• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.659 stemmen
Avatar
 
banner banner

Hostel (2005)

Horror | 94 minuten
2,82 2.705 stemmen

Genre: Horror

Speelduur: 94 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Eli Roth

Met onder meer: Jay Hernandez, Derek Richardson en Eythor Gudjonsson

IMDb beoordeling: 5,9 (202.828)

Gesproken taal: Spaans, Engels, Tsjechisch, Japans, IJslands, Nederlands, Russisch, Slowaaks en Duits

Releasedatum: 2 maart 2006

Plot Hostel

"Welcome to your worst nightmare."

Drie jongens, twee Amerikanen en een IJslander, trekken door Europa. Tijdens hun reis wordt hen verteld over de hemel op aarde voor de Amerikaanse backpackers: Een "Hostel" in Slowakije waar het krioelt van de gewillige Oost-Europese dames. Wanneer ze op de plaats van hun bestemming aangekomen zijn, maken de jongens binnen de kortste keren kennis met aantrekkelijke dames uit Slowakije. Dus het feest kan losbarsten. Langzaam maar zeker komen de jongens erachter dat er méér aan de hand is dan zij denken.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

Grindpad schreef:

ik heb sterk het idee dat deze door (veelal iets jongere) kijkers wordt bekeken, niet "ziek" genoeg wordt bevonden en dus slechst scoort.

of CONSTANT tenonrechte naast die slappe Saw-soap-reeks wordt gelegd.

alle "gewone" aspecten van een film, zoals sfeer, muziek, camerabeelden, decors etc, worden bij deze film vaak volledig over het hoofd gezien.

jammer.

ik vind dit een zeer geslaagde horror prent die vanaf de eerste seconde spanning weet op te bouwen en deze (in tegenstelling tot het gros van de horrorfilms ook vast weet te blijven houden).

schitterende locaties, de grimmige sfeer, de mooie beelden en muziek en het hele aardige acteerwerk , maken het af:

een 4*

Hostel 2 overtreft deze wat mij betreft nog weer.

Roth heeft duidelijk een visie en weet een goede sfeer neer te zetten.

en voor wat betreft de "ziek" discussie:

alle 11 delen van Saw bijelkaar bevatten nog geen fractie van de grimmigheid van Hostel. Dat Saw meer laat zien, zegt niets.

Saw vind ik uiterst kinderachtig allemaal.

Beetje het Scream van de jaren '00, alleen allemaal wat bloederiger omdat de tijd nu eenmaal niet stilstaat.

blijft voor mij echter tienerhorror, modieuze martelporno.

Hostel ontstijgt dat niveau wat mij betreft ruim, al zal hij altijd tenonrechte ook in het mode rijtje worden weg gezet.

helaas.

Mee eens.


avatar van Near_Dark

Near_Dark

  • 754 berichten
  • 424 stemmen

"Grindpad" heeft dat mooi verwoord

Ik ben er zeker van dat vele volwassen kijkers met héél wat jaartjes meer filmervaring op de teller dan de gemiddelde tiener of twintiger er zo over denken.

Ik bedoel dit zeker niet denigrerend naar het jeugdige publiek toe hè, maar je kan onmogelijk van hen verwachten dat ze met dezelfde ogen naar zulke films kijken als de oudere filmfans die reeds zijn geëvolueerd en een véél ruimer zicht op de zaken hebben...

Maar je moet als filmfan ergens beginnen, en da's meestal in je tienerjaren.

Komaan gast(inn)en, kijken maar en verbreedt je filmhorizon


avatar van blisteringdude

blisteringdude

  • 457 berichten
  • 1569 stemmen

Bijzonder vermakelijk en heel erg ziek! 3.5*


avatar van Cinemaniak

Cinemaniak

  • 566 berichten
  • 513 stemmen

Wel aardige film en op sommige momenten walgelijk

3,5...omdat ik mijn Amsterdam niet herkende en daar hadden ze wat beter hun best kunnen doen


avatar van matthieu1204

matthieu1204

  • 49 berichten
  • 11 stemmen

heb de film net precies gekeken voor de 2de keer.

ok het acteerwerk is natuurlijk niet wat we verwachten, het had leuker geweest als de momenten wie in amsterdam afspelen ook werkelijk in amsterdam waren opgenomen, maar buiten dat is het toch een film wie lekker wegkijkt, hoe ziek sommige momenten ook zijn..


avatar van matthieu1204

matthieu1204

  • 49 berichten
  • 11 stemmen

de momenten in amsterdam zijn ook opgenomen in hetzelfde land als het afspeelt, de mensen spreken toch ook geen nederlands..


avatar van jigsaw1996

jigsaw1996

  • 7 berichten
  • 12 stemmen

warom vergelijken julie alles met saw het zijn twee hele anderen films !

veder vond ik het wel een top film:)


avatar van movielou

movielou

  • 93 berichten
  • 92 stemmen

hij was echt bruut! het acteerwerk was geweldig die moorden erin waren gewoon ziek . Maar toch weer een goeie film weer van quentin tarantino echt anders dan pulp fiction of reservoir dogs.

