SherryBaby (2006)

geregisseerd door Laurie Collyer
met Maggie Gyllenhaal, Brad William Henke en Sam Bottoms

Sherry Swanson keert na drie jaar gevangenis weer terug in de maatschappij. Het eerste wat ze wil doen is het contact met haar jonge dochter herstellen, maar het terugkeren naar haar oude leven blijkt een groot probleem.

avatar van blurp194
De zelfkant van Amerika.

De andere kant van de American Dream, zoals al vaker gezegd is. Een rol zonder glamour of opsmuk voor Maggie Gyllenhaal. White trash, noemen ze dat - ontstellend discriminerend is die betiteling eigenlijk. Mooi gespeeld, heel naturel en daardoor precies raak - en hoe onsympathiek Sherry zich ook gedraagt af en toe, je krijgt er wel begrip voor waarom ze dat doet.

Danny Trejo is ook erg goed als de spirituele makker, de betrouwbare steun en toeverlaat - ik weet eigenlijk zogauw geen film waarin ik hem beter heb zien spelen. Hij kan het dus wel.

Het verhaal is misschien wat aan de simpele kant, maar het laat de problemen waarin Sherry zit wel erg helder en geloofwaardig zien.

Mooi.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht omdat de cast me wel aanstond en 'k vond het een prima drama. Een toegankelijk verhaal dat overtuigend overkwam. Ook de acteerprestaties waren van een goed niveau.
Verder verveelde het verhaal niet en wist het te boeien tot het einde.
'k had geen verwachtingen bij deze film, maar 'k vond het een prima film om eens gezien te hebben. Geen meesterwerk, maar toch de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van john mcclane 2
Fijne film ervaring. geen ingewikkeld verhaal.
Maar fijn acteer werk.natuurlijk in eerste instantie door de geweldige gyllenhaal.
Maar wat ook erg opviel wat danny trejo.Nu eens in een rol die geen gebruik maakt van
zijn ""bad guy"kop.
Maar ook de dochter was sterk.wat voor die leeftijd een best knap is.
goed 3,5 ster

Mooie, integere film over een ontaarde moeder die een tweede kans wil en die eigenlijk niet krijgt. Met fantastisch spel van Maggie Gyllenhaal, die hier zeer overtuigend en geloofwaardig een moeder speelt die op het rechte pad probeert te blijven en weer een band met haar dochtertje probeert op te bouwen.

Maar het is ook wel een tearjerker en erg Amerikaans. En ik hou niet zo van Amerikaanse emoties. Het is ook allemaal wel behoorlijk voorspelbaar, inclusief het slot. Waarom niet wat creatiever en verrassender?

Overigens wel een geweldige MILF, Maggie Gyllenhaal, die vind dat ze geen BH nodig heeft. Vind ik trouwens ook...

avatar van badfans69

Inderdaad

Matig filmpje. Het verhaal is niet echt boeiend.

avatar van Boenga
Het verhaal draait helemaal rond het sterk uitgewerkte personage van Sherry, en dankzij het uitstekende werk van Gyllenhaal is dit een boeiend en meeslepend geheel.

De manier waarop ze haar onzekerheid en instabiliteit uitbeeldt zorgt vooral naar het einde toe voor een paar heel sterke scenes.

Aanrader !