Toy Story (1995)

Animatie / Familie

geregisseerd door John Lasseter
met de stemmen van Tom Hanks, Tim Allen en Don Rickles

Cowboy Woody is al jaren het favoriete speelgoed van Andy. Wanneer de jongen voor zijn verjaardag de blitse astronautenpop Buzz Lightyear krijgt, wordt Woody naar de achtergrond verdrongen. De twee stukken speelgoed wedijveren om de gunst van de jongen en zetten door hun geruzie de hele kinderkamer in rep en roer. Als Buzz door toedoen van Woody uit het raam valt, krijgt Woody hiervan de schuld van de rest van het speelgoed. Hij gaat naar buiten om Buzz proberen te redden.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Erg mooie film, die echter in alles net iets minder is dan deel 2. Maar toch: de film ziet er erg mooi uit, en het was de eerste in z'n soort, en heeft een erg leuk verhaal. De stemmen van Woody en Buzz zijn perfect, en de film is leuk voor jong en oud. 3 en een halve ster.

Wel vermakelijke onzin.

Mooie animatie film, voor z'n tijd inderdaad, want het was de eerste. En hij is zeker grappig om naar te kijken, of dat komt omdat het eigenlijk meer voor kinderen bedoelt is of omdat het daadwerkelijk humoristisch is, weet ik niet. Gewoon kijken deze film, 4 sterren.

visje1991
lijkt mij niet zo leuk maar ok

Na Shrek de beste animatiefilm. Heel veel humor.

4,5 sterren

Stoffeltje schreef:

Na Shrek de beste animatiefilm. Heel veel humor.

ik denk dat je bedoelt VOOR shrek, geeft niet hoor, foutje kan gebeuren

trouwens meesterlijke animatie film, liep zijn tijd ver, ver vooruit!!!!

avatar van Hemdale
Inderdaad een erg leuke animatie film!

is de poster nieuw? hij is iig geweldig

nee toch, volgens mij is dit 1 van de eerste posters!!

Een hele leuke film.

Vooral het begin vond ik grappig. Ik vond de film minder worden naarmate hij eindigde.
Het was wel duidelijk te merken dat het in eerste instantie voor kinderen gemaakt is. Gelukkig zitten er genoeg echt goede grappen tussen om me bezig te houden.
3,5*.

neo (crew)
Padd0, als je dit al leuk vond... kijk aub ook deel 2 want die staat bol van de grappen die meer gericht zijn op volwassen.

Ik zal hem binnenkort eens huren bij de lokale videoboer.

avatar van Goodfella
Vond 'm ook erg leuk. Vooral dat 'Alien spelletje' dat een aantal kinderen in die speelhal deden! Knap geanimeerd ook, is toch alweer 8 jaar geleden...

Het ziet er allemaal maar lelijk uit - vind ik - maar het is best vermakelijk.

Jos2 schreef:

Het ziet er allemaal maar lelijk uit - vind ik - maar het is best vermakelijk.

Ik vond het de mensen er niet goed. Het speelgoed vond ik echter wel mooi, met name de legerpoppetjes zagen er goed uit.

Padd0 schreef:

Ik vind het er allemaal digitaal en lelijk uitzien.

tovenaar
Het was ook de bedoeling om het er digitaal uit te laten zien toch?

Speelgoed vond ik trouwens zeer mooi gedaan, mensen daarentegen niet.

Nadat ik een tijdje geleden het schitterende vervolg zag op deze film (op Shrek na de beste animatiefilm) was ik wel benieuwd naar deze film. En hij viel me zeker niet tegen, maar toch haalt deze film het niveau van het tweede deel niet. Deze film mag dan wel orgineel in z'n soort zijn, hij mist toch de leukere humor en de betere animaties van deel 2. Maar ondanks dat heb ik me toch wel vermaakt en dit leuke onzinfilmpje krijgt dan van mij 3,5*.

avatar van jester
Ik heb me prima vermaakt met deze film, perfecte vertolkingen van vooral Hanks en Allen. Prachtige scene met de aliens in de grijperautomaat. 4 *.

avatar van sn@ke
Ongelooflijke vermakelijke film die ik vroeger met veel plezier bekeken heb. De animaties , de sfeer , het verhaal is ongelooflijk kinds maar wel erg vermakelijk en leuk. Een van de betere animatiefilms ooit. Deels vanwege de prachtige revolutionaire animatie maar zeker ook voor de kwaliteit van het verhaal en de vele leuke scenes. 4*

Best vermakelijk.

Gewoon een leuke film. De Aliens zijn het beste..

avatar van Mindflight
ik vind deze persoonlijk leuker dan Monsters, Inc.

Leuk geprobeerd, maar niet echt mijn smaak, ik denk echt dat dit soort films kwestie van smaak is. 3*

avatar van pjotr
En dat noemt zich Walt Disney.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Zag deze jeugdfavoriet van me laatst opnieuw en ik heb me erover verbaasd dat de film me nog steeds zo wist te boeien. Waar je vaak jeugdfilms nooit opnieuw moet zien, was dit er echt eentje dit na vele jaren nog steeds ontzettend leuk is. Geweldige animatie en ontzettend leuke personages. Leuk voor jong en oud.

De beste animatiefilm allertijden, naar mijn mening en kijkend naar het jaartal.

'Howdy HOW!'

avatar van Idol
ik ben het daar wel mee eens dat dit de beste animatiefilm allertijden is

avatar van jassonn
Best leuke aninmatiefilm, al had ik verwacht dat de mensen e.d. echt zouden zijn zoals bij Roger Rabbit. 3,5*

djelle
Zeer leuke animatiefilm die op een fijne manier inspeelt op kinderfantasietjes: Hoeveel kinderen zijn er niet die soms denken dat hun speelgoed écht leeft, en zeker achter hun rug... Origineel gevonden om daar een verhaaltje rond te bouwen! Voor de rest is alles heel knap uitgewerkt en heel geslaagd. Supertoffe film waar ik mij enorm mee vermaakt heb! 5