3,5


avatar van Grindpad

Grindpad

  • 175 berichten
  • 0 stemmen

movielou schreef:

Maar toch weer een goeie film weer van quentin tarantino

zucht.......


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

movielou schreef:

Maar toch weer een goeie film weer van quentin tarantino echt anders dan pulp fiction of reservoir dogs.

"Geregiseerd door Eli Roth", Tarantino heeft totaal niets met de regie van deze film te maken afgezien van het feit dat hij als producer vermeld staat.


avatar van TriplaR

TriplaR

  • 141 berichten
  • 170 stemmen

Oeh, wat een heerlijke grimmige, gruwelijke en pakkende film was dit. Gelukkig geen hersenloze slasher, waar ik tijdens de eerste helft van de film bang voor was, maar tijdens de tweede helft wordt veel duidelijk en dan blijkt dat er nog een stevig plot in Hostel zit.

Ik zal mijn geplande vakantie naar het 'goedkope' oosten met vrienden komende zomer nog eens moeten overdenken.

Wat zal ik eens geven... met 3,5* een ruime voldoende!


avatar van Psolitsa

Psolitsa

  • 361 berichten
  • 140 stemmen

Wat een heerlijke film dit zeg... Ik had er ook veel van verwacht toendertijd en mijn verwachtingen waren inderdaad niet onterecht.
De macabere sfeer die je in deze film vind, heb ik nog maar in weinig films kunnen terughalen.
Die verschrikkelijke muziek in die discotheken alleen al ..
Uiteindelijk is het verhaal redelijk origineel, ook al is het ' koop hier je eigen Amerikaan/Aziaat/Europees er ook voor die reden ingebracht.
Verschrikkelijk idee om te denken dat dit soort dingen echt gebeuren, misschien op een andere manier maar toch.
Het gore gehalte ligt niet erg hoog (op een paar scenes na) , maar het hele duistere, gruwelijke, misselijkmakende sfeertje maakt alles goed. Must see!


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

[quote]MNV2 schreef:

(quote)

Inderdaad, erg goed omschreven. Ik ben het er mee eens alleen jammer dat je Saw 1 niet buiten de slechte Saw reeks laat. Ik vond dit nog een respectabele Horror-Thriller.


avatar van PatrickBol

PatrickBol

  • 23 berichten
  • 28 stemmen

vond het maar een sadische film.. echt niks voor mij... slecht verhaal trouwens.. hoogtepunt als je het al hoogtepunt mag noemen is dat ze die 2 bitches omverrijden om het eind en die dokter zijn kop in de wc steken.. saw is veel beter dan deze film


avatar van 606

606

  • 23876 berichten
  • 12278 stemmen

PatrickBol schreef:
saw is veel beter dan deze film


Man toch, je moet niet elke horror film vergelijken met Saw dan ben je toch verkeert bezig.
Saw gaat met spelletjes waarbij de mensen zich zelf verwonden ect.
Hostel doet 1 man het met eigen handen.


avatar van Tom de Haas

Tom de Haas

  • 99 berichten
  • 0 stemmen

Een nieuwe titel in het lijstje martel horror, die meteen mijn No 1 is geworden van het lijstje Horror films de nieuwe generatie )die in mijn ogen is begonnen in 1996 met SCREAM. Hij krijgt van mij drie en een halve ster omdat ik wel van mening ben dat hij beter had kunnen zijn als het allemaal realistischer in beeld was gebracht, want dat is waarom het momenteel de No 1 is, dit gebeurd echt (mensen worden ontvoerd en vastgebonden en dood gemarteld) of deze industrie waar de film zich op baseerd (een internet gerucht) ook echt bestaat, het zou me niet verbazen. En dat is waarom de film in mijn ogen zeker de moeie waard is om te kijken en voor de echte horror liefhebber zelfs meerdere keren. Helaas heeft deze film in ons land nog een nare bijsmaak gekregen met de Pernis martel moord, waarbij deze titel de schuld kreeg als inspiratie bron voor de gruwelijke moord op Bjorn. b . En daarbij wil dan nu even de film SCREAM citeren, Horror flms don.t create killers, it makes killers creatife. Horror films maken geen moordenaars, het maakt moordenaars creatief. Nog veel kijkplezier als je film nog niet gezien hebt. Groetjes Tom


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

PatrickBol schreef:

saw is veel beter dan deze film


avatar van 606

606

  • 23876 berichten
  • 12278 stemmen

Het is ook zo'n rare stemmer.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Tom de Haas schreef:

