She's the Man (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Fickman
met Amanda Bynes, Channing Tatum en Vinnie Jones

Tiener Viola krijgt te horen dat haar meiden-voetbalteam wordt opgeheven. Zwaar teleurgesteld krijgt ze het plan zich voor te doen als haar tweelingbroer, die toch de stad uit is, en ze neemt zijn kamer in op diens high school. Ze wordt echter verliefd op kamergenoot Duke en een ander meisje valt weer voor haar, wat allerlei misverstanden oplevert.

avatar van vistrida
Net gezien.... wel grappig

avatar van blurp194
Leuk filmpje. Allemaal zo doorzichtig als ikweeniewat, maar, verstand op nul en fijn kijken. Alleen de gezichtsuitdrukkingen van Amanda Bynes zijn al geweldig - het ene moment als blikken konden doden, het andere moment weer poeslief.

Vinnie Jones is net als altijd weer supercool. Wat een mooie rollen weet die man altijd binnen te halen en wat speelt hij ook goed. Het is dat we Johan Cruyff al hebben... anders zou hij m'n favoriete voetbalbejaarde zijn

Ik heb het helemaal gehad met al die Amerikaanse films die allemaal op elkaar lijken en allemaal hetzelfde patroon hebben.

Maar deze vind ik toch wel erg leuk.

avatar van LOTR-lover
Vermakelijke film die lekker wegkijkt. Meer valt er eigenlijk ook niet over te zeggen. Gewoon een aanrader om een keertje te kijken.

avatar van rep_robert
De film scoort bij mij eigenlijk alleen vanwege de charme van Bynes en de rest van de cast. Voor de rest is het eigenlijk best pijnlijk zo af en toe, snap het hoge gemiddelde ook niet zo.

Ik ben best bereid om door het stupide plotje heen te prikken, maar als het zo ongeloofwaardig wordt gebracht kan ik er natuurlijk niks mee. Het jongetje proberen uit te hangen gebeurt veelste overdreven waardoor Bynes eigenlijk nooit als een jongen overkomt, laat staan door die belachelijke metamorfose. In plaats van een bloedmooie meid ziet ze er nu uit als een bloedmooie meid met kort haar. Hoe kan je daar nou in godsnaam een jongen in zien vraag ik me af. Dat kan echt niet hoor, maak dan op zn minst de metamorfose wat beter.
Het slapstick gehalte is gewoon te hoog en dat is jammer, dat haalt de film zo af en toe gewoon geweldig naar beneden.

Verder een paar leuke bijrollen en uiteraard de trieste Amerikaanse blik op het voetbal. De spelregels in de film kloppen van geen kant en de winnende bal die ze erin knalt is natuurlijk ook zwaar vanuit buitenspel positie(op het moment dat Tatum die bal per ongeluk terug kopt staat zij nog steeds op die strafschopstip een aantal meter achter de achterste linie), kan me best irriteren aan dat soort domme foutjes/foute blikken op voetbal in dit Amerikaanse films.

Voor de rest een redelijk standaard tienerverhaaltje en een leuke cast. Die redden de film van de ondergang.

avatar van Juudje1906
helemaal tegek!
echt sommige stukjes zijn gewoon geweldig XD

avatar van Patu
Leuke meidenfilm, maar niet meer dan dat....

avatar van lotteke_ik
Vroeger echt de lievelingsfilm van mij en al mijn vriendinnen.

avatar van daxclusive
Leuke film, goed geacteerd!

Leuke film, die lekker wegkijkt.
Had hem alleen net iets leuker gevonden als de make-up van Amanda Bynes iets beter was, want het stoort toch dat je heel goed ziet dat het een meisje is.

avatar van dave

Na het zoveelste mallotige kuchje werden we andermaal getrakteerd op een even dwaze rechtzetting, die buiten pure, onversneden ergernis en erbarmen, in geen geval geloofwaardigheid of opgetogenheid teweegbracht. Bynes is op z'n zachts gezegd een incapabel koebeest, dat weliswaar luidruchtig loeien kan, doch in geen geval poogt degelijk acteerwerk af te leveren. Godsjammerlijk is dan ook het feit dat zij zowaar de meest talentvolle toneelspeelster uit de zooi moet voorstellen, en dat de rest van de povere cast zodoende zelfs een plekje in de boerderij op zijn of haar buik kan schrijven. Met een beetje geluk vangt 'Het Asiel' hen wel op.

