She's the Man (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Fickman
met Amanda Bynes, Channing Tatum en Vinnie Jones

Tiener Viola krijgt te horen dat haar meiden-voetbalteam wordt opgeheven. Zwaar teleurgesteld krijgt ze het plan zich voor te doen als haar tweelingbroer, die toch de stad uit is, en ze neemt zijn kamer in op diens high school. Ze wordt echter verliefd op kamergenoot Duke en een ander meisje valt weer voor haar, wat allerlei misverstanden oplevert.

BBC
Na herziening - Who am I kidding, na de 100ste herziening - toch een half puntje omhoog.
Het is pret van de bovenste plank, wat met een mager verhaal ontzettend knap is. Amanda Bynes is echt de ster van deze film, ze heeft zo ontzettend veel charme en tilt de film absoluut naar een hoger niveau. Want kom nou, het verhaal rammelt aan alle kanten. Ook Channing Tatum zorgt niet voor een positieve bijdrage. Bahbah wat ben ik hem zat zeg, totaal niet aantrekkelijk en heeft ook absoluut geen kaas gegeten van acteren. Misschien dat ik nog een film moet kijken waar hij wél een goede rol neerzet, maar die heb ik dan nog niet gezien.

Alom een zeven. En echt waar, een tampon in je neus voor een bloedneus werkt als een tierelier.

avatar van Marvinleeaday
Een echte "die viel lang niet tegen film". Leuk gevonden, goed uitgevoerd, af en toe briljante humor. Natuurlijk voorspelbaar en als je kritisch kijkt diverse (bijna onmogelijkheden). Maar dit soort films kijk ik niet kritisch en dus leuke film, effe kijken!.

avatar van Pim1993
BBC schreef:

Wat Tatum betreft ben ik het absoluut niet met je eens. Vind hem wel degelijk een van de betere acteurs sowieso in deze film waar in mijn ogen uiterst mager geacteerd wordt. Tatum is een talent, heeft de looks en de klasse om best ver te komen.

----------

De film zelf vond ik vermakelijk, Amerikanen aan de voetbal is toch altijd lekker ongeloofwaardig maar wel gigantisch leuk om naar te kijken. De film betreft een lekker sfeertje en het plesante feel-good gevoel wat bij dit genre altijd welkom is. Wel een typische film die je niet zal downloaden of in de bios zal gaan zien maar je gewoon moet tegenkomen op de buis.

avatar van Pim1993
dave schreef:
Jezus had het zo slecht nog niet aan dat kruis, bedenk ik me nu. Enfin, relatief slecht, stellen we. Ik wil hem trouwens in zijn naam en die van zijn ouwe oprecht bedanken voor de schepping van MovieMeter, want een dergelijk goddeloos wanproduct als dit bekijken zonder achteraf een uitlaatklep ter beschikking te hebben, is een ware nachtmerrie.

Na het zoveelste mallotige kuchje werden we andermaal getrakteerd op een even dwaze rechtzetting, die buiten pure, onversneden ergernis en erbarmen, in geen geval geloofwaardigheid of opgetogenheid teweegbracht. Bynes is op z'n zachts gezegd een incapabel koebeest, dat weliswaar luidruchtig loeien kan, doch in geen geval poogt degelijk acteerwerk af te leveren. Godsjammerlijk is dan ook het feit dat zij zowaar de meest talentvolle toneelspeelster uit de zooi moet voorstellen, en dat de rest van de povere cast zodoende zelfs een plekje in de boerderij op zijn of haar buik kan schrijven. Met een beetje geluk vangt 'Het Asiel' hen wel op.

Gal spuwen doe ik nog heel even, daar de verschrikkelijke muziek, ellendige clichématigheid, volkomen voorspelbaarheid en de opengebroken, spastische dialogen je ongetwijfeld met een loodzware griep in bed doen belanden.

De lucht wordt ijl en ik snak inmiddels naar adem. Tijd voor alweer een Tibetaans reinigingsritueel. Tot binnen een week.

0,50

Haha, hoe kun je zo'n reactie op een film in godsnaam nou serieus nemen!

Sorry hoor maar als jij dit filmpje op deze manier gaat bekritiseren ben je in mijn ogen wel heel diep gezonken.

Niks persoonlijks, maar bespaar de positievelingen onder ons je absolute waanzin.

Ik vond het geen slechte film, maar niet zo boeiend allemaal. Er ongeloofwaardig ook en de humor is wat knullig. Maar prima voor de mensen die van een gemiddelde komediefilm houden.

avatar van j0enne
Waarom kan voetbal nou nooit eens realistisch worden weergegeven?

avatar van Gang_Star
She's the man is niet meer dan een leuke wegkijker. De humor is regelmatig erg flauw, maar het gaat ook niet vervelen. Het romantische gedeelte in deze film is niet echt mijn ding, het voetbal des te meer. Alleen wel jammer dat dat heel matig is uitgewerkt. Bij vele amateurvoetbalteams ziet het er regelmatig nog beter uit.
Amanda Bynes kon me niet bekoren, Channing Tatum speelde wel degelijk overigens. Ook de bijrol van Vinnie Jones als trainer was leuk.