Een nieuwe titel in het lijstje martel horror, die meteen mijn No 1 is geworden van het lijstje Horror films de nieuwe generatie )die in mijn ogen is begonnen in 1996 met SCREAM. Hij krijgt van mij drie en een halve ster omdat ik wel van mening ben dat hij beter had kunnen zijn als het allemaal realistischer in beeld was gebracht

Scream is echt geen torture porn zoals Hostel. Het is eerder een lichte parodie van het slashergenre uit de jaren '80. Behoorlijk nutteloos dus om zo een film op zijn realisme te beoordelen.


avatar van cm_punk

cm_punk

  • 369 berichten
  • 1009 stemmen

Gehalte van een SAW 3, dikke *** film dus. Was nergens spannend en het moest maar "lekker" goor. Nee, weg ermee.


avatar van Grindpad

Grindpad

  • 175 berichten
  • 0 stemmen

de film was juist constant spannend, iets dat je tegenwoordig nog maar zelden ziet bij horror films


avatar van PatrickBol

PatrickBol

  • 23 berichten
  • 28 stemmen

@ 606 hier se mijne stalker btw sadismefilms gelijk saw, hostel collecter zijn van het zelfde genre dus kan je ze wel vergelijken.. dikke flop hostel enigste hoogtepunt was die ene dokter 'zijne kop in de wc scene"

en who cares dat ik het een kutfilm vond ? ben zeker niet alleen


avatar van MNV2

MNV2

  • 6932 berichten
  • 1900 stemmen

PatrickBol schreef:

@ 606 hier se mijne stalker btw sadismefilms gelijk saw, hostel collecter zijn van het zelfde genre dus kan je ze wel vergelijken..

En zo zijn er nog honderden films die zich in dit genre bevinden maar waarom dat Hostel altijd alleen maar met Saw vergeleken wordt en niet met bijv. Captivity of Halloween is me een raadsel.


avatar van PatrickBol

PatrickBol

  • 23 berichten
  • 28 stemmen

omdat ik enkel saw gezien heb in dat genre


avatar van Triple G

Triple G

  • 472 berichten
  • 404 stemmen

Verrassende film indertijd. Zoals al vaak gesteld, de uiterst passende grimmige lokale sfeer, geloofwaardig overkomend verhaal zoals ook het acteerwerk, broeierigheid en heftige scènes maken dit tot een klassieker binnen het genre. Vergelijkingen met de Saw serie zijn volkomen misplaatst. Hebben werkelijk niets met elkaar te maken. Noch met Scream trouwens.


avatar van Triple G

Triple G

  • 472 berichten
  • 404 stemmen

PatrickBol schreef:

vond het maar een sadische film.. echt niks voor mij... slecht verhaal trouwens..

Wat had je dan verwacht? Een romantische komedie?


avatar van Triple G

Triple G

  • 472 berichten
  • 404 stemmen

Tha-Joker schreef:

[Ik ben het er mee eens alleen jammer dat je Saw 1 niet buiten de slechte Saw reeks laat. Ik vond dit nog een respectabele Horror-Thriller.

Mee eens. Saw 1 is ijzersterk (en deel 2 eigenlijk ook nog wel) en heeft werkelijk niets met kinderachtigheid te maken en noch iets met Scream (wat trouwens ook (maar dan wel in het tiener-horrorgenre) een uitstekende film was) te maken.


avatar van Tom de Haas

Tom de Haas

  • 99 berichten
  • 0 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

Scream is echt geen torture porn zoals Hostel. Het is eerder een lichte parodie van het slashergenre uit de jaren '80. Behoorlijk nutteloos dus om zo een film op zijn realisme te beoordelen.

ik bedoelde daarmee dat het horror genre zijn nieuwe opmars maakte en was voor die film bijna uitgestorven. ik vergleek de twee titels niet met elkaar. iets beter lezen voortaan. en ja hostel is torture porn en scream niet dan kun je als je het perse met elkaar wil verglijken beter Helraiser als voorbeeld nemen. Tom


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Tom de Haas schreef:

ik vergleek de twee titels niet met elkaar.

Duidelijk wel. Je noemt Hostel beter dan Scream, omdat de eerstgenoemde realistischer is. Flauwekul, want Scream poogt niet realistisch te zijn.

Tom de Haas schreef:

iets beter lezen voortaan.

Eerder iets duidelijker schrijven voortaan


avatar van Tom de Haas

Tom de Haas

  • 99 berichten
  • 0 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

Duidelijk wel. Je noemt Hostel beter dan Scream, omdat de eerstgenoemde realistischer is. Flauwekul, want Scream poogt niet realistisch te zijn.

(quote)

Eerder iets duidelijker schrijven voortaan

hostel had beter kunnen zijn als hij realistischer in beeld was gebracht.

scream heeft het horror genre nieuw leven ingeblazen en heeft verder niks met hostel te maken. Duidelijk genoeg voor jou?

En als je hostel wilt verglijken met een andere oudere horror titel dan zou ik voor hellraiser kiezen. jammer dat het verkeerd over kwam.