About Last Night... (1986)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Edward Zwick
met Rob Lowe, Demi Moore en James Belushi

Danny Martin wil graag vrijgezel blijven en Debbie Sullivan ook. Na een avondje stappen in Chicago gaan Danny en Debbie dan ook naar zijn flat voor alleen de voorspelbare onenightstand. Hun affaire is ongebonden, harstochtelijk en zeer waarschijnlijk snel voorbij, totdat het ondenkbare gebeurt: ze willen elkaar weer ontmoeten. De start van hun intensieve relatie werkt op de zenuwen van de vrijgevochten vriend van Danny en de cynische kamergenote van Debbie. Danny en Debby ontdekken dan dat een relatie meer inhoudt dan alleen samen een bed delen.

avatar van petey
Kan de film met 1 woord afdoen: Demi.

kappeuter (moderator)
Demi betekent in het Frans toch half?

sydney
Do I need to say Moore. Of is dat flauw?

kappeuter (moderator)
Mag.

avatar van petey
De badscene was de extra punten waard.

avatar van speedy23
Een luchtig verhaaltje, met daaronder duidelijk deze retorische vraag: kan de echte liefde nog overwinnen in dit egocentrisch tijdperk waarin alles moet kunnen? About Last Night werd gebaseerd op het toneelstuk Sexual Perversity In Chicago van coryfee David Mamet, die hierin de draak steekt met de van bed naar bed wippende vrijgezellen in de jaren '70 en '80 (normaal zou de film ook zo heten, maar de titel geraakte niet door de censuur). Het is een weliswaar uitgebreid, maar helaas eerder flauw afkooksel van de succesvolle podiumversie. Voor regisseur Ed Zwick was About Last Night zijn eerste langspeelfilm na een rijke ervaring bij de televisie. Later regisseerde hij ondermeer Glory, Leaving Normal, Legends Of The Fall en Courage Under Fire. Eyecatcher van About Last Night is Demi Moore, hier werkelijk in een uitzonderlijke topvorm. Samen met mooie jongen Rob Lowe, haar collega uit St. Elmo's Fire, houdt ze deze romantische komedie vermakelijk tot aan het bittere eind...

avatar van jedymaster
was niet veel deze film.

Leuke film met romantiek, drama en humor!
4****..misschien veel sterren...maar ik heb me vermaakt!
Vooral de vriend+vriendin van Rob en Demi, vond ik erg grappig.

Geen hoogvlieger, maar best goed acteer werk van alle hoofdrolspelers. Laatste scene is erg ontroerend. Je kan ook zien dat Demi en Rob al vaker met elkaar geacteerd hebben.

Boeiend relatiedrama in navolging van het ongeveer zelfde "St Elmo's Fire".Een film die bol staat van de
relatieperikelen. Een uitstekende cast.
Een film die je opslurpt.

avatar van Joepos
Hierboven zijn de de belangrijkste argumenten eigenlijk al aangedragen....... superfilm!!

avatar van Dennis Evahi
Niet echt een superfilm maar wel leuk genoeg. Relaties etc. etc. Vermakelijk met een jonge Demi.

hinie
Was vroeger helemaal weg van Rob Lowe.
Deze film gaat over verliefd zijn, liefde en loslaten...
Ik vond hem geweldig!!

Geweldige film inderdaad. Leuke tijd toen. Ik heb er veel herinneringen aan en ook ik was helemaal in de wolken met Rob Lowe, zwijmel, zwijmel.

avatar van Fran
Luchtig maar leuk. Net iets anders dan de vele teenfilms die je in die tijd had. Niet veel bijzonders maar wel leuk. James Belushi als lompe, sexistische goorlap, is een rol die hij wel vaker heeft en die hem ook op het lijf geschreven is. Zonder zijn rol zou ik de film denk ik wel een puntje minder geven. Zijn rol zorgt er voor dat er nog een beetje aktie in blijft. Maar goed, zoals ik al zei. Best leuk.

avatar van ane19
Vond deze film best wel leuk
die danny is wel leuke typi

Leuke avondfilm. 3 sterren.

avatar van niethie
Dit was destijds een van mijn eerste volwassen film en vond hem geweldig sinds die tijd erg vaak gezien en tot op de dag van vandaag vind ik hem nog steeds erg goed.
Mooi en fris (soms zelfs aangrijpend) relatiedrama met goede rollen van lowe en moore meer kan ik er eigenlijk niet over kwijt behalve dat het allemaal wel wat meer aandacht verdiend en dat hij naast de films the breakfast club en st. elmo's fire mooi in het rijtje past als een soort trilogy van sequels over het volwassen worden.

3,5 sterren

avatar van Sukantara
Nostalgie is deze film voor mij. Leuke film over een stelletje wat probeert een relatie te onderhouden met alle moeilijkheden van dien. Kijkt lekker weg.

Lang geleden dat ik deze film heb gezien, maar destijds vond ik 'm wel goed. Aardig relatiedrama met de nodige humor en herkenbare situaties. James Belushi is top in zijn rol als opper-sexist.

Een lange, saaie film die je gezond verstand te boven gaat met een verschrikkelijk slecht spelende Rob Lowe. Er leek geen einde aan te komen.

avatar van DDT
DDT
James belushi is gewoonweg prachtig in deze film.Demi was nog Demi,nog een mooie vrouw,niet zoals nu na x operaties..............

avatar van filmgek1963
Een echte yuppie-film uit de eighties. Geweldig.

avatar van mikey
petey schreef:
De badscene was de extra punten waard.
Geschoten met koud water. Althans ik zag geen stoom of toch wel?

avatar van DragQueen
Prima kijkbare Romantische Komedie. Het verhaaltje is luchtig, en ondanks de voorspelbaarheid leuk uitgevoerd. De aanwezige cast doet het verder ook naar behoren. We zien o.a. Demi Moore en James Belushi in hun jongere jaren. 2,5 Ster.