Special Bulletin (1983)

Thriller / Drama

geregisseerd door Edward Zwick
met Ed Flanders, David Clennon en Roxanne Hart

Een nieuwsreporter en zijn cameraman worden gegijzeld op een boot in de haven van Charleston, waar ze aanwezig zijn om verslag te doen van een staking. De eis van de kidnappers is dat alle nucleaire ontstekers in en rondom Charleston worden ingeleverd, zodat ze deze op zee kunnen laten ontploffen. Ze dreigen met het laten ontploffen van een atoombom als de eis niet wordt ingewilligd.

avatar van james_cameron
Heel lang geleden een keertje gezien op tv; maakte toen enorm indruk op me. Superspannend, realistisch en beangstigend. De film is opgezet als een live-journaal uitzending.

Komt me ook heel bekend voor.

avatar van xangadix
Deze is geweldig. Hij werd 1984 of 1985 uitgezonden door de TROS. En dan steeds onder in beeld de melding dat het maar een film was en niet echt. Great!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Prima film die verpakt als nieuwsbulletin enorme indruk maakt vanwege het hoge realiteitsgehalte. Langzamerhand ontaard het nieuws in een nachtmerrie. Destijds werd er veel opschudding veroorzaakt in Amerika bij nietsvermoedende TV-kijkers. Goed.

avatar van DiStefanO
Zeer leuke en spannende film, die je aandacht grijpt. Goed verhaal, met een einde dat men niet vaak ziet