Gal spuwen doe ik nog heel even, daar de verschrikkelijke muziek, ellendige clichématigheid, volkomen voorspelbaarheid en de opengebroken, spastische dialogen je ongetwijfeld met een loodzware griep in bed doen belanden.

De lucht wordt ijl en ik snak inmiddels naar adem. Tijd voor alweer een Tibetaans reinigingsritueel. Tot binnen een week.

0,50

avatar van Tommeh
Toch mooi om te zien dat die Amerikanen voetbal écht als wijvensport zien

Testudo schreef:

met 1 kan ik nog leven, met die andere moet je toch rekening houden dat het een FILM is

Deze film was een leuke, maar ook geen topper.
De humor was redelijk, maar ik heb beter geweten.

Ik heb geen fouten gezien in de film (bv anachronismen of zo... (wat in een film als deze wel niet kan)) wat ik wel een heel belangrijk vind.

De acteer prestaties vind ik ook nog naar behoren.
Slechte dingen heb ik niet te melden, maar heel veel goeie ook weer niet. Vandaar 3,5*.

Als je commentaar maakt, laat het dan wel kloppen. Een nummer aan de voorkant komt heel vaak voor. Bijna bij alle nationale elftallen. Die ingooi was wel regelmentair, zolang hij maar met beide benen op de grond staat. Wonderbaarlijke Inworp - Opmerkelijk - Video - Zie.nl

avatar van gillie24
Grappig filmpje met een zeer vermakelijke Amanda Bynes, mooie meid ook. Dat niemand doorheeft dat ze een jongen speelt al is dat maar al te duidelijk, mag de pret niet drukken. Dat is,denk ik, zelfs juist deels de grap. Haar gezichtsuitdrukkingen zijn echt uniek.
Overigens weer een film met Vinnie Jones, die na zijn voetbalcarriere bij Wimbledon in Engeland het echt gemaakt lijkt te hebben in de filmwereld. Dat hij in een voetbalfilm opduikt is dan weer niet zo raar. Raar is het wel, daar hij natuurlijk voor geen meter kan acteren.

Ongelooflijk!!!! Hoe kan deze ontzettend slechte k*tfilm zo'n hoog gemiddelde scoren op moviemeter. Zijn jullie allemaal gek geworden ofzo? Ik dacht dat gtst slechte acteurs had, maar dit is bijna een parodie op acteren. Ik probeerde dan maar verstand op nul te zetten en hier doorheen te prikken, maar de dialogen werden steeds slechter en haar gezichtsuitdrukkingen ook, wat mij er toe dwong hem na 25 minuten af te zetten. Officieel mag je dan niet stemmen, maar of ik hem nou helemaal uitzie en daarmee de overige 80 minuten uitzit doet niks af aan mijn stem. Een dikke 0.5*

Gewoon leuk om te kijken en er zitten grappige stukken in, meer niet!

super leuke film!
van begin tot eind, echt super leuke en vermakelijke film!
zeker nog eens kijken, geweldige film echt een aanrader!
zeker 5 sterren!

avatar van MatthijsGr00t
Vermakelijke high-school film die lekker wegkijkt maar zeker niets meer dan dat. Het verhaal is natuurlijk veel te standaard en voorspelbaar en het acteren is ook niet altijd even sterk maar het kan er allemaal mee door. Gewoon een prima film om tussendoor te kijken en snel weer te vergeten.

avatar van K. V.
'k was echt aangenaam verrast door deze film. Een echt grappige film en Amanda Bynes deed het heel goed in deze film.

