Transporter 2 (2005)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Louis Leterrier
met Jason Statham, Alessandro Gassman en Amber Valletta

Frank Martin is gepensioneerd en woont in Miami. Hij verdient zijn geld nu als chauffeur voor de rijke familie Billings en al snel raakt Frank bevriend met hun kind Jack. Wanneer de jongen ontvoerd wordt besluit Frank het heft in eigen handen te nemen om de jongen terug te halen en de FBI er buiten te houden.

345 BERICHTEN 38 MENINGEN
avatar van Insignificance
Weer een drietje voor de transporteur, terwijl er best wat meer in had gezeten. Allemaal wat gekker dan de voorganger en daar schuilt ook het grootste manco in. Rondom het meer groteske actiewerk gaat het nog wel eens de mist in. Dat heeft meestal te maken met de keren dat er CGI aan te pas komt of als het idiote stunts gaat uithalen. Het ziet er simpelweg niet al te gesmeerd uit.

Qua gunplay komt het daarentegen wat leuker voor de dag. Een extravagant typetje als Lola kan je goed gebruiken in dit soort kul. Hete bliksem, strak in het vel, voorzien van een koddige tatoeage en stoer met twee coole wapens. Nauta doet het verrassend aardig. Lekker excentriek, die scène bij de dokter en dat geeft zo'n filmpje de flair die het nodig heeft om anderhalf uur te killen.

Nog een troefje zijn de gevechten. Statham kan tenminste rammen en wanneer hij met een buis en een brandslag in de weer gaat, zal Yuen daar wel iets mee van doen hebben. Best vindingrijk, dat knokwerk. Verder zonovergoten, in frisse kleuren gedrenkt gehotseknots met de blik gericht op niks meer dan fun. En daar weet het z'n grootste tekortkoming nog redelijk mee te tackelen.

ipman-99
"Have a good life. What's left of it." ... " !!!

Fantastische Actiefilm sequel (Heropfrissing) !!! 'Transporter 2' is
het heerlijke vervolg op de adrenaline rush uit 2002.
Jason Statham laat opnieuw tonen waarom hij voor deze rollen
gemaakt is ... Charisma ten top, heerlijke dialogen, vette moves, auto achtervolgingen
en uiteraard heel wat vuurgevechten ! Dit alles is een perfecte cocktail om je echt
niet te vervelen, integendeel dit is vette actie ten top.
De dames in de film ... Kate Nauta (Lola) en Amber Velletta zijn op zijn zachts
gezegd toffe verschijningen !
Die Franse Commissaris bracht er alweer een komische accent in, denk
maar over zijn kookkunsten waarmee hij de boel afleid !

avatar van Daan258
Aardig 2e deel.
Leuk verhaaltje wat niet al te veel voorstelt maar toch lekker wegkijkt.
Acteerwerk is zoals gewoonlijks ook prima, alleen jammer dat de actie weer veel te over de top is, vooral met de achtervolging scene's in de auto, waarbij de special effects er af en toe ook behoorlijk triest uitzag.

Op naar deel 3.

avatar van vcrrr
Wat in deel 1 nog door de beugel kon wordt uitgemolken in dit vervolg; teveel ongeloofwaardigheden en, vaker genoemd, 'over the top'. De sterren puur voor de actie.
Eenmalig vermakelijke pulp met een wat mij betreft zeer matige voldoende.

avatar van mjk87
Aardig filmpje - ik begin dit soort ongein steeds meer te waarderen. Gewoon lekker kort, voor even tussendoor, met een fijne Statham (hij kan dit als geen ander) en een mooi zonnige goud-gele gloed door de hele film heen. Verder leuke personages, een fris geheel en behoorlijk gemonteerd. Gewoon als stukje vermaak werkt dit prima.

Natuurlijk, het is verder geen wervelende cinema. De CGI is lelijk, er zit geen gram vet op de botten en daardoor is het al met al een vederlicht ding geworden. Echt een mooie sfeer van Miami kan dus ook nooit worden getoond (zo ergens aan het eind zie je nog een folder met de neonverlichte clubs aan het strand, dat mis je verder in de rest van de film.) Ook is de actie dan wel aardig, het wordt nergens spannend doordat Statham een kleine duizend maal sterker is dan zijn tegenstanders. Voor een actiefilm is dat wel dodelijk. 2,5*.

avatar van hijman1946
spannende film .No comments

avatar van jippie2010
Ik moet zeggen dat ik deze film toch lekkerder weg vond kijken dan deel 1.
Het zag er gewoon veel verzorgder uit.
Voor een geweldig plot hoef je het niet te kijken, net als de andere delen,
maar simpel en snel vermaak. Filmisch beter gedaan dan deel 1. *3.0

avatar van xxERWINxx
Goede / vermakelijke actiefilm! Het 2e deel alweer en ik vind hem beter dan deel 1!
Meer spanning en ook iets meer actie in dit 2e deel.
Vermakelijk voor als je even niets te doen hebt, hij duurt ook niet lang.

