ad

Genre: Thriller / Drama

Geregisseerd door: Edward Zwick

Met onder meer: Ed Flanders, David Clennon en Roxanne Hart

Over Special Bulletin

Een nieuwsreporter en zijn cameraman worden gegijzeld op een boot in de haven van Charleston, waar ze aanwezig zijn om verslag te doen van een staking. De eis van de kidnappers is dat alle nucleaire ontstekers in en rondom Charleston worden ingeleverd, zodat ze deze op zee kunnen laten ontploffen. Ze dreigen met het laten ontploffen van een atoombom als de eis niet wordt ingewilligd.

John Woodley

Diane Silverman

George Takasima

avatar van james_cameron

james_cameron

Heel lang geleden een keertje gezien op tv; maakte toen enorm indruk op me. Superspannend, realistisch en beangstigend. De film is opgezet als een live-journaal uitzending.

Komt me ook heel bekend voor.

avatar van xangadix

xangadix

Deze is geweldig. Hij werd 1984 of 1985 uitgezonden door de TROS. En dan steeds onder in beeld de melding dat het maar een film was en niet echt. Great!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Prima film die verpakt als nieuwsbulletin enorme indruk maakt vanwege het hoge realiteitsgehalte. Langzamerhand ontaard het nieuws in een nachtmerrie. Destijds werd er veel opschudding veroorzaakt in Amerika bij nietsvermoedende TV-kijkers. Goed.

avatar van DiStefanO

DiStefanO

Zeer leuke en spannende film, die je aandacht grijpt. Goed verhaal, met een einde dat men niet vaak ziet

avatar van Basto

Basto

Heel lang geleden in een internationaal gezelschap op tv gezien. Was erg goed gemaakt. Zo goed dat een aantal die de Engelse taal niet goed machtig waren er volledig in geloofden en op het eind volledig wit wegtrokken. Een memorabele avond.

Jammer dat er een houdbaarheidsdatum op dit soort producties zit.

Voor toen, een 4,5