.

avatar van John Lee Hooker
Erg vreemd als een meisje zich voor doet als haar broer om met de jongens mee te kunnen voetballen. Vele obstakels moet ze overwinnen en dat allemaal alleen om zichzelf te 'bewijzen'. Ja, het is een Amerikaanse komedie zoals we ze kennen maar dit uitgangspunt is echt té ongeloofwaardig. Nou moet ik toegeven dat het meermaals best spannend werd tijdens de benauwde situaties waarin Viola terecht kwam en het was leuk om de reacties te zien van Duke, Olivia en de betrokkenen. Echter hangt er een grote voorspelbaarheid boven en vallen we veel in herhaling. Opmerkelijk ook dat niemand het verschil zag tussen de neppe en echte Sebastian en zo waren er nog andere zaken waar ik mijn vraagtekens bij had (de donkere stoere gast die opeens koos voor de lelijke beugelbek). De laatste twintig minuten zijn overbodig en dringen je een slechte herinnering op wat grotendeels ook wel terecht is.

Be not afraid for greatness

Een lichtvoetige comedy, een leuk niemandalletje voor een avondje met het verstand op 0
Ik ben het met de critici eens dat het meisje wat zich als een jongen verkleedt er nog steeds gewoon als een meisje uitziet, maar op zich maakt dat voor mij geen verschil in de grappige en romantische situaties. Het acteren is overtuigend en de beelden zijn ook prima, de muziek redelijk (naar mijn smaak).

avatar van Gang_Star
She's the man is niet meer dan een leuke wegkijker. De humor is regelmatig erg flauw, maar het gaat ook niet vervelen. Het romantische gedeelte in deze film is niet echt mijn ding, het voetbal des te meer. Alleen wel jammer dat dat heel matig is uitgewerkt. Bij vele amateurvoetbalteams ziet het er regelmatig nog beter uit.
Amanda Bynes kon me niet bekoren, Channing Tatum speelde wel degelijk overigens. Ook de bijrol van Vinnie Jones als trainer was leuk.

avatar van Miszmi
Voor het eerst sinds een lange tijd weer gekeken, maar het blijft één van mijn favoriete films in het genre. Het wordt af en toe wel pijnlijk duidelijk dat Amerika niet het land van de voetbal is, maar dat is ze vergeven.

Tatum is om van te genieten, niet eens alleen zijn prestaties, alles aan hem is genieten in deze film. Bynes kan zo nu en dan wat mager acteren, maar vind dit wel haar beste film. Haar mimiek is hilarisch en geweldig gebracht in deze film, ik kan overigens altijd wel genieten van Bynes. Haar niveau is weliswaar niet altijd even hoog in iedere film, maar haar uitstraling vind ik altijd erg fijn.

Het verhaal vind ik erg leuk bedacht en eigenlijk ook goed uitgevoerd. Weinig op aan te merken. Heb de film meerdere keren gezien, maar ik blijf er keer op keer van genieten. Ik lach ook steeds weer om dezelfde (soms wat flauwe) grapjes. Het is allemaal wel voorspelbaar, maar had daar ook niet heel veel anders van verwacht. Of ik de eerste keer ook zo dacht, weet ik niet meer. Vast wel, dit soort films kunnen mij eigenlijk nooit verrassen. Deze film heeft dat mijns inziens overigens ook niet nodig, het is prima zoals het is.

Na elke herziening gooi ik er op de één of andere manier 0.5* bij op, zo ook deze keer. Inmiddels dus 4.5*, omdat het zelfs na een keer of zes gewoon niet gaat vervelen. De 5* zal het nooit gaan halen, dit zal dus mijn definitieve cijfer zijn.

avatar van IH88
“Just remember, inside every girl, there's a boy. That came out wrong but you know what I mean.”

Aardige film. Het is jammer dat Bynes zo is afgegleden, want ze is een getalenteerd actrice die dit soort films moeiteloos draagt. Het verhaal is best origineel en de humor werkt. Buiten Bynes zijn de acteurs niet bijzonder, maar het is grappig om de stuntelige Tatum aan het begin van zijn carrière te zien. En Vinnie Jones is op zijn manier hilarisch. Het is wel jammer dat de voetbalscènes bizar slecht zijn gefilmd. Voor de rest een prima film.

Luchtig filmpje die al de denkbare cliches bij een tienerfilm bespeelt maar er hier aardig mee
wegkomt waarschijnlijk door een aanhoudend speelse toon en waardoor de film ook nergens
hapert of stokt. Valt er ook best af en toe wat te lachen, met de mij geheel onbekende Amanda
Bynes als stralend middelpunt. Geen hoogvlieger, maar zeker niet onaardig.

avatar van Shadowed
Mak.

Bynes zal vast veel kijkers hebben getrokken op kanalen zoals DisneyChannel. Ideale kindster is ze wel moet ik toegeven. Maar erg goed vond ik de film en haar manier van komedie niet bepaald, maar ik ben dan ook geen 14-jarig tienermeisje. Daar lijkt de film zich wel gericht op te hebben.

Bynes doet het wel enthousiast, maar is vooral niet erg grappig. De hele overdreven en theatrale manier van acteren en de situatie opnemen is wat ongemakkelijk. Ik zie er ook niet al te veel humor van in. Van die gekke types die er ook bijstaan moet ik ook weinig van hebben.

Het duurt ook behoorlijk lang met een speelduur van 105 minuten in een film die wel een boodschap heeft, maar deze verbloemt vooral in nogal irritante humor waardoor je de boodschap niet serieus kan nemen helaas. De film lijkt zich er totaal niet op te richten.

Humor is regelmatig pijnlijk slecht en ik stond me steeds te verbazen hoe je zo vaak de plank mis kan slaan. Elke keer weer zo'n standaardtype erbij die geforceerd grappig wil zijn. De extreme nerd, de gekke directeur en de gemene ex-vriend. Het is allemaal al zo vaak gedaan.

Wel is de film behoorlijk makkelijk uit te kijken en is het acteerwerk goed en enthousiast. Grappig vond ik Bynes totaal niet, maar je kan moeilijk zeggen dat ze niet goed acteert. Ook Tatum was prima en Ramsey was ook wel een leuk dotje.

Film die je eigenlijk zo weer vergeten bent. Nogal irritante en suffe humor echter die regelmatig pijnlijk is en een nogal standaardverhaal, maar wel nog een vlotte film met degelijk acteerwerk. Alleen het feit dat Bynes echt totaal niet leek op haar broer Kirk leek kan je moeilijk negeren.