She's the Man (2006)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Fickman
met Amanda Bynes, Channing Tatum en Vinnie Jones

Tiener Viola krijgt te horen dat haar meiden-voetbalteam wordt opgeheven. Zwaar teleurgesteld krijgt ze het plan zich voor te doen als haar tweelingbroer, die toch de stad uit is, en ze neemt zijn kamer in op diens high school. Ze wordt echter verliefd op kamergenoot Duke en een ander meisje valt weer voor haar, wat allerlei misverstanden oplevert.

avatar van pooper
viel behoorlijk tegen maar dat hoeft de lol niet te verpesten, tog nog wel een 2,5*

avatar van VS-
VS-
haha hij blijft grappig

avatar van Kilii
Het verhaal zit wel grappig in elkaar.
De acteer prestaties zijn matig-slecht.
De directie is niet interessant.
Je kan dit verhaal vergelijken met een draaimolen. Eén keer zit je er in, maar de 2e keer is te veel.
De film was simpelweg te langdradig en voorspelbaar. De cast was niet indrukwekkend ( wat niet altijd hoeft voor een goede film ) en de melo-dramatische scènes waren soms meelij-lachwekkend.

2 - 2,5 voor deze matige jongeren-komedie.

Hele leuke film! Amanda Byrnes is een leuke symphatieke actrice en het leuke van deze film is dat het niet draait om hoe mooi zij wel is zoals sommige films van bij Hillary Duff, Lindsey Lohan(al was mean girls dan wel weer leuk) ze doet lekker gek en dit ziet er niet over geacteerd uit.

avatar van Elineloves
'' ...and when I close my eyes, I see you for who you truly are, which is UUUG-LAY. ''

Amanda Bynes... I love her! Dit is gewoon een héérlijke komedie. Voor ieder wat wils. Toegegeven: je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen voorspellen hoe het verhaal zal verlopen maar nergens is het vervelend cliché. Het feit dat deze film niet uitblinkt qua diepgaand en spectaculair script had je sowieso kunnen verwachten.

She's the man zit vol met ontzettend leuke humor. Amanda is grappig, schattig en een plaatje om te zien. We kennen ze natuurlijk allemaal wel, die tienersterretjes.. maar Amanda is anders. Zij is écht en blijft zichzelf. Het is dan ook ontzettend leuk om zo'n spontane verschijning op je beeldscherm te hebben. Zelfs als kerel is ze leuk. ''I can do this. I am a dude. I am a hunky dude! I'm a badass hunky dude!''

Een lekker fris filmpje waar ik in ieder geval geen genoeg van kan krijgen.

wat een supergrappige Amanda Bynes krijgen we in deze film te zien. Haar gezichtsuitdrukkingen zijn echt de moeite waard. Een film die ik keer op keer kan bekijken met een grote smile op mijn gezicht

avatar van jansma
Vond deze film echt slecht. Flauwe humor en come on zeg. IEdereen kon toch zien dat dat geen vent is., wat een slechte schmink zeg.. mede daardoor vond ik de film niks. Hij/zij gedroeg zich als een wijf en niemand die het door heeft.. flauw hoor.

avatar van TragieStar.*
Dat hoort dus bij dit soort films, en dat maakt het grappig.

avatar van Elineloves
Het was ook de bedoeling dat kijkers zouden zien dat ze niet helemaal omgetoverd was tot een vent. Dat was een deel van de grap.

OEEEEEEHHH CHANNING!!! Zoo lekker maakt veel goed ja!

avatar van Seifer
OEEEEEEHHH AMANDA!!! Zoo lekker maakt veel goed ja!

avatar van JacoBaco
Deze film is echt best leuk.

Wie is dat knappe ding als avatar Seifer?

Niet erg origineel, maar het blijft een vermakelijke film. Geen enkele minuut heb ik me verveeld en Amanda heeft haar rol erg goed neergezet.

avatar van van duijn
Gek... Ik dacht voor deze film al gestemd te hebben...?

avatar van Xx_se7en_xX
Aantal grappige momenten, maar natuurlijk weer een standaard filmpje. Je weet wel wat ik daar mee bedoel.

avatar van Qwix
JacoBaco schreef:
Deze film is echt best leuk.