Het zéér goede aan deze film is dat hij (ook al weze het een tienerkomedie, zoals zovelen hier schrijven) zich zelf overduidelijk NIET serieus neemt.
Ik heb de indruk dat de meesten die kritiek schrijven dat niet doorhadden.
Het is een film waarin je niet moet nadenken, en uiteraard: ongeloofwaardig. Maar als je een geloofwaardige film wil zien, kijk dan niet naar een tienerkomedie.
Ik vond hem echt goed en zeker een aanrader, als je alle raad van hierboven respecteert.
Tatum had de durf om niet de held te spelen en Bynes speelde om verliefd op te worden.

avatar van peachhieee
echt een super leuke film. Maakt je super erg aan het lachen.

avatar van alexspyforever
Een chick flick waar ik echt hartelijk om moet lachen zo kom ik er niet vaak tegen en dit is er zo eentje. Clichés van de bovenste plank, maar toch oh zo leuk vooral dankzij Amanda Bynes die de gedaanteverwisselingen uitstekend uitbeeldt. Die gelaatsuitdrukkingen van haar zijn gewoon onbetaalbaar

Lekker flauw en ongeloofwaardig maar heb toch goed kunnen lachen. Leuke komedie voor een avondje verstand op 0 en lachen.

Een erg leuke film, met een paar leuke elementen, de schot van bal in haar kruis is een beetje te makkelijk neergezet, een bal in het kruis van meisjes doet ook wel pijn, en hier lijkt het van niet, het bewijzen dat Sebastian een jongen is door zijn edele delen te tonen is grappig, net zoals het tonen van haar borsten, om te bewijzen dat ze een meisje is is ook grappig, ook het winnende doel is doorhaar is ook leuk

avatar van Daan258
Tja, het is inderdaad echt een meisjes film. Vond er niet veel aan.
Het verhaal was erg simpel en nogal saai, heb zelf ook helemaal niks met voetbal dus daar zal het ook wel een beetje aan liggen. grappig werd het ook nooit en dan nog is bagger acteerwerk van Amanda Bynes waar ik me echt dood heb aan zitten ergeren.

Al met al was dit geen filmpje voor mij.

avatar van Miszmi
Voor het eerst sinds een lange tijd weer gekeken, maar het blijft één van mijn favoriete films in het genre. Het wordt af en toe wel pijnlijk duidelijk dat Amerika niet het land van de voetbal is, maar dat is ze vergeven.

Tatum is om van te genieten, niet eens alleen zijn prestaties, alles aan hem is genieten in deze film. Bynes kan zo nu en dan wat mager acteren, maar vind dit wel haar beste film. Haar mimiek is hilarisch en geweldig gebracht in deze film, ik kan overigens altijd wel genieten van Bynes. Haar niveau is weliswaar niet altijd even hoog in iedere film, maar haar uitstraling vind ik altijd erg fijn.

Het verhaal vind ik erg leuk bedacht en eigenlijk ook goed uitgevoerd. Weinig op aan te merken. Heb de film meerdere keren gezien, maar ik blijf er keer op keer van genieten. Ik lach ook steeds weer om dezelfde (soms wat flauwe) grapjes. Het is allemaal wel voorspelbaar, maar had daar ook niet heel veel anders van verwacht. Of ik de eerste keer ook zo dacht, weet ik niet meer. Vast wel, dit soort films kunnen mij eigenlijk nooit verrassen. Deze film heeft dat mijns inziens overigens ook niet nodig, het is prima zoals het is.

Na elke herziening gooi ik er op de één of andere manier 0.5* bij op, zo ook deze keer. Inmiddels dus 4.5*, omdat het zelfs na een keer of zes gewoon niet gaat vervelen. De 5* zal het nooit gaan halen, dit zal dus mijn definitieve cijfer zijn.

Echt een leuke film. Er zit een goed tempo in en het verhaal is leuk en een beetje romantisch.

avatar van IH88
“Just remember, inside every girl, there's a boy. That came out wrong but you know what I mean.”

Aardige film. Het is jammer dat Bynes zo is afgegleden, want ze is een getalenteerd actrice die dit soort films moeiteloos draagt. Het verhaal is best origineel en de humor werkt. Buiten Bynes zijn de acteurs niet bijzonder, maar het is grappig om de stuntelige Tatum aan het begin van zijn carrière te zien. En Vinnie Jones is op zijn manier hilarisch. Het is wel jammer dat de voetbalscènes bizar slecht zijn gefilmd. Voor de rest een prima film.

een erg leuke film.heb me zeker prima vermaakt.heb hem al best vaak gezien,maar hij blijft genieten.denk ik tocht wel een van de mooiste in dit genre.

Dikkertje Dap
Guilty pleasure!!