Dick2008
Niks beters dan de eerste film. Met veel stijl maar ook bombarie wordt een actiefilm gepresenteerd. Maar eerder vermoeiend in de zin van slaapverwekkend dan dat het ook boeit. Al bij aanvang had ik een idee dat het niets ging worden, zo cliché en voorspelbaar De gevechten en achtervolgingen zouden dan het eenvoudige verhaal moeten oppeppen maar doen het toch niet. Statham heeft geen goede uitstraling al bakt de rest van de cast er ook niet veel van. Het wordt allemaal veel te serieus neergezet terwijl je het helemaal niet serieus kan nemen. 2.0

avatar van Vinokourov
Man, man, man, dit is wel een film die een aanslag pleegt op je denkvermogen. Sommige actiescenes waren nog ridiculer dan degene die je in een Fast & Furious-film ziet. Het is mede daardoor dat de film niet helemaal dramatisch slecht hebt. Want door die stompzinnige hilariteit is dit nog wel aan te gluren.

avatar van TornadoEF5
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Teleurstelling

Deze film is een pak slechter dan de eerste Transporter. Het blijft nog altijd een vrij "vermakelijke" film, maar de actie is veel te veel over the top en daardoor niet echt fijn om te volgen. Visueel is deze film flets en lelijk. De CGI (bij de over de top actie) is ook oerlelijk. Verhaal is zwakjes, en de meeste personages zijn ook totaal niet interessant. De vader voegt niets toe aan het verhaal en komt over als een naïeve en hulpeloze pennenzak, de criminelen zijn erg zwak neergezet, en de halfnaakte vrouw is extreem irritant. Bepaalde dingen in het verhaal maken ook compleet geen sense. Ik denk aan het telefoongesprek tussen de vrouw en Frank Martin (waar de vader dan vraagt: "are you okay?"). Vrouw antwoordt: "Wat denk je nu zelf?" - wat aangeeft dat de makers bewust waren van deze vreemde vraag, dus men maakte de man nog dommer en naïever dan hij al was. In de openingsscène gebeurde er ook al iets verkeerds. Wanneer de mannen de auto van Martin willen carjacken, en Frank ze eigenhandig hardhandig aanpakt, geeft iedereen zich over, en de vrouw heeft nog een wapen vast?. Tweede deel lijkt ook minder te zijn dan het eerste deel (vooral qua verhaal). Jason Statham zie ik wel graag bezig. Dat is bij deze film ook weer het geval.

Begrijp me niet verkeerd, het was leuk om eens gezien te hebben, maar zelfs voor een actiefilm is de film technisch gezien gewoon slecht. Om dan te bedenken dat deze film beter beoordeeld wordt dan The Guest, je zou er het schijt van krijgen.

avatar van Phantasm
Ietsje minder dan zijn voorganger, maar verder blijt het geweldig om naar te kijken, op naar het 3-de deel.

geweldig vervolg.ik vind de hele trilogie geweldig.maar dit deel vind ik leuker dan deel 1.vandaar een halve ster meer.dit verhaal vind ik leuker dan in deel 1.en natuurlijk spat de actie ook hier er weer van af.en statham speelt het super.dat kan hij als geen ander.ik denk ook als een andere acteur het had gespeelt dan statham dan zou het minder in de smaak vallen.ik ben best wel fan van statham ik vind niet alle films van hem mooi.crank vind ik geen leuke film van hem.maar zo zijn er heel veel wel leuk met hem.

avatar van eRCee

Ik heb 15 minuten met een half oog zitten kijken, maar de hoeveelheid onzin die je over je heen krijgt is gewoon stuitend.

Ja dit slaat natuurlijk nergens op.
Hij loopt gewoon op een kogelregen af;en probeert deze niet eens te vermijden.
Noem het dan een komedie of slapstick.
Noem het nooit actie/misdaad;want daarvoor zit er gewoon veel te veel onzin in.
Door de ongelooflijke hoeveelheid onzin wordt het nooit spannend en eigenlijk is het dan richting slapstick.
Een zeer grote gemiste kans,want hier had veel meer ingezeten!!