Wie is dat knappe ding als avatar Seifer?
Misa Campo.

Erg leuke film. Ik verwachtte een en al cliche's en flauwe grappen. De cliche's waren zeker aanwezig (maar ja, daar kan je met dit soort films ook niet echt omheen), maar de grappen waren meestal echt wel leuk!

Het acteerwerk van Amanda was af en toe wel wat overdreven, maar toch vond ik haar met veel momenten wel overtuigend een jongen spelen.

Ach, je moet de film niet gaan kijken als je veel diepgang, wijze lessen, heel hoogstaand acteerwerk en een geniaal script verwacht. Maar mocht je je vervelen, dan is deze film zeker vermakelijk en een aanrader.

Enige minpunt aan deze film is dat Amanda niet op een man lijkt! Verder een vermakelijke film!

avatar van tal1b
jansma schreef:

in 't begin was het best geinig, maar na dat "she a man was", vond ik 't ook erg flauw, humor die mij niet aansprak

avatar van lars-pixar
Aardig filmpje zo.

Ik dacht eerst dat deze film een beetje een trekje had van de film Agent Cody Banks maar het verliep anders.

Geweldig verhaal waring heel goed geacteerd door Amanda Bynes.In de film zaten wel een paar geslaagde grappen in, de film duurde veel te lang kon je ook zien aan het tempo.Een paar min puntjes ze bleef volgens mij in heel de film haar make up op houden. 3,0*

avatar van Akkiej
Gewoon wel een vermakelijk filmpje. Niet echt een hoogvlieger, maar dat zijn die romcoms nooit echt. 3*

avatar van JSPR_G
Redelijk flauwe film met een in mijn ogen erg zwakke Amanda Bynes. Haar gebekketrek is erg storend, haar mannelijk-doen komt erg onrealistisch, te clichématig en irritant over.
Enkele dingen zijn wel erg knap in beeld gebracht, zoals wanneer ze droomt dat ze op het voetbalveld staat en het moment dat ze water over haar gegoten krijgt: Erg knap!
Hiervoor toch 2* ipv 1,5*

Zoveelste highschool-comedy die losjes gebasseerd is op een stuk van William Shakespeare. Deze keer is zijn 'Twelfth Night' aan de beurt. Ook dit stuk leent zich hier weer goed voor.
Ze ziet er misschien een beetje raar uit verkleed als jongen, maar Amanda Bynes doet het bijzonder leuk. Uiteraard is het allemaal nogal voorspelbaar en zeker niet origineel, maar uiterst vermakkelijk en lollig. De rol van Vinnie Jones hadden ze wat meer uit mogen halen.

avatar van Laila001
De film is nogal oneloofwaardig, maar toch ook heel leuk! Ik vond veel dingen echt grappig. Voor pubers een leuke film!

echt een hele leuke film.
heb hem al vaak gezien maar hij blijft leuk.

avatar van DonOswaldo
Herzien.

Blijft prima vermaak, al komt dat wel door de rol van met name Amanda Bynes en het leuke verhaaltje. Zat meer in, maar toch wat fijne humor af en toe en voldoende vermaak voor een ruime

avatar van Tranquiloz
Geweldige film. Een dikke pluim voor Amanda Bynes, die het weer voor elkaar heeft gekregen. Jammer dat ze gestopt is met acteren.

Hilarische film! Samen met homeAlone1&2 de enige film die ik vaker dan 5x kan genieten..
Je moet wel echt van romcoms houden het is echt een tienerfilm...

avatar van mnrk
Dit was een gewoon een leuke film...

Het verhaal is leuk en wordt ook op een leuke manier gebracht, ook het acteerwerk was goed.

avatar van xxxolita
Deze vind ik een supergoede komedie
waar je even bij kunt uitrusten. Een dikke 4.5!!!