(Alweer) een sullige tienerkomedie, die de doelgroep onderschat: een totaal gebrek aan humor, originaliteit, intelligentie en charme; daarnaast zijn de grappen ontbloot van iedere timing. De produktie doet denken aan 'Just One of the Guys' uit 1985 en biedt de standaard items die je bij een brave tienerfilm kunt verwachten: preutse toespelingen, naaktheid verborgen voor de camera en lesbisch(heid) in de zijlijn.

avatar van John Lee Hooker
Erg vreemd als een meisje zich voor doet als haar broer om met de jongens mee te kunnen voetballen. Vele obstakels moet ze overwinnen en dat allemaal alleen om zichzelf te 'bewijzen'. Ja, het is een Amerikaanse komedie zoals we ze kennen maar dit uitgangspunt is echt té ongeloofwaardig. Nou moet ik toegeven dat het meermaals best spannend werd tijdens de benauwde situaties waarin Viola terecht kwam en het was leuk om de reacties te zien van Duke, Olivia en de betrokkenen. Echter hangt er een grote voorspelbaarheid boven en vallen we veel in herhaling. Opmerkelijk ook dat niemand het verschil zag tussen de neppe en echte Sebastian en zo waren er nog andere zaken waar ik mijn vraagtekens bij had (de donkere stoere gast die opeens koos voor de lelijke beugelbek). De laatste twintig minuten zijn overbodig en dringen je een slechte herinnering op wat grotendeels ook wel terecht is.

Be not afraid for greatness

Een lichtvoetige comedy, een leuk niemandalletje voor een avondje met het verstand op 0
Ik ben het met de critici eens dat het meisje wat zich als een jongen verkleedt er nog steeds gewoon als een meisje uitziet, maar op zich maakt dat voor mij geen verschil in de grappige en romantische situaties. Het acteren is overtuigend en de beelden zijn ook prima, de muziek redelijk (naar mijn smaak).

avatar van Bijdevaate11
[quote]dave schreef:
Jezus had het zo slecht nog niet aan dat kruis, bedenk ik me nu. Enfin, relatief slecht, stellen we. Ik wil hem trouwens in zijn naam en die van zijn ouwe oprecht bedanken voor de schepping van MovieMeter, want een dergelijk goddeloos wanproduct als dit bekijken zonder achteraf een uitlaatklep ter beschikking te hebben, is een ware nachtmerrie. quote]

Waar slaat dit op? Waarom bij een film tegen het Christendom aan trappen? laat Christenen en dus ook mij in hun waarde en geef een fatsoenlijke mening!

Ik ben normaal helemaal geen fan van dit soort films maar amanda bynes maakt de film echt vermakelijk. de mimiek van haar is om je te bescheuren. Nee het is geen hoogstaand verhaal maar daar is de genre dan ook niet naar. 5 sterren puur voor mevrouw bynes.

O, de quote moest natuurlijk "Be not afraid of greatness" zijn (in navolging van Shakespeare )
De rest van de quote (van wat de coach voor elke wedstrijd zegt) is trouwens ook het vermelden waard:

"Be not afraid of greatness, some are born great, some achieve greatness, and some have greatness thrust upon them. I think our best chance to be great here today, is to have you play."

Vermakelijke film. Oppervlakkig verhaal natuurlijk, maar ideale feelgood film.

avatar van Beffrey28
[quote]Bijdevaate11 schreef:

Hij zegt toch niks verkeerd? Doe niet zo moeilijk man, Jezus....

avatar van DragQueen
Leuke Komedie, waarvan het verhaal erg voorspelbaar is. Maar dat mag niet storen. Er wordt verder prettig geacteerd, en van de humor valt te genieten. 3 Sterren.

avatar van Veruca
Maar... maar... moet ZIJ dan niet naar school?

avatar van Annemuisje82
Heerlijke feelgood movie. Ik heb genoten. ( mede dankzij Channing ;-D ) 4*